Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[n16] Wycieraczki - uszkodzone


Gość cyklonit

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś podczas jazdy słyszałem, jakby coś się rozlatuje. Nietrudno było szybko dowiedzieć się co, bo lał deszcz :lol: Przy ręcznym ruszaniu wycieraczkami słychać, że coś tam się przewraca. Jak i którędy (co trzeba rozkręcić) dostać się do tych całych mechanizmów ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem temat rok temu, też w czasie deszczu, na szczęście blisko chałupy było.

-Odkręcasz śruby od ramion wycieraczek (najpierw ściągasz osłony ze śrub)

-Ściągasz ramiona, będziesz musiał je rozruszać trochę, lub WD40 psiknąć.

-Dobierasz się do grilla, który mocowany jest głównie na plastikowych zaciskach i chyba 3 śrubkach.

-Po ściągnięciu grilla masz silnik na 3 śrubach. Odkręcasz, rozłączasz kable i idziesz do domu z silnikiem.

 

Może to wróżenie z fusów, ale podejrzewam cięgno, które założone jest na grzybek od dołu i które się po prostu wyrobiło.

Teraz tak:

-Albo idziesz to ASO i płacisz za kawałek patyka aluminiowego 120 zł, zakładasz i masz spokój.

-Albo korzystasz z tego co masz, bierzesz browar(w kieszeni zostało 120 zł wiec czemu nie ;) ), wiertarkę, wiertło do metalu, jakieś twarde podkładki (najlepiej z jakiejś bardzo twardej gumy) i krótkie śrubki z grubym gwintem(najlepiej z takim, który w środkowej części śrubki jest nieco szerszy). Rozwiercasz grzybek od góry na 3/4 długości (oczywiście nie na wylot, śrubkę dobierasz do długości grzybka) śrubki i rozwierconą dziurkę gwintujesz śrubką, wkręcając ją powoli i wykręcając.

Robiąc tą czynność, najlepiej zacznij od 2 numerki cieńszego wiertełka niż śrubka, żeby locha nie była zbyt szeroka. Jak będzie za mała to bierzesz wiertło o numer szersze. Przy wkręcaniu śrubki nie możesz tego na siłe robić, żeby czasem ten grzybek nie pękł na pół przy wkręcaniu zbyt grubej śrubki. Potem nakładasz cięgno, myjąc i smarując je wcześniej w miejscach styku z grzybkiem, dajesz podkładki i wkręcasz śrubkę w grzybek. Ważne jest, żeby nie było luzów między grzybkiem a cięgnem. Najmniejszy luz będzie oznaczał większy lub mniejszy luz na ramionach wycieraczek wskutek czego mogą one uderzać o grill bądź o uszczelkę z lewej strony przedniej szyby od strony kierowcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szczegółowy opis, ale zrobiłem jeszcze prościej. Wyrobił się właśnie z jednej strony ten plastik, co jest po obu stronach tego cięgna. Nałożyłem małą przekładkę metalową i lekko przyspawałem do samej góry tego grzybka. I działa super :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...