Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10]Gorący silnik, gotująca woda


Gość tomekprimerap10
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość tomekprimerap10

Witam kupilem primere 2.0 slx 1991 no i mam taki problem, przedstawilem go na zdjeciu. no i jeszcze dodam opis: po przejechaniu 5km a nawet 3 staje sie to co na rysunku plyn sie bardzo nagrzewa w poszczególnych miejscach (zaznaczylem na zdjeciach)pokrywa silnika tez (zaznaczylem na zdjeciach) no i niestety wycieka olej (zaznaczylem na zdjeciach takimi kreskami, ). A no i oto moje pytanie czy to padla uszczelka pod glowica czy cos innego np. chlodnica bo wlascicel wczesniej wlewal wode( zacza ja wlewac kiedy zaczą mu sie plyn chlodniczy gotowac zeby zaoszczedzic pieniedzy bo za kazdym razem musial go dolewac, czy to wlasnie moze chlodnica jest przydkana, a i termostat zostal wyjety ale podobno byl dobry. a i jeszcze dodam ze nie dymi mocno ale oleju trzeba dolewac 100ml na 100 km. Jutro jeszcze wiecej napisze bo juz nie mam czasu. Z gory dziekuje za pomoc

post-36536-1283624452,8897_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widzę płyn w których miejscach zaznaczyłeś że jest gorący jest ok .

Jak poprzedni właściciel lał wodę do układu chłodzenia układ może być zasyfiony .

Proponuje płukanie układu chłodniczego + zmiana termostatu po płukaniu.

Co do oleju taki ubytek może świadczyć o kiepskim stanie silnika , sprawdź sprężanie na cylindrach .

Jak będzie ok to jedyna propozycja zmiana uszczelniaczy jak nie pomorze to wymiana pierścieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KOlego Tomek nigdy nie pisz ze nie masz czasu bo Ci napiszemy ze tez nie mamy. Ale to pierwszy raz i masz wybaczone.Moje zdanie jest takie ze koles mu sprzedal samochod w odpowiednim momemcie On tej wody na pewno nie dolewal dlugo. NIce zobacz na jego tlumaczenie . Szkoda pieniedzy na plyn, podobno dobry termostat . Tylko dlaczego go wyciagnal. Ano wyciagnal go dlatego zeby sie jemu szybko nie grzal silnik, dlatego ze plyn od razu idzie przez chlodnice.MOzna tak zrobic jak jest gorace lato. ale juz w zimie bez termostatu silnik jest niedogrzany.To byla taka uwaga na temat termostatu dla Ciebie Tomek ze on musi byc. Termostat zazwyczaj znajduje sie kolo pompy wodnej.Zobacz czy na zimnym silniku bulgocze Ci woda w zbiorniku wyrownawczym. Czy masz krople wody na bagnecie od oleju. Czy przybywa Ci stan oleju w silniku.Czy masz taki majomez na korku od wlewu oleju do silnika?.Jesli tak to uszczelka. Jednak pierwsza rzecza ktora powinienes zrobic to sprawdzic czy gdzies nie ucieka plyn.Czy nie cieknie z pompy wodnej.Moze sie zatarla . Sprawdzic pasek od pompy. I tez przewody gumowe i ich laczenie bo sie moze zapowietrzac uklad chlodzenia. Jesli to wszystko dobre to inna przyczyna ubywania plynu chlodniczego (u Ciebie wody) moze byc palenie plynu na garach. Czyli peknieta glowica. Jeszcze jedno .Czy dymi na bialo .Jesli tak to przepala plyn.A to moze byc i uszczelka i peknieta glowica. Mysle ze przez to sprzedal Ci samochod.Masz tez do wymiany z tego co widze uszczelke pod pokrywa zaworowa. Zeby znowu nie ciekla nalezy ja zalozyc na silikon odporny na temperature lub uszczelniacz Geotza. Moze tego oleju ubywa 100 ml na 1000km bo jesli tyle co piszesz to juz tragedia. Sam sobie policz 10 litrow oleju na 10000km czyli na zmiane by Ci tyle bral. Tomek od chlodnicy jest termowylacznik dwustopniowy a nie termostat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tomekprimerap10

Przepraszam że nie miałem czasu ale to sie nie powtórzy ;] dzieki za to ze wy znalezliscie go dla mnie. Co do "nice-wawa" układ przepłukam, ale termostat chyba założę stary bo podobno jest dobry, ale o wymianie prirscieni to nawet nie chce słyszec, gdy zobaczyłem cene na allegro to malo z krzesła nie spadłem a wynosi ona 400zł + oczywiscie robocizna.

Do "krzysiek1958" Co do tej wody to masz rację wlewał ją od niedawna tzn od jakiegos 1 miesiąca bo wtedy to wlasnie po raz pierwszy mu sie plyn zagotował, i od tamtej pory wlewal wode i wyciągną termostat.

