Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15] - zdjęcie przegubu


Gość bociexxx
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam , musze wymienic manżete bo jest peknieta, i teraz pytanko jak się zdejmuje przegub z półośki , czy wybija się go delikatnie młotkiem czy w jakis inny magiczny sposób..., mam nadzieje że mnie rozumiecie oco mi chodzi:) , a samochodzik almera n15 1.6sr 96r.

 

pzdr

Edytowane przez bociexxx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wybija sie podobnie jak w VW.Odsłonic gume i myk młotkiem i powinien wyjsc.Ja jak wymieniałem w swojej p11.Sam to myśłałem ze bedzie łatwiej ale dałem rade.Jest troche inne zawieszenie niż VW i bardzo ciezko jest z wymiana przegubu czy osłony bo tez trzeba wyciagnac przegub.A N15 to raczej tak samo sie powinno wybijac ,bo przeciez to nyska.A zawieszenie to nie wiem czy jest tez na takich wachacz jak p11.

I trzeba bic blisko półośki żeby nie trafic w taki cienki metal gdzie sie trzymaja kulki w przegubie.Bo zrobi chrup i pekniety tylko na smieci i zakup nowego .Bo to metal taki ze moze peknac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jestem świeżo po wymianie osłony i w moim przypadku nie udało się wybić przegubu na samochodzie. Pierścień na końcu półosi jest dosyć mocno rozszerzony w gnieździe przegubu i wymaga mocnego uderzenia zanim wyskoczy. Najłatwiej jest wypiąć półoś ze skrzyni i zamocować w imadle, potem jednym silnym uderzeniem przegub wyskoczy. Ja zaczynałem od delikatnego pukania małym młotkiem i nic to nie dało. Polecam jedno silne stuknięcie bo wtedy przegub dostanie mniej po d*pie niż podczas kilkunastu słabszych uderzeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ponieważ padłem ofiarą prawa serii :) i strzeliła mi druga osłona przegubu, postanowiłem zrobić kilka fotek podczas jej wymiany. Foty strzelane komórą więc proszę wybaczyć kulejącą jakość:)

IMAGE_036.jpg

 

Wymianę robiłem bez rozpinania zwrotnicy bo balem się śmierci sworznia przy wybijaniu:)

Do wymiany potrzeba kilku kluczy:

 


  •  
  • Nasadka 32 z zacnej stali do odkręcenia głównej nakrętki półosi.
  • nasadki 17 i 22 i płaski 22 do odkręcenia trzech śrub wahacza i łącznika stabilizartora
  • Kwadraty 1/2 i 3/8 cala do spuszczenia i nalania oleju w przekładni
  • duży młotek i imadło

 

Gumę kupiłem w IC – Spidan 26210 za 26 zł

 

IMAGE_045.jpg

 

Pierwsza czynność to odkręcenie nakrętki od strony koła. Zawleczka wyszła bez problemu, ale do ruszenia nakrętki musiałem poprosić o pomoc drabinę z kanału :) oczywiści hamulec zablokowany kawałkiem deski :)

 

IMAGE_044.jpg

 

Następnie wjazd na kanał i podnośnik żaba i zrzut felgi :)

 

IMAGE_046.jpg

 

Po odkręceniu łącznika stabilizatora, poziomej śruby wahacza i dwóch śrub trzymających poduchę można odepchnąć kolumnę z wahaczem na zewnątrz auta. Wcześniej lekko stukamy w oś przegubu aby wyszedł z wieloklinu piasty.

