RychoD Opublikowano 15 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2010 Silnik 1.5 dci bardzo łatwo, zwłaszcza na niskim biegu, "wkręca" się na wysokie obroty. Bardzo szybko dochodzi się do 4500/min. Stąd moje pytanie - czy jest jakiś ogranicznik obrotów, który zabezpiecza silnik. Jakoś nie mogłem doszukać się takiej informacji w instrukcji. Pozdrawiam Ryszard Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gesio Opublikowano 15 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2010 Pewnie wczesniej jeździłeś benzyną, ogranicznik obrotów jest jak w każdym innym silniku na początku czerwonego pola w obrotomierzu tzw. odcinka. W 1,5 DCI z racji małego silnika pierwsze biegi "upchnięte" są dość ciasno żeby samochód chciał jechać i musisz się nauczyc zmieniać biegi wcześniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Silnik 1.5 dci bardzo łatwo, zwłaszcza na niskim biegu, "wkręca" się na wysokie obroty. Bardzo szybko dochodzi się do 4500/min. Stąd moje pytanie - czy jest jakiś ogranicznik obrotów, który zabezpiecza silnik. Jakoś nie mogłem doszukać się takiej informacji w instrukcji. Pozdrawiam Ryszard Piłowanie na 1,2-biegu do 4500 obr.to nie wróży nic dobrego(a już na zimnym silniku to zabójstwo)tym bardziej że to nie ma najmniejszego sensu,bo prz ok.2000 obr.masz już maksymalny moment obrotowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gesio Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Niestety z tym silnikiem jeżdżąc w mieście trzeba ciągle mieszać biegami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pedro_01 Opublikowano 24 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2010 Silnik 1.5 dci bardzo łatwo, zwłaszcza na niskim biegu, "wkręca" się na wysokie obroty. Bardzo szybko dochodzi się do 4500/min. Stąd moje pytanie - czy jest jakiś ogranicznik obrotów, który zabezpiecza silnik. Jakoś nie mogłem doszukać się takiej informacji w instrukcji. Pozdrawiam Ryszard Jeżdżę z tym silnikiem od 3 lat i w sumie bardzo szybko jestem na czwartym, piątym biegu, nawet bez jakiegoś mułowatego startu (choć oczywiście ten silnik w ramach ekonomicznej jazdy do takiego jest stworzony). Ucho, logika i przyzwyczajenie szybką stają się w tym przypadku naturalnym ogranicznikiem przed jakimiś szalonym wkręcaniem wysokich obrotów na niskich biegach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arlandia Opublikowano 24 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2010 Silnik 1.5 dci bardzo łatwo, zwłaszcza na niskim biegu, "wkręca" się na wysokie obroty. Bardzo szybko dochodzi się do 4500/min. Stąd moje pytanie - czy jest jakiś ogranicznik obrotów, który zabezpiecza silnik. Jakoś nie mogłem doszukać się takiej informacji w instrukcji. Pozdrawiam Ryszard Tym silnikiem nie trzeba a wręcz nie mozna wkręcać jego na takie duże obroty, wystarczy jeżdżić w przedziale 2 - max 3 tys. obrotów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.