Na zimnym silniku czy bulbocze to napiszę wieczorem bo teraz jest gorący bo trochę nim jeździłem(jakies10km)

Na bagnecie wody niema (a co do wody to juz ja wylalem z chlodnicy i zalalem płyn)

Oleju w silniku chyba nie przybywa, a raczej ubywa.

Na korku nic niema tylko trochę oleju (załączam zdjęcie korka)

Płyn chyba nie ucieka, jeszcze sprawdze dokładniej ale płyn sie gotuje w chłodnicy po przejechaniu niewielu km, gdy go dzis odkręciłem to plyn wytrycna na caly silnik, no i na mni

Pompy i paska od niej nie sprawdzalem jutro to zrobie bo nawet nie wiem gdzie jest, jeden z przewodow miał malą dziurke ale juz ja zatkalem

Na biało nie dymi na biało nawet gdy dam gaz do spodu, ale minimalnie na czarno jak postoje w jednym miejscu to na betonie widac taki osad jakby sadza( na zdjeciu to widac, silnik wtedy chodzil jakies 10 min na wolnych obrotach i taki osad pozostał na betonie)

Co do tego 100ml na 100km to tak mi koles mowil ale chyba az tyle nie bierze.

Tak wiec dołączam zdjecia:

1 korek

2 wlew do chlodnicy, brazowy osad

3,4 silnik z prawej strony

5,6 wokół miarki oleju, czy jak wolicie bagnetu

7,8 czarny olej z tlumnika podobny do sadzy

 

Moze teraz wyszczególnicie co pasuje wymienic, jesli ktos mi napisze dlaczego nie zawioze na warsztat auta to napisze krotko: Z braku pieniędzy, mam moze jeszcze z 300 zl i mysle zrobic silnik za te pieniadze.

Dziekuje za odpowiedzi

 

Dopiero teraz zauważyłem ze na tych dwoch ostatnich zdjeciach prawie nic nie widac, wiec jest tam tak jakby sadza, taki pylek wydobywa sie z tlumnika i osiada na ziemi, w zimie jak auto stało w poprzedniego wlasciciela to na sniego dosyc duzo tego bylo widac

Lepiej bedzie jezeli pobierzecie zdjecia na dysk bo tu jest zbyt duza rozdzielczosc i sa malo wyrazne

post-36536-1283680591,3773_thumb.jpg

post-36536-1283680612,6194_thumb.jpg

post-36536-1283680628,453_thumb.jpg

post-36536-1283680646,0779_thumb.jpg

post-36536-1283680664,3926_thumb.jpg

post-36536-1283680681,6762_thumb.jpg

post-36536-1283680701,2193_thumb.jpg

post-36536-1283680738,9591_thumb.jpg

Edytowane przez tomekprimerap10
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mamy pewne rzeczy wyjasnione.Jesli nie ma tych rzeczy o ktorych pisalem to mozemy wykluczyc uszczelke i glowice.Pozostaje Ci jeszcze sprawdzic pompe i pasek . Na dole korusu pompy wodnej jest otwor . Jak dotkniesz palcem do tego otworu i poczujesz plyn to pompa przecieka i trzeba wymienic. O pasku nie bede pisal bo to jest zrozumiale. Mogl Ci sie zapowietrzac przez ten otwor w przewodzie o ktorym pisales ze byla dziurka i lapal lewe powietrze. Ten przewod nalezy wymienic a nie zatykac(chociaz sa teraz takie tasmy do uszczelniania przewodow z woda.). Termostat jak juz masz na wierzchu to go sprawdz sam czy jest dobry. Jesli sam nie bedziesz umial to podejdz do jakiegos warsztatu niech CI sprawdza. Z tego co widze to masz primere 2.0 diesla. I tak. Temperatura poczatku otwacia termostau 88stopniC. Temperatura pelnego otwarcia 100stopni C .Skok zaworu 10mm. Jesli takie ma parametry to mozesz zakladac. Jesli nie to wymiama na nowy. Z tym bulgotanie to jest niewazne czy silnik zimmy czy goracy. Napisalem Ci na zimnym bo myslalem ze nie jezdzisz.Z tym olejem to musisz byc pewny. Na pewno czesc ucieka przez ta uszczelke po pokrywa. Na pewno tak nie bedzie ze nic nie dolejesz od zmiany do zmiany. Zawsze cos wezmie. Wymien ta uszczeke i monitoruj zuzycie oleju. Dokladnie oberzyj silnik czy nie gdzies wyciekow oprocz tego. .Jesli nie to jezeli dedzie dalej ubywalo oleju nalezy zrobic pomiar cisnienia sprezania.Dla twojego silnika cisnie to ma sie zawierac w granicach 2,94do 3,24 MPa. Jesli jest ponizej 2,94 to proba olejowa. Jesli cisnienie w czsie proby wzrosnie to pierscienie do wymiany. A jezeli jest dobre to wyniana uszczelniaczy zaworow. Jesli Ci zaloza bez sciagania glowicy to 300zl Ci starczy. Jesli bede chcieli sciagac glowice (a na pewno beda sie przy tym upierac) to jest koszt o wiele wiekszy.Napisalem te dane bo wiem ze trudno je znalezc. Jeszcze jedno . Jezeli masz mozliwosc podmiany korka od chlodnicy to go podmien . Tez moze byc przyczyna tego ze sie plyn gotuje..Znowu sie rozpisalem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tomekprimerap10