 

IMAGE_047.jpg

 

Następnie kwadratem 1/2 cala odkręciłem odpływ oleju ze skrzyni. Na szczęście wcześniej już to przerabiałem i korki w skrzyni miałem niezapieczone :)

 

IMAGE_049.jpg

IMAGE_051.jpg

 

Teraz wkrętakiem podważyłem mocowanie półosi w skrzyni i praca pod autem zakończona :)

 

IMAGE_053.jpg

IMAGE_054.jpg

 

Osłona musiała strzelić w ciągu ostatniego miesiąca i jeszcze nie wywaliło całego smaru. Jeszcze kilka tygodni i by było suchutko a wtedy zgon przegubu :(

 

IMAGE_055.jpg

 

Teraz całość w imadło i mocne osiowe uderzenie przez twardą deskę. Niestety nie poszło tak łatwo i zanim przegub wyskoczył musiałem kilka razy mu dowalić :) zapewne nie wydłuży to jego życia :)

 

IMAGE_058.jpg

IMAGE_056.jpg

IMAGE_057.jpg

 

Teraz szybkie wymycie i nowa guma razem ze smarem.

IMAGE_059.jpg

 

Założyłem metalowa opaskę spidana. Niestety nissanowska jest za luźna a byłaby lepsza bo nic z niej nie wystaje. Po montażu w samochodzie, pomiędzy wystająca częścią opaski a sworzniem zwrotnicy jest tylko około 3mm :(

 

IMAGE_060.jpg

 

I na koniec specjalnym przyrządem uzupełniłem olej w skrzyni :)

 

IMAGE_062.jpg

IMAGE_066.jpg

 

I koniec :)

 

IMAGE_064.jpg

 

Całość zajęła mi około 3 godziny. W tym 30 minut olej lał się do skrzyni:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do bociexxx.

 

Jeżeli masz pęknięcie gumy na przegubie to wymień to jak najszybciej - ja jeździłem z pękniętą gumą, wychlapało mi smar i zatarłem przegub. Zamiast zapłacić parę groszy za samą gumę wywaliłem 200zł za przegub. Z tego co kojarzę to u mnie nie spuszczany był olej ze skrzyni. Wymieniałem przegub z lewej strony. (tzn mój tato wymieniał).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można wymienić bez wyjęcia półosi. Na pewno będzie więcej kombinacji przy wybijaniu, trzeba jakoś utrzymać ośkę przy stukaniu w przegub. Mocowanie półośki w skrzyni jest dosyć lekko zblokowane i podczas młotkowania istnieje zagrożenie wyskoku i olej poleci na głowę :) nie wiem jak u innych ale w mojej nysce wybicie przegubów z lewej jak i prawej strony wymagało uderzenia z nieprzyzwoitym impetem. Aż miałem obawy czy nic nie popęka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymienialem samemu przegub w p11 td. fakt nie bylo lekko ale jest to mozliwe jesli ktos ma wprawe. nie wyciagałem ze skrzyni.najwiecej meczarni mialem zebywyciagnac z piasty i wcisnac do piasty. fakt samo wybicie tez trzeba uważac na ta cienka blache miedzy kulkami a półośka bo meże peknac jak młotkiem sie trawi.

najlepiej w dwie osoby wymieniac jedna trzyma zeby ze skrzyni nie wyszła a druga lutuje w przegub. i powinna wyjsc bez spuszczania oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

elo, jestem wlasnie po wymianie gumy na przegubie bo była peknieta i powiem tak zeby wyjac przegub uwazam za zbedne wyjmowanie go z poloski, jednak dwie osobo potrzebne do tej operacji, ja trzymałem całość (robiłem koledze miejsce do uderzenia) , dwa mocniejsze strzaly i siup przegub zszedł .. i po robocie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

a odkrecales i sciagales drazek kierowniczy ??

 

Ja odkręcam tylko 2 śruby mocujące amor do zwrotnicy i przewód hamulcowy. Przegub wyłazi z piasty bez problemu. Zbicie z półosi najlepiej robić w 2 osoby. Jedna pcha półoś w stronę skrzyni,druga ciągnie przegub i wali w niego młotkiem. Nie polecam osłony dołączonej do przegubu PASCAL- po krótkim czasie pękła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniałem obydwa przeguby zewnętrzne w sobotę (1,5h na stronę).

1. Odkręciłem tylko poziomą śrubę wahacza (22), dwie śruby mocujące poduszkę wahacza (17) oraz łącznik stabilizatora od wachacza (17).

