Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wymiana żarówek od oświetlenia tablicy rozdzielczej.


Gość donka
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Czy mogę samodzielnie wymienić żarówki w tablicy rozdzielczej - mam częściowy zanik oświetlenia :( . Jeśli tak to poproszę o pokierowanie jak to zrobić :huh:

Terrano 2,7 td z 2003 r.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc!

 

Jak najbardziej! Nie jest to skomplikowana operacja. Musisz poodkręcać śruby od mocowania osłony tablicy (dwie sztuki jak się nie mylę) a następnie samą tablicę (chyba trzy sztuki śrub). Od wewnętrznej strony tablicy masz mocowania żaróweczek. Trzeba je przekręcić i wyjąć mocowania. Żaróweczki kupiłem swoje w sklepie z elektropierdołami po 2 zł za sztukę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

 

Kolego masz rację z tymi śrubkami ale od pewnego momentu. Pierwsze trzeba odkręcić i wypiąć z zatrzasków dolną część deski rozdzielczej pod kierownicą na wysokości kolan bo pod nią są ukryte dwa wkręty od osłony zegarów, a dopiero wtedy trzeba odkręcić osłonę i zegary. Tę osłonę można ewentualnie wypiąć z zatrzasków od góry bez jej całkowitego demontowania. Trzeba też uczulić osobę wymieniającą żarówki na to aby nie wypinała zegarów z kostek elektrycznych aby sobie poprawić dostęp do nich przy podpiętym akumulatorze bo może to spowodować zapalenie się kontrolki od poduszki powietrznej jeśli takowa jest zamontowana w samochodzie. Wypięcie przewodu komputer może odczytać jako jej wystrzelenie. Taki błąd raz popełniłem w innym samochodzie więc teraz wolę dmuchać na zimne. Poza tym dla kobiety nie jest to taka prosta i oczywista sprawa z wymianą tych żarówek.

Konkretny opis poparty rysunkami z serwisówki koleżanka " donka " już wcześniej otrzymała ode mnie mailem i z tego co wiem to na pewno sama nie zdecyduje się tych żarówek wymieniać.

Trzeba też uważać na zatrzaski plastikowe bo są one delikatne i bardzo łatwo je zerwać. Odkręcanie, a zwłaszcza dokręcanie śrubek od osłony zegarów jak i od samych zegarów też trzeba przeprowadzać delikatnie i z wyczuciem bo tam też są bardzo kruche plastiki i łatwo się zrywają. Ja to już naprawiałem w swoim samochodzie po poprzednikach. Mam tworzywa do klejenia na gorąco i urządzenia więc nie było to dla mnie takie trudne ale ktoś kto nie dysponuje takim sprzętem będzie miał kłopot jak się pozrywają mocowania wkrętów.

 

Pozdrawiam

Andrzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trafne uwagi. Naprawdę nie pamiętałem ile śrubek trzeba rozkręcić. Pewnie w weekend będę zdejmował deskę to zrobię fotorelacje. Może w przyszłości przyda się to komuś. Dodatkowo polecam zdjęcie tylnej części tablicy przyrządów z tematu o zawieszającym się obrotomierzu. Te brązowe i czarne "kapsle" to mocowania żaróweczek. I jeszcze link

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/68752-obrotomierz-zawiesza-sie/

 

Wstawiam (mam nadzieję) fotki z rozkręcania tablicy przyrządów. Tak to u mnie wyglądało. Czerwonymi strzałkami zaznaczyłem śruby do odkręcenia (na niektórych zdjęciach nie widać ich, ale na kolejnych widać). Przy demontażu plastików trzeba uważać na metalowe "zaciski" łączące plastiki bo można je pourywać. Przy zdejmowaniu odsłony tablicy należy odłączyć sterowanie pochyleniem lamp przednich (złączka "klik" nacisnąć przy węższej części, odblokować i wyciągnąć). Mocowania żaróweczek z tablicy odkręca się w lewo (chyba). Ostatnie zdjęcie przedstawia żaróweczki. Czarne i brązowe mocowanie to podświetlenie zegarów lub wskaźniki (np. kierunkowskazy), niebieskie mocowanie to podświetlenie licznika kilometrów zegarka. Mam nadzieję, że się przyda.

post-30396-1283160051,553_thumb.jpg

post-30396-1283160063,4557_thumb.jpg

post-30396-1283160071,3962_thumb.jpg

post-30396-1283160082,8439_thumb.jpg

post-30396-1283160208,8861_thumb.jpg

post-30396-1283160222,1956_thumb.jpg

post-30396-1283160241,5589_thumb.jpg

post-30396-1283160261,4482_thumb.jpg

post-30396-1283160277,4822_thumb.jpg

post-30396-1283160292,1167_thumb.jpg

post-30396-1283160305,6637_thumb.jpg

post-30396-1283160319,1818_thumb.jpg

Edytowane przez DaSk
  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Fajna i kompletna fotorelacja z demontażu licznika. Też już przez to przechodziłem widać, że dużo pracy w to włożyłeś aby to przygotować, a przyda się na pewno, dzięki. A tak przy okazji jeśli się można spytać, to co włączasz czerwonym przełącznikiem widocznym na zdjęciu 2 (częściowo) i 3?

 

Pozdrawiam

 

Piotr

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Witam.

Lepiej późno niż wcale :) Bardzo dziękuję za super instrukcję z prezentacją.

Przyznam jednak, że jak na razie to przerasta mnie ta wymiana żarówek czasowo i ilością czynności - muszę 'dojrzeć', ale fotoreportaż rewelacyjny i na 200% skorzystam :D

 

Pozdrawiam.

donka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość Andrew4x4

Witam,

 

padło mi podświetlenie na zegarach i mam pytanie jakiego typu żarówki wchodzą do podświetlenia?

 

R5? tych od zegarka jest też kilka typów R3 mini 8mm, 9mm, i 12mm ?

 

Ktoś może wie?

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...