Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Znosi w prawo


Gość emalfni
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Serdecznie

 

Od dłuższego czasu w trakcie jazdy znosi mnie w prawo, szczególnie przy prędkościach powyżej 100 km/h. Zaczyna mnie to irytować, chwila nieuwagi i może się to źle skończyć. Aby jechał prosto kierownica musi być ok. 3,4 stopnie w lewo skręcona. Zbieżność ustawiałem 2 razy, zawieszenie było przeglądane i nic nie wykazali, podobno stan idealny. Opony również zmieniałem. W trakcie przeglądu, zmieniłem klocki. Mechanik wykonujący przegląd stwierdził że prawy klocek był dużo bardziej zużyty od lewego. Co może być przyczyną takie stanu rzeczy?.

 

Samochód to Almera N16, 2002 r. Hatchback, Silnik 1.5.

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

podejrzewam, że blokuje Ci się jeden z tłoczków, stąd szybsze zużycie. Spróbuj dotknąć koła po przejechaniu kilkunastu kilometrów, czy jedna strona nie bedzie cieplejsza od drugiej.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

podejrzewam, że blokuje Ci się jeden z tłoczków, stąd szybsze zużycie. Spróbuj dotknąć koła po przejechaniu kilkunastu kilometrów, czy jedna strona nie bedzie cieplejsza od drugiej.

 

Pozdrawiam

 

Hmmm niedługo będe w długiej trasie, to zobaczę czy jest różnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm niedługo będe w długiej trasie, to zobaczę czy jest różnica.

Uwaga nie dotykaj przypadkiem tarcz po długiej trasie bo się oparzysz! Oprócz zbieżności może należy wykonać pełnie badanie geometrii kół. Może końcówka drążka jest pogięta. Przypadkiem nie wjechałeś w jakąś dziurę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

[Witam

u mnie problem był w wadzie fabrycznej jednej z opon (o dziwo niby porządna GoodYear F1). Ściąganie ustępowało po zmianie kół przód <> tył. Spróbuj, chyba najtańszy sposób żeby się przekonać czy problem nie leży po stronie opon.

 

[Witam

u mnie problem był w wadzie fabrycznej jednej z opon (o dziwo niby porządna GoodYear F1). Ściąganie ustępowało po zmianie kół przód <> tył. Spróbuj, chyba najtańszy sposób żeby się przekonać czy problem nie leży po stronie opon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie podobny problem... Zbieżność kół sprawdzana, ciśnienie w kołach ok, felgi proste, hamulce sprawdzane, rama równa... A jednak kierownica na lewo i przy wycentrowanej ściąga w prawo... Chyba pozostaje zdjęcie kierownicy i przestawienie jej trochę w prawo. Myślałem o tym bardzo intensywnie ale aby zdjąć kierownicę trzeba pokonać śruby o nietypowych łebkach do których trzeba mieć specjalny klucz....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Darecki,

 

a jak jest jak puścisz kierownice, jedzie prosto ? Jeśli tak to jedź na ustawienie zbieżności tylko ustaw kierownice we właściwym miejscu, jeśli po puszczeniu ściąga Ci na jedną stronę to i tak nic nie wskórasz przestawieniem kiery, dodatkowo kiera jest na wieloklinie i nie masz żadnej pewności, że po przestawieniu o jeden ząbek nie będzia za daleko w druga stroną (a głęboko w to wierzę, że będzie), nie wiem ile jest tam ząbków ale dajmy na to że aż 36, więc jeden ząbek to 10stopni, o tyle odchylasz kiere ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kierownica po puszczeniu wraca do prawidłowej pozycji natomiast auto ucieka na prawo... Dlatego potrzebna jest korekta kierownicą o jakieś 20 stopni. Już się w sumie przyzwyczaiłem ale być tak nie może :blink: Sam nie wiem co z tym zrobić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kierownica po puszczeniu wraca do prawidłowej pozycji natomiast auto ucieka na prawo... Dlatego potrzebna jest korekta kierownicą o jakieś 20 stopni. Już się w sumie przyzwyczaiłem ale być tak nie może :blink: Sam nie wiem co z tym zrobić...

 

kolego winne tutaj są na 90% oponki...

probowales zamieniac kola przod z tylem ? jesli nie to nieciekawych masz tych fachmanów od zbieżności... miałem ten sam problem po ustawieniu (po zmianie zawieszenia), dzwonie w celu umowienia sie na korekte tego faktu, gosc z lekkim smiechem w glowie powiedzial zebym zamienil kola, ze nie jestem pierwszym ktory dzwoni z tym problemem, ze to sie zdarza bardzo czesto, a jak nie pomoze zeby wtedy przyjechac, no ale pomoglo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie u mnie wychodzi że mnie ciągnie na lewika,ale to wina tłooczka nie do końca puszcza koło,po hamowaniu i mam pytanko czy te tloczki się regerenuje czy są jakieś zestawy naprawcze..

 

Witam po dłuższej przerwie, miałem troche zajęć to nie pisałem. Auto dalej znosi w prawo, przy zmianie klocków, prawy był bardziej zdarty od lewego. Możliwe że rozwiązanie jest takie jak kolega opisał :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po dłuższej przerwie, miałem troche zajęć to nie pisałem. Auto dalej znosi w prawo, przy zmianie klocków, prawy był bardziej zdarty od lewego. Możliwe że rozwiązanie jest takie jak kolega opisał :>

 

 

a nie zapiekła Ci się czasem tylejka na zacisku? niestety dosyć słynna bolączkach nissanów.. powinno wyjść na diagnostyce - będą rozbieżności w hamowaniu względem prawej i lewej strony

 

sa zestawy naprawcze, ale nie zawierają tłoczków zazwyczaj niestety :/ ja kupowałem tloczki na allegro, koło 80 zł za szt.. sporo ale co zrobic :(

 

zeby sprawdzic trzeba wyjac - jak są wżery to wymiana

Edytowane przez dev02
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...