nissterr Opublikowano 8 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2016 Zerknąłem przed chwilą na mobile.de i owszem są przebiegi i poniżej 200.ooo, ale i znalazłem ponad 10 ofert z przebiegiem w okolicy 300.ooo. (1998-339.ooo; 2001-296.ooo; 2003-297.ooo; 2004: 280, 285, 288, 367.ooo....) Zatem nie tylko do kościoła jeździli i nie każdy Niemiec płakał jak sprzedawał i gonił do granicy ;p Mój jest z 2000 i w 2004 był sprowadzony z Niemiec → mam oryginalne ogłoszenie niemieckie na którym jest 117.ooo km przebiegu. Daje to prawie 30.ooo km rocznie. Całkiem sporo jak na terenowe auto w Niemczech. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrOla Opublikowano 9 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2016 Pamiętam jak przeglądałem sieć w poszukiwaniu mercedesa w124. Jeden gościu chyba z Gliwic sprowadzał i sprzedawał piękne egzemplarze. Zobaczyłem przepaść między tymi 'pięknymi egzemplarzami' a autami na stronie giełdaklasykow.pl. Auto z tym samym przebiegiem 250.000km wcale nie było wygniecione, kierownica miała bardzo mocną fakturę, na kolektorze wydechowych była jeszcze szara seryjna farba antykorozyjna... Przeczytałem wtedy sporo artykułów w temacie sprowadzania aut z niemiec (głównie mobile.de) i były głośne dyskusje o coraz większej rzeszy niemiaszków kręcących liczniki i pucujących zjeżdżone auta dla polaczków. Zdążyli się wyuczyć, że bierzemy wszystko co niemieckie, a jeśli chodzi o stan techniczny, to ich cudne opinie łykamy jak młode pelikany. Ja osobiście wolę mieć auto z 500kkm na liczniku, ale wiedzieć co się z nim działo, niż tłumaczyć sobie, że jeździło tylko w niedziele do kościoła i stąd ten przebieg 120kkm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
łysy Opublikowano 9 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2016 Powiem tak, są handlarze i handlarze. Ja osobiście przywiozłem trochę aut z zagranicy i przede wszystkim niemiec nie płakał, bo nie kupowaliśmy aut od osób prywatnych tylko od handlarzy czyli w komisach. A kręcenie liczników wymyślili sobie klienci, bo jak zobaczyli w golfie dieslu 200 tys to myśleli że to polonez i silnik do kapy, więc im przestawiali trochę do tyłu. Nigdy mnie to nie bawiło, bo z zawodu jestem mechanikiem i mam o tym pojęcie, a powtarzanie po kimś że niemiec płakał... Popatrzmy na siebie, później oceniajmy innych.Wysłane z mojego SM-G350 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
simonc2 Opublikowano 9 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2016 koledzy wracam do mojego tematu a mianowicie dzisiaj wymieniłem jeden krzyzak na wale (ten od strony tylnego mostu) bo miał straszne luzy w sumie to ledwo co sie trzymał i myslałem ze problem trgań sie skonczy a tu niespodzianka, drganią są dalej tylko dużo mniejsze a co najlepsze jak puszczam sprzegło przy redukowaniu biegu to całym samochodem trzęsie przy ruszaniu czasem tez tak sie dzieje, ale tylko w momecie puszczania sprzęgła. Koledzy mechanicy co radzicie w takim przypadku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Badger1s Opublikowano 10 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2016 Może któryś tłumik drgań na tarczy sprzęgłowej strzelił i dlatego tak przy puszczaniu sprzęgła się dzieje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SNAKE4X4 Opublikowano 10 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2016 może trzeba by dać ten wał do wywyażenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
simonc2 Opublikowano 11 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2016 wydaje mi sie ze to nie wał tylko sprzęgło. Ale jajpierw wymienie wszystkie krzżaki na wale może to one dają takie wibracje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrOla Opublikowano 11 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2016 Widzisz Simonc2. Ja czułem czułem luzy na 2 z 4 krzyżaków. Dopiero dziś się zabrałem za zrzucenie wałów i szybko wyszło, że walnięty jest krzyżak, którego nie typowałem-ani drgnie w jednej płaszczyźnie! Szybko idzie demontaż i montaż, więc nie ma co czarować i szarpać. Jeśli problem jest poważny, to w 20-30 minut można w rękach sprawdzić wszystkie krzyżaki. W mercedesie miałem taki objaw jak u Ciebie podczas puszczania sprzęgła. Winny był przegub elastyczny na wale napędowym(tzw. tłumik drgań). Tutaj takiego nie ma, ale jak już się zabrałeś za wał, to lepiej faktycznie to ukończ. Ja u siebie polecę kompleksowo x 4 krzyżaki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
