Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/P11.144] Dymi i słabo się zbiera


model1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Mam Nissana Primerę 2.0 TD z 98r. kombi i mam taki problem:

 

Jak ruszam to muszę powoli puszczać sprzęgło i dodawać więcej gazu niż kiedyś i dymi na szaro. Potem podczas jazdy już nie zaobserwowałem dymienia, tylko przy ruszaniu lub cofaniu. Byłem i podłączyłem go pod komputer i wyszedł błąd na przepływomierzu, został on wymieniony na nowy. Wymieniłem także gumowe przewody między wtryskami bo były stare, nic nie pomogło. Jak dodam gwałtownie gazu na postoju i na luzie tak do 3000-3500/obr i puszczenia pedału gazu to z rury wydobywa się chmura czarnego dymu. Próbowałem też manewru z odłączeniem wężyka od zaworu EGR i zaślepieniu go, ale po tej czynności efekt jest taki sam. Podczas jazdy jak dodaję gazu to z komory silnika dochodzi taki dźwięk podobny do bulgotania, jak zdejmuję nogę z gazu to dźwięk cichnie, jak wcisnę sprzęgło i wrzucę na luz to też pojawia się ten dźwięk.

 

Jeśli ktoś ma pomysł co może być z tym moim samochodem to proszę pisać, bo ja już nie mam pomysłu.

 

Z góry dzięki za wszelką pomoc.

Edytowane przez model1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Mam Nissana Primerę 2.0 TD z 98r. kombi i mam taki problem:

 

Jak ruszam to muszę powoli puszczać sprzęgło i dodawać więcej gazu niż kiedyś i dymi na szaro. Potem podczas jazdy już nie zaobserwowałem dymienia, tylko przy ruszaniu lub cofaniu. Byłem i podłączyłem go pod komputer i wyszedł błąd na przepływomierzu, został on wymieniony na nowy. Wymieniłem także gumowe przewody między wtryskami bo były stare, nic nie pomogło. Jak dodam gwałtownie gazu na postoju i na luzie tak do 3000-3500/obr i puszczenia pedału gazu to z rury wydobywa się chmura czarnego dymu. Próbowałem też manewru z odłączeniem wężyka od zaworu EGR i zaślepieniu go, ale po tej czynności efekt jest taki sam. Podczas jazdy jak dodaję gazu to z komory silnika dochodzi taki dźwięk podobny do bulgotania, jak zdejmuję nogę z gazu to dźwięk cichnie, jak wcisnę sprzęgło i wrzucę na luz to też pojawia się ten dźwięk.

 

Jeśli ktoś ma pomysł co może być z tym moim samochodem to proszę pisać, bo ja już nie mam pomysłu.

 

Z góry dzięki za wszelką pomoc.

A jakim programem robil Ci diagnostyke. Jesli to Carman czy Kats to sobie daruj.. Proponuje Ci zrobic porzadna autodiagnostyke spinaczem w/g naszego przepisu.Masz to w primerze dla faq silnika cd20t.Najpierw bledy bo to nic nie kosztuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakim programem robil Ci diagnostyke. Jesli to Carman czy Kats to sobie daruj.. Proponuje Ci zrobic porzadna autodiagnostyke spinaczem w/g naszego przepisu.Masz to w primerze dla faq silnika cd20t.Najpierw bledy bo to nic nie kosztuje.

 

Próbowałem zrobić diagnostykę, ale robię tak jak w instrukcji i nic, zwieram piny i kontrolka check się nie świeci.

