Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12] Drgania sprzęgła, dźwigni zmiany biegów i kangury


milsa666

Rekomendowane odpowiedzi

Problem właściwe zawarty w temacie. Ale może trochę więcej szczegółów…

 

Po kupnie Primerki odczuwałem lekkie drgania pedała sprzęgła. Początkowo nie przywiązywałem do tego uwagi (natknąłem się na opinie dotyczące naprawy: od wymiany koła dwumasowego/sprzęgła po "ten typ tak ma").

Ale ostatnio po kilku doświadczeniach z innymi autami daje mi to trochę do myślenia.

 

Do rzeczy.

 

Drgania te pojawiają się w początkowym etapie naciskania pedału. Nieważne czy samochód stoi z zapalonym silnikiem czy jedzie szybko. Dodatkowo czuć lekkie drgania dźwigni skrzyni biegów. Może te objawy nie są tak irytujące jak sposób ruszania i wrzucania biegów przy niewielkich prędkościach. Irytacja ta pojawiła się po kilku przejażdżkach Swiftem i Peugeotem 307. Nawet żonka zauważyła, że tymi samochodami komfort ruszania i przyspieszania jest o wiele większy niż w P12 (a w ogóle nie znam tych samochodów). Po dłuższym użytkowaniu 307 zauważyłem, że ruszanie w P12 to jakaś (sorki za słowo) popierdółka. Sam się złapałem na tym, że bardzo delikatnie puszczam sprzęgło (wcześniej tego nie widziałem, chyba z przyzwyczajenia) - żeby nie walnąć kangurka. Byłem u mechaniorów, którzy najpierw stwierdzili, że może koło dwumasowe (nie mam koła...), następnie tarcza sprzęgła (nie, że się ślizga tylko coś innego), po czym stwierdzili, że nie wiadomo, ale fakt, że dość dziwnie się jeździ

 

Czy ktoś wie, co to za psikuta może być? Czy drgania pedału sprzęgła, dźwigni skrzyni i walka z kangurami to jest ten sam problem?

Dodam, że samochód 3 letni, 40 tys. km. Znajomy mówił, że może poduszka skrzyni biegów. Co do sprzęgła to nie uśmiecha mi się rozbebeszanie mechanizmu - kasa wywalona - żeby dowiedzieć się, że jest OK.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbyś jeszcze napisał jaki masz silnik, to byłoby wiadomo czy masz dwumasę czy nie...

Na co dzień mam do czynienia z dieslem podobnej klasy i ruszanie również jest potworne, ale auto ma na liczniku ponad 300k km.

 

 

 

Napisz czy to diesel, który silnik, czy jesteś pewien przebiegu. Bo na moje oko to standardowe zachowanie zmęczonego życiem auta...co najmniej sprzęgło...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbyś jeszcze napisał jaki masz silnik, to byłoby wiadomo czy masz dwumasę czy nie...

Na co dzień mam do czynienia z dieslem podobnej klasy i ruszanie również jest potworne, ale auto ma na liczniku ponad 300k km.

 

 

 

Napisz czy to diesel, który silnik, czy jesteś pewien przebiegu. Bo na moje oko to standardowe zachowanie zmęczonego życiem auta...co najmniej sprzęgło...

 

- Benzyna, silnik 1.8 - wersja QG, 116KM

- dwumasa odpada - na pewno nie ma (własnie sobie przypomniałem, że już trochę temat drgawek ruszyłem przy okazji innego postu. @admin - sorki, ale tutaj problem opisałem bardziej szczegółowo)

- przebieg samochodu pewny na 100%, nówka kupowana w polskim salonie w 2007, nie walony, a ja kupiłem od siostry (także pewność 100%)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Benzyna, silnik 1.8 - wersja QG, 116KM

- dwumasa odpada - na pewno nie ma (własnie sobie przypomniałem, że już trochę temat drgawek ruszyłem przy okazji innego postu. @admin - sorki, ale tutaj problem opisałem bardziej szczegółowo)

- przebieg samochodu pewny na 100%, nówka kupowana w polskim salonie w 2007, nie walony, a ja kupiłem od siostry (także pewność 100%)

 

 

Na bank ten silnik nie ma 2masa!!! Z tego co wiem to podono w P12 z benzyniaków ma 2.0.

Z opisu objawów twojej P12 to wydaje mi się że pada docisk lub wysprzęglik sprzęgła z naciskiem na docisk sprzęgła. :)

Nie słychac jakiś odgłosów podczas wciskania sprzegła pod maską lub podczas normalnej pracy silnika???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na bank ten silnik nie ma 2masa!!! Z tego co wiem to podono w P12 z benzyniaków ma 2.0.

Z opisu objawów twojej P12 to wydaje mi się że pada docisk lub wysprzęglik sprzęgła z naciskiem na docisk sprzęgła. :)

Nie słychac jakiś odgłosów podczas wciskania sprzegła pod maską lub podczas normalnej pracy silnika???

 

Jeżeli chodzi o odgłosy to ja nic nie słyszę (ale sprawdzę jeszcze dzisiaj)

Ale co? Jest szansa, że w tak nowym samochodzie już sprzęgło dupnęło?

Rozumiem, że pisząc docisk miałeś na myśli sprężynę dociskającą tarczę sprzęgła do silnika. Ale czy wtedy nie byłoby charakterystycznego zapachu "kapuchy"? Tj. ślizgającego się sprzęgła, a efekt szarpania występowałby również podczas jazdy, a nie tylko przy zmianie biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...