No to mamy pewne rzeczy wyjasnione.Jesli nie ma tych rzeczy o ktorych pisalem to mozemy wykluczyc uszczelke i glowice.Pozostaje Ci jeszcze sprawdzic pompe i pasek . Na dole korusu pompy wodnej jest otwor . Jak dotkniesz palcem do tego otworu i poczujesz plyn to pompa przecieka i trzeba wymienic. O pasku nie bede pisal bo to jest zrozumiale. Mogl Ci sie zapowietrzac przez ten otwor w przewodzie o ktorym pisales ze byla dziurka i lapal lewe powietrze. Ten przewod nalezy wymienic a nie zatykac(chociaz sa teraz takie tasmy do uszczelniania przewodow z woda.). Termostat jak juz masz na wierzchu to go sprawdz sam czy jest dobry. Jesli sam nie bedziesz umial to podejdz do jakiegos warsztatu niech CI sprawdza. Z tego co widze to masz primere 2.0 diesla. I tak. Temperatura poczatku otwacia termostau 88stopniC. Temperatura pelnego otwarcia 100stopni C .Skok zaworu 10mm. Jesli takie ma parametry to mozesz zakladac. Jesli nie to wymiama na nowy. Z tym bulgotanie to jest niewazne czy silnik zimmy czy goracy. Napisalem Ci na zimnym bo myslalem ze nie jezdzisz.Z tym olejem to musisz byc pewny. Na pewno czesc ucieka przez ta uszczelke po pokrywa. Na pewno tak nie bedzie ze nic nie dolejesz od zmiany do zmiany. Zawsze cos wezmie. Wymien ta uszczeke i monitoruj zuzycie oleju. Dokladnie oberzyj silnik czy nie gdzies wyciekow oprocz tego. .Jesli nie to jezeli dedzie dalej ubywalo oleju nalezy zrobic pomiar cisnienia sprezania.Dla twojego silnika cisnie to ma sie zawierac w granicach 2,94do 3,24 MPa. Jesli jest ponizej 2,94 to proba olejowa. Jesli cisnienie w czsie proby wzrosnie to pierscienie do wymiany. A jezeli jest dobre to wyniana uszczelniaczy zaworow. Jesli Ci zaloza bez sciagania glowicy to 300zl Ci starczy. Jesli bede chcieli sciagac glowice (a na pewno beda sie przy tym upierac) to jest koszt o wiele wiekszy.Napisalem te dane bo wiem ze trudno je znalezc. Jeszcze jedno . Jezeli masz mozliwosc podmiany korka od chlodnicy to go podmien . Tez moze byc przyczyna tego ze sie plyn gotuje..Znowu sie rozpisalem

dzieki, jutro zabiore sie za robote bo dzis wiadomo niedziela, napisze co jest nie tak a co jest ok, jeszcze raz dziekuje i pozdrawiam, miłej niedzieli zycze

 

A tak wogole to gdzie jest ta pompa?

Edytowane przez tomekprimerap10
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci tylko zebys wiedzial. Jak staniesz przodem do samochodu znajduje sie ona po lewej stronie silnika, kolo paska rozrzadu. Pasek rozrzadu jest zakryty obudowa wiec trudno ja bedzie zobaczyc zwlaszcze ze TY nie masz pojecia. Nalezy sciagnac lewe kolo i odkrecic taka oslone plastikowa kola pasowego silnika. Teraz masz dostep do pompy wodnej i paskow. W P10 bedzie tak samo jak w P11. Beda 3 paski klinowe. Jeden do alternatora.Wiesz gdzie alternator. Drugi do pomy klimatyzacji. Nizej alternatora. Natomiast trzeci pasek jest wlasnie od pomy wodnej i pompy wspomagania. Pompa wspomagania jest bardziej do szyby samochodu. .Sprawdz pompe czy nie cieknie tak jak Ci pisalem i czy sie nie zaciera tzn. po zdjeciu paska pokrec za kolo pompy wodnej czy nie chodzi ciezko, czy slychac jakies piski.Teraz mala uwaga. Wiem ze kazdy by chcial sobie sam zrobic,bo liczy sie kasa, ale TY Tomku daj to zrobic komus kto sie na tym zna. Duzo rzeczy masz napisane wiec nie przyznawaj sie mechanikowi ze sie nie znasz, bo bedzie wymyslal rozne rzeczy zeby Cie skroic. Powiesz zeby Ci sprawdzil termostat (dane masz) i jesli bedzie dobry niech Ci zalozy. Jak nie bedzie dobry to zamow nowy i niech Ci zalozy.Niech Ci sprawdzi pompe i pasek. Tak samo .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tomekprimerap10

