Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[WP11.144] Szarpie przy powolnym dodawaniu gazu


gsmer

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Do tej pory tylko czytałem, ale teraz z braku sił do mechaników jakich spotykam na swojej drodze muszę prosić Was o pomoc i rade, mój problem:

 

Primera 99' P11.114 2.0TD, prawie 230tys zrobione

Od pewnego czasu przy powolnym naciskaniu pedału gazu, auto strasznie szarpie tak jakby nie dostawał paliwa chwilami, gdy wciskam pedał energicznie szarpania nie ma, ciągnie od razu

Szarpanie wyczuwalnego jest bardziej na niskich obrotach, powyżej 2tyś już prawie nie czuć, choć po wskazówce obrotomierza widać że występuje

Jeżdżę tak od około miesiąca.

Od około 2 miesięcy przy odejmowaniu gazu pojawiała mi się kontrolka hamulca ręcznego, kilka dni temu dopiero zauważyłem że jeden wężyk był popękany ( nr 1 na zdjęciu )

I tu moje pytanie za co odpowiedzialny jest czujnik na końcu tego wężyka i czy może to być związane z szarpaniem?

 

Drugą ważną sprawą jest to że pół roku, może więcej jeździłem autem z którego strasznie dymiło na czarno przy dodawaniu gazu ( zbierałem się długo do naprawy bo miały to być wtryski ).Okazało się że przez zapchany EGR ( nr 2 na zdjęciu ) spaliny wchodziły do kolektora ssącego. I tu kolejne pytanie czy mogło się coś uszkodzić na tyle że teraz szarpie autem?

 

Wybaczcie moją nie kompetencje ale auta to nie moja dziedzina

Bardzo proszę o rady co może powodować takie zachowanie i czy wyżej wymienione usterki mogą mieć na to wpływ

( jeden mechanik upierał się że to sprzęgło, ponieważ było już na wykończeniu, sprzęgło wymienione, problem pozostał )

z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi i sugestie

pozdrawiam

post-35297-1283380982,2439_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym sprzęgłem to mechanik przesadził. Tym bardziej nie wskazywało to na uszkodzenie sprzęgła, że jak wcisnąłeś pedał energicznie to samochód przyspieszał. Gdyby zwiększał obroty a nie przyspieszał - wtedy to byłoby sprzęgło. Ale tak to jest z nimi - zrobić obojętnie co, aby tylko wziąć kase.

Co do tej kontrolki to zapala się ona właśnie, gdy wężyki są dziurawe, popękane itp. Sam borykam się teraz z problemem tej kontrolki. Był na forum ostatnio temat o tej kontrolce. Wężyki trzeba sprawdzić i wymienić. Mój diesel też ostatnio zaczął szarpać ale wtedy kiedy pószczę gaz i jadę na biegu. Nie wiem czy moje szarpanie jest związane z tą kontrolką ale jeśli u ciebie zapala się ona podczas tego szarpania to może coś w tym jest ale poczekajmy na odpowiedzi bardziej zorientowanych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Do tej pory tylko czytałem, ale teraz z braku sił do mechaników jakich spotykam na swojej drodze muszę prosić Was o pomoc i rade, mój problem:

 

Primera 99' P11.114 2.0TD, prawie 230tys zrobione

Od pewnego czasu przy powolnym naciskaniu pedału gazu, auto strasznie szarpie tak jakby nie dostawał paliwa chwilami, gdy wciskam pedał energicznie szarpania nie ma, ciągnie od razu

Szarpanie wyczuwalnego jest bardziej na niskich obrotach, powyżej 2tyś już prawie nie czuć, choć po wskazówce obrotomierza widać że występuje

Jeżdżę tak od około miesiąca.

Od około 2 miesięcy przy odejmowaniu gazu pojawiała mi się kontrolka hamulca ręcznego, kilka dni temu dopiero zauważyłem że jeden wężyk był popękany ( nr 1 na zdjęciu )

I tu moje pytanie za co odpowiedzialny jest czujnik na końcu tego wężyka i czy może to być związane z szarpaniem?

 

Drugą ważną sprawą jest to że pół roku, może więcej jeździłem autem z którego strasznie dymiło na czarno przy dodawaniu gazu ( zbierałem się długo do naprawy bo miały to być wtryski ).Okazało się że przez zapchany EGR ( nr 2 na zdjęciu ) spaliny wchodziły do kolektora ssącego. I tu kolejne pytanie czy mogło się coś uszkodzić na tyle że teraz szarpie autem?

