baryla1969 Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Wszyscy (no prawie) mówią, żebym założył gaz do autka - Primera P12, r. 2002, silnik 2.0 benzyna, 148 tys. km. Gdzieś czytałem, że silniki te nie lubią gazu. Prośba o wskazówki - jak to w końcu jest i czy są jakieś problemy z gazem a takim autku i ewentualnie jaka instalacja. Dzięki za porady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2010 nie ma żadnych problemów z gazem, zazwyczaj takie wywody prowadzi ktoś kto nigdy nie miał gazu w aucie albo zatrzytmał się na I, II generacji STAG4, STAG300+ wtryski hanna, matrix HD544 reduktor MAGIC III, ZAVOLI ZETA S dobry montaż Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pavvell Opublikowano 13 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2010 Akurat silnik QR20 rzeczywiście nie lubi LPG. Znikają szybko luzy zaworowe, a regulacja jest poprzez wymianę szklanek, po zdjęciu wałków rozrządu. Drogo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mind Opublikowano 14 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2010 Akurat silnik QR20 rzeczywiście nie lubi LPG. Znikają szybko luzy zaworowe, a regulacja jest poprzez wymianę szklanek, po zdjęciu wałków rozrządu. Drogo. Pierwsze słyszę, że luzy zaworowe likwiduje się poprzez wymianę szklanek i co więcej zdjęciu wałków rozrządu. Może to raczej ty kolego nie lubisz LPG, bo pierwsze słyszę że silnik 2,0 nie lubi gazu. Moim zdaniem to jednostka stworzona do LPG. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piotr-mkp Opublikowano 24 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2010 Pierwsze słyszę, że luzy zaworowe likwiduje się poprzez wymianę szklanek i co więcej zdjęciu wałków rozrządu. Może to raczej ty kolego nie lubisz LPG, bo pierwsze słyszę że silnik 2,0 nie lubi gazu. Moim zdaniem to jednostka stworzona do LPG. dołączam się silnik ten nie ma problemów z gazem jeżdżę x-trailem 2,0 miał teraz ściąganą głowicę i okazało się ze po przejechaniu min. 30 tyś na LPG brak degradacji gniazd zaworowych. (głowica była ściągana bo było podejżenie problemu nadpalonych gniaz ale jest ok) Mam założony układ lubryfikacji może to coś dało może nie nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 24 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2010 Mam założony układ lubryfikacji może to coś dało może nie nie wiem. nie dało nic silnikowi a wyssało z portfela, widocznie instalacja dobrze wyregulowana i dlatego nie ma problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 24 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2010 przynajmniej jedna ...co do zaworów to trzeba sprawdzać ciśnienie i tyle poco oglądać głowę gaz to nie taki zabójca zaworów bo jak ustawimy PB na ubogo to tak samo wypali zawory Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jolo Opublikowano 27 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2010 ja dzisiaj oddałem moją Primerkę do gazowania 1.8 będzie KME DIEGO G3 + alaska i czerwone Valtki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 27 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2010 ja dzisiaj oddałem moją Primerkę do gazowania 1.8 będzie KME DIEGO G3 + alaska i czerwone Valtki w sumie nie wiem z czego się tak cieszysz?? sterownik OK ale alaska jest za słąba (realnie daje radę do 90KM) do Twojego auta a valdki za wolne, czyli życzę przyjemności z jazdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 27 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2010 Kurde chyba nikt nic tu nie czyta elektronika też kiepska ,,,!!!!! kme nie na korekt po ciśnieniu mmm tak czytałem ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 27 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2010 