edd Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Witam Mając podejrzanie wysokie spalanie w mojej nysce postanowiłem sprawdzić czujnik temperatury płynu chłodzącego. Silnik GA16DE. I tu pytania : 1. Czy silnik ten ma tylko jeden czujnik temperatury płynu chłodzącego (w okolicy termostatu) który jest brany pod uwagę przez komputer przy wyznaczaniu dawki paliwa ? 2. Jakie parametry (rezystancję) powinien on mieć dla nagrzanego/zimnego silnika. z góry dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Witam Mając podejrzanie wysokie spalanie w mojej nysce postanowiłem sprawdzić czujnik temperatury płynu chłodzącego. Silnik GA16DE. I tu pytania : 1. Czy silnik ten ma tylko jeden czujnik temperatury płynu chłodzącego (w okolicy termostatu) który jest brany pod uwagę przez komputer przy wyznaczaniu dawki paliwa ? 2. Jakie parametry (rezystancję) powinien on mieć dla nagrzanego/zimnego silnika. z góry dzięki Czesc. Ja mam silnik cd20t czyki diesla i umnie sa dwa czujniki. Jedem co Ty o nim piszesz i drugi co podaje temperature na deske . Ten czujnik o ktorym Ty piszesz powiniem miec nastepujace parametry(dla silnika QG16.18DE)w/g manuala. 1. -10 stopni 4,4V i opor 7 do 11,4 kOhma . 2. 20 stopni 3,5V i opor 2,1 do 2,9 kOhma . 3. 50 stopni 2,2V i opor 0,68 do 1 kOhma. 4. 90 stopni 0,9V i opor 0,236do 0,260 kOhma. Stopnie to oczywiscie temperatuta plynu chlodzacego. .Opory sa takie same jak do mojego silnika a tylko napiecia sie roznia o 0,1V . Sprawdz tez napiecia. .Sa bardzo wazne. Jak zmierzyc to mam nadzieje ze wiesz. Poza tym sciagnij sobie manual . Jest co prawda po angielsku ale da rade.Powodzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edd Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Czesc. Ja mam silnik cd20t czyki diesla i umnie sa dwa czujniki. Jedem co Ty o nim piszesz i drugi co podaje temperature na deske . Ten czujnik o ktorym Ty piszesz powiniem miec nastepujace parametry(dla silnika QG16.18DE)w/g manuala. 1. -10 stopni 4,4V i opor 7 do 11,4 kOhma . 2. 20 stopni 3,5V i opor 2,1 do 2,9 kOhma . 3. 50 stopni 2,2V i opor 0,68 do 1 kOhma. 4. 90 stopni 0,9V i opor 0,236do 0,260 kOhma. Stopnie to oczywiscie temperatuta plynu chlodzacego. .Opory sa takie same jak do mojego silnika a tylko napiecia sie roznia o 0,1V . Sprawdz tez napiecia. .Sa bardzo wazne. Jak zmierzyc to mam nadzieje ze wiesz. Poza tym sciagnij sobie manual . Jest co prawda po angielsku ale da rade.Powodzenia. Dzięki bardzo za odpowiedź. Właśnie w manualu dla p11.144 są tylko informacje dla silników QG 1.6 i 1.8 oraz 2.0 SR brak mojego GA. Też przypuszczam, że czujnik temperatury będzie ten sam - póki co tak założę. Przez napięcia rozumiem spadek napięcia mierzony na stykach czujnika ( skoro spada wraz z oporem ) ... (?) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Dzięki bardzo za odpowiedź. Właśnie w manualu dla p11.144 są tylko informacje dla silników QG 1.6 i 1.8 oraz 2.0 SR brak mojego GA. Też przypuszczam, że czujnik temperatury będzie ten sam - póki co tak założę. Przez napięcia rozumiem spadek napięcia mierzony na stykach czujnika ( skoro spada wraz z oporem ) ... (?) tak dobrze rozumujesz. Z tego co widze to masz albo silnik 1,6i albo 1,6 16v. Podaj e-maila to podesle Ci cos na temat pomiarow i bledow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.