Powiem Ci tylko zebys wiedzial. Jak staniesz przodem do samochodu znajduje sie ona po lewej stronie silnika, kolo paska rozrzadu. Pasek rozrzadu jest zakryty obudowa wiec trudno ja bedzie zobaczyc zwlaszcze ze TY nie masz pojecia. Nalezy sciagnac lewe kolo i odkrecic taka oslone plastikowa kola pasowego silnika. Teraz masz dostep do pompy wodnej i paskow. W P10 bedzie tak samo jak w P11. Beda 3 paski klinowe. Jeden do alternatora.Wiesz gdzie alternator. Drugi do pomy klimatyzacji. Nizej alternatora. Natomiast trzeci pasek jest wlasnie od pomy wodnej i pompy wspomagania. Pompa wspomagania jest bardziej do szyby samochodu. .Sprawdz pompe czy nie cieknie tak jak Ci pisalem i czy sie nie zaciera tzn. po zdjeciu paska pokrec za kolo pompy wodnej czy nie chodzi ciezko, czy slychac jakies piski.Teraz mala uwaga. Wiem ze kazdy by chcial sobie sam zrobic,bo liczy sie kasa, ale TY Tomku daj to zrobic komus kto sie na tym zna. Duzo rzeczy masz napisane wiec nie przyznawaj sie mechanikowi ze sie nie znasz, bo bedzie wymyslal rozne rzeczy zeby Cie skroic. Powiesz zeby Ci sprawdzil termostat (dane masz) i jesli bedzie dobry niech Ci zalozy. Jak nie bedzie dobry to zamow nowy i niech Ci zalozy.Niech Ci sprawdzi pompe i pasek. Tak samo .

No teraz to juz cos wiem, dzieki Panu. Jutro sie zabiore za sprawdzanie jezeli sobie nie poradze to wkoncu pojde do tego mechanika i moze cos razem wymyslimy. No i oczywiscie wielkie dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomku w zwiazku z tym ze TY kupiles ten samochod to musisz sie dowiedziec kiedy byl wymieniany rozrzad. Przyjmuje sie ze ma chodzic od 60 do 90tys km, ale90tys juz bym nie ryzykowal.Jesli w tych granicach wymiana . O konsekwencji zerwanego paska rozrzadu to poczytaj sobie. Do sprawdzenia filtr powietrza ,bo jesli zapchany wymiana . Wymienil bym jeszcze filtr paliwa bo na pewno gosc przed sprzedaza tego nie wymienil jak mu bylo szkoda pieniedzy na plyn. Oczywiscie dowiedziec sie kiedy ma byc zmiamam oleju w silniku. Jesli duzo wycieka spod tej uszczeliki pod pokrywa to po wymianie tej uszczelki zobaczysz ile Ci ubywa oleju.Jak Ci pisalem nie zapomnij o tym uszczelniaczu albo silikonie przy wymianie , bo jesli tego nie zrobisz to nowa uszczelka tez bedzie puszczac olej.Widzisz to sa wlasnie uroki posiadania samochodu.Wiem ze to bedzie duzo kasy , ale my tez tyle wydajemy na swoje samochody

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tomekprimerap10

Tomku w zwiazku z tym ze TY kupiles ten samochod to musisz sie dowiedziec kiedy byl wymieniany rozrzad. Przyjmuje sie ze ma chodzic od 60 do 90tys km, ale90tys juz bym nie ryzykowal.Jesli w tych granicach wymiana . O konsekwencji zerwanego paska rozrzadu to poczytaj sobie. Do sprawdzenia filtr powietrza ,bo jesli zapchany wymiana . Wymienil bym jeszcze filtr paliwa bo na pewno gosc przed sprzedaza tego nie wymienil jak mu bylo szkoda pieniedzy na plyn. Oczywiscie dowiedziec sie kiedy ma byc zmiamam oleju w silniku. Jesli duzo wycieka spod tej uszczeliki pod pokrywa to po wymianie tej uszczelki zobaczysz ile Ci ubywa oleju.Jak Ci pisalem nie zapomnij o tym uszczelniaczu albo silikonie przy wymianie , bo jesli tego nie zrobisz to nowa uszczelka tez bedzie puszczac olej.Widzisz to sa wlasnie uroki posiadania samochodu.Wiem ze to bedzie duzo kasy , ale my tez tyle wydajemy na swoje samochody

