Gość energy259 Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Witam w moim terrano są słabe hamulce w porównaniu z innymi autami i to po prostu widać i czuć pod nogą. i mam problem po wciśnięciu pedału hamulca puszczeniu i ponownym go wciśnięciu świeci się kontrolka od hamulca ręcznego. i mówię że nie jest to wina klocków. co jest tego przyczyną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
binladen Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2010 może masz mało płynu , lub wycieka gdzieś z tyłu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bigi Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2010 blablabla j/w albo problem z podcisnieniem na wspomaganiu hamulcow (szukaj na forum pompa vacu) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość terranosaur Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2010 blablabla j/w albo jakieś zwarcie instalacji ze sie kontrolka ręcznego zapala przy wciśnięciu pedału, albo coś z czujnikami od absu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość energy259 Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2010 YYY dureń ze mnie to nie kontrolka ręcznego sie świeci tylko hamulca czyli wykrzyknik (!) kontrolki obok siebie są i mi sie pomyliło. nie wiem czego to wina płyn hamulcowy jest klocki dobre. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daniel_a Opublikowano 2 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2010 a jak popompujesz to jest ok???? zrób taki myk na zapalonym motorze na luzie pompuj i zobacz czy zaswieci ci sie ta sama kontrolka czyli ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość energy259 Opublikowano 3 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2010 sprawdzałem zapala sie ta kontrolka za drugim wciśnięciem pedału Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość darekmaverick Opublikowano 12 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2010 Witam! W moim wozidle miałem podobny problem. Słaby hamulec i zapalająca się kontrolka po dwóch, trzech wciśnięciach. Przyczyną tego stanu rzeczy była nieszczelność w układzie podciśnieniowym (pęknięty jeden wężyk)Brak prawidłowego podciśnienia powodował gorsze działanie wspomagania i jako że samochód posiada czujnik podciśnienia umiejscowiony w okolicy obudowy filtra powietrza ( 2.7td 93 r.)zapalała się kontrolka na tablicy informująca o awarii. Jeśli samochód płynu ma pod dostatkiem to polecam sprawdzić w pierwszej kolejności właśnie przewody podciśnienia. Pozdrawiam i powodzenia! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daniel_a Opublikowano 13 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2010 również czestą przyczyna jest uszkodzenie uszczelnienia tłoczków i takie cuda sie dzieja zaciąga powietrze i jest problem raz depniesz jest ok drugi wchodzi dalej etc \ pzdr. Daniel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kika914 Opublikowano 21 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2012 (edytowane) Witam, nie wiem czy ktoś zagląda jeszcze na forum terrano w tym konkretnym temacie, ponieważ ostatni post jest z 2010-go roku, ale mimo to spróbuje zadać pytanie. Mam podobny problem w moim terrano 2 z 96 roku 2.7D. Objawy to słabe hamulce, zapalająca się po drugim- trzecim naciśnięciu hamulca kontrolka z wykrzyknikiem. Największy problem to to że w czasie jazdy po ponownym (drugim trzecim) naciśnięciu pedału hamuca samochód nie reaguje i jedzie dalej. Po zapoznaniu się z waszymi uwagami na forum sprawdziłem wszystko co można było sprawdzić samemu, czyli przewody podciśnienia, klocki, tarcze , szczęki nawet płyn wymieniłem ale nic to nie dało. Byłem także w niby to "dobrej" stacji obsługi ale także nie postawili jednoznacznej diagnozy, stwierdzili że najprawdopodobniej jest to wina serwa. Kupiłem i wymieniłem używane serwo ale także nic to nie dało. W związku z faktem iż problem ten pojawiał się kilka razy na forum, mam pytanie? czy udało się komuś w końcu rozwiązać ten problem? Z mojej strony jeszcze dodam że oprócz typowych objawów wymienionych wcześniej moją uwagę zwrócił czarny olej smarowania który wylał się z demontowanego starego serwa - około 100gram. Czy pompka vacum która jest smarowana olejem z silnika może przepuszczać olej do serwa, przecież ona wytwarza podciśnienie i powinna raczej wszystko wciągać a nie wtłaczać do serwa? Dodam także że pompka vacum raczej wygląda na sprawną ponieważ jakieś podciśnienie wytwarza, oczywiście nie była podłączana pod żadne urządzenia pomiarowe, także stu procentowej pewności także nie mam. Za ewentualne podpowiedzi z góry dziękuje i pozdrawiam. Jurek Edytowane 21 Października 2012 przez kika914 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kordek Opublikowano 22 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2012 podepnij wakuometr i bedziesz wiedzial co w trawie piszczy, u mnie jest podobny objaw, zapala sie kontrolka po 2 wcisnieciu hamulca i pedal twardnieje i wspomaganie zanika. u mnie wakuometr pokazal ze bardzo wolno podcisnienei sie wytwarza wiec walnieta pompa vacum (uklad mam szczelny bo to tez sprawdzilem), jutro dostane nowa uzywana pompe vacum wiec zaloze i zdam relacje czy pomoglo:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mandor Opublikowano 22 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2012 Załóżcie sobie akumulator podciśnienia np, z Almery i problem znikającego podciśnienia zniknie, co do słabych hamulców to poszukajcie mojego