Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[WP11] Małe pytanko - podświetlenie przycisku


Gość Gorgeous

Rekomendowane odpowiedzi

Wystarczy lekko podważyc nożem czy npłaskim śrubokretem to zejdzie. I żarówka bedzie mozna wyciagnac. bo przyciski od klimy i ten obok to trzeba przód zdjac tzn panel przedni.Nie dawno był temat o żarówkach na panelu przednim.Mozna tam wstawic diody jaki kolor komus pasuje i jak je zamontowac te diody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie przyciski posiadają podświetlenie. Ja wymieniałem wszystkie żaróweczki, które tam są. O ile dobrze pamiętam to trzeba zrobić tak:

1. Odkręcić dwie śruby plastikowej maskownicy (ramy)a następnie Delikatnie ją podważając (śrubokrętem owiniętym w miękką szmatę) trzeba ją zdjąć.

2. Wypiąć kable i wyjąć cały przycisk

3. Podważając zatrzaski delikatnie rozebrać przycisk uważając, bo niektóre z tych przełączników mają sprężynki (żeby nie zgubić)

4. Po rozebraniu wymienić żaróweczki. Trzeba zwrócić uwagę, bo niektóre przyciski zawierają dwie żaróweczki - jedna podświetla punkt sygnalizujący, że urządzenie pracuje (np. w przypadku ogrzewania szyby), a druga podświetla oznaczenie przycisku, żeby można było łatwiej odnaleźć w ciemności.

Można również zamiast żarówek wstawić diody na 12V. Należy wtedy pamiętać, że diody mają odpowiednią polaryzację a więc (+) diody do (+) zasilania a (-) do (-) bo odwrotnie nie będzie świecić. Przed złożeniem najlepiej sprawdzić czy dioda świeci.

Jak już zaczynasz to rozbierać to upewnij się i wymień wszystkie nie działające żarówki bo składanie/rozkładanie tego później jest upierdliwe.

Ogólnie robota wymaga cierpliwości i nie przesadzenia z siłą ;)

Opis demontażu jest również w instrukcji serwisowej i na nim się opierałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem szkoda zachodu z wymianą podswietlenia ogrzewania szyby, awaryjnych, zamkniętego obiegu, i klimy. Po bardzo krótkim użytkowaniu i tak się przepalą taka wada modelu:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem szkoda zachodu z wymianą podswietlenia ogrzewania szyby, awaryjnych, zamkniętego obiegu, i klimy. Po bardzo krótkim użytkowaniu i tak się przepalą taka wada modelu:P

 

 

Może i szkoda zachodu, ale przycisk podświetlenia tylnej szyby w przy załączaniu i wyłączaniu jest w takiej samej pozycji. Nie wiem kiedy będę jeździł z ogrzewaną tylną szybą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i szkoda czasu ale jak ktos mial od poczatku przepalone żarówki to mozna sie nacieszyc ładnym widokiem wszystkich żarówek na panelu przednim:Djesli sie naprawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem szkoda zachodu z wymianą podswietlenia ogrzewania szyby, awaryjnych, zamkniętego obiegu, i klimy. Po bardzo krótkim użytkowaniu i tak się przepalą taka wada modelu:P

Zgodzę się co do faktu, że często się przepalają. Ciężko się wypowiadać co do wady modelu. Niestety gapa jestem, że nie pomierzyłem napięć na żaróweczkach. Może się okazać, że podawane jest 14V z akumulatora zamiast 12V i stąd szybsze padanie żaróweczek. Wtedy to faktycznie wada modelu. Ja bym bardziej obwiniał te gumowe kapturki nakładane na żaróweczki. Moim zdaniem powodują one zatrzymanie temperatury wewnątrz żarówki (zamiast odprowadzania jej) co doprowadza do szybszego przepalania. Lepszym zastosowaniem byłoby zastosowanie diod LED.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...