kopich Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Witam Ostatnio dostrzegłem w mojej nysce bardzo duże spalanie na 30litrach ropy przejechałem ok 250 km a wskazówka paliwa jest już na czerwonym polu przeraziło mnie to wiec pisze i może wy mi powiecie jaka ta może być przyczyna ja wiem że ten silnik nie nalezy do oszczędnych a ja mam jeszcze kombiaka to juz w ogóle.... pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeorgeGt Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Witam Ostatnio dostrzegłem w mojej nysce bardzo duże spalanie na 30litrach ropy przejechałem ok 250 km a wskazówka paliwa jest już na czerwonym polu przeraziło mnie to wiec pisze i może wy mi powiecie jaka ta może być przyczyna ja wiem że ten silnik nie nalezy do oszczędnych a ja mam jeszcze kombiaka to juz w ogóle.... pozdrawiam ile masz rezerwy odkąd wskazówka jest na czerwonym polu? jak jeździsz? krótkie dystanse? silnik nie dogrzany? klima włączona? ciężka noga?... mógłbym tak pytać do rana ... powodów dlaczego pali więcej może być mnóstwo.. pierwsze co zrób to wyjeżdzij do końca a później będziemy rozmawiać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kopich Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2010 ile masz rezerwy odkąd wskazówka jest na czerwonym polu? jak jeździsz? krótkie dystanse? silnik nie dogrzany? klima włączona? ciężka noga?... mógłbym tak pytać do rana ... powodów dlaczego pali więcej może być mnóstwo.. pierwsze co zrób to wyjeżdzij do końca a później będziemy rozmawiać słuchaj nawet nie wiem ile mam rezerwy ;D he czasami ciezka noga jest no i przeważnie w miescie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2010 No to sie nie ma co dziwic ze takie spalanie masz.Takie nyski to lubia spokojnie jezdzic bez zrywu itp.A jak kolega wyżej wymienił kilka przykładów wiekszego spalania. Jak jest wskazówka na ostatniej kresce czerwonej ,to jak sie zacznie na tej czerwonej to powinno sie zapalic rezerwa.Wlej sobie 5L do bagażnika wrazie braku zupy.A od kontrolki zapalonej to powinno starczyc na okolo 100km p10 maja na30-40 km .(jak tutaj pisza)I jak sie zapali rezerwa to wlej ta 5l i dolej jescze 5L.Masz 10L i jezdzij aż ci sie znowu zapali cpn.I zrob prube jezdzij jak do tej pory i druga pruba jezdzij spokojnie. i porownaj sobie spalanie.A na pełnym zbiornku to moze sprubuj jechac w trase i tez spokojnie do 120km/h bez dużego wyprzedzania. i bedziesz wiedzial spalanie w miescie i na trasie. A filtr paliwa wymieniony i filtr powietrza??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kopich Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2010 tak wymieniałem zimą może troche moja wina ze takie spalanie bo troche cisnąłem teraz lubie czasem sobie pokrecic obroty ale jak na diesla to strasznie duzo pali a jak jeździc oszczędnie tym autem z tym silnikiem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeorgeGt Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2010 a jak jeździc oszczędnie tym autem z tym silnikiem ? jak emeryt :) dieselki Nissana (nie P12) to samochody dla arystokracji... powolutku powolutku przecież nigdzie się nie spieszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2010 na trasie tak do 120, a w mieście spokojnie i góra przy 2500 obrotów zapinam kolejny bieg. na początku też myślałem że poniżej 6l/100 będzie, ale niema takiej opcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2010 ja na polowie baku zrobilem 330km i jest jeszcze pol zobaczymy ile zrobie, a rezerwe mam 12l, zalozylem teraz stozek to spalanie spadlo 0,8 l/100km bo tak sie domagal powietrza ze 2 filtry wciagnol przez 4 tys km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2010 DOBRZE ŻE WINNY SIE PRZYZNAJE DO BŁEDU I OBROTÓW . A KOLEDZY DOBRZE WYJAŚNILI TEMAT SPALANIA. ŻE TO AUTA DO WONEJ JAZDY I MOŻNA SIE PRZYZWYCZAIC DO TEGO. fAKT ŻE DO OSZCZEDNYCH DO SPALANIA NYSKI NIE NALEŻA. A JEST JEDEN PLUS A MOŻE NAWET DWA PLUSY. JEDEN ŻE W TE MROZY W ZIMIE PALI JAK BENZYNKA!!! A DRUGI TO TO ŻE SA TRAWLSZE SILNIKI NIŻ TDI TE NASZE TD. CHOCIAŻ JAK COS SIE ZEPSUJE TO KIESZEN BOLI:unsure:. A DO WARIOWANIA TO RACZEJ BYS MUSIAŁ SIE PRZEŻUCIC NA BENZ/GAZ A NIE TRAKTORKIEM:dribble:. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baciarek Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Kolego wyłącz caps lock bo źle się czyta. A wogóle ma ktoś wykres z hamowni jak przebiega moment i moc w tym motorze ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Ok.Bede pamietał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hary7 Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Ostra jazda to swoją drogą ale około 12litrów/100km. to nie jest normalne. Ja nawet jak nie oszczędzam paliwa to nie osiągnąłem pułapu 9l ON/100km. Niech założyciel wątku sprawdzi czy hamulce tylne nie blokują (po przejechaniu około 5 km. dotknąć ręką felgi- powinna być chłodna) A następnie oszczędna jazda i dokładne obliczenie spalania. Jeśli wyjdzie więcej niż 8l ON/100km to będziemy myśleć co dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kopich Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2010 oki sprawdze to ostatnio zaswieciła mi sie kontrolka ABS zrobilem diagnostyke spinaczem i wyszło wyskoczył bląd oznaczajacy lewy tylni czujnik predkośći ale po czasie zam zniknął i juz się nie zapala jak emeryt :) dieselki Nissana (nie P12) to samochody dla arystokracji... powolutku powolutku przecież nigdzie się nie spieszy dobrze napisane ale ten silniczek tez coś potrafi ale trzeba sie liczyć ze spalaniem dużym heh xD sprawdzałem felgi czy sa ciepłe i nie sa widac że wszystko jest ok widac że wina kierowcy hah xD Ej Koledzy może mam uszkodzony przepływomierz ? jak to sprawdzić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Miernikiem trzeba zmierzyc napiecie jakie jest na wolnych obrotach.Powinno miec 1,9-2,3 . poszukaj w dziale elektroniki albo zrob to sam -dział. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość natan64 Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2010 jak ci kolego duzo pali to proponuje: 1)wymienic filtr powieurza 2)sprawdzic przeplywomierz bo jak to jest walniete to zaczyna chlac jak wode Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kopich Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2010 jak ci kolego duzo pali to proponuje: 1)wymienic filtr powieurza 2)sprawdzic przeplywomierz bo jak to jest walniete to zaczyna chlac jak wode no OKi kolego sprawdzę przepływke ale powiedz mi jak samemu to zrobic mam przepływomierz Bosha 4 przewody na 3 przewody wiem jak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Natan poczytaj trochę forum zanim zaczniesz udzielać rady a nie głosić herezje, a ty Kopich to zajrzyj do FAQ i manuala to będziesz wiedział jak się mierzy na Boschu. Temat spalania TD był wielokrotnie poruszany i nie chcę go tu po raz enty rozkręcać Ogólnie 8-10 miasto 6-7 trasa Duże spalanie to zły kąt wtrysku (ustawienie napędu pompy) i dawka wtrysku (ruszany nastawnik) oraz za mało powietrza dostarczanego do silnika. Na początek to sprawdź filtr powietrza Jak przepływka walnięta to masz turbomuła (jakieś 25 do setki przy wietrze w plecy ) Oczywiście o sprawnych świecach już nie będę wspominał. Zrób diagnostykę czy nie ma jakichś błędów z czujników np z nastawnika 18 zaworu kąta wtrysku 21 lub wtryskiwacza sterującego 34 Jakie masz to spalanie że twierdzisz że jest za duże. Jeśli sugerujesz się wskazaniem zegarów to jesteś w bardzo dużym błędzie. To że wskaźnik paliwa oszukuje to już chyba norma w Primerze Jak chcesz naprawdę sprawdzić ile spala to zalej do pełna i przejedz setkę, a potem na CPN, lub poczekaj aż zaświeci się "komornik", zatankuj z 10L i zobacz ile na tym przejedziesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość longer 81 Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2010 No Siemano.Powracam z nowym Netem i zgadzam się z przedmówcą,ile pali że jest za dużo ? ja też miałem kiedyś taki problem że wydawało mi się że moja Prima 2.0 td 16v dużo pali,bo miałem kiedyś autko 1.8 td i palił mniej,ale to jest kolego 2.0 - 16 zaworów i jak but ciężki to spokojnie 8 literków,łyknie,a jak piszesz to noga ciężka i to jeszcze w mieście,nie przejmuj się tym po prostu to autko tyle pali i tak zostanie. Dobre deptanie na pedał gazu i wysokie obroty tego autka wiąże się ze spalaniem od 8 - do nawet 10 litrów i nic nie zmienisz,chyba tylko styl jazdy ( ZAMIAST W GLANACH - JEZDZIJ W JAPONKACH,TO BUT TAKI CIĘŻKI NIE BĘDZIE !!! ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nicchi Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2010 (...) Prima 2.0 td 16v (...) A cóż to za wynalazek?! Chyba, że to jakiś speszal ediszyn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 24 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2010 16V i od razu 15 KM więcej (oczywiście w odczuciu) Czym się tu rajcować w CD20T Co z tego że to 2 litry jak zaledwie tylko 90 KM. Już wielokrotnie pisałem że to muł pociągowy, którego trzeba delikatnie poganiać bo inaczej wpadnie w ropocholizm ,a jak pójdzie w cug to ciężko będzie go z tego wyleczyć. Pamiętajcie wyprzedzamy tylko rowery i traktory jeśli chcecie mieć w miarę normalne spalanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kopich Opublikowano 24 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2010 robiłem diagnostykę i wyszedł błąd 18 nastawnik do czyszczenia te typy tak maja heh jak tego autka sie nie kreci to ono nie jedzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nicchi Opublikowano 24 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2010 robiłem diagnostykę i wyszedł błąd 18 nastawnik do czyszczenia te typy tak maja heh jak tego autka sie nie kreci to ono nie jedzie Też mi się tak wydawało przez pierwsze 300km po zakupie. Potem założyłem nowy przepływomierz Boscha i wcale tego auta tak kręcić nie trzeba. Z osiągów jestem teraz bardzo zadowolony, przy przejeździe przez Niemcy w 4 dorosłe osoby z całkowicie pełnym bagażnikiem 180km/h pojawiało się niepostrzeżenie na liczniku (ok 4200obr/min) i trzeba było odpuszczać w obawie o zużycie paliwa Ogólnie mimo wielu opinii które czytałem, że ciężko w tym aucie przekroczyć 160km/h, jestem przekonany, że mój egzemplarz z 1-2 osobami na pokładzie zbliżyłby się do licznikowych 200km/h. Dodam jeszcze, że moja przepływka nie była w bardzo złym stanie (dolne granice normy), ale uważam, że to było najlepiej wydane 200zł od zakupu auta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kopich Opublikowano 24 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2010 Też mi się tak wydawało przez pierwsze 300km po zakupie. Potem założyłem nowy przepływomierz Boscha i wcale tego auta tak kręcić nie trzeba. Z osiągów jestem teraz bardzo zadowolony, przy przejeździe przez Niemcy w 4 dorosłe osoby z całkowicie pełnym bagażnikiem 180km/h pojawiało się niepostrzeżenie na liczniku (ok 4200obr/min) i trzeba było odpuszczać w obawie o zużycie paliwa Ogólnie mimo wielu opinii które czytałem, że ciężko w tym aucie przekroczyć 160km/h, jestem przekonany, że mój egzemplarz z 1-2 osobami na pokładzie zbliżyłby się do licznikowych 200km/h. Dodam jeszcze, że moja przepływka nie była w bardzo złym stanie (dolne granice normy), ale uważam, że to było najlepiej wydane 200zł od zakupu auta no wiesz moj tez tam do 170 rozbuja sie ale potrzebny jest kawałek drogi ale nie wiem czy przepływaka jest walnieta nie wiem jak to sprawdzić jak ja zdiagnozować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość emeryt03 Opublikowano 24 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2010 no wiesz moj tez tam do 170 rozbuja sie ale potrzebny jest kawałek drogi ale nie wiem czy przepływaka jest walnieta nie wiem jak to sprawdzić jak ja zdiagnozować Sorki Kolego, ale and_pec parę postów wyżej już Ci napisał jak! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nicchi Opublikowano 24 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2010 no wiesz moj tez tam do 170 rozbuja sie ale potrzebny jest kawałek drogi ale nie wiem czy przepływaka jest walnieta nie wiem jak to sprawdzić jak ja zdiagnozować No tak to większość aut się kiedyś rozbuja, ale chodzi po prostu o jednostajne przyspieszanie, kiedy widać wyraźne postępy na liczniku. Na forum jest naprawdę sporo informacji, poszukaj czego trzeba, sprawdź i będzie dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.