misster Opublikowano 25 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2014 (edytowane) Dzięki za pomoc, nie było by tego problemu, gdyby usterka nie objawiała się sporadycznie. Edytowane 25 Czerwca 2014 przez misster Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 26 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2014 Bez sensu, jaką masz gwarancję że kupisz sprawny? założysz i stwierdzisz że to nie to bo te same objawy i zaczniesz wymieniać pół silnika. Jak już chcesz coś spróbować to zdejmij ten co masz i dobierz troszkę grubszy oring gumowy co jest na jego końcu. złóż spowrotem - czasem pomaga ale nadal nie ma 100% pewności. Nic to nie da. Próbowałem tak ratować swój. Efektu zero. W większości przypadków przyciera się tłoczek zaworu i jego reakcja jest spowolniona na zmianę ciśnienia. Stąd te dziwne objawy Ewentualnie można by spróbować jeszcze skasować ustawienia pracy zaworu w ECU. Jeśli będzie gorzej to masz potwierdzenie że to SCV. Ale może się okazać że nic się nie zmieni a objawy będą się pojawiać sporadycznie. Ten test nie daje 100% pewności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misster Opublikowano 28 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2014 Panowie jeszcze pytanie laika, czy ten element - zawór jest rozbieralny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 28 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2014 Nie. Niestety nawet jak go rozbierzesz to wyczyszczenie nic nie da. Element uszkadza się mechanicznie i nawet nie widać że jest uszkodzony. Mój stary zawór który wyciągnąłem wyglądał jak nowy, z wyjątkiem obudowy zewnętrznej która nosiła ślady brudu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endru Opublikowano 29 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2014 Na pocieszenie nie tylko my mamy problemy z tymi zaworami. Problem został fajnie opisany na forum opla. http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/170301-zawory-scv-z30dth/page-3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lp78 Opublikowano 29 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2014 Panowie, tak jak juz pisałem wczesniej - mozna na czas przetestowania zrobic częściowo regenerację zaworu scv. W toyocie rav4 tez miałem takie problemy. Po pierwsze dało sie wowczas przetestować ktory zawor szwankuje i mozna było wymoczyć go z 24 godziny w benzynie ekstrakcyjnej traktując co jakis czas ten zawor podlaczajac na krótko kablami do akumulatora. Pomagało na krótki czas - akurat zeby sie upewnić ktory szwankuje. Opis co i jak w moim wcześniejszym mailu. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misster Opublikowano 3 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2014 Możecie polecić jakiś sprawdzony warsztat na terenie śląska, który będzie biegły w wymianie tych zaworów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastia1 Opublikowano 3 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2014 Możecie polecić jakiś sprawdzony warsztat na terenie śląska, który będzie biegły w wymianie tych zaworów? Nie jest to jakoś skomplikowane, ja w T30 wymieniałem sam Możesz śmigać do Bosch Service Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misster Opublikowano 3 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2014 W Boschu nie chcieli podjąć rozmowy, podpieli auto do kompa z wynikiem 0 błędów i dla nich nie ma usterki - auto jest dobre . Ponadto nie wiem które zawory zamówić. Wolałbym zostawić auto do kompleksowej wymiany, żeby potem nie było że coś nie pasuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endru Opublikowano 12 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2014 Jestem już po wymianie zaworów na pompie w silniku 2,2Di 114KM i jestem mega . Po krótce opiszę objawy. Brak mocy, szarpanie i wyraźne odczucie braku paliwa podczas przyśpieszania na 4, 5, 6 biegu w zakresie od 2,5 do 3 tyś obrotów. Początkowo występowało to sporadycznie po zimie tak na miesiąc, reszta roku ustępowało. W tym roku nie ustąpiło, a w serwisie bosha rozłożyli ręce więc postanowiłem sam się tym zająć. Pierwsze zakup zaworów - wiem boli 800zł. Drugie zdjęcie wycieraczek i plastikowego podszybia - prosta. sprawa Trzecie domontowanie mechanizmu wycieraczek - prosta sprawa. Czwarte wymontowanie metalowego podszybia - cztery śrubki - prosta sprawa. I jak widać mamy dostęp do tylnej części silnika. Najgorsze - przed nami zdjęcie kostek z zaworów, o ile zielona poszła łatwo to z czerwoną siąść i płakać - bez kombinerek nie dałem rady, a ułomny jakoś tam nie jestem. Jeszcze dzisiaj mnie palce pieką, tak fatalny dostęp, a ile figur na samochodzie odwaliłem - masakra. Są i winowajcy. Samo wykręcenie śrubek i wyjęcie zaworów poszło łatwo z dobrym kompletem kluczy samymi rękoma. Montaż w odwrotnej kolejności sama przyjemność. Przy okazji dobrego dostępu wstawiłem podgrzewacz paliwa na powrocie ogrzewania, teraz żadna zima nie straszna. Nie robiłem resetu pompy, a problemy znikły i zapala jakby lepiej. X znów jak nowy. 