Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Blok silnika z 2.0 (115hp) do 2.0 GT


Gość Lordmaly

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Chciałbym się dowiedzieć czy można przełożyć blok silnika z primery P10 2.0 115hp do 2.0 GT. Interesowało by mnie jeszcze które podzespoły różnią te dwie wersję. Z góry dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o cały blok, nie wiem czy mówi się na niego dół. A jak to się stało... Podczas wkręcenia silnika do 8500rpm coś wybuchło pod maską i silnik zaczął bardzo głośno chodzić oraz stracił moc. Otworzyłem maskę i dalej buchało okazało się że wysadziło filtr powietrza tzn. obudowa pękła i przy dodawaniu gazu buchało z kolektora ssącego spalinami, oraz coś hałasowało w kolektorze ssącym jakby coś małego odbijało się od ścianek, teraz sprężanie na dwóch cylindrach wynosi 13 atmosfer, a na dwóch pozostałych 5 atmosfer. Mam w domu silnik 2.0 115hp na którym jeździłem i wiem że jest zdrowy dlatego chciałbym przełożyć cały blok silnika i z tego co wyczytałem w necie to nie zauważyłem żadnej różnicy w bloku silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mi się zdaje :whistle: Na Mój rozum poszedł cały silnik z dymem,nie tylko dół.

Auto odpala na benzynie tylko jest słabe ale na obroty się jako tako wkręca. Mechanik stwierdził że uszczelka pod głowicą na pewno, w przyszłym tygodniu bede dopiero rozkręcał silnik i bede wiedział więcej, Chciałem teraz się tylko dowiedzieć czy można, i jeżeli ktoś wie to czym się różnie cały osprzęt pod maską GT ze zwykłego SLX 115hp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik jeśli już to 116KM jest na jednopunktowym wtrysku. Inna wiązka elektryczna, inna głowica (nie ma otworów na wtryski). Ja przerabiałem monowtrysk na wielopunkt i robiłem fazki pod wtryski (do tego dochodzi inna uszczelka pod kolektor ssący). A jeśli twoje GT to high port, to w ogóle z głowicą raczej nie da się nic zrobić na podmiankę. Oprócz tego w GT są grubsze trzonki zaworów (z sodem wewnątrz), a tłoki są płaskie(w monowtrysku są wklęsłe).

Niech jakiś dobry mechanik rozbierze silnik i stwierdzi co faktycznie jest uszkodzone. A wtedy z dwóch silników złóż jeden. I żeby trochę trzymał parametry gt, to muszą być płaskie tłoki (większy stopień sprężania), najlepiej z nowymi pierścieniami oraz wałek ssący z gt. Zawory można dać z jednopunktu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik jeśli już to 116KM jest na jednopunktowym wtrysku. Inna wiązka elektryczna, inna głowica (nie ma otworów na wtryski). Ja przerabiałem monowtrysk na wielopunkt i robiłem fazki pod wtryski (do tego dochodzi inna uszczelka pod kolektor ssący). A jeśli twoje GT to high port, to w ogóle z głowicą raczej nie da się nic zrobić na podmiankę. Oprócz tego w GT są grubsze trzonki zaworów (z sodem wewnątrz), a tłoki są płaskie(w monowtrysku są wklęsłe).

Niech jakiś dobry mechanik rozbierze silnik i stwierdzi co faktycznie jest uszkodzone. A wtedy z dwóch silników złóż jeden. I żeby trochę trzymał parametry gt, to muszą być płaskie tłoki (większy stopień sprężania), najlepiej z nowymi pierścieniami oraz wałek ssący z gt. Zawory można dać z jednopunktu.

I właśnie o taką odpowiedź mi chodziło, wielkie dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo ja zrozumiałem że chcesz przełożyć dół silnika czyli od miski po koniec tłoków głowica to już góra silnika i tak sie dzieli silnik ..trzeba było napisać że chodzi od całą przekładkę z którego roku macz to GT jak do 93 to high port potem już low port ... co do takiego wybuchu to dziwne ... uszczelki raczej nie wybuchają ,, to że nie ma cisnienia to wskazuje na uszkodzenie zaworów w głowicy ,, ja przerabiałem wlaśnie urwany rozrząd jakby co to mam głowice pod wielowtrysk bez 6 zaworów i 4 płaskie tłoki z GT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...