 

Zaobserwowałem, że podczas uruchamiania silnika nie zapala się i nie gaśnie kontrolka check, a wydaje mi się że kiedyś się zapalała i gasła po chwili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1Ten dym to szary czy bardziej biały. Masz go przy odpalaniu (śmierdzące kłęby) czy bardziej podczas rozgrzania silnika (traktor staje się parowozem)

2 Filtry powietrza i paliwa masz nowe i czy nie przypadkiem IC lub inne gówno

3 czy nie było grzebane przy rozrządzie i pompie ( ustawienie rozrządu i kąta wtrysku)

4 jaka to przepływka (bosch, hitachi)- zamiennik, oryginał -nowe czy szrot

 

5 jak bulgocze to zobacz czy przypadkiem nie w zbiorniczku wyrównawczym, a w chłodnicy robi się pusta studnia, czyli wywala płyn do wyrównawczego w wyniku rąbniętej głowicy

6 czarny dym i brak mocy to może być problem z turbiną i żadne ślepienie EGRa tu nie pomoże. Zobacz czy dolot jest czysty i czy nie tłoczy (o ile tłoczy) w kosmos

7 czarny dym przy przyśpieszaniu/obciążeniu to także lejące wtryski

 

 

 

Wymień żarówkę na kontrolce check

Edytowane przez and_pec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli po przekreceniu kluczyka w stacyjce nie swieci CI check to na bank masz albo wyjeta , albo uszkodzona zarowke od checka zeby nie bylo widac bledow. U mnie byla specjalnie uszkodzona.Wiem ze to duzo troche pracy ale proponuje Ci ja uruchomic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1Ten dym to szary czy bardziej biały. Masz go przy odpalaniu (śmierdzące kłęby) czy bardziej podczas rozgrzania silnika (traktor staje się parowozem)

2 Filtry powietrza i paliwa masz nowe i czy nie przypadkiem IC lub inne gówno

3 czy nie było grzebane przy rozrządzie i pompie ( ustawienie rozrządu i kąta wtrysku)

4 jaka to przepływka (bosch, hitachi)- zamiennik, oryginał -nowe czy szrot

 

5 jak bulgocze to zobacz czy przypadkiem nie w zbiorniczku wyrównawczym, a w chłodnicy robi się pusta studnia, czyli wywala płyn do wyrównawczego w wyniku rąbniętej głowicy

6 czarny dym i brak mocy to może być problem z turbiną i żadne ślepienie EGRa tu nie pomoże. Zobacz czy dolot jest czysty i czy nie tłoczy (o ile tłoczy) w kosmos

7 czarny dym przy przyśpieszaniu/obciążeniu to także lejące wtryski

 

 

 

Wymień żarówkę na kontrolce check

 

Odpowiadam:

 

1. Dym jest szary. Odpalać odpala ładnie na dotyk i głośniej niż kiedyś pracuje. Dym nie pojawia się podczas odpalania.

 

2. Filtry mam nowe firmy nie pamiętam, ale nie tej co wymieniłeś.

 

3. Nic przy rozrządzie i pompie nie było grzebane.

 

4. Przepływka to bosch oryginał i nowe.

 

5. Dziś to sprawdzę, ale wczoraj nie zaobserwowałem takiej rzeczy.

 

6. Potem jak już ruszy to przyspiesza ładnie, ale jak mu dam więcej gazu to trochę kopci z rury. Słyszę że się turbina załącza.

 

7. Byłem u pompiarza i powiedział że pompa i wtryski są ok.

 

Co do żaróweczki to będę musiał się za to zabrać.

 

Odpowiadam:

 

1. Dym jest szary. Odpalać odpala ładnie na dotyk i głośniej niż kiedyś pracuje. Dym nie pojawia się podczas odpalania.

 

2. Filtry mam nowe firmy nie pamiętam, ale nie tej co wymieniłeś.

 

3. Nic przy rozrządzie i pompie nie było grzebane.

 

4. Przepływka to bosch oryginał i nowe.

 

5. Dziś to sprawdzę, ale wczoraj nie zaobserwowałem takiej rzeczy.

 

6. Potem jak już ruszy to przyspiesza ładnie, ale jak mu dam więcej gazu to trochę kopci z rury. Słyszę że się turbina załącza.