Kurde chyba nikt nic tu nie czyta elektronika też kiepska ,,,!!!!! kme nie na korekt po ciśnieniu mmm tak czytałem ,,, ale z tego co mu montują to jedyny pozytywny element porównując do innych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jolo Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 w sumie nie wiem z czego się tak cieszysz?? sterownik OK ale alaska jest za słąba (realnie daje radę do 90KM) do Twojego auta a valdki za wolne, czyli życzę przyjemności z jazdy dziwne, alaske miałem przy innym samochodzie, była to Vectra B 2.0, więc miała 136 KM i ALASKA AT09 dawał radę bez żadnych problemów, więc czemu teraz ma nie wydolić .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 dziwne, alaske miałem przy innym samochodzie, była to Vectra B 2.0, więc miała 136 KM i ALASKA AT09 dawał radę bez żadnych problemów, więc czemu teraz ma nie wydolić .... hmmm, jezeli producent sterownika np. STAG, czyli firma AC, podaje, że alaska realnie obsługuje 90KM to chyba mają jakiś pogląd na to, ale to Twoja sprawa co zamontujesz w końcu Ty będziesz tym jeździł nie ja, jak już zamontujesz i jeżeli będziesz miał auto strojone w trasie, bo tak powinno być, to wtedy popatrz na ciśnienie co się będzie robiło jak dasz nogę w dywan, jakie są spadki wtedy zrozumiesz o czym mówię, i wtedy Twoje auto będzie jechało na ubogo czyli ....itd. ale jak napisałem wyżej to Twoje auto nie moje i możesz jeździć nawet na I, II, III generacji, jak tylko chciałem pomóc abyś nie zajechał silnika, tak samo z wtryskami, też są za wolne ale to już inna sprawa, Vectra B 2.0, więc miała 136 KM i ALASKA AT09 dawał radę bez żadnych problemów, raczej wątpię ale jeżeli tak twierdzisz to nic nie poradzę, a, że tak spytam już poza konkursem, to gazik już w nissmo czy jeszcze nie?? może dasz jakieś fotki dla potomności jak to wygląda?? mam nadzieję, że kolektor zdejmowali do wiercenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jolo Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 hmmm, jezeli producent sterownika np. STAG, czyli firma AC, podaje, że alaska realnie obsługuje 90KM to chyba mają jakiś pogląd na to, ale to Twoja sprawa co zamontujesz w końcu Ty będziesz tym jeździł nie ja, jak już zamontujesz i jeżeli będziesz miał auto strojone w trasie, bo tak powinno być, to wtedy popatrz na ciśnienie co się będzie robiło jak dasz nogę w dywan, jakie są spadki wtedy zrozumiesz o czym mówię, i wtedy Twoje auto będzie jechało na ubogo czyli ....itd. ale jak napisałem wyżej to Twoje auto nie moje i możesz jeździć nawet na I, II, III generacji, jak tylko chciałem pomóc abyś nie zajechał silnika, tak samo z wtryskami, też są za wolne ale to już inna sprawa, raczej wątpię ale jeżeli tak twierdzisz to nic nie poradzę, a, że tak spytam już poza konkursem, to gazik już w nissmo czy jeszcze nie?? może dasz jakieś fotki dla potomności jak to wygląda?? mam nadzieję, że kolektor zdejmowali do wiercenia Primerka w trakcie gazowania daj maila to prześle Ci fotki instalki z vectry, był tam koltec necam i oryginalny reduktor powiedział papa, w uzgodnieniu z moim gazownikiem właśnie założyliśmy właśnie Alaskę AT09 - smigało rewelacyjnie, a jak wiadomo powszechnie KOLTEC to czysto ciśnieniowa instalacja, ale tu uwaga wersji AT09 są trzy , które się różnią numerami (E8)67R-01 40.. i właśnie te numery są przyporządkowane do mocy silnika, którą ma obsłużyć reduktor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 czy w VB miałeś sekwencję?