Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

P12 - jaka instalacja


baryla1969
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wszyscy (no prawie) mówią, żebym założył gaz do autka - Primera P12, r. 2002, silnik 2.0 benzyna, 148 tys. km. Gdzieś czytałem, że silniki te nie lubią gazu. Prośba o wskazówki - jak to w końcu jest i czy są jakieś problemy z gazem a takim autku i ewentualnie jaka instalacja. Dzięki za porady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma żadnych problemów z gazem, zazwyczaj takie wywody prowadzi ktoś kto nigdy nie miał gazu w aucie albo zatrzytmał się na I, II generacji

STAG4, STAG300+

wtryski hanna, matrix HD544

reduktor MAGIC III, ZAVOLI ZETA S

dobry montaż

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Akurat silnik QR20 rzeczywiście nie lubi LPG. Znikają szybko luzy zaworowe, a regulacja jest poprzez wymianę szklanek, po zdjęciu wałków rozrządu. Drogo.

Pierwsze słyszę, że luzy zaworowe likwiduje się poprzez wymianę szklanek i co więcej zdjęciu wałków rozrządu. Może to raczej ty kolego nie lubisz LPG, bo pierwsze słyszę że silnik 2,0 nie lubi gazu. Moim zdaniem to jednostka stworzona do LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pierwsze słyszę, że luzy zaworowe likwiduje się poprzez wymianę szklanek i co więcej zdjęciu wałków rozrządu. Może to raczej ty kolego nie lubisz LPG, bo pierwsze słyszę że silnik 2,0 nie lubi gazu. Moim zdaniem to jednostka stworzona do LPG.

 

dołączam się silnik ten nie ma problemów z gazem jeżdżę x-trailem 2,0 miał teraz ściąganą głowicę i okazało się ze po przejechaniu min. 30 tyś na LPG brak degradacji gniazd zaworowych. (głowica była ściągana bo było podejżenie problemu nadpalonych gniaz ale jest ok)

Mam założony układ lubryfikacji może to coś dało może nie nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Mam założony układ lubryfikacji może to coś dało może nie nie wiem.

 

nie dało nic silnikowi a wyssało z portfela, widocznie instalacja dobrze wyregulowana i dlatego nie ma problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja dzisiaj oddałem moją Primerkę do gazowania

1.8 :)

 

będzie KME DIEGO G3 + alaska i czerwone Valtki :)

 

w sumie nie wiem z czego się tak cieszysz??:dribble:

sterownik OK ale alaska jest za słąba (realnie daje radę do 90KM) do Twojego auta a valdki za wolne, czyli życzę przyjemności z jazdy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde chyba nikt nic tu nie czyta elektronika też kiepska ,,,!!!!! kme nie na korekt po ciśnieniu mmm tak czytałem ,,,

 

ale z tego co mu montują to jedyny pozytywny element porównując do innych :dribble:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sumie nie wiem z czego się tak cieszysz??:dribble:

sterownik OK ale alaska jest za słąba (realnie daje radę do 90KM) do Twojego auta a valdki za wolne, czyli życzę przyjemności z jazdy :D

 

dziwne, alaske miałem przy innym samochodzie, była to Vectra B 2.0, więc miała 136 KM i ALASKA AT09 dawał radę bez żadnych problemów, więc czemu teraz ma nie wydolić ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziwne, alaske miałem przy innym samochodzie, była to Vectra B 2.0, więc miała 136 KM i ALASKA AT09 dawał radę bez żadnych problemów, więc czemu teraz ma nie wydolić ....

 

hmmm, jezeli producent sterownika np. STAG, czyli firma AC, podaje, że alaska realnie obsługuje 90KM to chyba mają jakiś pogląd na to,

ale to Twoja sprawa co zamontujesz w końcu Ty będziesz tym jeździł nie ja, jak już zamontujesz i jeżeli będziesz miał auto strojone w trasie, bo tak powinno być, to wtedy popatrz na ciśnienie co się będzie robiło jak dasz nogę w dywan, jakie są spadki wtedy zrozumiesz o czym mówię, i wtedy Twoje auto będzie jechało na ubogo czyli ....itd. ale jak napisałem wyżej to Twoje auto nie moje i możesz jeździć nawet na I, II, III generacji, jak tylko chciałem pomóc abyś nie zajechał silnika, tak samo z wtryskami, też są za wolne ale to już inna sprawa,

 