 

7. Byłem u pompiarza i powiedział że pompa i wtryski są ok.

 

Co do żaróweczki to będę musiał się za to zabrać.

 

 

Dziś zabrałem się za tą kontrolkę check i wymieniłem spaloną żarówkę.

 

Po zrobieniu auto diagnostyki pokazuje mi kod błyskowy 45.

 

W jakiejś instrukcji znalezionej na forum pisze że jest to "Wtryskiwacz, wyciek.".

 

Czy to znaczy że wtryskiwacz sterujący jest uszkodzony?

 

Jak ktoś ma jakieś dalsze pomysły to proszę pisać.

Edytowane przez model1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma takiego błędu w TD Może być jedynie kod 55 ale on oznacza brak błędów smile.gif

Coś tam musiałeś żle sczytać i do tego sięgnąć do instrukci kodów od benzyny

 

Kody do TD są zebrane tutaj http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/18527-p11wp11-td-kody-bedow/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma takiego błędu w TD Może być jedynie kod 55 ale on oznacza brak błędów smile.gif

Coś tam musiałeś żle sczytać i do tego sięgnąć do instrukci kodów od benzyny

 

Kody do TD są zebrane tutaj http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/18527-p11wp11-td-kody-bedow/

 

 

Fakt źle sprawdziłem.

 

Kod który pokazuje to 21.

 

Jak dobrze zobaczyłem w kodach to "zawór czasu kąta wtrysku w pompie wtryskowej".

 

Orientuje się ktoś jak to można naprawić i czy droga jest to zabawa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na stronie85 pliku ec cd20 masz procedure jak pomierzyc opor na tym zaworze. Jesli pomiar wyjdzie zly to wymiana .Jesli dobry to najprawdopodobniej uklad paliwowy Ci sie zapowietrza, skoro niedawno wymieniles filtr paliwa.Mam nadzieje ze wiesz gdzie ten zawor znajduje sie na pompie. Jesli nie to prosze spojrzec na strone 10 a potem na strone 25 tego pliku. Ile kosztuje nie wiem ? Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na stronie85 pliku ec cd20 masz procedure jak pomierzyc opor na tym zaworze. Jesli pomiar wyjdzie zly to wymiana .Jesli dobry to najprawdopodobniej uklad paliwowy Ci sie zapowietrza, skoro niedawno wymieniles filtr paliwa.Mam nadzieje ze wiesz gdzie ten zawor znajduje sie na pompie. Jesli nie to prosze spojrzec na strone 10 a potem na strone 25 tego pliku. Ile kosztuje nie wiem ? Powodzenia.

 

A możesz podać jakiś link do tego pliku ?

 

Z góry dzięki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.sendspace.pl/file/99fVnSNC/ cała serwisówka Trzeba zassać na ssaku

 

Kod 21 to często kończy się wymianą wtryskiwacza sterującego Koszt nowego bagatelka 1200 zeta. Najtaniej to ktoś tu kupił na forum za 800

 

Używaj guzika dodaj odpowiedż a nie odpowiedż smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam.

 

Dziś byłem u mechanika i stwierdził on, że wtryskiwacz sterujący jest ok i zawór konta wtrysku w pompie wtryskowej też.

 

Jednak stwierdził, że uszkodzony jest jakiś moduł w sterowniku silnika odpowiedzialny za sterowanie zaworem kąta wtrysku i dlatego wywala błąd 21.

 

Czy ktoś się spotkał z takim uszkodzeniem, czy koleś mnie nabija w butelkę?

 

Może ktoś się coś orientuje na ten temat i mnie oświeci.

 

Z góry dzięki za wszelkie info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz na jakiej podstawie stwierdzil ze wtryskiwacz sterujacy i zawor kata wtrysku jest dobry.Czy mierzyl ich opor? Poczytaj temat -problem z silnikem 2.0 td_ autor Robert.Tam jest napisane o bledzie 21.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno mierzył i stwierdził że jest ok.