posta apropo konwersji bębnów na tarcze, tam jest opisany problem pompy hamulcowej jaki występuje w terrano Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 22 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2012 (edytowane) problemem jest ewidentnie brak podciśnienia, olej w serwie świadczy o tym że dostał się przez nieszczelną pompę podciśnienia, akumulator rozwiązuje tylko częściowo problem - odkłada na później, w pompie przeszlifowałem troszkę łopatki, natomiast nie można samej pompy zregenerować bo to otwór nieprzelotowy i nie znalazłem nikogo z głowicą do honowania która doszła by do samego końca, foty bebechów znajdziecie na mojej stronie tymczasem mam doczepiony akumulator od jakiejś mazdy (mam gdzieś jeszcze taki jeden chyba), do tego trójnik i już, tymczasem szukam pompki w sensownej cenie. Edytowane 22 Października 2012 przez hugh_h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kika914 Opublikowano 23 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2012 Dzięki za podpowiedzi. Mam jeszcze jedno pytanie, czy można jakoś sprawdzić serwo, czy jest sprawne czy nie? Pytam ponieważ żyje już trochę na tym świecie i mam raczej spore doświadczenie z tak zwanych bliskich spotkań z fachowcami, serwisami itp, co do nich można mieć jedynie - jedną niezaprzeczalną pewność – na pewno nie zapomną cię konkretnie skasować za usługę, nie ważne czy pomogą czy nie. Moje pytanie dotyczy serwa, chodzi o szczelność - pompując powietrze do serwa, serwo stawia opór , odwrotnie natomiast, wyciągając powietrze z serwa - nie ma żadnego oporu, i to zauważyłem na dwóch serwach, starym i nowym(używka), czy to jest normalne? Wiem że na przykład w peugeocie 106 także z pomką vacum, po zdjęciu przewodu z serwa i próbie zaciągnięcia powietrza, serwo stawia opór w obie strony i dlatego dziwi mnie stan w moim terrano, ale każdy przypadek może być inny. I jeszce może jedno pytanie, pytanie do "Hugh"-a, o co chodzi z tym akumulatorem podciśnienia? na jakiej zasadzie działa, czy jest czymś napędzany czy tylko kumuluje w sobie i gromadzi podciśnienie tak jak akumulator energię. Niewiem czy dobrze interpretuje to zdjęcie z twojego postu , czy ten akumulator to ten okrągły podzespół między rurą powietrza a zbiornikiem na płyn? A jeżeli tak to czy do niego doprowadzony jest tylko jeden przewód ten z trójnika z przewodu głównego pompa vacum-serwo? - Jeżeli moje pytania wyglądają laicko to proszę mi wybaczyć ale na wszystkim naprawdę znać się nie sposób, a z podciśnieniem w układzie hamulcowym naprawdę nie miałem jeszcze do czynienia. Pozdrawiam - Jurek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 23 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2012 nie mam pojęcia jak sprawdzić serwo, może w serwisówce coś jest ale nie jestem pewien, pewnie gdyby było tobym już to zrobił zerknę jeszcze raz. serwo chyba powinno być szczelne na wyciąganie powietrza ale to może zależeć od położenia. akumulator to po prostu puszka zwiększająca pojemność obwodu podciśnienia - nic więcej, tak to to. Pod pompą hamulcową za zaworkiem (o zaworek jeszcze sprawdź) wstawiłem trójnik podłączyłem i tyle a jednak jest w serwisówce w BR pod breake booster - str 15 i już wiem czemu tego nie sprawdziłem nie mam czym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kika914 Opublikowano 23 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2012 No dzięki, a o jakim zaworku piszesz , bo u mnie raczej na tym wężyku głównym (serwo-pompka) żadnego zaworku niema Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 23 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2012 masz na pewno zerknij w serwisówkę, na zdjęciu go nie widać bo jest dokładnie pod pompą hamulcową, a jak nie masz to wiadomo już co dolega Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kika914 Opublikowano 23 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2012 Na 99 procent żadnego zaworku u mnie nie ma i raczej nigdy nie było. Wklejam zdjęcie ale zaznaczam że nie jest to mój samochód, bo nie chciało mi się już chodzić po nocy i robić fotki , tylko podobny schemat jak u mnie, z tą różnicą że w moim samochodzie widoczny na zdjęciu wężyk wychodzący z serwa nie łączy się z rurką metalową tylko idzie w całości do pompki przy alternatorze. Ale z tego co widziałem w innym terrano z którego wyciągane było serwo gdy je kupowałem to tam też raczej żadnego zaworku nie było. Może to zależy od typu pojazdu lub przełomu lat w jakich były produkowane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 24 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2012 to niech się ktoś inny wypowie moim zdaniem zawsze ma być zaworek w/g serwisówki zaworek u ciebie powinien być "wtyczką" wchodząca do serwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fikolek2 Opublikowano 24 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2012 Zaworek jest w tym białym króćcu na który masz założony wężyk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kordek Opublikowano 27 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2012 u mnie po zalozeniu nowej vacum pompy problem zniknal, hamulec w normie, zapala zie dopiero po 3-4 krotnym nacisnieciu na hamulec, niestety przy przykrecaniu ukrecilem jedna z srub mocujacych pompe i trzyma sie na 2 ale jakos daje rade i nie cieknie olej nigdzie....uwazajcie przy dokrecaniu bo jakos gumowato te sruby sie dokreca:(!!!!!!!!!!!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.