Gość cyklonit Opublikowano 1 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2010 Dziś podczas jazdy słyszałem, jakby coś się rozlatuje. Nietrudno było szybko dowiedzieć się co, bo lał deszcz Przy ręcznym ruszaniu wycieraczkami słychać, że coś tam się przewraca. Jak i którędy (co trzeba rozkręcić) dostać się do tych całych mechanizmów ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasio_ciaputek Opublikowano 3 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2010 Przerabiałem temat rok temu, też w czasie deszczu, na szczęście blisko chałupy było. -Odkręcasz śruby od ramion wycieraczek (najpierw ściągasz osłony ze śrub) -Ściągasz ramiona, będziesz musiał je rozruszać trochę, lub WD40 psiknąć. -Dobierasz się do grilla, który mocowany jest głównie na plastikowych zaciskach i chyba 3 śrubkach. -Po ściągnięciu grilla masz silnik na 3 śrubach. Odkręcasz, rozłączasz kable i idziesz do domu z silnikiem. Może to wróżenie z fusów, ale podejrzewam cięgno, które założone jest na grzybek od dołu i które się po prostu wyrobiło. Teraz tak: -Albo idziesz to ASO i płacisz za kawałek patyka aluminiowego 120 zł, zakładasz i masz spokój. -Albo korzystasz z tego co masz, bierzesz browar(w kieszeni zostało 120 zł wiec czemu nie ), wiertarkę, wiertło do metalu, jakieś twarde podkładki (najlepiej z jakiejś bardzo twardej gumy) i krótkie śrubki z grubym gwintem(najlepiej z takim, który w środkowej części śrubki jest nieco szerszy). Rozwiercasz grzybek od góry na 3/4 długości (oczywiście nie na wylot, śrubkę dobierasz do długości grzybka) śrubki i rozwierconą dziurkę gwintujesz śrubką, wkręcając ją powoli i wykręcając. Robiąc tą czynność, najlepiej zacznij od 2 numerki cieńszego wiertełka niż śrubka, żeby locha nie była zbyt szeroka. Jak będzie za mała to bierzesz wiertło o numer szersze. Przy wkręcaniu śrubki nie możesz tego na siłe robić, żeby czasem ten grzybek nie pękł na pół przy wkręcaniu zbyt grubej śrubki. Potem nakładasz cięgno, myjąc i smarując je wcześniej w miejscach styku z grzybkiem, dajesz podkładki i wkręcasz śrubkę w grzybek. Ważne jest, żeby nie było luzów między grzybkiem a cięgnem. Najmniejszy luz będzie oznaczał większy lub mniejszy luz na ramionach wycieraczek wskutek czego mogą one uderzać o grill bądź o uszczelkę z lewej strony przedniej szyby od strony kierowcy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cyklonit Opublikowano 3 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2010 Dzięki za szczegółowy opis, ale zrobiłem jeszcze prościej. Wyrobił się właśnie z jednej strony ten plastik, co jest po obu stronach tego cięgna. Nałożyłem małą przekładkę metalową i lekko przyspawałem do samej góry tego grzybka. I działa super Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.