 

Potem sprawdzał sterownik i stwierdził że on nie steruje zaworem konta wtrysku, bo na sterowniku jest cały czas 12V, a powinna ta wartość się zmieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten zawor jest zasilany napieciem 12V i tyle. Ja Cie bardzo przepraszam ale TY juz jestes dlugo na forum i powinienes wiedziec jak sprawdzic ten zawor i wtryskiwacz. Jesli nawet nie wiesz jak,bo nie musicz sie znac to powinienes chociaz znac wartosci. Mechanik powiedzial Ci podobno bo szuka co to moze byc. Nawet chce wymienic sterownik.Otoz opor tego zaworu przy 25 stopniach ma wyniesc 15 omow.Mierzy sie go na wtyczce tej 3 pinowej obok tej okraglej od pompy miedzy 2 i 3 pimem. Zakladam ze masz pompe Bosch bo nie napisales. Natomiast opor wtryskiwacza sterujacego miedzy 1 i 2 pinem ma byc przy tep 25 stopni 100 omow. Koledzy podawali ze mieli wiecej i umnie tez jest wiecej.Jakbys czytal forum i znal te wartosci bo bardzo czesto sa podawane to bys wiedzial czy zawor i wtryskiwacz jest dobry. NIe dotyczy sie to tylko akurat Ciebie ale wielu innych uzytkownikow ktorzy tylko napisza blad 21 co mam robic. A jest tyle postow na ten temat. Najprosciej to wymienic pompe i po klopocie. Zakladajac ze pomierzyles ten zawor i wtryskiwacz sterujacy i maja te wartosci co Ci podalem (jak jest inna temp otoczenie niz 25 stopni to wez mala poprawke na opor) to najpierw sprawdz wszystkie przewody gumowe te od wtryskiwaczy i ten od pompy do filtra. O filtrze nie pisze bo go niedawno wymieniales i pompka na filtrze twarda.Tak?. Prosze teraz zebys zobaczyl czy przewod wychodzacy z czujnika nie jest przetarty i nie dotyka do masy. Tutaj tez tkwi przyczyna bledu nr21. Moze byc tez przerwany. Wczoraj tez wlasnie dowiedzialem sie ze pod spodem pompy jest sitko ktore tez nalezy przeczysic albo kupic nowe za 11zl, a takze zalozyc nowe oringi na zawor(jesli jest dobry)Natomiast jesli zawor jest niedobry to koszt nowego 700zl bo lewa pompa .Do prawej 500zl. Do lewej sa drozsze czesci.Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kupiłem sterownik (komputer) silnika za jakieś 99zł na allegro i dałem mechanikowi, żeby wymienił. Po wymianie i przeprogramowaniu immobilizera samochód działa poprawnie i błąd 21 już nie występuje. Wychodzi na to, że nie zawsze trzeba wymieniać wtryskiwacz sterujący lub zawór konta wtrysku, żeby błąd 21 nie występował. Czyli niestety dochodzi nam kolejna część do sprawdzania, jak komuś występuje taki błąd.

 

Pozdrawiam i dziękuję za pomocne informacje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosze Cie zebys za jakis czas sprawdzil czy nie wyskoczyl czasami ten blad ponownie. Masz racje piszac ze nie trzeba zaraz wymieniac tego elementu na ktory wskazuje blad bo moze tez byc uszkodzony jego obwod. Musisz tez zwrocic uwage na to ze kolega And -pec mial tez racje ze czasami(choc nie zawsze ) wymiana wtryskiwacza sterujacego usuwa blad nr21. Otoz skad ECU wie ze wyprzedzenie kata wtrysku jest takie jakie ma byc a nie inne? Wlasnie wtryskiwacz sterujacy jest czujnikiem dla ECU.Napisz za jakis czas czy wymiana sterownika cos dala. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam ponownie :)

 

Po pewnym czasie pisze iż wymiana sterownika pomogła, jak do tej pory błąd 21 nie występuje.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...