Mrand Opublikowano 15 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2010 Moja Versa 1.8 dała dziś d... Nie byłem w stanie dotrzymać kroku innej Versie. Zaczynałem przyspieszać z 6-tego biegu od ok. 80 km/h i w końcu miałem pedał w podłodze a on mnie wyraźnie brał z prędkością większą przynajmniej o 10 km/h. Jechałem na benzynie 95 i miałem włączoną klimę. Na ile te czynniki mogły przeważyć jeśli gościu np. jechał na paliwie 98 i bez klimy? Mrand Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czester15.30 Opublikowano 15 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2010 Moja Versa 1.8 dała dziś d... Nie byłem w stanie dotrzymać kroku innej Versie. Zaczynałem przyspieszać z 6-tego biegu od ok. 80 km/h i w końcu miałem pedał w podłodze a on mnie wyraźnie brał z prędkością większą przynajmniej o 10 km/h. Jechałem na benzynie 95 i miałem włączoną klimę. Na ile te czynniki mogły przeważyć jeśli gościu np. jechał na paliwie 98 i bez klimy? Mrand Na pewno jechał na niższym biegu np.4 - tym i miał zatankowane paliwo 100 oktanowe szela. Opony tęż mają znaczenie i ich ciśnienie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Moja Versa 1.8 dała dziś d... Nie byłem w stanie dotrzymać kroku innej Versie. Zaczynałem przyspieszać z 6-tego biegu od ok. 80 km/h i w końcu miałem pedał w podłodze a on mnie wyraźnie brał z prędkością większą przynajmniej o 10 km/h. Jechałem na benzynie 95 i miałem włączoną klimę. Na ile te czynniki mogły przeważyć jeśli gościu np. jechał na paliwie 98 i bez klimy? Mrand na pewno nic tu do rzeczy nie mają oktany(chyba ze twoje 95 miało w rzeczywistości np.91,co w naszym kraju jest niestety możliwe:))wartość oktanowa ma wpływ na proces spalania stukowego a nie na przyspieszenie(niezależne badania pokazały juz nie raz że wartości mierzalne w przyspieszeniu i V-max są w granicach błędu rzędu 0.3%) klima odbiera kilka procent mocy,więc to ma wpływ silnik silnikowi nie równy,lepiej dotarty,ułożony itp. opony, ciśnienie. nie dokońca sprawne hamulce(lekko trące o tarcze) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MartinBlack Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Witaj Książkowe osiągi auta a umiejętność ich praktycznego wykorzystania to dwa różne światy. Część ludzi na forum pisze że Tiida to nudne auto. Ciekawe ilu z nich po kupnie swojego auta wzięło je do testów (jak zachowuje się na ręcznym przy śniegu, na jakim zakresie obrotów ma dynamikę (charakterystyka silnika) itp.) Manix ma rację - klima pożera część mocy - wbrew pozorom to dość spory połykacz energii. Odczuwalny jest zatem i spadek mocy silnika. Zwróć uwagę na jedną istotną rzecz - Tiida ma na obrotomierzu ma użyteczne do 6k. Z moich doświadczeń wynika że najlepiej ciągnie od 2,5 do 4 (max 4,5k.) Trzymaj zatem się tego zakresu na każdym biegu i gwarantuję Ci że przy tej (małej) masie autka i charakterystyce wyśmiewanego przez część ludzi silniczka żadne autko podobnej klasy Ci nie ucieknie. To nie reklama - ale polecam szkoły bezpiecznej jazdy - sporo dają Naprawdę można wiele dowiedzieć się na temat auta. Pozdrawiam Martin Black Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jark Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Witaj Zwróć uwagę na jedną istotną rzecz - Tiida ma na obrotomierzu ma użyteczne do 6k. Z moich doświadczeń wynika że najlepiej ciągnie od 2,5 do 4 (max 4,5k.) A jak ma to się do Tiidy z 1,5 CDi ? pzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxon Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2010 może miał NOS? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2010 czasem kręcenia na maxa nic nie daje bo powyżej np 6500tys przy SR20 okazuje sie że jest za mały przepływ powietrza i moc zaczyna spadać ,,, wiec kręcenie wyżej ma marny sens ale sie przydaje.. no i na 100% zjadła Cie klima Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IvanH Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Na 6-tym biegu, z 80km/h... ścigać się? To trzeba mieć fantazję... Redukcja o 3 w dół i gaz, i by się nie stało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość żuczek Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Na pewno jechał na niższym biegu np.4 (...). Na 6-tym biegu, z 80km/h... ścigać się? To trzeba mieć fantazję... Redukcja o 3 w dół i gaz, i by się nie stało Podobnie jak koledzy, odpuściłbym sobie "oglądanie się" na włączoną klimę i klocki itp, a skupiłbym sie na biegach, i w nich szukałbym drogi "do zwycięstwa". Wprawdzie mam jedynie 5 biegów, więc niby "nie mam co gdać" o 6-tce, nie mniej kiedyś "zaspałem za kierownicą" i na 5-tce podobnie z jakiś 80-90km/h zacząłem wyprzedzać, i pomijając fakt bardzo szybkiego "przebudzenia", od tamtej pory chcąc wyprzedzić, już nie zapominam zrzucić na 4-kę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.