 

Wybaczcie moją nie kompetencje ale auta to nie moja dziedzina

Bardzo proszę o rady co może powodować takie zachowanie i czy wyżej wymienione usterki mogą mieć na to wpływ

( jeden mechanik upierał się że to sprzęgło, ponieważ było już na wykończeniu, sprzęgło wymienione, problem pozostał )

z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi i sugestie

pozdrawiam

Przez ten popekany wezyk nie dzialaly Ci przwidlowo hamulce. Jak zauwazyles ten wezyk wychodzi z pompy Vac i idzie do tego czujnika. Jesli on jest popekany to z pompy nie wychodzi prawidlowe cisnienie .Czy po wymianie tego wezyka na nowy kontrolka juz sie nie swieci? .Gdzies czytalem na forum ze to nie ma wplywu na obroty. Jesli chodzi o druga sprawe to w linkach do primery jest cos takiego jaK FAQ do silnika cd20T i tam masz opiane jak robic np autodiagnostyke i nie placic za podlaczenie do koputera zeby wykryc bledy i tez jest bardzo dobrze opisany problem z zaworem egr. Poczytaj sobie wszystkie posty tam opisasne. Zrob sobie autodiagnostyke tak jak tam jest opisane. Zobaczysz co Ci wyskoczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym sprzęgłem to mechanik przesadził. Tym bardziej nie wskazywało to na uszkodzenie sprzęgła, że jak wcisnąłeś pedał energicznie to samochód przyspieszał. Gdyby zwiększał obroty a nie przyspieszał - wtedy to byłoby sprzęgło. Ale tak to jest z nimi - zrobić obojętnie co, aby tylko wziąć kase.

Co do tej kontrolki to zapala się ona właśnie, gdy wężyki są dziurawe, popękane itp. Sam borykam się teraz z problemem tej kontrolki. Był na forum ostatnio temat o tej kontrolce. Wężyki trzeba sprawdzić i wymienić. Mój diesel też ostatnio zaczął szarpać ale wtedy kiedy pószczę gaz i jadę na biegu. Nie wiem czy moje szarpanie jest związane z tą kontrolką ale jeśli u ciebie zapala się ona podczas tego szarpania to może coś w tym jest ale poczekajmy na odpowiedzi bardziej zorientowanych.

 

1.Co do sprzęgła to ślizgało się już mocno więc i tak musiałem zrobić

2. Wężyk wymieniłem, kontrolka już nie świeci ale szarpanie nadal jest

3. Jak odejmę gazu na biegu również szarpie jak u Ciebie, problem szarpania pojawił się mniej więcej miesiąc po tym jak zaczęła się zapalać kontrolka hamulca ( zapalała się jak odejmowałem gazu, potem już świeciła na stałe )

 

Przez ten popekany wezyk nie dzialaly Ci przwidlowo hamulce. Jak zauwazyles ten wezyk wychodzi z pompy Vac i idzie do tego czujnika. Jesli on jest popekany to z pompy nie wychodzi prawidlowe cisnienie .Czy po wymianie tego wezyka na nowy kontrolka juz sie nie swieci? .Gdzies czytalem na forum ze to nie ma wplywu na obroty. Jesli chodzi o druga sprawe to w linkach do primery jest cos takiego jaK FAQ do silnika cd20T i tam masz opiane jak robic np autodiagnostyke i nie placic za podlaczenie do koputera zeby wykryc bledy i tez jest bardzo dobrze opisany problem z zaworem egr. Poczytaj sobie wszystkie posty tam opisasne. Zrob sobie autodiagnostyke tak jak tam jest opisane. Zobaczysz co Ci wyskoczy.

Po wymianie wężyka kontrolka już się nie świeci

Co do diagnostyki to już 2 różnych speców podpinało komputer i ani jednemu ani drugiemu nie udało się połączyć z autem więc nie wiem czy nie będzie z tym problemu

W wolnej chwili spróbuje na zworkę

Pytam bo mam wrażenie że szarpanie MOŻE być związane z tym podciśnieniem, tym bardziej że koledze wyżej też auto zaczęło szarpać po tym jak pojawił się problem podciśnienia, może ktoś jeszcze miał taki problem i już jest w posiadaniu wiedzy co i jak :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytam bo mam wrażenie że szarpanie MOŻE być związane z tym podciśnieniem, tym bardziej że koledze wyżej też auto zaczęło szarpać po tym jak pojawił się problem podciśnienia, może ktoś jeszcze miał taki problem i już jest w posiadaniu wiedzy co i jak :)

