Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144] Czujnik temperatury - parametry


edd

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mając podejrzanie wysokie spalanie w mojej nysce postanowiłem sprawdzić czujnik temperatury płynu chłodzącego. Silnik GA16DE. I tu pytania :

 

1. Czy silnik ten ma tylko jeden czujnik temperatury płynu chłodzącego (w okolicy termostatu) który jest brany pod uwagę przez komputer przy wyznaczaniu dawki paliwa ?

2. Jakie parametry (rezystancję) powinien on mieć dla nagrzanego/zimnego silnika.

 

z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mając podejrzanie wysokie spalanie w mojej nysce postanowiłem sprawdzić czujnik temperatury płynu chłodzącego. Silnik GA16DE. I tu pytania :

 

1. Czy silnik ten ma tylko jeden czujnik temperatury płynu chłodzącego (w okolicy termostatu) który jest brany pod uwagę przez komputer przy wyznaczaniu dawki paliwa ?

2. Jakie parametry (rezystancję) powinien on mieć dla nagrzanego/zimnego silnika.

 

z góry dzięki

Czesc. Ja mam silnik cd20t czyki diesla i umnie sa dwa czujniki. Jedem co Ty o nim piszesz i drugi co podaje temperature na deske . Ten czujnik o ktorym Ty piszesz powiniem miec nastepujace parametry(dla silnika QG16.18DE)w/g manuala. 1. -10 stopni 4,4V i opor 7 do 11,4 kOhma . 2. 20 stopni 3,5V i opor 2,1 do 2,9 kOhma . 3. 50 stopni 2,2V i opor 0,68 do 1 kOhma. 4. 90 stopni 0,9V i opor 0,236do 0,260 kOhma. Stopnie to oczywiscie temperatuta plynu chlodzacego. .Opory sa takie same jak do mojego silnika a tylko napiecia sie roznia o 0,1V . Sprawdz tez napiecia. .Sa bardzo wazne. Jak zmierzyc to mam nadzieje ze wiesz. Poza tym sciagnij sobie manual . Jest co prawda po angielsku ale da rade.Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc. Ja mam silnik cd20t czyki diesla i umnie sa dwa czujniki. Jedem co Ty o nim piszesz i drugi co podaje temperature na deske . Ten czujnik o ktorym Ty piszesz powiniem miec nastepujace parametry(dla silnika QG16.18DE)w/g manuala. 1. -10 stopni 4,4V i opor 7 do 11,4 kOhma . 2. 20 stopni 3,5V i opor 2,1 do 2,9 kOhma . 3. 50 stopni 2,2V i opor 0,68 do 1 kOhma. 4. 90 stopni 0,9V i opor 0,236do 0,260 kOhma. Stopnie to oczywiscie temperatuta plynu chlodzacego. .Opory sa takie same jak do mojego silnika a tylko napiecia sie roznia o 0,1V . Sprawdz tez napiecia. .Sa bardzo wazne. Jak zmierzyc to mam nadzieje ze wiesz. Poza tym sciagnij sobie manual . Jest co prawda po angielsku ale da rade.Powodzenia.

 

Dzięki bardzo za odpowiedź. Właśnie w manualu dla p11.144 są tylko informacje dla silników QG 1.6 i 1.8 oraz 2.0 SR brak mojego GA. Też przypuszczam, że czujnik temperatury będzie ten sam - póki co tak założę. Przez napięcia rozumiem spadek napięcia mierzony na stykach czujnika ( skoro spada wraz z oporem ) ... (?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki bardzo za odpowiedź. Właśnie w manualu dla p11.144 są tylko informacje dla silników QG 1.6 i 1.8 oraz 2.0 SR brak mojego GA. Też przypuszczam, że czujnik temperatury będzie ten sam - póki co tak założę. Przez napięcia rozumiem spadek napięcia mierzony na stykach czujnika ( skoro spada wraz z oporem ) ... (?)

tak dobrze rozumujesz. Z tego co widze to masz albo silnik 1,6i albo 1,6 16v. Podaj e-maila to podesle Ci cos na temat pomiarow i bledow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...