Vectra B 2.0, więc miała 136 KM i ALASKA AT09 dawał radę bez żadnych problemów,

 

raczej wątpię ale jeżeli tak twierdzisz to nic nie poradzę,

 

a, że tak spytam już poza konkursem, to gazik już w nissmo czy jeszcze nie?? może dasz jakieś fotki dla potomności jak to wygląda?? mam nadzieję, że kolektor zdejmowali do wiercenia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm, jezeli producent sterownika np. STAG, czyli firma AC, podaje, że alaska realnie obsługuje 90KM to chyba mają jakiś pogląd na to,

ale to Twoja sprawa co zamontujesz w końcu Ty będziesz tym jeździł nie ja, jak już zamontujesz i jeżeli będziesz miał auto strojone w trasie, bo tak powinno być, to wtedy popatrz na ciśnienie co się będzie robiło jak dasz nogę w dywan, jakie są spadki wtedy zrozumiesz o czym mówię, i wtedy Twoje auto będzie jechało na ubogo czyli ....itd. ale jak napisałem wyżej to Twoje auto nie moje i możesz jeździć nawet na I, II, III generacji, jak tylko chciałem pomóc abyś nie zajechał silnika, tak samo z wtryskami, też są za wolne ale to już inna sprawa,

 

 

 

raczej wątpię ale jeżeli tak twierdzisz to nic nie poradzę,

 

a, że tak spytam już poza konkursem, to gazik już w nissmo czy jeszcze nie?? może dasz jakieś fotki dla potomności jak to wygląda?? mam nadzieję, że kolektor zdejmowali do wiercenia ;)

Primerka w trakcie gazowania

 

daj maila to prześle Ci fotki instalki z vectry, był tam koltec necam i oryginalny reduktor powiedział papa, w uzgodnieniu z moim gazownikiem właśnie założyliśmy właśnie Alaskę AT09 - smigało rewelacyjnie, a jak wiadomo powszechnie KOLTEC to czysto ciśnieniowa instalacja, ale tu uwaga wersji AT09 są trzy , które się różnią numerami (E8)67R-01 40.. i właśnie te numery są przyporządkowane do mocy silnika, którą ma obsłużyć reduktor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy w VB miałeś sekwencję??

był to wtrysk gazu ciągłego KOLTEC NECAM - coś prawie jak sekwencja

 

z reduktora gaz szedł do rozdzielacza a potem bezpośrednio do każdego cylindra rozdzielany był poprzez wtryskiwacze membranowe do każdego z cylindrów poprzez kolektor ssący

 

(w sekwencji jak wiadomo wtryskiwacze z cewkami wtryskują gaz do kolektora ssącego)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak by ktos chciał więcej się dowiedzieć na temat kolteca to dostałem od jolo w celach szkoleniowych link do opisu co i jak, klik jak dla mnie to nie jest porównywalne z sekwencją ale .... to jak dla mnie :D może Tofu coś doda od siebie jest lepszy w te klocki odnośnie I-IIIgen :)

 

ale tu uwaga wersji AT09 są trzy , które się różnią numerami (E8)67R-01 40.. i właśnie te numery są przyporządkowane do mocy silnika, którą ma obsłużyć reduktor

 

kurcze jakoś nie dawało mi to spokoju i troszkę poszukałem tu i tam, a jak wiadomo najlepiej odnieść się do strony producenta, co On myśli na taki temat.

Nie wiem kolego kto Ci naopowiadał taki bzdur, ale w jednym masz rację, są trzy rodzaje reduktorów AT09, czyli basik, alaska, arktic, i są to reduktory do sekwencyjnego wtrysku gazu, czyli takiego jak Ty zakładasz, różnią się obsługiwaną mocą i jeżeli Pan instalator wstawiłby Ci Arktica to słowa bym nie powiedział, a. że wstawia alaskę to dlatego się odezwałem,

 

To co napisałeś wyżej to dotyczy AT07, proponuję lekturę tej strony i tam wszystko Ci się wyjaśni,

 

Tak na przyszłość, proponuję zgłębić temat i wtedy wdawać się w dyskusję i pouczać innych, bo może wyjść tak jak teraz :)

 

jak to już pisałem, chciałem tylko pomóc :D

 

wiem, że zaraz będzie wpis, że auto jeździ jak na PB, ale ja już przerabiałem takie sprawy na własnym nissmo i raczej nie zrobi to na mnie wrażenia, ale jakby kolega nie mógł sobie z czymś poradzić to zawsze pomożemy, tylko wtedy płaci się dwa razy, bo trzeba zmieniać elementy:)

 

ja dzisiaj oddałem moją Primerkę do gazowania

1.8 :)

 

będzie KME DIEGO G3 + alaska i czerwone Valtki :)

 

jeżeli prawdą jest to co napisałeś TU to pokusił bym się o podjazd do gazownika w celu regulacji, (bo przy Twoim podejściu to wymiana nie wchodzi w grę ;) )bo pali więcej w trasie niż moja jadąc tak 140-150km/h a pojemność 2.0 i moc mam wiekszą coś około 160KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

są sztuczki ja też mogę jeżdziłem na Railach niebieskich i KME Silver który niby jest do 240 KM sytuacja wygladała tak

 

jak dostawał w dywan to spadek ciśnienia z 1.2 B do 0.65B !!! wtryski Zapętlone i tak na dobrą sprawe niby ok bo nie szarpało ....ale teraz jaj porozwiercałem reduktor i elektro zawór to nie pamiętam kiedy nalałem PB do autka za 50 zł by było ponad 1/4 zbiornika wcześniej jakoś bardziej uciekało wydaje mi sie no jak wam powiem że instalacja przy spadkach może sobie przełączyć np 2 cylindry na PB i nic nie sygnalizować to przecież mi nikt nie uwierzy ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

jeżeli prawdą jest to co napisałeś TU to pokusił bym się o podjazd do gazownika w celu regulacji, (bo przy Twoim podejściu to wymiana nie wchodzi w grę ;) )bo pali więcej w trasie niż moja jadąc tak 140-150km/h a pojemność 2.0 i moc mam wiekszą coś około 160KM

coś widzę uparłeś się na mnie .

