kryspin Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2010 (edytowane) Tematów tego typu było już bardzo wiele ale po przeczytaniu kilkunastu nie znalazłem odpowiedzi. Być może mój przypadek będzie pomocny dla innych szukających. Otóż objawy które występują w mojej P11: przy temperaturach powietrza powyżej 25 stopni i postoju na słońcu w samochodzie podczas jazdy słychać stuki. Jest to pojedynczy stuk z prawej strony z przodu przy przejechaniu przez nierówność. Przy niższych temperaturach stuk jest słyszalny tylko po wjechaniu w porządniejsza dziurę. Bylem u diagnosty właściwie u trzech: jeden powiedział ze sworzeń dolny wahacza, drugi ze to łącznik stabilizatora a trzeci stwierdził że to może jakaś rurka puka w podwozie bo zawieszenie jest w porządku. Nie wiem jakie objawy daje łącznik stabilizatora. W poprzednim samochodzie miałem walnięty sworzeń wahacza i powodowało to dwa rytmiczne stuknięcia przy nierównościach niezależnie od temperatury na zewnątrz. Trochę się rozpisałem ale staram się jak najdokładniej opisać objawy dla kolejnych szukających. Edytowane 30 Sierpnia 2010 przez kryspin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tymin Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Nie jestem pewien ale u mnie jak się robiło gorąco na dworze zaczynały stukać górne wahacze.Jak było zimno-cisza. Wymieniłem i jest spokój. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hary7 Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2010 (edytowane) Moim zdaniem w grę wchodzą dwie możliwości: a) górne wahacze b ) zawiasy przednich drzwi Najpierw posmaruj zawiasy przednich drzwi (tani koszt),jeśli prztykanie nie ustąpi to weź się za górne wahacze (raczej wymiana) Edytowane 30 Sierpnia 2010 przez hary7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość leszekhirsz Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Nie będę zakładał nowego, a takie skrzypienie w lewym kole? W poprzednim aucie jak takie coś występowało był to sworzeń, ale nie wiem czy w tym przypadku to może być to samo. Ale występuje to gdy jest sucho, bo jak mokro to tego nie słychać. No i przy skręcaniu dość ostrym kierownicą słychać z tego koła takie trzaski stuki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Trzeba koło do góry i sprawdzić jakie ma luzy . Przy skręcie pukanie może pochodzić jeszcze od łożyska zwrotnicy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość leszekhirsz Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2010 A co powoduje że auto po przejechaniu po dziurze trochę nim zarzuci? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2010 sprawdź luzy w zawieszeniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryspin Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2010 (edytowane) Przy pierwszym badaniu diagnostycznym nie byłem diagnosta stwierdził sworzeń wahacza. W czasie drugiego badania bylem przy diagnoście na szarpakach nie było żadnych luzów w sworzniu (również wg diagnosty) wykrył tylko drobny luz w łączniku stabilizatora. Trzeci tylko obejrzał od spodu auto poszarpał ręcznie kołami i nic nie stwierdził (przynajmniej nic nie zapłaciłem). Zawias chyba nie bo wyraźnie stuki są spod spodu. Na razie posprawdzałem wszystkie plastiki od spodu i zderzak przedni zamocowałem dokładnie wąż od spryskiwacza reflektorów (wąż biegnie po zderzaku od wewnątrz). Edytowane 31 Sierpnia 2010 przez kryspin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Zawias chyba nie bo wyraźnie stuki są spod spodu. nadwozie przenosi różne dziwne dzwięki, ja dzisiaj stwierdziłem, że to brzęczenie powyżej 120km/h to od wycieraczek i to całkiem przypadkowo, a słychać było jakby z konsoli środkowej, otwórz drzwi i poruszaj góra dół jak jest wyczuwalny luz i drzwi chodzą to mogą to być zawiasy, choć one tak charakterystycznie strzelają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hary7 Opublikowano 1 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2010 A co powoduje że auto po przejechaniu po dziurze trochę nim zarzuci? Na 90% luz na górnych wahaczach. Łatwo sprawdzić,jedna osoba łapie koło na godz. 12 i szarpie a druga osoba ręką łapie za połączenie górnego wahacza ze zwrotnicą (zaraz nad kołem) i wyczuwa luzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość leszekhirsz Opublikowano 1 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2010 Dziś pobawiłem się w eksperyment, bo takie dziwne tarcie guma o gumę było. Byłem na myjni i solidnie wymyłem takie gumy na górnym wahaczu. Do momentu gdy woda już wyschła było ok potem znów taki dziwny dźwięk. Ten górny wahacz razem z tymi gumami (nie wiem jak fachowo to nazwać ) da radę samemu wymienić? Może link do jakiegoś postu z forum wolałbym jakiś taki ze zdjęciami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 1 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2010 Dziś pobawiłem się w eksperyment, bo takie dziwne tarcie guma o gumę było. Byłem na myjni i solidnie wymyłem takie gumy na górnym wahaczu. Do momentu gdy woda już wyschła było ok potem znów taki dziwny dźwięk. Ten górny wahacz razem z tymi gumami (nie wiem jak fachowo to nazwać ) da radę samemu wymienić? Może link do jakiegoś postu z forum wolałbym jakiś taki ze zdjęciami sprawa prosta poszukaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 1 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2010 Ja jestem zwolennikiem wymiany całych wahaczy łożyskowanych (lemforder , 555) a nie samych tulejek wahacza. Roboty na 20 min i w tym czas na jedno piwko ,pod warunkiem że masz dobre klucze nasadowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość leszekhirsz Opublikowano 3 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2010 Dziś zauważyłem, a raczej usłyszałem, że z tyłu coś mi dziwnie stuka. Tak jakby sprężyna się rozwijała, albo jakby coś latało w bagażniku. Słychać to przy ostrzejszym zakręcie i przy mocnym hamowaniu. Problem z zarzucania jest rozwiązany mam pusty tylny lewy amortyzator. A może to łącznik stabilizatora z tyłu, jeśli takowy wogóle z tyłu jest i dlatego te dziwne stuki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 3 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2010 Dziś zauważyłem, a raczej usłyszałem, że z tyłu coś mi dziwnie stuka. Tak jakby sprężyna się rozwijała, albo jakby coś latało w bagażniku. Słychać to przy ostrzejszym zakręcie i przy mocnym hamowaniu. Problem z zarzucania jest rozwiązany mam pusty tylny lewy amortyzator. A może to łącznik stabilizatora z tyłu, jeśli takowy wogóle z tyłu jest i dlatego te dziwne stuki. Nie smiej sie ale zobacz czy Ci podnosnik do kol nie stuka jak niezabezpieczony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.