Thespian Opublikowano 10 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2014 a mocowania nie są trochę inaczej rozmieszczone? Bo mieliśmy przecież kolegę co do t1 założył ramę z t2 i było super pozatym że mu się buda przesuneła w stosunku do ramy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 10 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2014 (edytowane) 3-cie i 5-te łapy są w innych miejscach... a rama o której piszesz stoi u mnie w garażu , na wiosnę do innej jedynki będę ją przekładał oprócz tego ramy T1 i T2 różnią się jeszcze mocowaniem stab. przedniego i rozstawem otworów do mocowania wspornika drążka i przekładni kier. Edytowane 28 Października 2016 przez azm-61 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Starosta159 Opublikowano 12 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2014 Lampa z tyłu :-)W weekend zamontowalem nowa lampa z tylu ale jak początkowo chciałem wystawić ją na dach tak zmieniłem koncepcję .Lampę została wewnątrz a efekt wcale nie gorszy niż lampa na dachu , na dodatek w 100% chroniona przed uszkodzeniem :-).Może komuś przyda sie pomysł . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 12 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2014 (edytowane) ...no nie wiem, taka lampa wg. mnie powinna być umieszczona na dachu jak najbliżej narożnika, to samo z drugiej strony...wtedy oświetlisz nią 270' czyli dajmy na to nocną zmianę koła nawet z przodu i cały tył ; ewentualnie dłuższy przewód i przygotowane mocowanie z drugiej strony, jednak byłbym za dwoma, czasami obydwie strony przydałoby się podświetlić jednocześnie ... gdzieś podkopać trzeba lub trapy podłożyć i nie są to jakieś ekstremalne sytuacje żeby takie wytyczne stawiać, prosty przykład sprzed miesiąca mam: znajomy zadzwonił żeby mu osobówkę wyciągnąć, pojechałem mimo braku napędów, wjechałem nie w tę polną drogę ,chciałem zawrócić bo było szerzej i zsunąłem się w świeżo zaorane nasiąknięte deszczówką pole ...i ryłem tak z pół godziny zanim przyszli mi na odsiecz ale co chwila z latarką musiałem wyskakiwać i podglądać to z jednej to z drugiej strony ... gdybym miał te lampy po obydwu byłoby dużo prościej, nawet opuszczając lusterko bym widział prawą stronę ... mam rację? PS: widzę, że chłopaki bardziej w terenie zorientowani podglądają, to może mają jakieś doświadczenia z lampami roboczymi i wszystkich nas oświecą fakt, jednej rzeczy nie wziąłem pod uwagę: jeśli parkujesz np. pod blokiem to duże ryzyko z lampami na zewnątrz Edytowane 12 Stycznia 2014 przez lemmy69 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 12 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2014 to też prawda ... ja po dzisiejszym kacu mam wizję rasowej terenówki z czterema takimi lampami po bokach, oni na tych jepach mają je "zawinięte" pod relingi czy też bagażniki bo one na przegubach są chyba lub z całym uchwytem się przekręcają, wiadomo że w czasie jazdy to niepotrzebne są Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Starosta159 Opublikowano 12 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2014 Panowie tak jak zauwazyliscie takie lampy znikły by z dachu w miejskiej dżungli :-):-) A pozatym ta też mogę do około obracać i jak się nie miało żadnej to tak jedną zamontowana już jest rarytasem heheh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Starosta159 Opublikowano 12 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2014 Mi oświetlenie służy do pomocy przy podpinaniu lawety narazie i myślę że wystarczy :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 12 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2014 lampki na dachu to już widzieliście 4x35W wesem 183mm z tyłu przyczepiłem w tym miejscu bo akurat był jakiś otwór ... jakoś świeci coś widać (wesem 55W), włączane ręcznie i razem z lampą włącza się dołożony pikacz cobym nie zapomniał wyłączyć. i to co pozazdrościłem jeepom bo nas firma nie obdarzyła - to jest trochę przerobiona dzienna led, wygląda na ciemno ale spokojnie można sprawdzić w środku nocy czy jest tam silnik czy nie, jeszcze może druga doczepie. jeszcze mam żółte obrysówki z boku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 13 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2014 Panowie, szperacz diodowy w Juli za 150 zł. Snop światła bez włóczenia kabla za sobą na akumulatorze spokojnie 10h i nie pada. Cały dzień pracy styranym już egzemplarzem i nie