Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Murano silnik


jardo0908
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzen dobry preprasam za pisane jestem ze slovacii zaraz za granicou duzo gosci jezdzi na nas pensionat z polski to rozumie dobze tilko pisac neviem u nas nema forum na murano chce zakupic ale slisalem ze murano ma klopot ze silnikem z cisnenem oleju v motoru i bendze v kazdim kaput zdarilo se komus takie cos jest to problem bardzo se mi podoba i chcalem by verzie europejskou na lpg dzenkuje

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzenkuje za odpoviedzi jesce pytane co jest stim gazem jest jakis vielky klopot i ma ktos naježdzone viencej kilometruf nad 100 000 i nebyl klopot s silnikem dzenkuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam w swojej amerykańskiej wersji Murano instalację gazową, przejechałem na niej około 50 000 km i aby nie zapeszyć, nie miałem z nią żadnych problemów. Ale jak wielokrotnie pisałem na forum, zakładałem ją w zaufanym warsztacie i tam regularnie jeżdżę na przeglądy.

Nawiązując do wersji Murano i wyposażenia, to mój amerykaniec ma chłodnicę skrzyni biegów. :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witajcie drodzy forumowicze :rolleyes:

Jako, że mam już drugie Muranko, postanowiłem dopisać się do forum.

A że mam już drugie, to się trochę powtrącam do wcześniejszych wypowiedzi :rolleyes:

Trochę porównywałem modele mając autko z 2006 roku - przynajmniej wizualnie. I tak, pewnie sporo racji w lepszych wyposażeniach wersji europejskiej (bo u nas, jak ktoś kupuje auto za ponad 100 tys. PLN to już chce mieś w nim wszystko, więc europejsie Muranko ma skóry, zawsze AWD no i cena wychodzi na końcu bliska 2 setek...). Głównie jednak hamulce są bolączką Ameraykana (jak zresztą wszystkich innych aut zza oceanu) - tam się inaczej jeździ i inne tarcze sobie z tym poradzą.

Z drugiej strony, Europejczyk jak już się pojawił (w 2006 czy 2007 roku), to dostał stare zegary (które w Stanach zostały zastąpione nowszymi w 2006 roku), węższe opony, brak nawet metalowej ochrony na tylnym zderzaku - to taka kosmetyka, ale jeśli ktoś mówi, że jest 300 różnic i tylko na korzyść Europejczyka, to delikatnie mówiąc rozmija się z prawdą... :rolleyes:

No i argument podstawowy: wersja USA do nabycia co najmniej o 40% taniej przy podobnym wyposażeniu. A jeśli ktoś potrafi obejść się bez skór (w modelu 2009 w cale nie specjalnie urokliwych) - różnica będzie jeszcze większa.

Tak więc do wypowiedzi dealera próbującego wzbudzić w nas trwogę, że to zupełnie inne auta, podchodziłbym z dużą rezerwą...

Co do gazu: no jazda za pół ceny przy spalaniu kilkanaście litrów zawsze kusi... To też się 3 miesiące temu zdecydowaliśmy na instalację sekwencyjną BRC z lubryfikatorem (tak na wszelki wypadek). 4500 PLN poszło jednorazowo z kieszeni, ale zwróci się w rok. Autko śmiga jak na benzynie, na razie tylko 7000 km, ale totalnie nic się nie dziej złego, no i bądźmy dobrej myśli. Poza tym, o ile dobrze kojarzę, to w Niemczech (lub innym zachodnioeuropejskim kraju) Murano I było oferowane z fabrycznym gazem (a jak wiemy, fabryczny gaz zakłada lokalna firma na zapleczu u dealera, a nie fabryka Nissana).

A jakby co, to silniki z odzysku nie kosztują fortuny, więc nie ma co się bać - takie jest moje stanowisko.

No to do "usłyszenia" :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Czy ktoś zastanawiał się nad wykrzesaniem wiekszej mocy z silnika 3,5. W róznych modelach nissana wystepuje w różnych wariantach mocy. Czy wystarczy przeprogramować komputer silnika (wgrań nową mapę), oczywiscie ni chodzi mi o wersję najbardziej wysilona tego silnika ale tak z 280KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie to jak jest z tym gazem w Murano - rozwala silnik czy nie?

Czy jak rozwala to wypala gniazda zaworowe?

 

Ktoś przehulał więcej niż 50k km na LPG?

 

Sry ale straszny jest bałagan w tych tematach - co ktoś zapyta o gaz to zaraz dyskusja o tym ze US wersja jest gorsza/lepsza* od EU

 

* niepotrzebne skreślić ;)

Edytowane przez sirtrojan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie dotyczyło silnika, a nie czy reszta auta wytrzyma. Ja mam automat su-1, więc te dodatkowe konie wytrzyma. Dla producenta taniej jest produkować jeden silnik i zmieniać jego oprogramowanie w zależnosci od przeznaczenia auta, w którym silnik został zastosowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czytałem i informacje "jeżdzę 1,5 roku na gazie" i "jestem bardzo zadowolony" raczej mi nie wystarczy :blink:

 

Szybciej informacje:

* jaką to instalacja (producent),

* jakie wtryski,

* jaki parownik,

* grubość rurek,

* czy masz lubryfikator

* jak była strojona do silnika ( hamownia? przejażdżka po mieście? na oko ?)

* co ile ją serwisujesz

* czy sprawdzasz / ustawiasz luzy zaworowe

* czy przy dużych przyspieszeniach ew prędkościach przerzuca ci na benzynę

 

Jak możesz się odnieść do tej listy to będę zobowiązany :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1,5 roku na gazie, 60 000km seriwsowana co 10 000km. Sterownik Agis, parownik scorpion ST, wtrysków nazwy nie znam. Jedynie co bym zmienił, to zbiornik toroidalny w miejscu zapasu, który ma pojemność 63litry (wchodzi 48l gazu) na zbiornik z pełnym środkiem, który wówczas ma pojemność 89-90l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dodam jeszcze, mam założony lubryfikator. Fachman, który mi zakładał zalecał jego załozenie, gdyż wcześniej zakładał taką instalke w murano i po ok 30 000 gościu musiał docierać zawory. Co do parownika scorpion ST przeznaczony jest do silników o mocy do 250KM, więc do murano wystarczy, ale do FX35 może być zasłaby, dzięki temu nie ma przełaczania na benzynę. Spotkałaem się jednak z osobami, które miały specjalnie ustawiona instalację aby po przekroczeniu 4000 obr/min system przełaczał się na benzynę, aby auto nie traciło osiągów. Ja osobiscie bardzo rzadko przekraczam takie obroty. Regulacja instalacji odbywała sie u mnie podczas prób drogowych, bez hamowni. Co do luzu zaworowego w tych silnikach zastosowana jest hydrauliczna kompensacja luzu zaworowego więc nie wymaga regulacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...