Gość niunia Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2010 (edytowane) Witam! Po ok 4 mc spokoju z autem - pojawił sie nowy problem mianowicie: zapaliła się kontrolka CHECK ENGINE! Zapaliła się na trasie - ale auto chodzi normalnie nie zauwarzyłam żadnej różnicy. Po przekręceniu kluczyka zapalaja sie wszytkie kontrolki - odpalam autko i zaraz wyskakuje CHECK ENGINE! Przewertowałam forum (ale z pustego i salomon nie naleje) z tego co zrozumiałam to najpierw trzeba zdiagnozować jaki to błąd. Jak to zrobić? Gdzieś znalazłam cos o SELF TEST i o jakis kodach z tym że u mnie nic nie widać (nic nie mryga). Proszę o jakies info jak to zrobić abym wiedziała co mi padło? pozdrawiam anka J silnik 1.5 bezyna po face lifting Edytowane 8 Sierpnia 2010 przez niunia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość remik_p12 Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2010 (edytowane) Zerknij tam: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/18527-p11wp11-td-kody-bedow/ Gniazdo diagnostyczne jest w formie trapezu bierzesz przewód obojętnie jaki przekręcasz stacyjkę w pozycje zapłon (ale nie odpalasz silnika) i końcówki przewodu wkładasz w najbardziej wysunięte rogi (górny rząd) w trapezie. Jak nachylisz się pod kolumnę kierownicy to to zobaczysz odwrotny trapez. Po tym jak zewrzesz te dwa piny kontrolka zacznie mrugać kod pojawia się sygnałowo. Edytowane 8 Sierpnia 2010 przez remik_p12 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miazio Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2010 A ja z innej beki brak podłączenia przez OBDII tak jak w załaczniku. N16 , 1,5 rok 2001 a zapomniałem dodać pliku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość niunia Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2010 hej remik_p12 dzis po pracy przyjedzie do mnie znajomy i zobaczymy co dalej... kabelek juz mam hej no i nie działa:( zlokalizowaliśmy gniazdo - mostkowane były dwa ostatnie piny z dłuższego rzędu - nic nie mrygało - tylko przy odłaczaniu raz mrygneło i to wszytko... próbowaliśmy kilka razy - 2 razy po zmostkowaniu "check engine" zgasł po wyjęciu kabla wrocił... oczywiście próbowaliśmy na wyłączonym silniku, kiedy swieca sie wszytkie kontrolki... ktoś może mi pomóc?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal801 Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2010 A z którego roku almerka bo może opłaca się kupić kabel elm 327 i podpiąć i zczytać błędy i ważne jest jeszcze czy diesel czy benzyna. Benzyna 2001 rok, oraz diesel 2003 rok to od tych lat ten kabel obsługuje silniki a koszt jest w polsce ok 100 zł no i oczywiście potrzebny jest laptop z usb. No i trzeba jeszcze załatwić sobie program ale to zależy od kogo kupujesz kabelek (jak się zdecydujesz to odnośnie programu pisz na pw). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość remik_p12 Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Prawdopodobnie wykasowaliście już błędy . Jeśli podłączyłaś i odłączyłaś, czekasz 5 sec i znów podpinasz to już masz skasowane błędy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Prawdopodobnie wykasowaliście już błędy . Jeśli podłączyłaś i odłączyłaś, czekasz 5 sec i znów podpinasz to już masz skasowane błędy. Jeśli nadal się świeci to błedy niewykasowane. Modele po lifcie można z procedury wywoławczej: Gasimy wszystko na min 20 sek. Stoper do rączki i jedziemy. 1. Zapłon ON ( bez odpalania) - 3 sek - 2. 5 x naciskamy i puszczamy pedał gazu (do oporu) - przez ok 5 sek 3. 7 sekund czekamy 4. wciskamy i trzymamy pedał gazu do oporu aż po ok 20 sek check zacznie migać. Puszczamy pedał gazu i kontrolka powinna po jakimś czasie rytmicznego mrugania "wymrugać" kody błedów w sekwencji powtarzającej. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miazio Opublikowano 13 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2010 To jak nikt nie da rady powiedzieć co z tym połączeniem do ODBII Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koncza Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2010 (edytowane) Nissan Almera 1.8 benzyna 85kW, prod. 12.2002. Złącze diagnostyczne nie ma w lewym górnym rogu kabelka. Wie ktoś jakie piny należy spiąć by uzyskać dostęp do kodów błędu? Chętnie kupiłbym kabelek do tego złącza jeśli ktoś wie, jaki i gdzie to proszę o pomoc. CZy wart to kupić? http://allegro.pl/item1182326932_elm_327_diagnostyka_obd2_po_polsku_elm327_euroscan.html Pozdrawiam - Konrad Edytowane 14 Sierpnia 2010 przez koncza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