Zapytam sie kiedy wymieniał rozrząd, filtr oleju mam zamiar wymienić, no i oczywiście muszę zrobić jeszcze tą wodę. a i co do tej kasy to wy pracujecie a ja sie jeszcze uczę, wiem ze moze nie powinienem kupować tego auta ale jak juz kupiłem to muszę doprowadzić go do takiego stanu żeby mozna nim było jeździć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek nie filtr oleju bo ten filtr wymieniania sie przy wymianie oleju. Masz sprawdzic filtr powietrza i wymienic filtr paliwa. Ja juz Ci pisalem co trzeba najpierw zrobic. Jesli chodzi o kase to sa rozne sposoby jej zdobycia. Od zarobienia samemu do usmiechniecia sie do rodzicow zeby dali na naprawe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tomekprimerap10

Tomek nie filtr oleju bo ten filtr wymieniania sie przy wymianie oleju. Masz sprawdzic filtr powietrza i wymienic filtr paliwa. Ja juz Ci pisalem co trzeba najpierw zrobic. Jesli chodzi o kase to sa rozne sposoby jej zdobycia. Od zarobienia samemu do usmiechniecia sie do rodzicow zeby dali na naprawe

To ze przy wymianie oleju to wiem az taki ciemny to nie jestem, filtr paliwa byl wymieniany przed zima a na filtrze oleju jest zrobione 8 tys, slyszalem ze jak zrobi sie 10tys to trzeba wymienic, ale ja zrobie to teraz, filtr powietrza jest dobry ale ten gruby wąż co odniego wychodzi jest caly spekany czyli tez pasuje wymienic.

A co do pompy wodnej to dzis postanowilem sie za nia zabrac i oto co zauważyłem: pasek ślizga, słychac pisk, gdy go zdjałem to zauważyłem ze jest spękany, a gdy kreciłem pompą to nie było słychac pisków, chodzi w miarę lekko i nie cieknie z niej. Czy wymiana paska wystarczy? czy trzeba jeszcze odkrecic pompe i sprawdzic dokładnie czy ten "wirnik" sie nie pourywał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomku. Pierwsze to sprawdz i zaloz ten termostat. Powymieniaj to co zauwazysz ze popekane. Wymien ten pasek klinowy. Oczywiscie ze jesli sie slizgal to pompa wodna nie miala takiej wydajnosci jaka powinna miec. Jesli chcialbys odkrecic pompe to musialbys miec nowa albo samemu dorobic uszczelke.Jesli nie cieknie to ja zostaw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tomekprimerap10

Tomku. Pierwsze to sprawdz i zaloz ten termostat. Powymieniaj to co zauwazysz ze popekane. Wymien ten pasek klinowy. Oczywiscie ze jesli sie slizgal to pompa wodna nie miala takiej wydajnosci jaka powinna miec. Jesli chcialbys odkrecic pompe to musialbys miec nowa albo samemu dorobic uszczelke.Jesli nie cieknie to ja zostaw.

Termostat zaloze jeszcze dzis a pasek wymienie dzis alebo jutro zalezy czy bedzie w sklepie. A dodam jeszcze ze pasek byl caly w oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomku nie dozuj tak wiadomosci. Ten pasek moze byc zalany olejem przez wyciek oleju na pokrywie zaworow.Bardziej prawdopodobne ze przez cieknacy uszczelnicz walka rozrzadu. Rozumiem ze masz go na ponosniku. Teraz masz szanse zobaczyc czy nie cieknie olej spod miski olejowej silnika. Czy nie cieknie spod kola pasowego silnika tego na dole co zakladasz na niego paski. Zeby zobaczyc czy nie cieknie przez uszczelniacz walka rozrzadu to odkrec ta obudowe plastikowa co oslania pasek rozrzadu na gorze . Jesli cieknie to do wymiany. Tylko ze wtedy zaplacisz za jego wymiane tak jak za wymiane rozrzadu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tomekprimerap10

Tomku nie dozuj tak wiadomosci. Ten pasek moze byc zalany olejem przez wyciek oleju na pokrywie zaworow.Bardziej prawdopodobne ze przez cieknacy uszczelnicz walka rozrzadu. Rozumiem ze masz go na ponosniku. Teraz masz szanse zobaczyc czy nie cieknie olej spod miski olejowej silnika. Czy nie cieknie spod kola pasowego silnika tego na dole co zakladasz na niego paski. Zeby zobaczyc czy nie cieknie przez uszczelniacz walka rozrzadu to odkrec ta obudowe plastikowa co oslania pasek rozrzadu na gorze . Jesli cieknie to do wymiany. Tylko ze wtedy zaplacisz za jego wymiane tak jak za wymiane rozrzadu.

Wydaje mi sie ze z pokrywy zaworow tylko cieknie, z walka rozrzadu nie cieknie, z kola pasowego tez nie, trudno mi to powiedziec na 100% bo troche tego oleju jest na silniku ale prawdopodobnie zlewa sie to wszysko z gory czyli spod zaworow.

