DarekN16 Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Jestem szczęśliwym właścicielem Nissana Almery N16 1,8 z 2003 roku. Aktualny przebieg to 188 tys. km, z czego 128 tys. było zrobionych na instalacji wtrysku podtlenku butanu. Po 180 tys. Wymienione były pierścienie, ponieważ niestety Nissan po tak długiej eksploatacji na LPG (instalacja sekwencyjna) zaczął brać olej. Jako młody kierowca pomyślałem sobie, że można by jakoś "usprawnić" moją Almerkę, jednak z tym wolałbym się poradzić ludzi, którzy się an tym znają. Nie chodzi mi tutaj oczywiście o modyfikacje, które pozwolą zrobić z mojego samochodu ćwierćmilowego potwora, tylko "delikatnie" poprawić jego osiągi. Sam myślałem, żeby zrobić następujące modyfikacje: 1. Airbox zastąpić stożkiem. 2. Wyciąć katalizator (pomimo niezgodności z polskim prawem) 3. Zrobić remap. 4. Oraz "myk" z EGR (co wyczytałem na forum ;]) Jednak nasuwają się teraz pytania związane z instalacją LPG. 1. Czy do sekwencyjnego gazu opłaca się założyć taki stożek, gdyż po internecie krążą plotki, że LPG ma zwężkę w dolocie i stożek jedynie pogorszy wszystko? 2. Czy wycięcie kata faktycznie zmniejszy w jakiś sposób opory i doda pare koni? 3. Oraz czy po udanych modyfikacjach 1 i 2 można zmienić mapę wtrysku zarówno benzyny jak i LPG, żeby przyrost mocy był zauważalny na obu paliwach? 4. Czy nie będzie problemów z "check engine" ? Jeżeli podane przeze mnie modyfikacje nie mają większego sensu, to co (w ramach skromnego budżetu) mogę zrobić z moim samochodem? Z góry dzięki za odpowiedź Pozdrawiam Darek ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Jestem szczęśliwym właścicielem Nissana Almery N16 1,8 z 2003 roku. Aktualny przebieg to 188 tys. km, z czego 128 tys. było zrobionych na instalacji wtrysku podtlenku butanu. Po 180 tys. Wymienione były pierścienie, ponieważ niestety Nissan po tak długiej eksploatacji na LPG (instalacja sekwencyjna) zaczął brać olej. Jako młody kierowca pomyślałem sobie, że można by jakoś "usprawnić" moją Almerkę, jednak z tym wolałbym się poradzić ludzi, którzy się an tym znają. Nie chodzi mi tutaj oczywiście o modyfikacje, które pozwolą zrobić z mojego samochodu ćwierćmilowego potwora, tylko "delikatnie" poprawić jego osiągi. Sam myślałem, żeby zrobić następujące modyfikacje: 1. Airbox zastąpić stożkiem. 2. Wyciąć katalizator (pomimo niezgodności z polskim prawem) 3. Zrobić remap. 4. Oraz "myk" z EGR (co wyczytałem na forum ;]) Jednak nasuwają się teraz pytania związane z instalacją LPG. 1. Czy do sekwencyjnego gazu opłaca się założyć taki stożek, gdyż po internecie krążą plotki, że LPG ma zwężkę w dolocie i stożek jedynie pogorszy wszystko? 2. Czy wycięcie kata faktycznie zmniejszy w jakiś sposób opory i doda pare koni? 3. Oraz czy po udanych modyfikacjach 1 i 2 można zmienić mapę wtrysku zarówno benzyny jak i LPG, żeby przyrost mocy był zauważalny na obu paliwach? 4. Czy nie będzie problemów z "check engine" ? Jeżeli podane przeze mnie modyfikacje nie mają większego sensu, to co (w ramach skromnego budżetu) mogę zrobić z moim samochodem? Z góry dzięki za odpowiedź Pozdrawiam Darek ;] LPG ni eszkodzi silnikowi tylko zły montaż i elementy ad1. szkoda kasy ad2. można ale razem ze zmianą kolektora i będzie sens ad3.- ad4. spoko czyściej w kolektorze ad1. nie przy sekwencji ad2. penwie tak ale zaraz się przyzwyczaisz ad3. jak zastosujesz ekumastera to tak ad4. nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarekN16 Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2010 LPG ni eszkodzi silnikowi tylko zły montaż i elementy ad1. szkoda kasy ad2. można ale razem ze zmianą kolektora i będzie sens ad3.- ad4. spoko czyściej w kolektorze ad1. nie przy sekwencji ad2. penwie tak ale zaraz się przyzwyczaisz ad3. jak zastosujesz ekumastera to tak ad4. nie A ten rezystorek, o którym mowa w Twoim podpisie to na kablu od lambdy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2010 A ten rezystorek, o którym mowa w Twoim podpisie to na kablu od lambdy? na kablu od czujnika temperatury sterującego EGR-em Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomiw Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Jak masz almerę po lifcie to tam nie ma EGR. CHE nie powinieneś się obawiać - zobacz na moje mody. Remap wtrysku benzyny raczej tylko za pomocą Ecum - nikt nie oferuje remapu tego sterownika. Kiedyś vtech miała jakiegoś gotowca ale już nie ma go w ofercie. Remap LPG na pewno coś da, tylko jak będzie dobrze zrobiony czyli z użyciem sondy szerokopasmowej i pod prawdziwymi obciążeniami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.