padł. Polecam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 13 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2014 fajnie się zabudowuje wesema okrągłego we wnęce felgi wiszącej na tylnych drzwiach felga musi być z et przynajmniej -25... proste mocowanie do blaszki, wtyk na kablu żeby się dało odpinać do zmiany koła... mam to na liście... na lato zaplanowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 13 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2014 ustawisz jak ustawisz... pionowo się da, a wessem ma dość szeroki strumień światła... przekonałem się że takie oświetlenie jest potrzebne, jak cofałem ok 100m na wiosce, na wąskiej drodzę między drzewami... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 13 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2014 a ja właśnie rozprułem swoją budkę bo stwierdziłem ze jest za wysoka ... a mogłem ci ja opchnąć zmieściłbyś tam wszystko niech Wam będzie, to na kiedy będą te tanie egt? sa w trakcie .. czujnik DPF od skody z adapterem montowanym w miejsce rury egr na razie mam podłączony zwykły miernik - jako omomierz wychodzi normalnie koło 100°C max 650°C ale mi turbo coś słabo pompuje bo tylko do 0,6bara dochodzi najwięcej zabawy to z zegarkiem jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość myśliwec Opublikowano 5 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2014 Witam forumowiczow Zabralem sie za remont T II 2.4 sciagam kaste, spawanie ramy, mocowania sprezyn itd.. przy okazji chcialbym wrzucic butle od gazu w miejsce zbiornika paliwa mniej wiecej mam pomysl jak to zrobic ale moze ktos cos takiego przerabial i ma jakies wskazowki moze zdjecia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 5 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2014 na "ogólnym" Dino powinien coś wiedzieć ... butlę jakąś fabryczną czy też robioną na zamówienie ... a nie kombinowaną w garażu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qubuś Opublikowano 5 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2014 jak miałem jeszcze 2.4, bo teraz śmigam ON to kombinowałem nad tematem 2 butli mniejszych typu walec umieszczonych równolegle do ramy auta po obu stronach wału, a wydech bokiem. W ten sposób nie tracisz pojemności baku który może się zawsze przydać. Ja myślałem o aucie wyprawowym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
whitetiger Opublikowano 19 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2014 (edytowane) Kolejny temat podgrzewacza filtra paliwa :-) Nastały ostre mrozy i mam nadzieję, że zeszłoroczne zamrożenie mi nie grozi. Chciałbym po 2 latach zaktualizować temat zdarzyło się bowiem, że zmieniłem nieco konstrukcję podgrzewacza. Zaczęło się od tego, że na pełnej mocy dostawałem zwarcie i paliłem bezpiecznik 30A w instalacji podgrzewacza. Okazało się, że "środek" zasilania gdzieś tam się zwierał do puszki (na słabym grzaniu działała połowa grzałki). Wyrwałem więc wszystko i to co zostało zmienione: 1. Izolacja wykonana wcześniej z wielu warstw folii aluminiowej została zastąpiona kilkoma (4 lub 6 już nie pamiętam) warstwami maty szklanej - takiej do napraw karoserii. Można ją kupić za grosze i jest naprawdę świetna. Matę można znaleźć wpisując np. "BOLL MATA SZKLANA 450". 2. Matę poskładałem kilka razy, klejąc między warstwami silikonem do uszczelniania instalacji wysokotemperaturowych. 3. Silikonem przykleiłem też matę do puszki, a na drugi dzień spiralę grzejną do maty. Silikon można znaleźć wpisując np. "Silicone Gasket Professional Red" (temperatura do 380 st.) 4. Zmieniłem izolację mocowania przewodów zasilających na podwójną warstwę grubej koszulki termokurczliwej. 5. Co istotne - termostaty przykleiłem między matę izolacyjną a puszkę (wcześniej były na wierzchu izolacji). Mogłoby to stwarzać niebezpieczeństwo zbyt mocnego nagrzewania filtra więc przeprowadziłem testy (tym razem miałem porządny termometr elektroniczny). Termostaty wyłączały się gdy temperatura cieczy w filtrze uzyskiwała 38 st. (w odległości 2 mm od ścianki) przy temperaturze otoczenia 20 st. Więc jest ok. 6. Zmieniłem zaczepy zaciskania puszki podgrzewacza. Wcześniejsze skręcane kompletnie nie zdały egzaminu i były generatorem wielu przekleństw :-), obecnie są to proste oczka z wygiętego grubego drutu miedzianego przylutowanego bardzo solidnie do brzegu puszki. Takie oczka można już czymkolwiek zaciskać (np. zwykłymi opaskami). 7. Ponieważ mata szklana ma dużą tendencję do "sypania się" i generalnie strzępienia, użyłem pistoletu klejowego (laska kleju mocniejszego) do zabezpieczenia brzegów izolacji. Po zamocowaniu i przetestowaniu wszystko jest ok, prawdopodobnie będzie lepiej grzało niż wcześniej ze względu na przemieszczone termostaty (co powinno sprawić też szybszy powrót do włączenia grzałki). Na poniższych zdjęciach widać projekt zapinania puszki przyklejonymi trokami - nie zdał egzaminu ze względu na małą odległość dociąganych brzegów puszki. Całość oczywiście tutaj. Edytowane 19 Listopada 2014 przez WhiteTiger 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