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 12 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2014 szybę masz pękniętą? za robote - szacun - wiem ile nerwów kosztują naprawy Xa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endru Opublikowano 12 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2014 mam pękniętą na samym dole i jeżdżę już tak z 5 lat, na razie nie wyłazi na wierzch to nie zmieniam, za maską za bardzo nie widać to dowodu jeszcze nie zabrali Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 12 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2014 Takie pęknięcie można spróbować zakleić - jedź do fachmana od szyb - koszt - jakieś 30 do 50 zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 13 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2014 dawaj foty podgrzewacza! stanadyne kupiłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 13 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2014 http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/86546-t30-podgrzewacz-paliwa-stanadyne/?do=findComment&comment=885625 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endru Opublikowano 13 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2014 Z elektrycznego podgrzewacza nie byłem w pełni zadowolony (za mała wydajność), wstawiłem podgrzewacz który ogrzewa paliwo od płynu chłodniczego. coś podobnego. Urządzenie przetestowane przy naprawdę dużych mrozach i filtr paliwa był cieplutki. Wstawiamy na powrocie ogrzewania z nagrzewnicy, tak aby latem jak nie jest włączone ogrzewanie nie podgrzewało paliwa. Teraz naprawdę nie będę się już martwił że mi filtr zamarźnie na trasie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misster Opublikowano 14 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2014 Szkoda, że nie mam bliżej do Ciebie, bo widzę, że robota pełna profeska :)Chętnie dałbym zarobić. U mnie narazie jeździ to wymianę odwlekam a tysiąc pln na wakacje się przyda Zawory zamawiałeś w ciemno, pasowały? czy po numerach starych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 14 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2014 Napiszę. A nie mówiłem? Zawory SCV to takie dziadostwo specjalnie dla serwisów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endru Opublikowano 15 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2014 (edytowane) Zawory zamawiałem po numerach pompy i kojarzeniu starej numeracji zaworów z nowymi numerami o nieco zmienionej jak piszą nowszej (ulepszonej) wersji. Trochę o tym poczytałem. Robota naprawdę nie jest ciężka i z dobrym ściągaczem do wycieraczek to nie ma większego problemu (jakieś trzy może cztery godzinki tak zeby nic nie urwać). Drugi raz by było dużo szybciej. Już raz ktoś je wymieniał bo nawet zaznaczył która kostka ma iść do czerwonego zaworu . I to potwierdza żywotność tych zaworów czyli jakieś 80 tyś. Jak mówiłem najgorzej było ze ściągnięciem czerwonej kostki z zaworu. Ciekawe ile kosztowała by wymiana zaworów w rzetelnym warsztacie. Może ktoś wymieniał i zna cenę? Edytowane 15 Lipca 2014 przez endru Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misster Opublikowano 17 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2014 Wysłałem zapytanie do serwisu nissana... I już dwa tygodnie czekam na odpowiedz Dam znać jak odpiszą Daj namiar u kogo zamawiałeś zawory Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endru Opublikowano 22 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2014 wysłałem na PW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzela33 Opublikowano 24 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2014 Witam...już opisywałem swoje problemy więc nie będę śmiecił...samochód oddałem w maju do mechanika nie miałem ciśnienia na naprawę bo ciągle w Polsce w autobusie więc auto nie jest niezbędne...Zaczeliśmy od wtrysków ,zawiózł do warsztatu na maszynę diagnoza 1 wtrysk walnięty...Oczywiście szukaliśmy dobrej używki ale nie jest to łatwa sprawa...11 (!!!!!!!) używanych sprawdzonych każdy beznadziejny...na allegro jednak ludzie się szmacą coraz bardziej..Decyzja-nowy trochę boli bo 1250 zł..no ale co począć...auto przyspiesza nie szarpie jakby lepiej pali ruszanie z 2 żaden kłopot i terkotanie podczas przyspieszania znikło...Oczywiście nie u każdego bedzie to samo ale może warto sprawdzić wtrysk na początek 30 zł za każdy...kopci mniej i podejrzewam że jeszcze będzie mniej kopcił tylko że stał 2,5 miecha a jak mu dam po pi...to powinno pomóc.pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thaz Opublikowano 21 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2017 Odgrzewam kotleta ;-) Pacjent: T30, 114KM, 2003. Objawy: Zaczęło się od piszczącego paska klinowego (chyba, bo są dwa). Równolegle (jeszcze przed wymianą pasków) miałem sytuację - normalna jazda po obwodnicy, nagle kilka krótkich szarpnięć i zapalone kontrolki abs, kontroli trakcji, świecy żarowej i żółte 4x4. Po kilku sekundach wszystko zgasło i auto pracowało normalnie (chociaż wydawało mi się że nieco głośniej klekotał silnik). Po zgaszeniu i odpaleniu wszystko wróciło do normy. Kilka dni później wymieniłem oba paski i wszystko spoko. Niestety, po dwóch dniach któryś pasek przez kilkanaście sekund zaczął piszczeć (przy odpalaniu zimnego). No nic, trzeba chyba wyregulować ale... dzisiaj jadąc do pracy znowu problem jak na początku - choinka z kontrolek i krótkie szarpnięcia. Zaglądałem pod maskę, na pewno rura od intercoolera (ta po prawej) nieco się poci. Pytanie - czy to pompa, wtryski czy te cudo od dawkowania paliwa? Prewencyjne zaleję dzisiaj coś czyszczącego SPS czy coś w ten deseń i zobaczę jak się sprawa ma. Co jak co, auto ostatnimi czasy nie ma lekko i było wytrzęsione na gównianych drogach (taki mam dojazd ostatnio), więc pocieszam sięże tylko coś się tam mogło obluzować. Co Wy na to? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 21 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2017 Symptomatyczne jest to ślizganie paska. Wskazywałoby to na problem z kołami napędowymi lub oporem sprężarki lub innego urządzenia na pasku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 22 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2017 Ślizganie paska nie robi takich hecy z kontrolkami, wiem bo u mnie co chwile piszczy na mokrym a nie chce mi się naciągać. Może być coś elektrycznie, niedokręcona masa czy połączenie elektryczne, albo nie zawsze stykający bezpiecznik , Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.