Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[WP11.144] Silnik gaśnie po 30 sek.


witekpierwszy
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

spisz numer z przepływki i poszukaj, ja płąciłem 820złocisz, ale gdzieś na forum było, że prawdopodobnie pasuje od almery, w końcu odkręcenie z obudowy 2 śrubek nie jest problemem a koszt duużo mniejszy

Znalazłem na Allegro za 475. Dam znać, jak już sprawdzę, czy mój jest uszkodzony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witek cos chyba z poczta u mnie jest nie tak bo nie moge Ci wyslac. Dino jak juz sprawdza napiecia to niech jeszcze sprawdzi opor tego czujnika na przeplywomierzu(pisze ze to jest czujnik powietrza dolotowego). W pliku ecsr20 na stronie 131 pisze ze w temperaturze powietrza 20 stopni -jak silnik zimmy opor ten mierzomy miedzy 1 i 3 pinem czujnika ma wynosic 2,2 do 2,6 kOhma a w temperaturze 80 stopni opor wynosi 0,31 do 0,37 kOhma. Przynaimniej niech zmierzy na zimmym. Mysle sobie ze bedzie to jakis oglad.Oczywiscie wtyczka rozpieta i bez zaplonu do pomiaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też można, dopiszę do tamtego posta aby nie trzeba było wracać do tematu, dzięki za info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw zobacz czy przewód nie masz dziurawy idący od pokrywy zaworów do kolektora ssacego. Jak jest dziura to komputer ma inne nastawy i łapie lewe powietrze przez co gaśnie , drugi krok to wyczyszczenie silniczka krokowego , a na końcu zrobienie nauki wolnych obrotów i powinno być ok . Z tym gaśnięciem i lecącymi obrotami w dół miałem taki sam objaw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw zobacz czy przewód nie masz dziurawy idący od pokrywy zaworów do kolektora ssacego. Jak jest dziura to komputer ma inne nastawy i łapie lewe powietrze przez co gaśnie , drugi krok to wyczyszczenie silniczka krokowego , a na końcu zrobienie nauki wolnych obrotów i powinno być ok . Z tym gaśnięciem i lecącymi obrotami w dół miałem taki sam objaw.

Ma może ktoś tego manuala, o którym pisał krzysiek1958? Jeśli tak, to proszę o wysłanie na witekpierwszy@gmail.com (ew. mogę spróbować wystawić jakiś ftp). Coś mi się wydaje, że bez fachowej literatury się nie obejdzie, bo nie mam pojęcia gdzie szukać tego silniczka krokowego oraz o co chodzi z tą nauką wolnych obrotów.

To auto jest trochę bardziej skomplikowane niż moja P10 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kółku z lewej strony to silniczek krokowy , z prawej to przewód obejrzyj go czy nie ma dziury

 

Możesz rozebrać silniczek przeczyścić go benz. ekstrakt. uważaj na sprężynkę

 

silnikf.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

a naukę obrotów masz w serwisówce - plik ec_sr20 Strona 47 opis

 

stare modele miały silniczek krokowy z regulacja z boku ustawiałeś sobie nią obroty , tutaj niestety elektryka pełna i komp sam ustawia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem dzisiaj wężyk pomiędzy kolektorem a pokrywą zaworów. Był cały zapchany. Ktoś go dawno temu próbował naprawiać izolacją, ale z czasem wszystko to puściło i wężyk nie przepuszczał wcale powietrza. Niestety to nie rozwiązało problemu, więc jutro zabieram się za ten silniczek krokowy...

 

Zauważyłem coś jeszcze: po lewej stronie jest jakiś plastikowy element, do którego dochodzi kilka wężyków - nie wiem co to. Załączam zdjęcie

 

post-21955-1283287092,7958_thumb.jpg

 

W każdym bądź razie jedna z końcówek tego czegoś jest do niczego niepodłączona; wygląda to tak, jakby brakowało jakiegoś wężyka. Wydaje mi się że obok kolektora jest też taka końcówka bez podłączonego wężyka. Ktoś rozpoznaje co to? I czy to normalne, że nic tam nie jest podłączone?

 

PS. I oczywiście czy brak tego wężyka może być przyczyną gaśnięcia silnika?

 

PS. Już znalazłem co to :) Wg manuala ta końcówka też nie jest do niczego podłączona

Edytowane przez witekpierwszy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy tak ma

 

Więc jeżeli wąż był zapchany bądź dziurawy komputer nauczył się nowych ustawień ,teraz ma dopływ powietrza i już mu nie pasują parametry , więc pozostaje zrobić tą naukę i powinno być jak za dawnych czasów , dla pewności możesz przeczyścić ten krokowiec

 

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy tak ma

 

Więc jeżeli wąż był zapchany bądź dziurawy komputer nauczył się nowych ustawień ,teraz ma dopływ powietrza i już mu nie pasują parametry , więc pozostaje zrobić tą naukę i powinno być jak za dawnych czasów , dla pewności możesz przeczyścić ten krokowiec

 

;)

Niestety nie udało się go nauczyć. Wg manuala należy odczekać co najmniej 28 sek. i odłączyć wtyczkę od przepustnicy. A mój gaśnie po 30 sek. więc lipa. Byłem wczoraj u kumpla, który jest mechanikiem i coś mi podregulował na jakiejś gruszce i na razie jest OK.

 

A swoją drogą muszę sprawdzić ten przepływomierz, tak jak sugerował DINO, bo silnik się słabo wkręca na obroty (jakby go coś dusiło), ale to już nie na temat :rolleyes2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam podobny problem co kolega, z tym że mój gaśnie po 4 sekundach.Z przepływką dam sobie radę ale nie mogę zlokalizować tego czujnika położenia wału. Może ktoś mi wytłumaczyć jak laikowi gdzie mam go szukać? Czy on znajduje się przy kole zamachowym od strony przegrody. jest tam jakaś kostka ale czujnika to przy niej nie widzę.

pozdrawiam. Jeśli można to ew na maila : yogi.z@wp.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dławiący sie silnik po odpaleniu?

 

WP11.144 SR20DE objawy miałem podobne/ identyczne tzn. na ciepłym silniku zaraz po odpaleniu gdy silnik schodził z obrotów 1.5-2k do 'wolnych' wcale się na nich nie stabilizował (0.8k)tylko obroty spadały jeszcze niżej az do 0.2-0.3k - sam sie zamulał, a czasami nawet i gas, aby uniknąć zagaszenia musiałem dodać gazu aby go wkrecic zanim sie 'zamulił'. Zostalo mi polecone abym zakupił 'Wynns Intake and Carburettor Cleaner - spray 500ml' preparat do czyszczenia ukladow dolotowych. (ok. 5 funtow) rozebralem dolot od filtra pow. do przepustnicy tak aby miec mozliwosc w psikania preparatu bezpośrednio w przepustnice (zawor motylkowy) przy jednoczesnym trzymaniu na wysokich obrotach ( lepiej mieć druga parę rak do pomocy ponieważ ciężko jest samemu odpalić silnik i od razu podbiec od przodu i gazować bezpośrednio używając drugiej strony linki gazu). U mnie to pomoglo, objawy zanikly, dodam ze mozliwe jest ze zapali sie CHECK eng. przez odpalanie przy rozebranym dolocie- czujniki pozostawic podłączone, po złożeniu wszystkiego do kupy, po trzeciej jedzie bez wykrycia problemu Check eng. gaśnie samoczynnie.

pozdrawiam i życzę powodzenia

Edytowane przez kolza44
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...