bziku Opublikowano 4 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2010 Witam wszystkich, pierwszy raz zwracam się z prośba na forum Wiem ze temat był wałkowany (przejrzałem wiele wątków), ale nie znalazłem ostatecznej odpowiedzi. Ponieważ mam problem z brakiem mocy w mojej "RUDEJ", zgodnie z poradami z podobnych tematów pomierzyłem napięcia na przepływce. Oto moje wyniki: 1,73 - na luzie 2,15 - 2500 obr. 2,74 - 5000 obr. Czy te wyniki pozwalaj stwierdzić ze przepływka jest ok, czy ze raczej do wymiany? Bo czytałem na którymś z wątków, że przy wysokich obrotach powinna być sporo ponad 3V? a u mnie jakoś mało. Zaznaczam ze silnik 1.6 a przeplywka hitachi (3 piny) Proszę o poradę. I jeszcze jedno pytanie, czy u was tez po odkręceniu korka od oleju dmucha powietrzem i chlapie olejem (na wolnych obrotach)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 5 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2010 a co sie dzieje?? powinno być 1. włączona stacyjka, silnik nie działa silnik nagrzany do "temperatury pracy" 2. na wolnych - 1.0 - 1.7V 3. 2500obr/min - 1.7 - 2.1V 4. około 4000obr/min - 1.0 - 1.7V do około 4V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bziku Opublikowano 5 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2010 (edytowane) Samochod mam od niedawna i mam z nim taki problem ze ma slabe przyspieszenie. Kiedys zmierzylem i wyszlo 18s. do 100, czyli troche slabo. Wiem ze silnik 1.6 nie jest demonem predkosci, ale az taki wolny nie powinien byc. Dlatego sprawdzam na poczatek przeplywke. Z tego co piszesz punkty 2 i 3 sa u mnie w normie. punkt 1 jakos mi umknal w pomiarze. Natomiast punkt 4 jest juz u mnie chyba poza norma. No bo czy przy przygazowaniu do 5000 nie powinno byc wiecej niz te 2,74 ? Edytowane 5 Września 2010 przez Bziku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 5 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2010 na to wygląda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bziku Opublikowano 5 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2010 masz na mysli walnieta przeplywke? A gdzie jeszcze moge szukac przyczyny spadku mocy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 5 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2010 najlepiej by było ją podmienić z kimś, filtry pozmieniane?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bziku Opublikowano 5 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2010 Tak, filtry pozmieniane, świece i przewody - wszystko w ciągu ostatnich 3 miesięcy. Dobrze by było z kimś się zamienić i to sprawdzić, albo chociaż ktoś kto ma identyczny samochód i taką sama przepływke sprawdził by ile jest u niego. Może ktoś da rade chłopaki? Mam jeszcze zamiar skoczyć gdzieś do mechaniora i zrobić pomiar kompresji, może to coś wyjaśni? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 5 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2010 Kolego zanim zrobisz pomiar cisnienia sprezania to jedz i sprawdz czy masz dobrze ustawiony zaplon.Nie bede tu opisywal jaki wplyw na moc i zuzycie paliwa ma prawidlowe ustawienie zaplonu,ale duze.Dlatego sprawdz bo napisales ze to autko niedawno kupiles. Z tego co mam napisane to u Ciebie w silniku GA 16DE kat poczatkowy wyprzedzenia zaplonu na biegu jalowym przy odlaczonym zlaczu czujnika polozenia przepustnicy(zwroc uwage diagnoscie na to bo czasami nie wiedza)wynosi 10 stopni +/-2 stopnie przed ZZP albo jak kto woli GMP. Sprawdzenie to nie bedzie duzy koszt a bedziesz pewny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bziku Opublikowano 10 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Września 2010 W między