2. Następnie skręciłem koła na 50%, odchyliłem zwrotnicę z wahaczem i wyjąłem z niej przegub z półosią.

3. Ja będąc w kanale trzymałem półoś sztywno (żeby nie wyskoczyła ze skrzyi biegów), a kumpel młoteczekiem "spuknął" przegub z półosi.

4. Montaż w odwrotnej kolejności.

 

Kupiłem dwa przeguby razem ze smarem, osłonami, zawleczkami itp. firmy KAMOKA (czeski wynalazek) za ok 115 zł :D

Przesyłka gratis i 2 lata gwarancji :D www.kamoka.pl

Na razie zrobione 250 km i wszystko śmiga jak należy. Zobaczymy co będzie za 2 lata :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Powinno sie dokrecać konkretnym momentem Nm.

Tak jak różne łożyska itp.

Nawet na schemacie rozrzadu np. primera p11 jest konkretna miara jednostek Nm na każda śrube .

Pewnie do półośki też jest podan a wartość.

 

Ja osobiście dokrecam na mocno stojąc na klucz i zakładając pożniej zawleczke w swojej p11.

A nie miałem żadnych problemów typu awaria łożyska czy przegubu z tego powodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Gość progressowy

Kupiłem dwa przeguby razem ze smarem, osłonami, zawleczkami itp. firmy KAMOKA (czeski wynalazek) za ok 115 zł :D

Przesyłka gratis i 2 lata gwarancji :D www.kamoka.pl

Na razie zrobione 250 km i wszystko śmiga jak należy. Zobaczymy co będzie za 2 lata :)

 

Powiedz jak sie sprawują te KAMOKI? Musze zakupić lada dzien i nie wiem czy brac drożyzne czy cos tańszego. Robie max 15tys km rocznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Ja samodzielnie nie zmieniałem - pojechałem do warsztatu i chyba dobrze zrobiłem. Sposób z "młoteczkiem" nie wychodził mechanikom (nie wiem czy słabi mechanicy czy zapieczony przegub), a walili całkiem mocno (dwóch dużych mechaniorów z wielkim młotem...), więc zdjęli całą półoś (po spuszczeniu oleju ze skrzyni oczywiście) i ściągaczem zdejmowali i też ciężko schodziło. Gdy parę miesięcy później pojechałem z drugą osłoną kolesie od razu złapali za ściągacz ale już bez wyjmowania półosi (czyli czegoś się nauczyli w międzyczasie ;) ) i poszło szybko i sprawnie :)

 

Moja rada: jeżeli nie schodzi po walnięciu młotkiem to albo udać się do mechanika, albo zaopatrzyć w ściągacz, ewentualnie wymontować półoś i próbować z imadłem bo to dziadostwo potrafi się nieźle zakleszczyć, a przegubu szkoda...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Witam

 

Mam pytanie, kupiłem 2 zestawy osłon do N15 firmy SPIDAN (takie jak kolega z fotorelacji) i teraz w jednym pudełku miałem nakrętkę, a w drugim nie. Czy jest ona potrzeba przy zmianie samych osłon (bez wymiany przegubów) ?

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe nakrętki nie są potrzebne, nowe powinny być opaski mocujące osłony choć i stare jeśli są w dobrym stanie to ujdą, co do spuszczania oleju przy wyjmowaniu półosi jest to zbędne, a nawet nie wskazane ponieważ jest tam uszczelniacz (nie chodzi o mażete) jeśli jest uszkodzony to wtedy będzie się lał olej, a jeśli nie nic się nie stanie i wiemy ze uszczelniacz jest cały(wiem z doświadczenie 2 razy przetestowałem przy maksymalnym stanie oleju w skrzyni)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, dzięki za info, nowe opaski są w opakowaniu. Generalnie to mają chyba burdel w InterCarsie, bo w jednym opakowaniu dostałem 3 opaski zamiast 2 , a w drugim opakowaniu nie było nakrętki.... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...