 

Załozylem pasek od pompy wody i wlozylem termostat, zrobilem 5km na wysokich obrotach(3tys) gdy po jezdzie otworzylem maske to chodnica byla bardzo gorąca prawie parzyła, węże od chlodnicy rowniez byly bardzo gorace, ale pompa chyba dziala bo obieg jest dobry tzn waz na goze jest tak samo nagrzany jak ten na dole. A i jeszcze jedno czy to normalne ze tak szybko sie nagrzewa ten plyn, moze to tez moja wina bo troche oleju jest malo moze to i przez ten olej sie tak nagrzewa, nie wiem ale wy moze cos doradzicie a i czy ta pompa jest sprawna tak jak mi sie wydaje czy nie?

no i jeszcze jedno, dlaczego nie wlaczyl sie wentylator przeciez chlodnica pazyla? moze jaks czujnik siadl.

Edytowane przez tomekprimerap10
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik ma sie szybko nagrzac. Jesli to bylo 5km i te obroty to dobrze jest. Weze byly gorace ale czy mogles je troche scisnac czy byly twarde jak skala?Jesli mogles je troche scisnac to ok. Po tej jezdzie jaka byla temperatura na wskazniku .Jezeli nie nachodzilo na czerwone pole to ok. Sprawdz jutro czy jest woda w chlodnicy i stan w ziorniku wyrownawczym. Jesli ubylo to dolej ale na zimym silniku.Jutro zapalisz silnik ,dasz ogrzewanie na full i silnik ma sie grzac az sie wlacza wentylatory.Oczywiscie na postoju. Obserwuj temperature na silniku. Jesli bedzie wchodzic na czerwone pole to wylacz silnik. Bedziesz mial do wymiany termowylacznik ktory steruje wentylatorami. Jesli sie wlacza przed czerwonym jestes szczesliwy. Oleju dolej bo oprocz innych zadan ktore spelnia ma on za zadanie tez chlodzic ruchome czesci silnika i odprowadzac cieplo ktore sie przy tym wytwarza. Staraj sie wiecej nie przekaraczac tych 3tys obrotow. Zawsze sprawdzaj stan plynu w chlodnicy i zbiorniczku wyrownawczym. Jesli bedzie wszysko dobrze to musisz wymienic w najblizszym czasie wode na plyn chlodzacy. O tym jak wymienic plyn poczytasz sobie na forum. Wbrew pozorom nie jest to takie proste.Czesc.

 

Mialem goscia 3,5 letniego kolo siebie i musialem skonczyc pisac posta.Oprocz niesprawnego termowylacznika przyczyna niazadzialania wentylatorow moze byc przepalony bezpiecznik. Zaloz taki bezpiecznik jaki ma byc o ile bedzie potrzeba. Polacz je na krotko i zobacz czy chodza. Wiatraki wentylatorow maja chodzic lekko. Jesli silniczki sa dobre a wiatraki chodza ciezej to psiknij Wd40 i je rozruszaj. One obracaja sie na lozyskac slizgowych i moga sie zacierac z lekka. Mysle ze teraz juz temat wyczerpany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tomekprimerap10

jedno co mnie dziwi to to ze weze i chlodnica byla bardzo goraca a wskazowka na liczniku byla caly czas poziomo, a wydaje mi sie ze juz powinna dochodzic do czerwonego. A i weze dalo sie zginac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze napisales ze Ci sie wydaje. U mnie tez tak wskazowka stoi pionowo i przy jezdzie rzadko kiedy wentylatory sie wlaczaja. . Pomysl czy jak zagrzejesz wode do temp 80i wiecej stopni i polejesz ja reke to bedzie parzyc czy nie? Jesli gorny i dolny waz jest goracy to dobrze bo termostat dziala.Jesli dalo sie troche ugiac weze to tez dobrze bo uklad jest niezapowietrzony. Czyli wyszlo ze zaoliwiony i slizgajacy sie pasek klinowy byl przyczyna grzania sie silnika . Pozostalo jeszcze sprawdzic czy dzialaja wentylatory. Jesli dzialaja to masz byc zadowolony. Na stronie golownej w dziale zrob to sam masz artykuly dotyczace P10-poczytaj. W dziale Primera jest taki link na gorze -Primera instrukcje. Masz tam instrukcje do P10. Pobierz sobie. Prosba bys w sooim profilu uzupelnil ze P10 2.0D. Milej niedzieli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tomekprimerap10

Znowu cos nie tak z ta woda, zmienilem wode na plyn chlodniczy i podczas dluzszej jazdy wskazowka dochodzi do czerwonego pola, wszystkie weze sa bardzo gorace chlodnica u samej gory i kolo wejsc na weze jest parząca, a na samym środku zimna, wentylator sie nie wlacza, ale dziala bo kiedys mi sie wlaczyl, co to moze byc termostat czy uklad jest zapowietrzony, bo papa wodna jest chyba dobra A gdy włacze nadmuch na full i ustawie na cieple powietrze to wtedy sie tak nie grzeje

