Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Trwałość silnika 2.2 Di


Gość kmusztard
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jedna rzecz mnie zastanawia.... Książka serwisowa podaje wymiany oleju co 20 tyś.... Skąd u Was Panowie podmiany co 10tyś....?

Co 20tys. lub co roku. Poza tym na dalszych stronach instrukcji są podane inne interwały wymian (różnych płynów i części) dla ciężkich warunków i tak przy częstych jazdach po mieście wymiana powinna się odbywać co 7,5 tys. km. U siebie profilaktycznie zmieniam co 10tys. km (średnio na baku 20%-50% to jazda po mieście) - póki co nie bierze nic od wymiany do wymiany, turbo też suchutkie i ciche. Przeglądy co 30tys. km (jak w Renault) są fajne, ale często przy około 120-150tys. km masz do wymiany turbo, ponadto jakiś czas temu czytałem w AMS albo Motorze test długodystansowy silnika 2.0DCi 170KM i już po 100 tys. km ślady na panewkach. Rzadkie wymiany są fajne jak kupujesz nowe auto i wiesz, że je sprzedaż po 3 - 4 latach - takie moje zdanie.

 

Podsumowując, zmieniam olej częściej, ale mam spokojniejszy sen. Półsyntetyk 10W-40 też nie jest jakoś masakrycznie drogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

panowie jak często zmieniacie filtr paliwa ja w swojej zrobiłem na filtrze 9tyś jeździłem na paliwku BP to uleprzone,i orlen.

 

wczoraj w odpowiedzi na Twoją prywatną wiadomość wysłałem Ci linki z podstawowymi informacjami eksploatacyjnymi. Tam masz m in informacje o częstotliwości wymiany filtrów, oleju, a w linku poświęconym VP-44 jest również napisane jakie paliwo lubi nasza pompa a jakiego nie. Zamiast w kilku już postach pytać o to samo poczytaj trochę manuala i znajdziesz odpowiedź na swoje pytania ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co 20tys. lub co roku. Poza tym na dalszych stronach instrukcji są podane inne interwały wymian (różnych płynów i części) dla ciężkich warunków i tak przy częstych jazdach po mieście wymiana powinna się odbywać co 7,5 tys. km. U siebie profilaktycznie zmieniam co 10tys. km (średnio na baku 20%-50% to jazda po mieście) - póki co nie bierze nic od wymiany do wymiany, turbo też suchutkie i ciche. Przeglądy co 30tys. km (jak w Renault) są fajne, ale często przy około 120-150tys. km masz do wymiany turbo, ponadto jakiś czas temu czytałem w AMS albo Motorze test długodystansowy silnika 2.0DCi 170KM i już po 100 tys. km ślady na panewkach. Rzadkie wymiany są fajne jak kupujesz nowe auto i wiesz, że je sprzedaż po 3 - 4 latach - takie moje zdanie.

 

Podsumowując, zmieniam olej częściej, ale mam spokojniejszy sen. Półsyntetyk 10W-40 też nie jest jakoś masakrycznie drogi.

 

Ogólnie jeżeli chodzi o interwały wymiany oleju to wszyscy patrzą tylko na to, co zaleca producent auta. A należy jeszcze uwzględnić zalecenia producentów poszczególnych olejów - np. przy 1,5 dCi Nissan zaleca wymianę co 30 tys.km (tak jak napisał kolega wyżej), natomiast Castrol dla swojego ojeju Edge Turbo Diesel 5W-40 (na takim oleju jeżdżę) przewiduje wymianę już co 15 tys.km. Razem z olejem wymiana wszystkich filtrów - z paliwa włącznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 1 rok później...

Panowie znalazłem taką stronę ale tam się nie wszystko otwiera a jest poświęcona właśnie naszym dieslą-czy to ktoś rozpoczął pisanie i nie skończył czy ni tu coś nie tak działahttp://www.almera22di.republika.pl/#zdjecia??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie znalazłem taką stronę ale tam się nie wszystko otwiera a jest poświęcona właśnie naszym dieslą-czy to ktoś rozpoczął pisanie i nie skończył czy ni tu coś nie tak działahttp://www.almera22di.republika.pl/#zdjecia??

 

 

sprawdz to: http://www.almera22di.republika.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za zainteresowanie ale to ta sama strona o której pisałem i właśnie tam wyskakują błędy;/

u mnie ta strona laduje sie bez bledow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość bartek9108

Chyba raczej egr ;) Układ recyrkulacji spalin, polega na wprowadzeniu do układu zasilania silnika danej ilości spalin.

Ma to swoje zalety ekonomiczne, wypala węglowodory itp, zmniejsza temp. spalania mieszanki ubogiej w tlen i inne...

A w praktyce zatykasz, czyścisz dolot, niżej turbinka będzie wstawać i nie zaśmiecasz tak silnika. Poza tym nie będziesz musiał tak deptać na światłach almy, bo nie oszukujmy się że 2.2DI z pracującym egr'em to jest turbo muł a jak chcesz płynniej jeździć to i 9 potrafił chlipnąć przez to przymulenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@bartek

Krótko mówiąc ekonomicznego uzasadnienia nie ma to żadnego.

-zamula silnik, który przez to nieco wiecej pali (zamiast czystego powietrza silnik zasysa częściowo spaliny)

-zasyfia od wewnątrz

 

ale jest proekologiczne (pozwala spełnić jakąś tam norme, chyba euro 3) i tylko dlatego się to montuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...