Gość energy259 Opublikowano 4 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2010 Witam problem jest taki że rano samochód nie odpala rozrusznik nie kreci stało się to po ostatnich deszczach gdy się rozgrzeje pali na dotyk. po odpaleniu z biegu zgaszeniu i ponownej próbie odpalenia pali na dotyk co jest tego przyczyną. jest tylko cyk i stoi rozrusznik ani drgnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
azm-61 Opublikowano 4 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2010 Kolego! Może to byś spowodowane brudnymi, zaśniedziałymi klemami przy akumulatorze. Jeśli na pierwszy rzut oka wydaje się, że klemy są czyste to i tak oczyść je wewnątrz, oczyść też końcówki biegunów akumulatora. Do tego celu są specjalne szczotki druciane dostępne w sklepach motoryzacyjnych za kilka złotych, które bardzo ułatwiają czyszczenie klem i końcówek akumulatora. Opisane objawy mogą też wskazywać na nadpalone styki przy elektromagnesie rozrusznika albo mogą byś już zużyte szczotki w rozruszniku lub coś w nim nie kontaktuje. Mogą też byś zaśniedziałe końcówki przewodów przykręcane do elektromagnesu. Masę przy karoserii z akumulatora też sprawdź. Właściwie to powinieneś zacząć od oczyszczenia wszystkiego co wiąże się z dużymi obciążeniami od akumulatora do rozrusznika,. Jeśli nadal nie zostanie znaleziona usterka to i tak to czyszczenie wszelkich połączeń elektrycznych wcale nie zaszkodzi. Przy wstrząsie następuje połączenie i wtedy możesz odpalać samochód ale to może się pogłębiać i odpalanie samochodu może stawać się coraz trudniejsze. Nie wykluczam też samego zasilania elektromagnesu przez stacyjkę. Powodzenia A....... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość energy259 Opublikowano 4 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2010 Dzieki za poświecenie i rozpisanie wypowiedzi postaram sie wszystko wyczyścić tylko dodam jeszcze jedno ze przy odpaleniu pojawia sie tarcie zgrzyt podobne do tego jak bym za długo trzymał kluczyk przy zapłonie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
azm-61 Opublikowano 4 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2010 Jednak trudno określić z tego opisu co się faktycznie dzieje. Raczej masz jakąś awarię bezpośrednio w rozruszniku ale to jest tylko przypuszczenie. Powodzenia Andrzej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 4 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2010 Witam problem jest taki że rano samochód nie odpala rozrusznik nie kreci stało się to po ostatnich deszczach gdy się rozgrzeje pali na dotyk. po odpaleniu z biegu zgaszeniu i ponownej próbie odpalenia pali na dotyk co jest tego przyczyną. jest tylko cyk i stoi rozrusznik ani drgnie. Witam, Nic dodać, nic ująć tylko zrobić tak jak proponuje kolega Andrzej "azm-61". Właściwie to problem wstępnie już zdiagnozowałeś, jak za każdym przekręceniem kluczyka w stacyjce słyszysz odgłos z rozrusznika to obwód zasilający elektromagnes jest sprawny. Musisz sprawdzić przede wszystkim akumulator, jego zaciski i koniecznie wyczyścić klemy wewnątrz. Dodaje swoje 5gr dlatego, że kiedyś też miałem z tym ciekawy problem (we Fiacie Uno), mianowicie pośniedział mi przewód wewnątrz (!) ujemnej klemy akumulatora, trzeba było gada skrócić ale trochę czasu mi zabrał. Te główne styki prądowe wewnątrz obudowy elektromagnesu rozrusznika da się prawdopodobnie wyczyścić i zregenerować ale najpierw musisz być na 100% pewny wszystkich połączeń na zewnątrz rozrusznika. Pozdrawiam Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hinek Opublikowano 6 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2010 W Terrano są kiepskie rozruszniki. Pada w nich przekładnia. Objawem jest coraz wolniejsze obracanie silnika. Ponieważ zimny silnik stawia największy opór - końcowym etapem jest brak możliwości rozruchu zimnego silnika. Objawy do złudzenia przypominają padnięty akumulator lub zły styk. Być może to właśnie to. Najpierw jednak upewnij się czy kumulator jest dobry i sprawdź wszystkie styki. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.