Edytowane przez tomekprimerap10
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek miales termostat na wierzchu wiec trzeba bylo go sprawdzic. Powinien byc dobry bo jak piszesz masz dol tez goracy.Jesli dol chlodnicy jest zimmny to termostat niedobry. Piszesz ze dol i gora jest goraca tylko srodek zimmy. Wyglada to na zapowietrzenie ukladu chlodzenia. Gdzies jakis pecherzyk powietrza siedzi. Napisales przedtem ze masz pompe wodna dobra . Nie cieknie i chodzi cicho.Napisales tez ze chlodnica przeplukana. Wykluczam popekane przewody i jakies ewentualne przecieki bo miales to dokladnie sprawdzic.Czy wymieniles plyn chlodzacy zgodnie z instrukcja,czy tlko wlales plyn i jazda. Do naszych silnikow (tylko ze ja mam turbo) ma wejsc 6,6 litra plynu chlodzacego +0,7 litra do zbiorniczka wyrownawczego. Jesli wlales duzo mniej to uklad zapowietrzony. Na teraz. Na zimnym silniku sprawdz stan plynu w chlodnicy -jesli trzeba to dolej i w zbiorniczku wyrownawczym-musi byc conajmniej minimum.Jesli nie ma dolejdo minimum . Ogrzewanie i temperatura na maksa. Wlaczasz silnik i chodzi chodzi dotad na postoju az sie wlaczy wentylator.Gasisz silnik i ma ostygnac .Ma byc prawie zimmy. Wtedy nie predzej sprawdzasz stan plynu i w chlodnicy i w ziorniczku. W zbiorniczku wyrownawczym stan ma byc miedzy min a max. W chlodnicy wiadomo. czy juz wymieniles ta uszczelke na pokrywie zaworowej?Musisz tez zauwazyc jedna rzecz . W tym samochodzie termostat otwiera sie calkowicie w 100stopniach. Pierwszy wentylator wlacza sie w temp90 stopni a drugi w 105 stopniach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tomekprimerap10

Tomek miales termostat na wierzchu wiec trzeba bylo go sprawdzic. Powinien byc dobry bo jak piszesz masz dol tez goracy.Jesli dol chlodnicy jest zimmny to termostat niedobry. Piszesz ze dol i gora jest goraca tylko srodek zimmy. Wyglada to na zapowietrzenie ukladu chlodzenia. Gdzies jakis pecherzyk powietrza siedzi. Napisales przedtem ze masz pompe wodna dobra . Nie cieknie i chodzi cicho.Napisales tez ze chlodnica przeplukana. Wykluczam popekane przewody i jakies ewentualne przecieki bo miales to dokladnie sprawdzic.Czy wymieniles plyn chlodzacy zgodnie z instrukcja,czy tlko wlales plyn i jazda. Do naszych silnikow (tylko ze ja mam turbo) ma wejsc 6,6 litra plynu chlodzacego +0,7 litra do zbiorniczka wyrownawczego. Jesli wlales duzo mniej to uklad zapowietrzony. Na teraz. Na zimnym silniku sprawdz stan plynu w chlodnicy -jesli trzeba to dolej i w zbiorniczku wyrownawczym-musi byc conajmniej minimum.Jesli nie ma dolejdo minimum . Ogrzewanie i temperatura na maksa. Wlaczasz silnik i chodzi chodzi dotad na postoju az sie wlaczy wentylator.Gasisz silnik i ma ostygnac .Ma byc prawie zimmy. Wtedy nie predzej sprawdzasz stan plynu i w chlodnicy i w ziorniczku. W zbiorniczku wyrownawczym stan ma byc miedzy min a max. W chlodnicy wiadomo. czy juz wymieniles ta uszczelke na pokrywie zaworowej?Musisz tez zauwazyc jedna rzecz . W tym samochodzie termostat otwiera sie calkowicie w 100stopniach. Pierwszy wentylator wlacza sie w temp90 stopni a drugi w 105 stopniach

