Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jak to się mogło stać?


Mrand

Rekomendowane odpowiedzi

Moja Versa 1.8 dała dziś d... Nie byłem w stanie dotrzymać kroku innej Versie. Zaczynałem przyspieszać z 6-tego biegu od ok. 80 km/h i w końcu miałem pedał w podłodze a on mnie wyraźnie brał z prędkością większą przynajmniej o 10 km/h. Jechałem na benzynie 95 i miałem włączoną klimę. Na ile te czynniki mogły przeważyć jeśli gościu np. jechał na paliwie 98 i bez klimy?

Mrand

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja Versa 1.8 dała dziś d... Nie byłem w stanie dotrzymać kroku innej Versie. Zaczynałem przyspieszać z 6-tego biegu od ok. 80 km/h i w końcu miałem pedał w podłodze a on mnie wyraźnie brał z prędkością większą przynajmniej o 10 km/h. Jechałem na benzynie 95 i miałem włączoną klimę. Na ile te czynniki mogły przeważyć jeśli gościu np. jechał na paliwie 98 i bez klimy?

Mrand

 

Na pewno jechał na niższym biegu np.4 - tym i miał zatankowane paliwo 100 oktanowe szela. Opony tęż mają znaczenie i ich ciśnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja Versa 1.8 dała dziś d... Nie byłem w stanie dotrzymać kroku innej Versie. Zaczynałem przyspieszać z 6-tego biegu od ok. 80 km/h i w końcu miałem pedał w podłodze a on mnie wyraźnie brał z prędkością większą przynajmniej o 10 km/h. Jechałem na benzynie 95 i miałem włączoną klimę. Na ile te czynniki mogły przeważyć jeśli gościu np. jechał na paliwie 98 i bez klimy?

Mrand

na pewno nic tu do rzeczy nie mają oktany(chyba ze twoje 95 miało w rzeczywistości np.91,co w naszym kraju jest niestety możliwe:))wartość oktanowa ma wpływ na proces spalania stukowego a nie na przyspieszenie(niezależne badania pokazały juz nie raz że wartości mierzalne w przyspieszeniu i V-max są w granicach błędu rzędu 0.3%)

klima odbiera kilka procent mocy,więc to ma wpływ

silnik silnikowi nie równy,lepiej dotarty,ułożony itp.

opony, ciśnienie.

nie dokońca sprawne hamulce(lekko trące o tarcze)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

 

Książkowe osiągi auta a umiejętność ich praktycznego

wykorzystania to dwa różne światy.

Część ludzi na forum pisze że Tiida to nudne auto.

Ciekawe ilu z nich po kupnie swojego auta wzięło je do testów

(jak zachowuje się na ręcznym przy śniegu, na jakim zakresie

obrotów ma dynamikę (charakterystyka silnika) itp.)

Manix ma rację - klima pożera część mocy - wbrew pozorom to dość spory

połykacz energii. Odczuwalny jest zatem i spadek mocy silnika.

Zwróć uwagę na jedną istotną rzecz - Tiida ma na obrotomierzu ma użyteczne do 6k.

Z moich doświadczeń wynika że najlepiej ciągnie od 2,5 do 4 (max 4,5k.)

Trzymaj zatem się tego zakresu na każdym biegu i gwarantuję Ci

że przy tej (małej) masie autka i charakterystyce wyśmiewanego

przez część ludzi silniczka żadne autko podobnej klasy Ci nie ucieknie.

 

To nie reklama - ale polecam szkoły bezpiecznej jazdy - sporo dają

Naprawdę można wiele dowiedzieć się na temat auta.

 

 

Pozdrawiam

Martin Black

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

 

Zwróć uwagę na jedną istotną rzecz - Tiida ma na obrotomierzu ma użyteczne do 6k.

Z moich doświadczeń wynika że najlepiej ciągnie od 2,5 do 4 (max 4,5k.)

 

 

A jak ma to się do Tiidy z 1,5 CDi ?

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czasem kręcenia na maxa nic nie daje bo powyżej np 6500tys przy SR20 okazuje sie że jest za mały przepływ powietrza i moc zaczyna spadać ,,, wiec kręcenie wyżej ma marny sens ale sie przydaje..

 

no i na 100% zjadła Cie klima

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno jechał na niższym biegu np.4 (...).

Na 6-tym biegu, z 80km/h... ścigać się? To trzeba mieć fantazję...

Redukcja o 3 w dół i gaz, i by się nie stało :)

Podobnie jak koledzy, odpuściłbym sobie "oglądanie się" na włączoną klimę i klocki itp, a skupiłbym sie na biegach, i w nich szukałbym drogi "do zwycięstwa". Wprawdzie mam jedynie 5 biegów, więc niby "nie mam co gdać" o 6-tce, nie mniej kiedyś "zaspałem za kierownicą" i na 5-tce podobnie z jakiś 80-90km/h zacząłem wyprzedzać, i pomijając fakt bardzo szybkiego "przebudzenia", od tamtej pory chcąc wyprzedzić, już nie zapominam zrzucić na 4-kę. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...