kaziu588 Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Jadac autostradą zatarł mi się (jak się okazało) alternator. trzeszczał już od 200km i nie wiedziałem co to. potem jak poleciał biały dym od rozgrzanego paska który po chwili zerwał sie domyśliłem sie ze to najprawdopodobniej alternator. wcześniej myślałem ze to sprężarka klimatyzacji. Ledwo dojechałem do granic miasta wtedy auto kompletnie stanęło. Brak chociaż śladowego napięcia nie sterował juz wtryskami (50km bez ładowania wytrzymał BOSCH silver 74Ah 680A). Oddalę alternator do regeneracji. wymiana łożysk plus sprzęgiełko to koszt 300zł. mam nadzieje ze ja zamontuje alternator jutro to wszystko będzie ok. 30 min i alternator wyciągnięty , tylko grzechotka sie przydaje. zakladam ze przyczyną tej awarii byl poprostu klimat wilgotny, zabrudzienia itp. nowy alternator 150A (którego na alledrogo nie widziałem, tylko max 125A) do dci 82KM lub renaut to koszt ok 800zł. mam nadzieje ze nic więcej sie nie posypie. przymierzam sie do wymiany rozrządu, w ksiazce serwisowej piszą ze przy 120tys, ale jak pasek stawiał taki opór to się zastanawiam czy rozrząd nie dostał w dupala. pozdrawiam i chętnie wysłucham opinii i innych tego typu przygód z alternatorem. a i jeszcze! lekko bije koło pasowe (czy jak to sie tam nazywa). Przejmować sie tym? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 1 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2010 Jadac autostradą zatarł mi się (jak się okazało) alternator. trzeszczał już od 200km i nie wiedziałem co to. potem jak poleciał biały dym od rozgrzanego paska który po chwili zerwał sie domyśliłem sie ze to najprawdopodobniej alternator. wcześniej myślałem ze to sprężarka klimatyzacji. Ledwo dojechałem do granic miasta wtedy auto kompletnie stanęło. Brak chociaż śladowego napięcia nie sterował juz wtryskami (50km bez ładowania wytrzymał BOSCH silver 74Ah 680A). Oddalę alternator do regeneracji. wymiana łożysk plus sprzęgiełko to koszt 300zł. mam nadzieje ze ja zamontuje alternator jutro to wszystko będzie ok. 30 min i alternator wyciągnięty , tylko grzechotka sie przydaje. zakladam ze przyczyną tej awarii byl poprostu klimat wilgotny, zabrudzienia itp. nowy alternator 150A (którego na alledrogo nie widziałem, tylko max 125A) do dci 82KM lub renaut to koszt ok 800zł. mam nadzieje ze nic więcej sie nie posypie. przymierzam sie do wymiany rozrządu, w ksiazce serwisowej piszą ze przy 120tys, ale jak pasek stawiał taki opór to się zastanawiam czy rozrząd nie dostał w dupala. a i jeszcze! lekko bije koło pasowe (czy jak to sie tam nazywa). Przejmować sie tym? 1) 50km, to strasznie mało jak na taki aq. Chyba, że jechałeś na światłach, z klimą i niczym się nie przejmowałeś, to ok. 2) jakim niby cudem rozrząd miałby cokowiek poczuć? nie ma szans. CO innego rozrząd, a co innego napęd alternatora z wału korbowego. 3) Które koło pasowe ci bije?...z resztą żadne nie powinno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaziu588 Opublikowano 1 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2010 1) 50km na początku ze światłami, potem juz na postojowych leciałem (poza tym nic więcej!), potem już postojowe wyłączyłem. No ok 1h. Jakbym jechał maluchem to do WŁOCH bym zaleciał, ale tu komp do sterowania wtryskami min napiecia potrzebuje. No i jeszcze pompa wspomagana jest elektryczna. 2 i 3) No to kólko na wale korbowym lekko bije. Ono napędza pasek i resztę i skoro alternator stawiał taki opór to może lekka się coś wajchnęło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość freunds Opublikowano 1 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2010 Nie możliwe żeby zatartym alternatorem wykrzywić wał korbowy, albo koło pasowe, przyczyna leży gdzie indziej ... A tak swoją drogą to malutko tych kilometrów zrobiłeś, ja na silniku benzynowym robiłem 250km jak wracałem z Brukseli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaziu588 Opublikowano 1 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2010 To w takim razie podejrzewam że tez akumulator do wymiany. A jednak! Ma średnio 12,5V po całonocnym ładowaniu. Powinien chyba mieć 14,4V. Np. http://allegro.pl/akumulator-bosch-silver-s4-74ah-680a-12v-poznan-i1166489945.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 1 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2010 To w takim razie podejrzewam że tez akumulator do wymiany. A jednak! Ma średnio 12,5V po całonocnym ładowaniu. Powinien chyba mieć 14,4V. Np. http://allegro.pl/akumulator-bosch-silver-s4-74ah-680a-12v-poznan-i1166489945.html po całonocnym ładowaniu powinien mieć 12.7-12,75V (jeśli ładujesz standardowym prostownikiem transformatorowym) i koło 12,6 jeśli elektronicznym z blokadą napięcia ładowania do 14.5V 14-14.5 to powinno wynosić napięcie na aq, ale gdy silnik pracuje i atek go ładuje (abo gdy jest podłączony pod prostownik elektroniczny) Jeśli masz tyko 12,5, to byćmoże jedna noc ładowania to za mało (a moze być za mało, jeśli ładowałeś niskim amperażem - rzędu kilka Amper. Powstrzymaj się z wymianą aq do zimy jak bedziesz czuł, że słabo kręci. Wcześniej nie ma sensu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.