Termostat sprawdzał poprzedni właściciel w wodzie na gazie i mowil ze jest dobry, doł jest gorący tzn wąż i jakies 5 cm chlodnicy wokół niego ( ale staje sie goracy po dluższej jaździe) Pompa nie cieknie i chodzi cicho wiec wydawalo mi sie ze jest dobra, napisalem ze chlodnica przeczyszczona ale tak naprawde to spuscilem plyn i nic poza tym, przeciekow niema bo to sprawdzilem, plyn wymienilem zgodnie z instrukcja tylko ze ta instrukcja byla kolegi, czyli: odkrecic korek chlodnicy i odkrecic dolny waż, prawie caly plyn wylecial przez doł, a pozniej odkrecilismy termostat i tez cos plynu z tamtad wyplynelo, pozniej gdy zalozylismy dolny waz i wlozylismy termostat to zaczelismy wlewac plyn do chlodnicy, ale przed tym odkrecilismy odpowietrznik, gdy nalalismy plynu do chlodnicy to dolalem jeszcze do zbiorniczka na MAXA plynu, i zakrecilem odpowietrznik, ale gdy na drugi dzien zaczolem testowac czy juz woda sie nie grzeje to zaczela lac sie woda z tego odpowietrznika wiec z kolega postanowilismy zlikwidowac ten odpowietrznik bo cieklo z niego i ucielismy weza tuz przed odpowietrznikiem i podlaczylismy go bez odpowietrznika, bo przez niego wycieklo mi podczas jazdy z jakies 2 litry plynu wiem moze ze sle zrobilem ale inaczej sie nie dalo, kupilem nawet takie opaski termokurczliwe ale i przez to plyn wyciekal, wiec postanowilem uciac ten odpowietrznik. Pynu nie wiem ile wlalem ale pewnie kolo 6 litrow. Wentylator mam tylko jeden ten po prawej strinie chlodnicy (czyli po stronie kierowcy) i sie nie wlancza tzn raz sie wlaczyl na 5 sekund po dlugiej jezdzie, wydaje mi sie ze tam gdzie znajduje sie czujnik od wentylaora jest zimny plyn lub powietrze wiec dlatego sie nie wlacza, plynu po zlikwidowaniu odpowietrznika juz nie trzeba dolewac, (Czytalem poprzedniego posta znajomemu i mowil mi ze gdyby byla banka powietrza w chlodnicy to pompa wodna by to przepchala, pisze to tylko dlatego ze moze to wam cos pomoże) Panie krzysztofie prosze pana o pomoc bo tylko pan odpisuje na moje posty, i bardzo mi juz pan pomogl;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszedzie pisza ze maja byc 2 wentylatory. Masz zapowietrzony uklad z tego co opisujesz. Po pierwsze uklad sie odpowietrza na postoju bo silnik sie wtedy szybciej nagrzewa niz w czasie jazdy. Pisales ze kiedys wlaczyl sie ten wentylator. Kiedy Ci sie wlaczyl?. Przed wymiana plynu czy po wymianie.Ale chyba przed wymiana .Pisales rowniez ze przed wymiana wody na plyn miales chlodnice i weze gorace? Tak? Powiedz mi jeszcze czy jak jezdziles i wlaczyles ogrzewanie to bylo cieplo w aucie? To wyglada na zapowietrzenie ukladu.Pompa jeszcze nie przepchala plynu calkowicie. Po wymianie plynu na nowy uklad sie nie odpowietrzy dopoki sie nie wlaczy wentylator. Musi sie wentylator wlaczyc.Jeszcze raz Ci pisze . Teraz ogrzewanie i temperatura na maksa. Silnik na postju i zagrzewa sie dotad dopoki sie nie wlaczy wentylator. Pisalem Ci kiedys ze u Ciebie jest termowylacznik dwustopniowy dlatego ze jakby nie zadzialal pierwszy stopien (temp wlaczenia 1 wentylatora 90stoni ) to wtedy wlacza sie drugi wentylator ale juz temperatura jego wlaczenia to 105stopni .Czyli wejdzie Ci na czerwone pole. Prosze pamietaj jeszcze o jednym .Temperatura wrzenia wody to 100 stopni a plynu chlodzacego powyzej 106 stopni. Dlatego drugi wentylator wlacza sie w temp 105stopni. Gdzies czytalem na forum ze gosciu w nissanie zaadoptowal wentylator z poloneza. Pisal ze bylo troche przerobki i jest na lozysku tocznym a nie tulejce. WEdlug niego jest to lepsze rozwiazanie. Jak mu dasz to na maksa i bedziesz go grzal to zobacz czy jest cieplo w samochodzie. Jesli nie to juz jest inny temat. Podaj emalia to ci wysle na temat naprawy tego nissana . Czesc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolezko, przeczytalem twoje posty i musze Ci powiedziec, ze silnik jest goracy jak pracuje ;) czyli OK

Jedynie wentylatory Ci sie nie zalaczaja - jesli kiedys sie wlaczyly to mozna podejrzewac, ze dalej beda sie wlaczac a wlacza je czujnik na dole chlodnicy

 

I pewnie w takim momencie zagotowal sie do tego stopnia ze wywalalo plyn - bo stan przed zagotowaniem jest OK dla silnika

Edytowane przez Friday71
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nareszcie sie ktos odezwal. Ty kolego masz taki sam samochod i ile u Ciebie w samochodzie jest wentylatorow?. Teraz zwroc uwage na to ze jak silnik jest goracy to chlodnica i weze sa wtedy gorace. U kolegi tomka wskazowka dochodzi do czerwonego pola i niecala chlodnica jest goraca . Dlatego napisalem ze uklad jest zapowietrzony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...