 

czemu miałoby być nie prawdą, kazali mi podjechać po 1000 km, więc wcześniej nie będę zawracał im głowy, spalanie mnie zadowala przy tej prędkości, nikt nie powiedział że w trasie jadę 90 km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coś widzę uparłeś się na mnie .

 

czemu miałoby być nie prawdą, kazali mi podjechać po 1000 km, więc wcześniej nie będę zawracał im głowy, spalanie mnie zadowala przy tej prędkości, nikt nie powiedział że w trasie jadę 90 km/h

 

 

kolego ja się nie uparłem na Ciebie tylko mówię abyś spróbował podregulować bo pali tyle co 2.0 a chyba zależy Ci na oszczędnej jeździe :)

 

to forum jest właśnie po to aby sobie pomagać, dostałeś odpowiedź co by było lepsze zrobiłeś po swojemu ale to nie znaczy, że się ktoś na Ciebie obraża czy upiera, tylko może chce pomóc abyś cieszył się z jazdy a nie zastanawiał dlaczego i co :)

tylko jeszcze zapytam widziałeś jakie sa ustawienia na kompie?? miałeś strojenie w trasie instalacji po założeniu??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego ja się nie uparłem na Ciebie tylko mówię abyś spróbował podregulować bo pali tyle co 2.0 a chyba zależy Ci na oszczędnej jeździe :)

 

to forum jest właśnie po to aby sobie pomagać, dostałeś odpowiedź co by było lepsze zrobiłeś po swojemu ale to nie znaczy, że się ktoś na Ciebie obraża czy upiera, tylko może chce pomóc abyś cieszył się z jazdy a nie zastanawiał dlaczego i co :)

tylko jeszcze zapytam widziałeś jakie sa ustawienia na kompie?? miałeś strojenie w trasie instalacji po założeniu??

wiem wiem, żartowałem

widziałem ustawienia, ale ogólnie duzo było tego

dwie stacjonarne wersje ustawień były, bez obciążenia i z obciążeniem, oraz próba drogowa, kilkakrotna jazda ze stałymi obrotami 3000 obrotów, na poszczególnych biegach, w sumie około godzinna jazda.

I koniec końcem powiedzieli że mam i tak przyjechać po tysiącu kilometrów na sprawdzenie i ponowną regulację

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to gitt, szkoda tylko, ze takie elementy ;) czyli teraz dopieścić i jeździć, nie zapomnij tylko tak raz na 10kkm podjechać na kalibrację valdków bo nie trzymają za bardzo parametrów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to gitt, szkoda tylko, ze takie elementy ;) czyli teraz dopieścić i jeździć, nie zapomnij tylko tak raz na 10kkm podjechać na kalibrację valdków bo nie trzymają za bardzo parametrów :)

30 % jak widziałem rozjazdy na nowych ... nie wiem czy tak chętnie to kalibrują no chyba że tłoczek i gumkę zmienią ,,,tz remont zrobią ,,, :lol:

 

tylko żebym nie słyszał że sie muli szarpie o obroty pływają ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja dzisiaj oddałem moją Primerkę do gazowania

1.8 :)

 

będzie KME DIEGO G3 + alaska i czerwone Valtki :)

Przyjmij proszę szczere kondolencje w związku z wyborem składowych instalacji oraz rychłym zgonem silnika twego samochodu.

I nie pisz proszę takich bzdur:

 

dziwne, alaske miałem przy innym samochodzie, była to Vectra B 2.0, więc miała 136 KM i ALASKA AT09 dawał radę bez żadnych problemów, więc czemu teraz ma nie wydolić ....

 

bo jeszcze się znajdzie ktoś, kto uwierzy i założy.

Edytowane przez mind
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjmij proszę szczere kondolencje w związku z wyborem składowych instalacji oraz rychłym zgonem silnika twego samochodu.

I nie pisz proszę takich bzdur:

 

 

 

bo jeszcze się znajdzie ktoś, kto uwierzy i założy.

Słuchaj, nikt nie każe Ci wierzyć, jeśli chcesz daj maila to wyślę Ci maila i zobaczysz, nie mam powodu jakiegokolwiek aby mijać się z prawdą tutaj.

 

co do wyboru instalacji to taką mi polecono i chodzi na niej dobrze, więc szanuj moją decyzję i wszystko w tym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...