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jolo Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 czy w VB miałeś sekwencję?? był to wtrysk gazu ciągłego KOLTEC NECAM - coś prawie jak sekwencja z reduktora gaz szedł do rozdzielacza a potem bezpośrednio do każdego cylindra rozdzielany był poprzez wtryskiwacze membranowe do każdego z cylindrów poprzez kolektor ssący (w sekwencji jak wiadomo wtryskiwacze z cewkami wtryskują gaz do kolektora ssącego) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 5 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2010 jak by ktos chciał więcej się dowiedzieć na temat kolteca to dostałem od jolo w celach szkoleniowych link do opisu co i jak, klik jak dla mnie to nie jest porównywalne z sekwencją ale .... to jak dla mnie może Tofu coś doda od siebie jest lepszy w te klocki odnośnie I-IIIgen ale tu uwaga wersji AT09 są trzy , które się różnią numerami (E8)67R-01 40.. i właśnie te numery są przyporządkowane do mocy silnika, którą ma obsłużyć reduktor kurcze jakoś nie dawało mi to spokoju i troszkę poszukałem tu i tam, a jak wiadomo najlepiej odnieść się do strony producenta, co On myśli na taki temat. Nie wiem kolego kto Ci naopowiadał taki bzdur, ale w jednym masz rację, są trzy rodzaje reduktorów AT09, czyli basik, alaska, arktic, i są to reduktory do sekwencyjnego wtrysku gazu, czyli takiego jak Ty zakładasz, różnią się obsługiwaną mocą i jeżeli Pan instalator wstawiłby Ci Arktica to słowa bym nie powiedział, a. że wstawia alaskę to dlatego się odezwałem, To co napisałeś wyżej to dotyczy AT07, proponuję lekturę tej strony i tam wszystko Ci się wyjaśni, Tak na przyszłość, proponuję zgłębić temat i wtedy wdawać się w dyskusję i pouczać innych, bo może wyjść tak jak teraz jak to już pisałem, chciałem tylko pomóc wiem, że zaraz będzie wpis, że auto jeździ jak na PB, ale ja już przerabiałem takie sprawy na własnym nissmo i raczej nie zrobi to na mnie wrażenia, ale jakby kolega nie mógł sobie z czymś poradzić to zawsze pomożemy, tylko wtedy płaci się dwa razy, bo trzeba zmieniać elementy:) ja dzisiaj oddałem moją Primerkę do gazowania 1.8 będzie KME DIEGO G3 + alaska i czerwone Valtki jeżeli prawdą jest to co napisałeś TU to pokusił bym się o podjazd do gazownika w celu regulacji, (bo przy Twoim podejściu to wymiana nie wchodzi w grę )bo pali więcej w trasie niż moja jadąc tak 140-150km/h a pojemność 2.0 i moc mam wiekszą coś około 160KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 5 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2010 są sztuczki ja też mogę jeżdziłem na Railach niebieskich i KME Silver który niby jest do 240 KM sytuacja wygladała tak jak dostawał w dywan to spadek ciśnienia z 1.2 B do 0.65B !!! wtryski Zapętlone i tak na dobrą sprawe niby ok bo nie szarpało ....ale teraz jaj porozwiercałem reduktor i elektro zawór to nie pamiętam kiedy nalałem PB do autka za 50 zł by było ponad 1/4 zbiornika wcześniej jakoś bardziej uciekało wydaje mi sie no jak wam powiem że instalacja przy spadkach może sobie przełączyć np 2 cylindry na PB i nic nie sygnalizować to przecież mi nikt nie uwierzy ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jolo Opublikowano 5 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2010 jeżeli prawdą jest to co napisałeś TU to pokusił bym się o podjazd do gazownika w celu regulacji, (bo przy Twoim podejściu to wymiana nie wchodzi w grę )bo pali więcej w trasie niż moja jadąc tak 140-150km/h a pojemność 2.0 i moc mam wiekszą coś około 160KM coś widzę uparłeś się na mnie . czemu miałoby być nie prawdą, kazali mi podjechać po 1000 km, więc wcześniej nie będę zawracał im głowy, spalanie mnie zadowala przy tej prędkości, nikt nie powiedział że w trasie jadę 90 km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 5 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2010 coś widzę uparłeś się na mnie . czemu miałoby być nie prawdą, kazali mi podjechać po 1000 km, więc wcześniej nie będę