przemas28 Opublikowano 4 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2010 (edytowane) Witam. Mam takie pytanie czy w naszych traktorkach ustawia sie zawory czy są one ustawiane hydraulicznie. Pytam bo ostatnio silnik zczął wydawać dziwne dźwięki stuka, puka, klekocze.Nie wiem jak to dokładnie opisać ale ewidentnie jakby się coś rozregulowało. Najbardziej słychać do 2tyś jak się hamuje silnikiem jakby coś latało pod maskom. Podczas przyspieszania troche ciszej albo poprostu silnik zagłusza.Sam samochód działa normalnie moc, spalanie, nic niepokojacego. Moze ktoś miał podobny przypadek z góry dzieki za rade. Acha dodam jeszcze ze jakiś miesiąc temu do orginalnej przepływki wsunąłem kawałek rurki pcv z wycietym miejscem na czujnik zmniejszając jej średnice do ok. 5cm. Po tym zabiegu problem mulenia definitywnie zniknął. I tak sobie myśle czy to nie od tego coś mogło sie zchrzanic. Edytowane 4 Września 2010 przez przemas28 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qlee11 Opublikowano 5 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2010 Zawory są na pewno regulowane hydraulicznie, co do zwężki ja mam założoną od ponad pół roku i nic się nie dzieje. Założyłem ją na sitku przed przepływką, jeśli ty włożyłeś w przepływkę rurkę PCV to jest możliwe że coś z tej rurki się oderwało i powędrowało do turbiny i stąd mogą być te dziwne dźwięki. Sprawdź to koniecznie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemas28 Opublikowano 5 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2010 Z pcv na 100% nic nie odpadło nawet nie ma takiej mozliwości. Dźwięk napewno nie pochodzi z turbiny tym bardziej ze słyszalny jest zwłaszcza przy hamowaniu silnikiem a wtedy turbo nie kręci bo nie ma ciśnienia spalin. Dzisiaj słuchałem i ten dżwięk pochodzi gdzieś z tej plastikowej osłony na silniku (znaczy z pod niej) tak raczej z tylnej czesci bliżej szyby. Dokładnie nie moge określić bo na postoju gazując jest słabo slyszalny. Co do zwęzki na przepływce to najpierw też mialem przysłonietą część wlotu kawałkiem plastiku z wyciętym otworem ale samochód jakby przerywał, przydławiał sie jak chciałem utrzymać stałą predkość. Jak dodałem troche gazu ustawało ale na niższych biegach było troche denerwujące więc zmieniłem patent z powodzeniem. Wyglądało to jakby coś nie tak z mieszanką troche za bogata i potrafił zakopcić na czarno, chyba ropy nie spalał całej więc wolałem to usunąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bozuk Opublikowano 15 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2010 Zawory są na pewno regulowane hydraulicznie, co do zwężki ja mam założoną od ponad pół roku i nic się nie dzieje. Założyłem ją na sitku przed przepływką, jeśli ty włożyłeś w przepływkę rurkę PCV to jest możliwe że coś z tej rurki się oderwało i powędrowało do turbiny i stąd mogą być te dziwne dźwięki. Sprawdź to koniecznie. Pozdrawiam witam i pozdrawiam mam od niedawna tine i chodzi mi o zwężki czy możecie mi wytłumaczyć jak to zrobić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theLong Opublikowano 16 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2010 Z pcv na 100% nic nie odpadło nawet nie ma takiej mozliwości. Dźwięk napewno nie pochodzi z turbiny tym bardziej ze słyszalny jest zwłaszcza przy hamowaniu silnikiem a wtedy turbo nie kręci bo nie ma ciśnienia spalin. Dzisiaj słuchałem i ten dżwięk pochodzi gdzieś z tej plastikowej osłony na silniku (znaczy z pod niej) tak raczej z tylnej czesci bliżej szyby. Dokładnie nie moge określić bo na postoju gazując jest słabo slyszalny. Co do zwęzki na przepływce to najpierw też mialem przysłonietą część wlotu kawałkiem plastiku z wyciętym otworem ale samochód jakby przerywał, przydławiał sie jak chciałem utrzymać stałą predkość. Jak dodałem troche gazu ustawało ale na niższych biegach było troche denerwujące więc zmieniłem patent z powodzeniem. Wyglądało to jakby coś nie tak z mieszanką troche za bogata i potrafił zakopcić na czarno, chyba ropy nie spalał całej więc wolałem to usunąć. Jeśli słychać stuki przy hamowaniu silnikiem to obawiam się, że mogą to być zwiastuny usterki koła dwumasowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qlee11 Opublikowano 16 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2010 Jeśli słychać stuki przy hamowaniu silnikiem to obawiam się, że mogą to być zwiastuny usterki koła dwumasowego. W 2.2 di na szczęście nie ma koła dwumasowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theLong Opublikowano 17 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2010 W 2.2 di na szczęście nie ma koła dwumasowego I pięknie, ależ się uspokoiłem. Sam mam Tino 3-ci miesiąc więc też nasłuchuję. Tutaj http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/25807-tino-nissan-almera-tino/page__st__560 na forum czytałem, że takie metaliczne stuki uważane za łańcuszek, pochodzą od pasków klinowych. Można to sprawdzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qlee11 Opublikowano 18 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2010 I pięknie, ależ się uspokoiłem. Sam mam Tino 3-ci miesiąc więc też nasłuchuję. Tutaj http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/25807-tino-nissan-almera-tino/page__st__560 na forum czytałem, że takie metaliczne stuki uważane za łańcuszek, pochodzą od pasków klinowych. Można to sprawdzić. U mnie tak stukało a bardziej mechanicznie tarło sprzęgło od klimatyzacji, można ściągnąć pasek klinowy od klimy i wtedy jeśli to sprzęgło slychać wyraźną różnicę. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bozuk Opublikowano 18 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2010 takie stukanie może pochodzić także z już wypracowanej półosi głownie w przegubie wtedy na hamowaniu silnikiem słychać jakieś stuki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemas28 Opublikowano 20 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2010 Witam. Odwiedzilem dzisiaj serwis diesla w celu zrobienia ogólnej diagostyki silnika. Powodem były te dziwne dźwieki opisywane wcześniej. Mechanicy jednak nic nie znależli stwierdzili ze wszystko ok. Przy okazji podłączyli pod komputer i tez bez błędów ale nie o tym chciałem pisać. Skoro juz odwiedzilem fachowców od diesla chciałem sie czegoś więcej dowiedzieć odnośnie braku mocy przy niskich obrotach i poprosiem zeby to też sprawdzili. Okazało się ze powodem tego mulenia jest pompa wtryskowa a konkretnie zacierający sie tłok przestawiacza kąta wtrysku.Podobno w tej pompie BOSCH VP44 jest to bardzo częsty przypadek. Co o tym myślicie? Mechanik powiedział ze trzeba regenerować całość bo samego przestawiacza nie ma sensu i kazał tak jeżdzić. Chyba ze mam za duzo pieniędzy ok 2,5 tyś całość. Miał ktos moze doczynienia z czymś takim albo słyszał? Nie chce podwazać zdania fachowców ale czy to normalne ze coś w pompie zatarte a samochód śmiga az miło? Acha, dodam jeszcze ze przed zaprowadzeniem samochodu do mechanika zdemontowałem zwężke z przepływki zeby 'wiochy' nie było hihi. Problem mulenia przeniosłem do odpowiedniego tematu.Prosze tam odpowiadać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.