Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[K11] Czy trzeba wyminiać rozrząd


Gość kodek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Kupiłem mikrę z 2000 roku z przebiegiem około 40tys (prawdobodobnie). Raczej tak przynajmniej na taki wygląda. To mój pierwszy samochód z łańcuszkiem rozrządu. Naczytałem się na forum bardzo wiele na ten temat. Mój problem wygląda następująco. Samochód chodzi super. Jedyny mankament to po odpaleniu zimnego silnika przez pierwsze 4 minuty na biegu jałowym i podczas pierwszych przejechanych metrów słychać dziwny obcieranie z lewej strony silnika. Gdy silnik się trochę rozgrzeje wszytko jest ok. Cicho i równo. Czy można z tym jeździć? Podejrzewam łańuszek rozrządu. Dzwoniłem do 3 serwisów ale zdania były w każdym różne. Jeden powiedział że jak łańcuch się wyciągnie to kontrola engine się zapali. Drugi że trzeba robić a trzeci że łańcuszków się praktycznie nie wymienia. Nie podejrzewam pasków i rolek wspomagania i alternatora bo przecież hałasowałyby przez cały czas a nie tylko przy zimnym silniku. Więc to chyba rozrząd. Czy ma może ktoś z was takie objawy? Czy można z tym jeździć?

Edytowane przez kodek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

Kupiłem mikrę z 2000 roku z przebiegiem około 40tys (prawdobodobnie). Raczej tak przynajmniej na taki wygląda. To mój pierwszy samochód z łańcuszkiem rozrządu. Naczytałem się na forum bardzo wiele na ten temat. Mój problem wygląda następująco. Samochód chodzi super. Jedyny mankament to po odpaleniu zimnego silnika przez pierwsze 4 minuty na biegu jałowym i podczas pierwszych przejechanych metrów słychać dziwny obcieranie z lewej strony silnika. Gdy silnik się trochę rozgrzeje wszytko jest ok. Cicho i równo. Czy można z tym jeździć? Podejrzewam łańuszek rozrządu. Dzwoniłem do 3 serwisów ale zdania były w każdym różne. Jeden powiedział że jak łańcuch się wyciągnie to kontrola engine się zapali. Drugi że trzeba robić a trzeci że łańcuszków się praktycznie nie wymienia. Nie podejrzewam pasków i rolek wspomagania i alternatora bo przecież hałasowałyby przez cały czas a nie tylko przy zimnym silniku. Więc to chyba rozrząd. Czy ma może ktoś z was takie objawy? Czy można z tym jeździć?

A mnie się wydaje, że jakby to był łańcuch rozrządu to hałasowałby Ci cały czas. Jak się łańcuch rozciągnie i hałasuje to robi to cały czas bo przecież po rozgrzaniu silnika się sam nie skraca. Generalnie co do wymian łańcucha to jest to element raczej bezobsługowy. W przeciwieństwie do paska, który potrafi się bez ostrzeżenia zerwać i narobić bałaganu łańcuch się wyciąga stopniowo i stosunkowo wcześniej daje znać o tym - ocieranie, hałasowanie itp. Na pewno łańcuch to dużo lepsze i trwalsze rozwiązanie niz pasek. Odchodzą koszty regularnych wymian rozrządu i jest to o wiele trwalsze niż pasek. Oczywiście pozostaje kwestia jakości łańcucha i tego jak szybko się on rozciąga podczas eksploatacji.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie się wydaje, że jakby to był łańcuch rozrządu to hałasowałby Ci cały czas. Jak się łańcuch rozciągnie i hałasuje to robi to cały czas bo przecież po rozgrzaniu silnika się sam nie skraca. Generalnie co do wymian łańcucha to jest to element raczej bezobsługowy. W przeciwieństwie do paska, który potrafi się bez ostrzeżenia zerwać i narobić bałaganu łańcuch się wyciąga stopniowo i stosunkowo wcześniej daje znać o tym - ocieranie, hałasowanie itp. Na pewno łańcuch to dużo lepsze i trwalsze rozwiązanie niz pasek. Odchodzą koszty regularnych wymian rozrządu i jest to o wiele trwalsze niż pasek. Oczywiście pozostaje kwestia jakości łańcucha i tego jak szybko się on rozciąga podczas eksploatacji.

Pzdr.

 

Zrzuciłem ostatnio paski od osprzętu i hałas pozostał więc już chyba tylko rozrząd pozostał chociaż nie wiadomo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam.

 

Jesli to jeszcze kogos interesuje to mialem kiedys podobny problem. Po uruchomieniu silnika gdy byl zimny slychac bylo dziwny dzwiek powtarzajacy sie cyklicznie do momentu nagrzania sie silnika. Jednakze z czasem "problem" sam ustal, dziek juz sie nie pojawia. Moge byc w bledzie ale wydaje mi sie ze ustal po przejsciu na polsyntetyk.

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

rorząd wymienia sie co 70000km także te stuki mogą pochodzić od czegoś innego

Co 70 000? Przy 150 000 mogą dopiero szwankować napinacze łańcucha,a sam łańcuch spokojnie 300 powinien milczeć.

Inna sprawa nieodpowiedni olej ,który ma zbyt ciężko by dotrzeć do hydraulicznego napinacza i odpowiednio go ustawić w pozycji naciągu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć ja wymieniłem rozrząd i napinacze po 230000km a okazało się że wymiana była niekonieczna po nic się nie zmieniło napinacz jeden był trochę wytarty koszt wymiany 350zł 2łańcuszki 2 napinacze plus robocizna 150zł z wymianą nie radził bym się spieszyć pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wymiany rozrządu nie ma co generalizować. Trzeba wymieniać tak jak podaje producent.

Zużywanie zależy od eksploatacji, oleju techniki jazdy. Fakt ! mikry rozrząd jest bardzo wytrzymały i ma długą żywotność.

 

W okolicy rozrządu jet również pompa oleju i wody która może wydawać dźwięki.

Dodam jeszcze że czasami hałasują zawory na zimnym silniku, bo mają większe luzy, a jak się nagrzeją to luz się kasuje i jest cicho.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...