whitetiger Opublikowano 30 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2014 Tak chodziło o izolację termiczną a także o coś co będzie dobrze trzymało tę spiralę grzejną, bo patent z wielowarstwową folią aluminiową nie był najlepszy. Tak wiem, że szkło dobrze przewodzi ciepło, ta mata szklana nie jest jednak jednolitym szkłem, zwinięta w kilka warstw ma sporo powietrza "między", ale zgadzam się w 100%, że można dać coś innego, lepszego, ja tą matę miałem po prostu w zapasach i stwierdziłem, że spróbuję ją wykorzystać. Jak na razie z tego co pojeździłem to filtr grzeje się lepiej niż wcześniej bo dioda gaśnie mi później i zapala się wcześniej. Na takich delikatnych mrozach jak dziś mam włączone normalne grzanie (nie chcę też przeciążać akumulatora na krótkich dystansach poborem mocy 300W). Zamiast pasków przylutowałem oczka z grubego drutu miedzianego (2-3mm), pocynowałem całość i spiąłem opaskami. Jak będzie trzeba zdjąć przetnę opaski a potem założę nowe (kosztują grosze) to najszybsza i najmniej stresująca metoda spinania tego ustrojstwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
whitetiger Opublikowano 30 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2014 A tak tak, jeśli chodzi o to co napisałeś ostatnie to zwijamy w kilka warstw - nie ma ostrych krawędzi (na dłuższych brzegach), na krótszych kleimy twardym klejem z pistoletu. Taka mata sypie się tylko na krawędziach, czy wbija w paluchy... no to zależy od zręczności :-). Trochę się sypało jak montowałem, po zmontowaniu ani jednego ździebełka. Tak jak pisałem na pewno jest lepsza termoizolacja. Wygląda na to, że zwinięta kilka razy mata z włókna szklanego też nie jest zła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heyos Opublikowano 16 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2015 Robimy sztywniaka z przodu. Jako, ze mialem pytania na PW, co i jak zrobilem, wstawiam poradnik: http://mudmasters-4x4.pl/index.php?view=article&catid=37%3Azrob-to-sam&id=197%3Aterrano-sas&option=com_content&Itemid=66 NIedziała zeaden z podanych linków Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Badger1s Opublikowano 16 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2015 zerknij tutaj: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/98710-rasz%C4%85g-4x4-przer%C3%B3bka-terrano/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
redwater Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2015 NIedziała zeaden z podanych linków Niestety ktos to wszystko skasowal ( strona nie moja, tylko foty), a foty na darmowych hostingach powygasaly :/. Wzorowalem sie na : http://nissannut.com/projects/SAS_3link_d21/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
redwater Opublikowano 21 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2015 Redwater potrzebuje od ciebie szczegolowe info na temat wsadzenia turbiny od forda do td27. Uwielbiam swoje TI używam go na codzień i brakuje mi trochę mocy, mam tez TII 2,7 tdi i jakby TI jeździło jak TII to byłoby super. Tak wiec wielka prośba o jakieś wskazówki. Wkladasz turbine ze zmienna geometria, ja wsadzilem od forda rangera 2,5 dtci, pelna rzezba , bo nic nie pasuje, ale do ogarniecia, miesci sie. Nastepnie przerabiasz baczka od sterowania z podcisinieniowego na nadcisnieniowy i podlaczasz go do kolektora wydechowego. Trzeba to oczywiscie zestroic napieciem sprezyny, ale da sie i ladnie chodzi. "Kop" zaczyna sie juz od ok 1300-1500 obr i to taki solidny, zeby to mialo sens trzeba tez podniesc dawke paliwa na pompie. Mocy nie mierzylem na hamowni, ale przy kolach 35" odpycha sie lepiej to niz standardowy silnik na standardowych kolach, ba nawet mozna laczka spalic (35"!). Oczywiscie przy tym jest z wydechu maly stefan batory. Niemniej na trasie mi wychodzi 10L/100, w miescie 12-13/100, co przy tej mocy i kolach jest mysle super wynikiem. Co do sprzegla, to exedy nowe mi nie wytrzymalo, trzeba bylo zapodac wzmacniane +50% (extreme outback) i to juz dziala bez zarzutow. Narazie wszystko dziala i nie wybuchlo, a lubie przycisnac jak mam czym. Pozdrawiam. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