czasie przeczyściłem przepływke. Rozebrałem, wyczyściłem druciki pędzelkiem bo oba były w jakiejś czarnej sadzy. Złożyłem i pomierzyłem po tym napięcia - identyczne wyniki. Trochę się zmartwiłem, bo myślałem ze to coś da. Bylo to w sobota wieczór. W niedziele w ogóle nie odpalałem auta, i dopiero w poniedziałek rano pozytywne zaskoczenie! W drodze do roboty, ewidentnie czułem ze Ruda lepiej idzie! Lepiej przyspiesza, silnik chyba tez inaczej chodzi, jak by ciszej, zwłaszcza na wyższych obrotach, kiedyś "wył" bardziej, teraz spokojniej i ciszej się wkręca na obroty. Niestety cieszyłem się tylko chwile powrotem mocy, bo zanim dojechałem do roboty i zanim dokładnie to wszystko przetestowałem, zaczęło mi sie ślizgać sprzęgło - i to dość mocno. Masakra! Wiedziałem ze to już niedługo nastąpi , bo juz od daaaawna brało wysoko. Ale akurat teraz ?! No i juz nici ze sprawdzania przyspieszenia. Ale spoko w czwartek juz umówiłem się na wymianę. Wtedy będę mógł już konkretnie sprawdzić czy moc wróciła, czy może tylko mi się zdawało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pakuś Opublikowano 22 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2010 i jak Bziku,jak sytuacja? bo ja mam podobny problem i taki sam model miałem ustawiany zapłon-mechanik 4 razy go ustawiam za tym 4 się udało i autko fajnie jezdziło,ale... ale... zmieniłem jeden kabel od zapłonu-bo był nie z kompletu i coś się pochrzaniło-wrócilem do poprzedniego,ale już nie pomogło!!! myślałem że to przewody kupiłem nowe ngk nic nie pomogło,swiece też nic,manewrowałem zapłonem(wcześniej sobie zaznaczyłem jakby co) i też zawiele nie pomogło efekt jest taki że czasami ładnie idzie,a czasami go jakby coś muliło,jakby palił na 3 gary i dzieje się to podczas jazdy sam już nie wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bziku Opublikowano 8 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2010 Siemka, Sorki ze tak dlugo, ale myslalem ze juz nikt tu nie zaglada i przypadkiem zauważyłem Twoj post. Co do auta, to pierwsze wrazenie mialem takie, ze mu sie poprawilo. Lepiej przyspiesza, czuc bylo roznice na wszystkich biegach. Dla porownania znow zmierzylem przyspieszenie do 100 i teraz wyszlo mi cos ok 15, czyli troche lepiej (choc nie robilem tego jakos extremalnie). Oczywiscie to tylko po czyszczeniu przepływki, nic innego nie robilem. Jednak tez mam wrazenie ze sa momenty kiedy moc jest większa, a czasem jak by słabł (tez w czasie jazdy). Sam nie wiem gdzie dalej szukac rozwiazania? Na razie i tak jestem zadowolony, rajdowcem nie jestem, a poprawa jednak mała jest Moze i ja sprawdze ten zapłon? ile to kosztuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pakuś Opublikowano 9 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2010 też miałem czyszczoną przepustnicę, oraz przepływomierz ale generalnie podejrzewam że jest to pewnie związane z zapłonem-tylko dlaczego obecnie w czsie jazdy to się zmienia? potrafi naprawdę dynamicznie jeżdzić a za chwilę to sie urywa! ps.ktoś ma namiary na gościa który ustawił by zapłon jak należy? wiem że w Warszawie jest Cobcio, ale najlepiej jakby był z podkarpacia,świętokrzyskiego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bziku Opublikowano 10 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Października 2010 No ja tez nie mam pojęcia? Swoja drogą, to ja nie jestem pewny tego czy moja przepływka nie jest mimo wszystko do wymiany, bo jednak napięcie niziutkie przy wyższych obrotach. Z tego co czytalem to napiecie np przy 5000 powinno byc sporo wyzsze. A zapłon też będę chciał ustawić, na szczęście do Coobcia mam bliżej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.