simonc2 Opublikowano 16 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2016 Kolego PiotrOla u mnie to samo, wymieniłem ten jeden krzyżak na gtórym były najwieksze luzy i problem jest mniejszy ale dalej odczuwalny wiec bede wymieniał na nowe pozostałe 3 krzyżaki (mam nadzieje że to nie jest wał do wyważenia). A co do drgań przy puszczaniu sprzęgła to ja obstawiam że to całe sprzęgło do wymiany (podobno sa tam jakies tłumiki drgań i jak one sie rozwalą to tak sie dzieje) ale to jeszcze bede sie upewniał żeby niepotrzebnie nie wymieniac. Jak ktoś ma jeszcze jakies rady odnośnie szarpań przy puszczaniu sprzęgła to prosze sie podzielić, zawsze to jakies dodatkowe info które może pomoze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrOla Opublikowano 16 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2016 Oto co przed chwilą znalazłem w krzyżaku krótkiego wału. http://www.fotobudeczki.pl/wp-content/uploads/2016/12/DSC_0042-300x169.jpg http://www.fotobudeczki.pl/wp-content/uploads/2016/12/DSC_0040-300x169.jpg Gdzieś zasugerowałem się informacją z forum odnośnie rozmiaru krzyżaków-najprawdopodobniej błędnie zinterpretowałem, ponieważ był podany wymiar 27x81,8. Mój po zmierzeniu 'budowlaną miarą' (nie mam suwmiarki) wskazuje na 25cm(szerokość miseczki) x 64cm(długość od wierzchołka do wierzchołka miseczek wzdłuż ramion). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SNAKE4X4 Opublikowano 17 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2016 Taki krzyżak wg katalogu ma wymiary długość 63,8mm średnica miseczki 25mm to chyba to https://www.motointegrator.pl/produkty/990941-krzyzak-walu-napedowego-jakoparts-j2921007 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrOla Opublikowano 17 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2016 Zgadza się. To jest ten wymiar. Lepiej z kalamitką, czy bezobsługowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SNAKE4X4 Opublikowano 17 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2016 Jakoś nie wierzę w bezobsługowość krzyżaków, ja był wziął z kalamitką zawsze tylko od ciebie zależy czy posmarujesz czy nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrOla Opublikowano 17 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2016 No dokładnie, bo sam widzisz na zdjęciach na czym polega bezobsługowość krzyżaków. Lekka nieszczelność, smar wyszedł i jego miejsce zastąpiła zmielona korozja. No dobra. Przypuszczenia potwierdzone-zamawiam z kalamitką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
łysy Opublikowano 18 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2016 Jak regularnie przesmarujesz krzyżaki i reszte elementów posiadających kalamitki to wydłużysz ich żywotność to zaleta tego układu Wysłane z mojego SM-G350 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 28 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2016 koledzy wracam do mojego tematu a mianowicie dzisiaj wymieniłem jeden krzyzak na wale (ten od strony tylnego mostu) bo miał straszne luzy w sumie to ledwo co sie trzymał i myslałem ze problem trgań sie skonczy a tu niespodzianka, drganią są dalej tylko dużo mniejsze a co najlepsze jak puszczam sprzegło przy redukowaniu biegu to całym samochodem trzęsie przy ruszaniu czasem tez tak sie dzieje, ale tylko w momecie puszczania sprzęgła. Koledzy mechanicy co radzicie w takim przypadku? Po wymianie krzyżaka proponuję jechać na wywarzanie wału. Jeden wymieniać to trochę kiepsko. Podnieś tył jak pojeździsz w powietrzu to zobaczysz co wpada w drgania, odpinasz przód, zdejmujesz koła odkręcasz wał i takie tam. Właśnie tak z tym walczyłem. U mnie podpora się sypała ciągle, i trochę trzęsło, okazało się że wał był krzywo zespawany ... zawiozłem do warsztatu, rozdzieli zespawali na nowo równo. Zaglądasz od dołu i robi się wszystko jasne. tu po spawanie ale przed wyważeniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
simonc2 Opublikowano 30 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2017 wymieniłem wszystkie i jest dużo lepiej ale dalej odczuwam drgania od predkosci 80km/h, chyba faktycznie musze jechac ten wał wyważyć koledzy znacie jakiś warsztat z Bielska-Białej lub okolic w który dobrze wyważą wał? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
azm-61 Opublikowano 31 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2017 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
simonc2 Opublikowano 31 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2017 kolego masz ten warsztat sprawdzony? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
simonc2 Opublikowano 7 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2017 własnie kolego tez myslałem o sprzęgle, mianowicie mam jeszcze dodatkowy objaw typu trzesienie autem przy puszczaniu sprzegła bez względu czy ruszam czy też redukuje bieg, w momęcie puszczania sprzęgła trzęsie całym autem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.