Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Pyrka z tłumika na biegu jalowym


Gość arti83

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,jakis czas temu stałem sie posiadaczem nissana sunny 92r z silnikiem 1.4 16v 55KW,auto kupiłem z przebiegiem 150tyś od dziadka ale aby nie było za idealnie to auto ma jakies odpały z biegiem jałowym.

Od 2dni walcze z tym i psiocze na japońskie auta dlaczego nie zrobiły monowtrysku tylko trzymały sie gaźników,opisze teraz co sie dzieje i co zrobiłem.

Auto jak kupiłem lubiło stracić wolne obroty TZ bieg jałowy,czym temperatura dochodziła do 92c tym obroty spadały aż do takiego momentu że silnik zaczynał telepotać i niekiedy gasł kiedy hamowałem.Wyczyściłem dysze w gaźniku,spsikałem go spreyem do gaźników i niby cos tam sie polepszyło ale została usterka taka że silnik nadal leciutko telepocze a z tłumika słychac takie prykanie na wolnych obrotach tak jak by jakas świeca nie dopalała.

Prykanie jest tylko wtedy kiedy auto pracuje na biegu jałowym,kiedy jade autem wszystko jest ok,spalanie jest w granicach 8-9L po miescie.

-Kable nie maja przebicia

-świece ładne,elektrody biało ceglane

-nie ma oleju w wodzie ani wody w oleju :)

-podciśnienia szczelne

-filtr powietrza po 7tyś

-kopułka i palec średnio wytarte.

PS czy to normalne że obroty spadaja do NP 1tyś i po około 15sek normalnie na 8000obr

gdzie tam jest krokowy

czyjnik biegu jałowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Co do prykania w tłumik to u mnie jest to samo, ale dopiero jak się dobrze rozgrzeje. Można troszeczkę obroty podnieść, ale tylko odrobinę i będzie lepiej. Jeżeli chodzi o przewody podciśnienia to jest ich tak dużo, że nawet najwięksi magicy nie ogarniają tego do końca. Już myślałem, że mam z nimi spokój(wymieniałem cześć na nowe) a tu kicha. Czasami pękają pod plecionką i już nam się wydaje, że jest ok, a tu niespodzianka. U mnie było to też przyczyną gaśnięcia w czasie hamowania, a po wymianie obroty wróciły do normy.

Jeżeli chodzi o krokowiec wszystko jest opisane na forum. Trzeba troszeczkę szukajki użyć. Przy okazji znajdziesz dużo ważnych informacji na temat tego modelu.

Dorzucę jeszcze jak nie masz Manual do Sunny http://www.megaupload.com/?d=QCEVRRW5

 

Warto też poczytać o zatkaniu EGR. Duża poprawa jeżeli chodzi o pracę silnika, mimo że gaźnik.

 

Ja już nim 3 lata kulam i jest git. Było parę akcji, ale ogólnie nie zamienię na inną markę, tylko na inne Nissmo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzieki SOLAR za nakierowanie mnie na odpowiedni tor ale manual apropo EGRa nie działa,jest opis bez obrazków :)a jesli chodzi o opcje szukaj to oczywiście wcześniej przewertowałem to i JEST MASA TEMATÓW ALE BEZ ODPOWIEDZI lub bez tej jednej trafnej.

Jesli ktos może to prosze o link lub wytłumaczenie jak zaslepić EGRa,a co do prykania to jesli można prosze o wytłumaczenie jednego zagadnienia.

Moja kopułka jest w jakims stopniu wytarta ale czy może ona wpływac tak że auto tylko w zakresie np 800-1tyś/obr pryka sobie z tłumika,praca sama silnika jest poprawna no może nie idealna ale np za kierownica nie czuje tego.Chciałem dzisaj kupić kopułke ale koleś w sklepie powiedzał że raczej to nic nie da jesli auto przyśpiesza idealnie.Mam tam doświadczenie jakieś w autkach i wiem żę recylkulator spalin właśnie działa na postoju i cofa do spalania mieszanki jakąs dawke spalin,czy to przypadkiem nie EGR?? posprawdzam jutro jeszcze wszystko od nowa ale pewnie nic to nei da.