zawracał im głowy, spalanie mnie zadowala przy tej prędkości, nikt nie powiedział że w trasie jadę 90 km/h kolego ja się nie uparłem na Ciebie tylko mówię abyś spróbował podregulować bo pali tyle co 2.0 a chyba zależy Ci na oszczędnej jeździe to forum jest właśnie po to aby sobie pomagać, dostałeś odpowiedź co by było lepsze zrobiłeś po swojemu ale to nie znaczy, że się ktoś na Ciebie obraża czy upiera, tylko może chce pomóc abyś cieszył się z jazdy a nie zastanawiał dlaczego i co tylko jeszcze zapytam widziałeś jakie sa ustawienia na kompie?? miałeś strojenie w trasie instalacji po założeniu?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jolo Opublikowano 5 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2010 kolego ja się nie uparłem na Ciebie tylko mówię abyś spróbował podregulować bo pali tyle co 2.0 a chyba zależy Ci na oszczędnej jeździe to forum jest właśnie po to aby sobie pomagać, dostałeś odpowiedź co by było lepsze zrobiłeś po swojemu ale to nie znaczy, że się ktoś na Ciebie obraża czy upiera, tylko może chce pomóc abyś cieszył się z jazdy a nie zastanawiał dlaczego i co tylko jeszcze zapytam widziałeś jakie sa ustawienia na kompie?? miałeś strojenie w trasie instalacji po założeniu?? wiem wiem, żartowałem widziałem ustawienia, ale ogólnie duzo było tego dwie stacjonarne wersje ustawień były, bez obciążenia i z obciążeniem, oraz próba drogowa, kilkakrotna jazda ze stałymi obrotami 3000 obrotów, na poszczególnych biegach, w sumie około godzinna jazda. I koniec końcem powiedzieli że mam i tak przyjechać po tysiącu kilometrów na sprawdzenie i ponowną regulację Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 5 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2010 no to gitt, szkoda tylko, ze takie elementy czyli teraz dopieścić i jeździć, nie zapomnij tylko tak raz na 10kkm podjechać na kalibrację valdków bo nie trzymają za bardzo parametrów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 5 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2010 no to gitt, szkoda tylko, ze takie elementy czyli teraz dopieścić i jeździć, nie zapomnij tylko tak raz na 10kkm podjechać na kalibrację valdków bo nie trzymają za bardzo parametrów 30 % jak widziałem rozjazdy na nowych ... nie wiem czy tak chętnie to kalibrują no chyba że tłoczek i gumkę zmienią ,,,tz remont zrobią ,,, tylko żebym nie słyszał że sie muli szarpie o obroty pływają ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mind Opublikowano 6 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2010 (edytowane) ja dzisiaj oddałem moją Primerkę do gazowania 1.8 będzie KME DIEGO G3 + alaska i czerwone Valtki Przyjmij proszę szczere kondolencje w związku z wyborem składowych instalacji oraz rychłym zgonem silnika twego samochodu. I nie pisz proszę takich bzdur: dziwne, alaske miałem przy innym samochodzie, była to Vectra B 2.0, więc miała 136 KM i ALASKA AT09 dawał radę bez żadnych problemów, więc czemu teraz ma nie wydolić .... bo jeszcze się znajdzie ktoś, kto uwierzy i założy. Edytowane 6 Października 2010 przez mind Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jolo Opublikowano 6 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2010 Przyjmij proszę szczere kondolencje w związku z wyborem składowych instalacji oraz rychłym zgonem silnika twego samochodu. I nie pisz proszę takich bzdur: bo jeszcze się znajdzie ktoś, kto uwierzy i założy. Słuchaj, nikt nie każe Ci wierzyć, jeśli chcesz daj maila to wyślę Ci maila i zobaczysz, nie mam powodu jakiegokolwiek aby mijać się z prawdą tutaj. co do wyboru instalacji to taką mi polecono i chodzi na niej dobrze, więc szanuj moją decyzję i wszystko w tym temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.