Zastanawiam się jeszcze nad jedną rzeczą. Faktem jest że u mnie problem szarpania pojawił się mniej więcej wtedy gdy zaczął się problem z kontrolką ham. ręcznego i nic w tym czasie nie było przy samochodzie robione co mogłoby to szarpanie spowodować. Jest jednak jeszcze sławny nastawnik dawki paliwa i zastanawiam się, czy on czasem nie zaczyna u mnie szwankować (u ciebie też). Nigdy nic przy pompie nie robiłem, a na liczniku już jest 285000 km (w rzeczywistości pewnie więcej) więc może to jest to. Wiem, że on może powodować szarpanie. Muszę u siebie sprawdzić metodę zworki bo oprócz ww. problemów wariował mi też ostatnio ABS - załączał się podczas normalnego hamowania np. przed skrzyżowaniem i wydłużał drogę hamowania i zaświecała się kontrolka ABS. Narazie wyjąłem bezpiecznik i tak jeżdżę :P .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie nie lepiej poczytać stare tematy. Specjalnie nie udzielam tu odpowiedzi bo nie chce mi się dublować po raz kolejny tego problemu.

Szarpanie to najczęściej niedomaganie układu paliwowego. Z tym vacuum to jedynie może być tak że nie podaje podciśnienie na EGR i w wyniku tego idzie za dużo spalin na kolektor ssący co skutkuje zamulaniem silnika Jeśli EGR jest odcięty to widzę tu jedynie niedomagania pompy lub zasyfiony nastawnik

Co do kompa to daję sobie obciąć ręce i głowę, że zaden mechanik nie połączy się VAGiem z Nysą, a zapewne tymi programami chcieli diagnozować. Nysa ma inne protokoły niż grupa VW Audi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie problem rozwiązany

Przyczyna była błahostką i powstała z mojej nie uwagi (czyt. głupoty)

 

W weekend miałem więcej czasu to zrobiłem diagnostykę na zworkę, dostałem kod nr 14 - czujnik prędkości pojazdu

idąc za ciosem szukałem u wujka google powiązania czujnika i szarpania,

natchnąłem się na taki temat http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=35581&postdays=0&postorder=asc&start=15&sid=2aef629a9bafa8761c62d219a5ce5c40

 

Otóż będąc na urlopie szukałem napięć we wtyczce do radia, ponieważ radio nie podtrzymywało pamięci, po każdym wyłączeniu zasilania wszystko się kasowało, ostatecznie nie znalazłem i poskładałem, aczkolwiek jak się teraz okazało źle wpiąłem wyzwalanie anteny, jakimś cudem w linie prędkościomierza ( nie miałem zielonego pojęcia że na tej kostce może być coś takiego :) ) Efektem było zakłócenie pracy czujnika prędkości.

 

Kabel odpięty, auto nie szarpie

Pozostał tylko kod błędu i metodą na zworkę nie chce się skasować

Jeśli jest ktoś z Wrocławia z odpowiednim sprzętem i pomógł by usunąć kod za rozsądną kwotę będę wdzięczny :)

 

Nareszcie normalna jazda :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Gość Kowalenko37

Panowie problem rozwiązany

Przyczyna była błahostką i powstała z mojej nie uwagi (czyt. głupoty)

 

W weekend miałem więcej czasu to zrobiłem diagnostykę na zworkę, dostałem kod nr 14 - czujnik prędkości pojazdu

idąc za ciosem szukałem u wujka google powiązania czujnika i szarpania,

natchnąłem się na taki temat http://forum.octavia...c62d219a5ce5c40

 

Otóż będąc na urlopie szukałem napięć we wtyczce do radia, ponieważ radio nie podtrzymywało pamięci, po każdym wyłączeniu zasilania wszystko się kasowało, ostatecznie nie znalazłem i poskładałem, aczkolwiek jak się teraz okazało źle wpiąłem wyzwalanie anteny, jakimś cudem w linie prędkościomierza ( nie miałem zielonego pojęcia że na tej kostce może być coś takiego smile.gif ) Efektem było zakłócenie pracy czujnika prędkości.

 

Kabel odpięty, auto nie szarpie

Pozostał tylko kod błędu i metodą na zworkę nie chce się skasować

Jeśli jest ktoś z Wrocławia z odpowiednim sprzętem i pomógł by usunąć kod za rozsądną kwotę będę wdzięczny smile.gif

 

Nareszcie normalna jazda smile.gif

Pozdrawiam

Witam kolego, mam ten sam problem z tym szarpaniem i potrzebuje pomocy pilnej. Pomożesz ???

 

Pomóżcie !!!!!!!!!!!!!! :whistle:

 

Potrzebuję pomocy bo mój nissan primera 2.0TD szarpie. Potrzebuję szybkiej pomocy. Pomóżcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...