Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Problem ze wspomageniam


Gość ebazarynka.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Gość ebazarynka.pl

Mam problem ze wspomaganiem kierownicy w Nissan Almera N16 1,5 dci. Siadło całkeim w serwisie powiedzieli bez zagladania że trzeba wymienić pompę 2800 PLN. Czy może macie jakieś pomysły? Słyszałem że jest to w wielu przypadkach kwestia elektryczna bo pompa jest hydrauliczno-elektryczna.

 

Z góry dzięki

ebazarynka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

owszem masz rację - na allegro znajdziesz ludzi którzy zregenerują Ci pompę. Prawdopodobnie padły Ci szczotki - to zdarza się podobno najczęściej. Koszt szczotek gdybyś chciał naprawić pompę we własnym zakresie to 100 zł i 3 godziny w garażu. Gorzej jeśli stało się to co u mnie - rozerwało szczotkotrzymacz. Wtedy koszty naprawy rosną w sumie do około 300-350 zł - zależnie czy poradzisz sobie sam, czy będziesz robił to u elektromechanika :) kupowanie nowej pompy nie ma sensu. wpisz w allegro pompa wspomagania almera i znajdziesz ludzi którzy regenerują takie cuda, jeśli sam nie chcesz się podejmować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może bezpiecznik się przepalił, trzeba najpierw zobaczyć czy prąd dochodzi do pompy, jak dochodzi to pompa jest walnieta a jak nie to albo właśnie bezpiecznik albo się wyłączyła w elektronice i trzeba ją włączyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość ebazarynka.pl

A może bezpiecznik się przepalił, trzeba najpierw zobaczyć czy prąd dochodzi do pompy, jak dochodzi to pompa jest walnieta a jak nie to albo właśnie bezpiecznik albo się wyłączyła w elektronice i trzeba ją włączyć.

 

 

Witam,

pierwsze co zrobiłem to oczywiscie sprawdziłem bezpiecznik, ale jest w porzadku. Nie bardzo wiem jak sprawdzić czy Pompa "wyłączyła się w elektronice" mówisz zapewne o sprawdzeniu błędu w komputerze?

Z drugiej strony wielkie dzięki za rady już się wystraszyłem że będe musiał wydać 3tys już szukam kogos kto może to zregenerować.

Uważacie że trzeba spradzic błąd w komputerze? Czy od razu walić do elektryka by spradził szczotki pompy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli w serwisie polecali wymienić pompę, to podejrzewam że zapoznali się z tematem i widzieli, że problem tkwi w niej, a nie w komputerze, jednak mogę się mylić.

 

gdybym był na Twoim miejscu rozebrałbym to wszystko. pompę wyciągasz z samochodu wręcz trywialnie - wypinasz elektrykę która do niej dochodzi, zsuwasz gumowy przewód doprowadzający, czyli ten wyżej z dwóch przewodów jakie do niej wchodzą (ja zsunąłem go w miejscu gdzie przechodzi w metalową rurkę, miejsce to znajduje się mniej więcej z tyłu akumulatora jakieś 15 cm od pompy, troszkę pracy z tym było bo ostro skubana siedziała :) ), potem najlepiej usunąć troszkę płynu ze zbiornika żeby nas nie zalał:). Ja podstawiłem garnuszek pod ściągniętą już gumową rurkę i ustami wdmuchałem powietrze przez miejsce gdzie normalnie jest dekielek do zbiornika na samej górze - może głupie, ale płyn wypłynął elegancko do garnuszka. Ostatnim krokiem było odkręcenie 2 śrub i finalnie rurki odprowadzającej - ta stalowa na nakrętkę, zlokalizowana poniżej gumowej której pozbycie się opisałem powyżej. Odkręcałem ją na samym końcu i od razu miejsce po niej przytkałem palcem (jak odkręcisz i sobie pójdziesz to będzie kupa gnoju bo wszystko się wyleje) i wyciągnąłem pompę, po czym odlałem z niej wszystko co się dało i położyłem ją całą na szmatach żeby ociekła z resztek oleju.

 

Oczywiście pamiętaj żeby odpiąć wszystkie duperele które przymocowane są do pompy i jej osprzętu - sporo przechodzących kabelków znalazło tam oparcie, są poprzypinane zipami i innymi pierdołami :). Po prostu zrób tak, żeby móc ją spokojnie wyjąć.

 

Gdy już będziesz miał pompę w dłoni, odkręcasz górną jej część 4 torxami. Ta czarna puszka na dole to silniczek. Aby dobrać się do środka przyda się młotek, bo bez młota to nie robota :). trzeba delikatnie odbić górny dekielek, używając śrubokręta i młotka - to tak w razie gdyby ktoś powiedział Ci że to nierozbieralne. A do dalszej pracy to już lepiej niech to zrobi elektromechanik. U mnie oglądnął wszystko, przetoczył wirnik, założył nowe szczotki i inne szpeje i było dobrze. Jednak jak wspominałem - u mnie w tym silniku rozerwało wszystko, szczotkotrzymacz się wysypał jako proszek, więc na prawdę nie wiedziałem co robić. Może jeśli u Ciebie wymiany wymagają tylko szczotki to poradzisz sobie sam. Zrobisz, to zobaczysz:) powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie trzeba sprawdzać błędy wystarczy podpiąć się kontrolką na odpalonym silniku w kable i zobaczyć czy się zaświeci jezeli tak to jest problem z pompą. Z tego co pamiętam to zbyt dużego wyboru niema bo są dwa kable do pompy takie grubsze niż pozostałe i to je trzeba sprawdzic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość ebazarynka.pl

Dzięki za szczegółową informację. Znalazłem na allegro goscia z Gniezna który regeneruje pompy wspomagania. Jeżeli to będzie cos więcej niż szczotki wyślę do niego.Biore się za wyciąganie pompy dam znać jak się sprawa zakończyła.

Pozdrawiam i dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
Gość gelo2002

A wie ktoś może z Was gdzie można dostać bezpiecznik do wspomagania? Jest to taka duża kostka bezpiecznikowa 80A i za Chiny Ludowe nie mogę jej nigdzie znaleźć, a w serwisie Nissana krzyczą za nią 120 PLN!!! Może ktoś z Was już coś takiego kupował gdzieś i było tańsze? Odwiedziłem wszystkie większe i mniejsze sklepy motoryzacyjne i elektroniczne w mojej okolicy, ale mają największy 60A albo 80A z tym, że z za małym rozstawem styków o 4 milimetry... Na allegro też patrzyłem i nic nie znalazłem niestety...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...