norbi82 Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2010 To jak nikt nie da rady powiedzieć co z tym połączeniem do ODBII a z czym masz problem?? ustawiłeś odpowiedni port?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość niunia Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2010 hej! do michal801: moja almera to 2003 po FL 1.5 benzyna... czy kabel na da się do mnie? spawdziłam na angielskim ebayu i mozna go kupic od 14 funtów... bedzie pasował do mojego auta? do remik_p12: może i skasowałam ale po odpaleniu silnika ciągle wyskakuje:( do p_flori: dziekuje za wskazówki dzis będę walczyła:) pozdrawiam wszytkich anka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal801 Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Tak kabel powinien pasować bez problemu. Takim kablem podpinałem już kilka samochodów po 2001 roku i nie było problemu ze skasowaniem błedu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość niunia Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2010 do michal801: hej jutro będę miała odp co i jak z autem... ale mam jeszcze jedno pytanie mianowicie czy dzięki temu kablowi - laptop pokaże gdzie jest problem?? pzdr anka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal801 Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2010 No niestety to nie są aż tak mądre urządzenia i nie pokażą dokładnie co jest, ale za to mogą naprowadzić od czego trzeba zacząć a to zawsze coś. Np jak jest błąd czyjnika wałka rozrządu to może być sam czujnik, wiązka lub rozrząd to działa na takiej zasadzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość niunia Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2010 tak doskonale to rozumiem - właśnie o to mi chodziło... np. pokaże problem z "sondą lambda" - to może być sama sonda jakiś czujnik lub same kable do niej... Pokaże w którym miejscu zacząć szukac... dzięki za odp... drugie pytanie to to czy jeśli... rozciągie sie łańcuch - pokaże sie check engine? problem z pompą wspomagania - pokaze sie check engine? dzieki pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qlee11 Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2010 tak doskonale to rozumiem - właśnie o to mi chodziło... np. pokaże problem z "sondą lambda" - to może być sama sonda jakiś czujnik lub same kable do niej... Pokaże w którym miejscu zacząć szukac... dzięki za odp... drugie pytanie to to czy jeśli... rozciągie sie łańcuch - pokaże sie check engine? problem z pompą wspomagania - pokaze sie check engine? dzieki pzdr Łańcuch to morze być błąd P0335 ale jeśli piszesz że silnik pracuje ok, nie szarpie itp to raczej nie będzie to. Co do pompy wspomagania jak będzie coś z nią nie tak na pewno to usłyszysz przy skręcaniu (będzie głośno pracować). Jak pisali koledzy musisz zobaczyć co to za błąd. Równie dobrze może to być jakaś pierdoła. Mi zapaliła się kontrolka check engine jak się przepaliły dwie żarówki od STOPU Pozdrowienia z zaprzyjaźnionej Zielonej Góry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal801 Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Jeżeli wyciągnięty jest łancuch to się pokaże błąd lub dwa (wałek rozrządu oraz dodatkowo może wyświetlić błąd faz rozrządu), natomiast wspomaganie nie jest diagnozowalne przez elektronike w samochodze poniewarz jest typowo mechaniczne (akurat u ciebie tak jest). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość niunia Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2010 hej witam! problem rozwiązany - tzn odłączony został akumulator (cała noc)... i kontrolka już nie swieci się... jeżdzę już tydzień i nic nie wyskakuje... Przed tą małą awarią dużo padało wieć może jakaś wilgoć czy coś... dziekuję wszytkim za odp bedę mądrzejsza pozdawiam anka j. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.