Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] check engine - pytania


Gość niunia
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Po ok 4 mc spokoju z autem - pojawił sie nowy problem mianowicie:

zapaliła się kontrolka CHECK ENGINE!

Zapaliła się na trasie - ale auto chodzi normalnie nie zauwarzyłam żadnej różnicy.

Po przekręceniu kluczyka zapalaja sie wszytkie kontrolki - odpalam autko i zaraz wyskakuje CHECK ENGINE!

Przewertowałam forum (ale z pustego i salomon nie naleje) z tego co zrozumiałam to najpierw trzeba zdiagnozować jaki to błąd.

Jak to zrobić? Gdzieś znalazłam cos o SELF TEST i o jakis kodach z tym że u mnie nic nie widać (nic nie mryga).

Proszę o jakies info jak to zrobić abym wiedziała co mi padło?

pozdrawiam anka J

 

 

silnik 1.5 bezyna po face lifting

Edytowane przez niunia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość remik_p12

Zerknij tam:

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/18527-p11wp11-td-kody-bedow/

 

Gniazdo diagnostyczne jest w formie trapezu bierzesz przewód obojętnie jaki przekręcasz stacyjkę w pozycje zapłon (ale nie odpalasz silnika) i końcówki przewodu wkładasz w najbardziej wysunięte rogi (górny rząd) w trapezie. Jak nachylisz się pod kolumnę kierownicy to to zobaczysz odwrotny trapez. Po tym jak zewrzesz te dwa piny kontrolka zacznie mrugać kod pojawia się sygnałowo.

Edytowane przez remik_p12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja z innej beki brak podłączenia przez OBDII tak jak w załaczniku. N16 , 1,5 rok 2001

 

a zapomniałem dodać pliku

post-18384-1281292617,9676_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej remik_p12

dzis po pracy przyjedzie do mnie znajomy i zobaczymy co dalej... kabelek juz mam :)

 

hej no i nie działa:(

zlokalizowaliśmy gniazdo - mostkowane były dwa ostatnie piny z dłuższego rzędu - nic nie mrygało - tylko przy odłaczaniu raz mrygneło i to wszytko...

próbowaliśmy kilka razy - 2 razy po zmostkowaniu "check engine" zgasł po wyjęciu kabla wrocił...

oczywiście próbowaliśmy na wyłączonym silniku, kiedy swieca sie wszytkie kontrolki...

ktoś może mi pomóc??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A z którego roku almerka bo może opłaca się kupić kabel elm 327 i podpiąć i zczytać błędy i ważne jest jeszcze czy diesel czy benzyna.

Benzyna 2001 rok, oraz diesel 2003 rok to od tych lat ten kabel obsługuje silniki a koszt jest w polsce ok 100 zł no i oczywiście potrzebny jest laptop z usb.

No i trzeba jeszcze załatwić sobie program ale to zależy od kogo kupujesz kabelek (jak się zdecydujesz to odnośnie programu pisz na pw).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie wykasowaliście już błędy :D. Jeśli podłączyłaś i odłączyłaś, czekasz 5 sec i znów podpinasz to już masz skasowane błędy.

Jeśli nadal się świeci to błedy niewykasowane.

Modele po lifcie można z procedury wywoławczej:

Gasimy wszystko na min 20 sek.

Stoper do rączki i jedziemy.

1. Zapłon ON ( bez odpalania) - 3 sek -

2. 5 x naciskamy i puszczamy pedał gazu (do oporu) - przez ok 5 sek

3. 7 sekund czekamy

4. wciskamy i trzymamy pedał gazu do oporu aż po ok 20 sek check zacznie migać. Puszczamy pedał gazu i kontrolka powinna po jakimś czasie rytmicznego mrugania "wymrugać" kody błedów w sekwencji powtarzającej.

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nissan Almera 1.8 benzyna 85kW, prod. 12.2002. Złącze diagnostyczne nie ma w lewym górnym rogu kabelka. Wie ktoś jakie piny należy spiąć by uzyskać dostęp do kodów błędu? Chętnie kupiłbym kabelek do tego złącza jeśli ktoś wie, jaki i gdzie to proszę o pomoc. CZy wart to kupić?

http://allegro.pl/item1182326932_elm_327_diagnostyka_obd2_po_polsku_elm327_euroscan.html

Pozdrawiam - Konrad

post-35973-1281783472,7902_thumb.jpg

Edytowane przez koncza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej!

do michal801:

moja almera to 2003 po FL 1.5 benzyna... czy kabel na da się do mnie? spawdziłam na angielskim ebayu i mozna go kupic od 14 funtów...

bedzie pasował do mojego auta?

do remik_p12:

może i skasowałam ale po odpaleniu silnika ciągle wyskakuje:(

do p_flori:

dziekuje za wskazówki dzis będę walczyła:)

 

pozdrawiam wszytkich anka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety to nie są aż tak mądre urządzenia i nie pokażą dokładnie co jest, ale za to mogą naprowadzić od czego trzeba zacząć a to zawsze coś.

Np jak jest błąd czyjnika wałka rozrządu to może być sam czujnik, wiązka lub rozrząd to działa na takiej zasadzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak doskonale to rozumiem - właśnie o to mi chodziło...

np. pokaże problem z "sondą lambda" - to może być sama sonda jakiś czujnik lub same kable do niej... Pokaże w którym miejscu zacząć szukac...

dzięki za odp...

 

drugie pytanie to to czy jeśli...

rozciągie sie łańcuch - pokaże sie check engine?

problem z pompą wspomagania - pokaze sie check engine?

dzieki pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak doskonale to rozumiem - właśnie o to mi chodziło...

np. pokaże problem z "sondą lambda" - to może być sama sonda jakiś czujnik lub same kable do niej... Pokaże w którym miejscu zacząć szukac...

dzięki za odp...

 

drugie pytanie to to czy jeśli...

rozciągie sie łańcuch - pokaże sie check engine?

problem z pompą wspomagania - pokaze sie check engine?

dzieki pzdr

 

Łańcuch to morze być błąd P0335 ale jeśli piszesz że silnik pracuje ok, nie szarpie itp to raczej nie będzie to.

Co do pompy wspomagania jak będzie coś z nią nie tak na pewno to usłyszysz przy skręcaniu (będzie głośno pracować).

Jak pisali koledzy musisz zobaczyć co to za błąd. Równie dobrze może to być jakaś pierdoła. Mi zapaliła się kontrolka check engine jak się przepaliły dwie żarówki od STOPU :)

 

Pozdrowienia z zaprzyjaźnionej Zielonej Góry :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wyciągnięty jest łancuch to się pokaże błąd lub dwa (wałek rozrządu oraz dodatkowo może wyświetlić błąd faz rozrządu), natomiast wspomaganie nie jest diagnozowalne przez elektronike w samochodze poniewarz jest typowo mechaniczne (akurat u ciebie tak jest).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

hej witam!

problem rozwiązany - tzn odłączony został akumulator (cała noc)...

i kontrolka już nie swieci się... jeżdzę już tydzień i nic nie wyskakuje...

 

Przed tą małą awarią dużo padało wieć może jakaś wilgoć czy coś...

 

dziekuję wszytkim za odp bedę mądrzejsza

pozdawiam anka j.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...