Ssanie działa normalnie,spalanie jak narazie też normalne a obroty sie lubia zawieszać :) puszcam gaz a tu NP 1.1obr/sek a po 10sek spada automatycznie na 800obr/sek a w tym czasie słychac pod maską cyknięcie jak by jakis zawór zadziałał,zobaczyłem też z boku gaznika taki zwalniacz gazu aby obroty spadały wmiare wolno tylko ze to nie jego wina.Jutro sie pobawie i dam znac i modle sie aby był to EGR.

 

PS JAKI WPŁYW MA CZUJNIK TEMPERATURY DO ECU,ZOBACZYŁEM ŻE JEST ON W OBUDOWIE TERMOSTATU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS JAKI WPŁYW MA CZUJNIK TEMPERATURY DO ECU,ZOBACZYŁEM ŻE JEST ON W OBUDOWIE TERMOSTATU

 

 

ECU pobiera z tego czujnika informację o temperaturze silnika. Zaślep egr w taki sposób by spaliny nie trafiały do dolotu. Na forum jest opis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może inaczej :)

czujnik temp do ECU w systemie wtrysku reguluje dawke paliwa do temperatury silnika,uruchamia tez ssanie i takie tam a w systemie gaźnikowym co on robi :)

chyba tylko ssanie uruchamia.

 

Bawiłem sie z ssany i jest owiele lepiej,gaźnik czysty i sterylny i autko naprawde przyjemnie jedzie ale zawsze jest jakies ALE,autko nadal ma wachania z obrotami,wygląda to tak że obroty sie wieszaja na np 1.1tyś i tak stoja przez 10-15sek po czym spadają do 800obr.

Co to może być??czujnik temp czy może coś innego :) co reguluje wolne obroty prosze o jakies foto bo pomału mi sie wszystko miesza i nadal niech ktos da mi linka do manuala jak zaslepić EGR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz link wystarczy troche odkrecic dolna srobke na (zdjeciu) i obroty beda plynniej spadaly tzn nie beda sie wieszaly na np 1100 i po jakims czasie na ok. 800 tylko pamietaj zaznacz położenie srobek zeby w razie czego wrocic do pierwotnych ustawien a w razie jak ci obroty sie zmniejsza i bedzie gas to w krokowcu jest srobka zeby je troche podkrecic ale nie wiem gdzie jest ta srobka w gazniku

 

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/66792-regulacja-przepustnicy/page__p__734443__fromsearch__1entry734443

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz link wystarczy troche odkrecic dolna srobke na (zdjeciu) i obroty beda plynniej spadaly tzn nie beda sie wieszaly na np 1100 i po jakims czasie na ok. 800 tylko pamietaj zaznacz położenie srobek zeby w razie czego wrocic do pierwotnych ustawien a w razie jak ci obroty sie zmniejsza i bedzie gas to w krokowcu jest srobka zeby je troche podkrecic ale nie wiem gdzie jest ta srobka w gazniku

 

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/66792-regulacja-przepustnicy/page__p__734443__fromsearch__1entry734443

 

Sorry ale na pałe tez moge odpisywać:) twoja wypowiec ma się nijako do mojego problemu ale dzisaj mam przełom,po nastepnych regulacjach i czyszczeniach zobaczyłem że mam po prawej puszke taka czarną z podciśnieniem które idzie pod gażnik i kiedy dałem tam ręke usłyszałem syk :) czyli wiem gdzie cos sie dzieja a aby było lepiej kiedy dałem rurki do góry nie syczało a silnik pracował idealnie.Jutro ide wszystko wymieniać i zabiore się za wizualny wygląd auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...