Gość emalfni Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Witam Serdecznie Od dłuższego czasu w trakcie jazdy znosi mnie w prawo, szczególnie przy prędkościach powyżej 100 km/h. Zaczyna mnie to irytować, chwila nieuwagi i może się to źle skończyć. Aby jechał prosto kierownica musi być ok. 3,4 stopnie w lewo skręcona. Zbieżność ustawiałem 2 razy, zawieszenie było przeglądane i nic nie wykazali, podobno stan idealny. Opony również zmieniałem. W trakcie przeglądu, zmieniłem klocki. Mechanik wykonujący przegląd stwierdził że prawy klocek był dużo bardziej zużyty od lewego. Co może być przyczyną takie stanu rzeczy?. Samochód to Almera N16, 2002 r. Hatchback, Silnik 1.5. Pozdrawiam, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość freunds Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Witam, podejrzewam, że blokuje Ci się jeden z tłoczków, stąd szybsze zużycie. Spróbuj dotknąć koła po przejechaniu kilkunastu kilometrów, czy jedna strona nie bedzie cieplejsza od drugiej. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość emalfni Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Witam, podejrzewam, że blokuje Ci się jeden z tłoczków, stąd szybsze zużycie. Spróbuj dotknąć koła po przejechaniu kilkunastu kilometrów, czy jedna strona nie bedzie cieplejsza od drugiej. Pozdrawiam Hmmm niedługo będe w długiej trasie, to zobaczę czy jest różnica. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Crushpl Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Hmmm niedługo będe w długiej trasie, to zobaczę czy jest różnica. Uwaga nie dotykaj przypadkiem tarcz po długiej trasie bo się oparzysz! Oprócz zbieżności może należy wykonać pełnie badanie geometrii kół. Może końcówka drążka jest pogięta. Przypadkiem nie wjechałeś w jakąś dziurę ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mradom Opublikowano 24 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2010 Proste pytanie, sprawdzales cisnienie w kolach? /mr/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kris74 Opublikowano 27 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2010 [Witam u mnie problem był w wadzie fabrycznej jednej z opon (o dziwo niby porządna GoodYear F1). Ściąganie ustępowało po zmianie kół przód <> tył. Spróbuj, chyba najtańszy sposób żeby się przekonać czy problem nie leży po stronie opon. [Witam u mnie problem był w wadzie fabrycznej jednej z opon (o dziwo niby porządna GoodYear F1). Ściąganie ustępowało po zmianie kół przód <> tył. Spróbuj, chyba najtańszy sposób żeby się przekonać czy problem nie leży po stronie opon. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darecki~ Opublikowano 27 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2010 U mnie podobny problem... Zbieżność kół sprawdzana, ciśnienie w kołach ok, felgi proste, hamulce sprawdzane, rama równa... A jednak kierownica na lewo i przy wycentrowanej ściąga w prawo... Chyba pozostaje zdjęcie kierownicy i przestawienie jej trochę w prawo. Myślałem o tym bardzo intensywnie ale aby zdjąć kierownicę trzeba pokonać śruby o nietypowych łebkach do których trzeba mieć specjalny klucz.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość freunds Opublikowano 27 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2010 Kolego Darecki, a jak jest jak puścisz kierownice, jedzie prosto ? Jeśli tak to jedź na ustawienie zbieżności tylko ustaw kierownice we właściwym miejscu, jeśli po puszczeniu ściąga Ci na jedną stronę to i tak nic nie wskórasz przestawieniem kiery, dodatkowo kiera jest na wieloklinie i nie masz żadnej pewności, że po przestawieniu o jeden ząbek nie będzia za daleko w druga stroną (a głęboko w to wierzę, że będzie), nie wiem ile jest tam ząbków ale dajmy na to że aż 36, więc jeden ząbek to 10stopni, o tyle odchylasz kiere ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darecki~ Opublikowano 27 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2010 Kierownica po puszczeniu wraca do prawidłowej pozycji natomiast auto ucieka na prawo... Dlatego potrzebna jest korekta kierownicą o jakieś 20 stopni. Już się w sumie przyzwyczaiłem ale być tak nie może Sam nie wiem co z tym zrobić... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dev02 Opublikowano 1 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2010 Kierownica po puszczeniu wraca do prawidłowej pozycji natomiast auto ucieka na prawo... Dlatego potrzebna jest korekta kierownicą o jakieś 20 stopni. Już się w sumie przyzwyczaiłem ale być tak nie może Sam nie wiem co z tym zrobić... kolego winne tutaj są na 90% oponki... probowales zamieniac kola przod z tylem ? jesli nie to nieciekawych masz tych fachmanów od zbieżności... miałem ten sam problem po ustawieniu (po zmianie zawieszenia), dzwonie w celu umowienia sie na korekte tego faktu, gosc z lekkim smiechem w glowie powiedzial zebym zamienil kola, ze nie jestem pierwszym ktory dzwoni z tym problemem, ze to sie zdarza bardzo czesto, a jak nie pomoze zeby wtedy przyjechac, no ale pomoglo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wojtek30 Opublikowano 2 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2010 Panowie u mnie wychodzi że mnie ciągnie na lewika,ale to wina tłooczka nie do końca puszcza koło,po hamowaniu i mam pytanko czy te tloczki się regerenuje czy są jakieś zestawy naprawcze.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość emalfni Opublikowano 5 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2010 Panowie u mnie wychodzi że mnie ciągnie na lewika,ale to wina tłooczka nie do końca puszcza koło,po hamowaniu i mam pytanko czy te tloczki się regerenuje czy są jakieś zestawy naprawcze.. Witam po dłuższej przerwie, miałem troche zajęć to nie pisałem. Auto dalej znosi w prawo, przy zmianie klocków, prawy był bardziej zdarty od lewego. Możliwe że rozwiązanie jest takie jak kolega opisał :> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dev02 Opublikowano 11 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2010 (edytowane) Witam po dłuższej przerwie, miałem troche zajęć to nie pisałem. Auto dalej znosi w prawo, przy zmianie klocków, prawy był bardziej zdarty od lewego. Możliwe że rozwiązanie jest takie jak kolega opisał :> a nie zapiekła Ci się czasem tylejka na zacisku? niestety dosyć słynna bolączkach nissanów.. powinno wyjść na diagnostyce - będą rozbieżności w hamowaniu względem prawej i lewej strony sa zestawy naprawcze, ale nie zawierają tłoczków zazwyczaj niestety :/ ja kupowałem tloczki na allegro, koło 80 zł za szt.. sporo ale co zrobic zeby sprawdzic trzeba wyjac - jak są wżery to wymiana Edytowane 11 Października 2010 przez dev02 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.