mario632 Opublikowano 27 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2010 Co 20tys lub co ROK!!! Ja robie rocznie ok 15tys wiec wymieniam zawsze na wiosne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darecki~ Opublikowano 27 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2010 Co 20tys lub co ROK!!! Ja robie rocznie ok 15tys wiec wymieniam zawsze na wiosne Słuszna uwaga... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 Jedna rzecz mnie zastanawia.... Książka serwisowa podaje wymiany oleju co 20 tyś.... Skąd u Was Panowie podmiany co 10tyś....? Co 20tys. lub co roku. Poza tym na dalszych stronach instrukcji są podane inne interwały wymian (różnych płynów i części) dla ciężkich warunków i tak przy częstych jazdach po mieście wymiana powinna się odbywać co 7,5 tys. km. U siebie profilaktycznie zmieniam co 10tys. km (średnio na baku 20%-50% to jazda po mieście) - póki co nie bierze nic od wymiany do wymiany, turbo też suchutkie i ciche. Przeglądy co 30tys. km (jak w Renault) są fajne, ale często przy około 120-150tys. km masz do wymiany turbo, ponadto jakiś czas temu czytałem w AMS albo Motorze test długodystansowy silnika 2.0DCi 170KM i już po 100 tys. km ślady na panewkach. Rzadkie wymiany są fajne jak kupujesz nowe auto i wiesz, że je sprzedaż po 3 - 4 latach - takie moje zdanie. Podsumowując, zmieniam olej częściej, ale mam spokojniejszy sen. Półsyntetyk 10W-40 też nie jest jakoś masakrycznie drogi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wojtek30 Opublikowano 28 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2010 panowie jak często zmieniacie filtr paliwa ja w swojej zrobiłem na filtrze 9tyś jeździłem na paliwku BP to uleprzone,i orlen. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasio_ciaputek Opublikowano 29 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2010 panowie jak często zmieniacie filtr paliwa ja w swojej zrobiłem na filtrze 9tyś jeździłem na paliwku BP to uleprzone,i orlen. wczoraj w odpowiedzi na Twoją prywatną wiadomość wysłałem Ci linki z podstawowymi informacjami eksploatacyjnymi. Tam masz m in informacje o częstotliwości wymiany filtrów, oleju, a w linku poświęconym VP-44 jest również napisane jakie paliwo lubi nasza pompa a jakiego nie. Zamiast w kilku już postach pytać o to samo poczytaj trochę manuala i znajdziesz odpowiedź na swoje pytania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marcin_B Opublikowano 29 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2010 Co 20tys. lub co roku. Poza tym na dalszych stronach instrukcji są podane inne interwały wymian (różnych płynów i części) dla ciężkich warunków i tak przy częstych jazdach po mieście wymiana powinna się odbywać co 7,5 tys. km. U siebie profilaktycznie zmieniam co 10tys. km (średnio na baku 20%-50% to jazda po mieście) - póki co nie bierze nic od wymiany do wymiany, turbo też suchutkie i ciche. Przeglądy co 30tys. km (jak w Renault) są fajne, ale często przy około 120-150tys. km masz do wymiany turbo, ponadto jakiś czas temu czytałem w AMS albo Motorze test długodystansowy silnika 2.0DCi 170KM i już po 100 tys. km ślady na panewkach. Rzadkie wymiany są fajne jak kupujesz nowe auto i wiesz, że je sprzedaż po 3 - 4 latach - takie moje zdanie. Podsumowując, zmieniam olej częściej, ale mam spokojniejszy sen. Półsyntetyk 10W-40 też nie jest jakoś masakrycznie drogi. Ogólnie jeżeli chodzi o interwały wymiany oleju to wszyscy patrzą tylko na to, co zaleca producent auta. A należy jeszcze uwzględnić zalecenia producentów poszczególnych olejów - np. przy 1,5 dCi Nissan zaleca wymianę co 30 tys.km (tak jak napisał kolega wyżej), natomiast Castrol dla swojego ojeju Edge Turbo Diesel 5W-40 (na takim oleju jeżdżę) przewiduje wymianę już co 15 tys.km. Razem z olejem wymiana wszystkich filtrów - z paliwa włącznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ghotic Opublikowano 21 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2011 Czy silniki 2,2 DI to produkt Renault'a? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Cronos Opublikowano 21 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2011 Czy silniki 2,2 DI to produkt Renault'a? Nie. Ten silnik to produkt Nissana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sigma3 Opublikowano 9 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2013 Panowie znalazłem taką stronę ale tam się nie wszystko otwiera a jest poświęcona właśnie naszym dieslą-czy to ktoś rozpoczął pisanie i nie skończył czy ni tu coś nie tak działahttp://www.almera22di.republika.pl/#zdjecia?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voseba Opublikowano 10 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2013 Panowie znalazłem taką stronę ale tam się nie wszystko otwiera a jest poświęcona właśnie naszym dieslą-czy to ktoś rozpoczął pisanie i nie skończył czy ni tu coś nie tak działahttp://www.almera22di.republika.pl/#zdjecia?? sprawdz to: http://www.almera22di.republika.pl/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sigma3 Opublikowano 13 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2013 Dzięki za zainteresowanie ale to ta sama strona o której pisałem i właśnie tam wyskakują błędy;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voseba Opublikowano 13 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2013 Dzięki za zainteresowanie ale to ta sama strona o której pisałem i właśnie tam wyskakują błędy;/ u mnie ta strona laduje sie bez bledow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bociek833 Opublikowano 20 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2013 sorki, co to jest erg? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 20 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2013 zawór recyrkulacji spalin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bartek9108 Opublikowano 20 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2013 Chyba raczej egr Układ recyrkulacji spalin, polega na wprowadzeniu do układu zasilania silnika danej ilości spalin. Ma to swoje zalety ekonomiczne, wypala węglowodory itp, zmniejsza temp. spalania mieszanki ubogiej w tlen i inne... A w praktyce zatykasz, czyścisz dolot, niżej turbinka będzie wstawać i nie zaśmiecasz tak silnika. Poza tym nie będziesz musiał tak deptać na światłach almy, bo nie oszukujmy się że 2.2DI z pracującym egr'em to jest turbo muł a jak chcesz płynniej jeździć to i 9 potrafił chlipnąć przez to przymulenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 21 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2013 @bartek Krótko mówiąc ekonomicznego uzasadnienia nie ma to żadnego. -zamula silnik, który przez to nieco wiecej pali (zamiast czystego powietrza silnik zasysa częściowo spaliny) -zasyfia od wewnątrz ale jest proekologiczne (pozwala spełnić jakąś tam norme, chyba euro 3) i tylko dlatego się to montuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin84ssym Opublikowano 21 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2015 co to jest w 2,2di bo cieknie mi olej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.