Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Opornica rezystor


Gość slawek333
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem w Nissanie Note 1.5 DCI. Przejawia się on tym że notorycznie przepala się opornica dmuchawy. Kilkakrotnie ją wymieniałem ale efekt jest ten sam. Montuję zawsze taką samą opornicę 0,96 oma 12V (taka jaka była zamontowana od nowości). Proszę o poradę jak usunąć ten defekt lub co może być jego przyczyną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi też kiedyś się spaliła, ale tylko raz - na szczęście podczas gwarancji. Boję się jedynie, że jak się gwara skończy, też się to stanie. Ja używam dmuchawy zawsze - piszę to, bo wiem, że niektórzy oszczędzają i potrafią jeździć bez dmuchawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety mi to przydarzyło się trzykrotnie i nie wiem co jest tego przyczyną w ASO po pierwszej wymianie mówili że jest już wszystko OK a niestety ta część w ASO to 250 PLN a o zamiennik trudno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety mi to przydarzyło się trzykrotnie i nie wiem co jest tego przyczyną w ASO po pierwszej wymianie mówili że jest już wszystko OK a niestety ta część w ASO to 250 PLN a o zamiennik trudno.

 

jest jedno "ale". Jeżeli miałeś montowaną w aso, to masz rok gwarancji na nią, wiec mozesz uderzyć do nich (no chyba ze montowali przed ponad rokiem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak - raz, że jest gwarancja, dwa, że jesli usterka powtarza się kilka razy, to klient też ma jakieś prawa - jeśli samochód stoi długo w serwisie, to można coś wywalczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wspomnij przy okazji o wielokrotności napraw tego elementu. Może usuwają skutek a nie przyczynę. Czasem tzw. doradcom serwisowym trzeba temat włożyć "łopatą do głowy", ponieważ wielu z nich nie ma żadnej wiedzy technicznej. Są po prostu specjalistami od obsługi klietna i na tym koniec. Natomiast mechanicy bazują na tym, co mają przez takiego doradcę opisane w systemie przyjęciowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wspomnij przy okazji o wielokrotności napraw tego elementu. Może usuwają skutek a nie przyczynę. Czasem tzw. doradcom serwisowym trzeba temat włożyć "łopatą do głowy", ponieważ wielu z nich nie ma żadnej wiedzy technicznej. Są po prostu specjalistami od obsługi klietna i na tym koniec. Natomiast mechanicy bazują na tym, co mają przez takiego doradcę opisane w systemie przyjęciowym.

 

tak i od razu zwala winę na niego, że awaria poszła od innego elementu, oni założyli sprawny itd., itp. i nastepnię (jak nie ma gwarancji na cały samochód) skroją go na ładną sumkę.

Ja bym się nie przyznawał, jak nie ma gwary na całe auto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co szkodzi spróbować. Jeśli awarię powoduje inny elemnt, to w takim razie, za żadnym razem nie zostało to naprawione - usunięto tylko skutek, a nie to co powoduje awarię.

Edytowane przez notek-a
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Polecam ten Japoński produkt pasuje idealnie do notka :)

 

http://allegro.pl/opornik-rezystor-dmuchawy-nissan-micra-k12-valeo-i1445239971.html

 

Pół roku temu wymieniłem i jak na razie działa znakomicie, cena 99zł a nie 250 jak w ASO a najciekawsze jest to że to produkt made ni Japan.

Edytowane przez mikoaj68
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam ten Japoński produkt pasuje idealnie do notka :)

Pół roku temu wymieniłem i jak na razie działa znakomicie, cena 99zł a nie 250 jak w ASO a najciekawsze jest to że to produkt made ni Japan.

 

A była gdzieś na części nalepka "Made in Japan"? Pytam, bo Valeo to firma z francuskim rodowodem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak była na rezystorku !

Rezystorek może i japan ale firma francuska(ale mają też fabrykę w japoni od 1999r)naprawić opornicę samemu to koszt 6-10zł jak to zrobić radziłem(i nie tylko ja) na forum almera.po prostej naprawie działa już 6lat(więc chyba skutecznie:))

Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Manix daj linka do tej porady,przyda się .Oczywiście jak znajdziesz trochę czasu,bo szukać w stosie postów to czasami jak w stogu siana :D

Edytowane przez JACKO29
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Manix daj linka do tej porady,przyda się .Oczywiście jak znajdziesz trochę czasu,bo szukać w stosie postów to czasami jak w stogu siana :D

Jest kilka sposobów ale najłatwiejszy to ten ,ja tak zrobiłem i działa w almerze do dziś.Tu akurat P10 ale zasada ta sama(ja ją zastosowalem w N15)jest też metoda z opornikami ale pracochłonna.Specyfik zastosowałem do łączenia ścieżek ogrzewania szyby(7zł)p.s.ja ten czarny plastyik ze zdjęcia zdjełem(zatrzaski i silikon)bo miałem walniętą ścieżkę na wjściu i działała tylko na najwyższych obrotach.

http://www.nissanklu...ia_dmuchawa.pdf

P.S.opornica bardzo często wysiada gdy uzywamy dmuchawy na najnizszym biegu(I-II).Gdy używamy przy wiekszych biegach(III-V)problem nie występuje.(ale szum wentylatora jest większy :lol: )

Edytowane przez manix
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK! Dzięki Ci,przyda się dla potomności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...