babcuk Opublikowano 8 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2015 Nie wiem czy było ale patent warty uwagi. https://www.youtube.com/watch?v=AWu1EaPmVbg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NovyGT Opublikowano 3 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2015 (edytowane) podgrzewane lusterka - montaż mat grzejnych maty grzewcze GB-10S z allegro , przewód 1kw. 5m-czerwony i 2m-czarny, koszulki termo. ,aceton, suszarka, lutownica, bezpiecznik 2A z gniazdem np. radiowym po kolei wygląda to tak: 1. podgrzewamy suszarką górną krawędź wkładu, przy użyciu noża wyjmujemy szkło 2. odkręcamy wkład , czyścimy lustro acetonem , folia zejdzie po podgrzaniu suszarką 3. ok. półmetrowe przewody przylutowujemy do maty (bieguny nie mają znaczenia) ,wiercimy otwory we wkładzie ,przyklejamy matę ,nie wkładamy lustra do wkładu! wystarczy przyczepić je np. gumką ,z opaski robimy oczko żeby przewody pozostały w miarę luźne 4. odkręcamy obudowę lustra od drzwi ,wiercimy otwór 8-10mm ,przekładamy przewody ,nie zapomnijcie o gumowej podkładce ,przewody w drzwiach kierujemy w dół ,przykręcamy obudowę ,następnie wkład i "suszarką" wkładamy lustro 5. mocujemy kostkę , "minus" przykręcamy np. do śruby prowadnicy okna 6. i teraz zaczyna sie zabawa ,trzeba wciągnąć "plus" do kabiny 7. przewód ciągniemy aż do włącznika ogrzewania tylnej szyby ,łączymy z przewodem z drugiego lusterka ,następnie bezpiecznik i lutujemy do przewodu wyjściowego z włącznika ogrzewania ,na fotce jeden z przewodów jest czarny ,bo zabrakło mi czerwonego 8. dokumentacja foto : http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6f4cedee7eb44d01.html na wszelki wypadek proponuję zacząć od prawej strony! TO DZIAŁA!powodzenia .babcia Gienia Cześć, Miałem trochę czasu i zabrałem się za instalację podgrzewanych lusterek w moim Tyrku. Próbowałem z wpięciem się w przewód włącznika jak proponuje Lemmy, ale nie do końca to działało poprawnie. Włącznik daje tylko impuls do przekaźnika, więc w przekaźniku postanowiłem poszukać zasilania do ogrzewania lusterek. Trzeba trochę rozkręcić deski rozdzielczej (lewa strona dół) aby dostać się do skrzynki z bezpiecznikami i przekaźnikami. Potem odkręcamy ten panel z przekaźnikami, bo kable wychodzą od tyłu. Na schematach znalazłem, że kabel zasilania tylnej szyby to kabelek B/L, czyli czarno-niebieski. Jest umiejscowiony ów kabel czarno-niebieski (dosyć gruby kabel), na samym dole skrzynki, oczywiście kabel wychodzi od tyłu Aby mieć zasilanie ogrzewania lusterek sterowane z włącznika ogrzewania tylnej szyby, należy się w ten kabel wlutować. Na schematach kabel oznaczony jako B/L (czarny z niebieskim paskiem, średnica około 2,5mm) Wlutowałem się w ten kabel, dałem jeszcze dodatkowy bezpiecznik 20 na kablu pociągniętym do lusterek, masę można z dowolnego miejsca, ja przykręciłem się do lewego słupka, poskładałem wszystko do kupy i... I działa Ps. Ja użyłem gotowych wkładów z matami grzewczymi. Taki plus, że założyłem sobie od razu lusterka asferyczne, a wydatek niewielki, 50 zł za komplet, plus trochę kabla i odrobina czasu. Do zobaczenia w błocie. pozdrawiam Tomek Edytowane 3 Grudnia 2015 przez NovyGT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 5 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2015 Niestety, nie mogłem odszukać tych zdjęć o które pytałeś Co do samego wpięcia się we włącznik ogrzewania t. szyby ... albo w T1 jest to inaczej rozwiązane albo faktycznie popełniłem błąd i wpiąłem się/korzystałem z prądu załączającego przekaźnik W każdym bądź razie działało (teraz nie działa bo pourywałem lusterka między drzewami) Jeszcze parę pomysłów/udoskonaleń wynikło w trakcie użytkowania, otóż: 1. przewody do prawego i lewego lusterka powinny być równej długości - wtedy oba szkła odparowują równomiernie 2. "minus" proponowałbym wziąć z któregoś przewodu a nie korzystać z "masy" drzwi ... zawsze to pewniejsze niż połączenie zawias-zawias 3. jednak kolejnym razem zastosuję osobny włącznik do samych lusterek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.