Gość mmkw Opublikowano 7 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2010 Witam serdecznie. Od 1,5 miesiąca jestem właścicielem Nissana Almery N16 2.2 Di 2000 rok 110 KM. Na początku wszystko funkcjonowało bardzo dobrze prócz błędu przepływomierza. Od jakiś dwóch tygodni zaczęły się problemy. Almera zaczęła mieć problemy z odpalaniem po nocy bądź po długim postoju przeważnie przy niskiej temperaturze. Kręciłem kluczykiem około 10 sekund i dopiero wtedy z wielkim trudem odpalała ale za pierwszym razem. W zasadzie za każdym razem gdy pojawiały się problemy z odpalaniem z rury ulatniał się biały dym. W ostatnich dniach intensywność białego dymu zwiększyła się do tego stopnia, że przy odpalaniu potrafił zadymić całe osiedle. Z początku podejrzewałem świece albo pompę. Mechanik wykluczył oba podejrzenia. Wykręcił wtryskiwacze, które zawiozłem do sprawdzenia, okazało się, że trzy z czterech nadają się do złomu. Z racji tego, że takie wtryskiwacze są aktualnie w Polsce niedostępne, można je ściągnąć jedynie z Niemiec, kupiłem więc używki, które po sprawdzeniu okazały się być w stanie nadającym się do zamontowania. Wcześniej mechanik podejrzewał, że zapowietrzył się układ paliwowy tak więc kupiłem zbrojony przewód paliwowy oraz zaworek zwrotny. Po montażu zarówno przewodu, zaworka jak i wtryskiwaczy okazało się że problem nie zniknął. Mało tego odczuwam ogromny spadek mocy, wciąż mam niewymieniony przepływomierz ale zawsze w momencie gdy go zdejmowałem auto uzyskiwało dużą większą moc w stosunku do założonego wadliwego przepływomierza. Tym razem niestety po zdjęciu przepływki nie zauważyłem żadnej różnicy. Gdzieś na forum wyczytałem ze zdrowe auto na 3 biegu od prędkości 60 km/h powinno iść do 100 km/h w przeciągu około 6 sekund. Moja próba pokazała wynik ponad 13 sekund... . Jestem na 100% pewny, że wcześniej po zdjęciu przepływomierza szedł zdecydowanie szybciej. Mechanik również wykluczył zasyfienie filtru powietrza oraz filtru paliwa. Sugerowałem mu również pękniecie uszczelki pod głowicą ale mówił, że nie zauważył wycieku płynu chłodniczego. Dodam, że nie mam zielonego pojęcia na temat mechaniki także proszę o nie krytykowanie mnie jeżeli napisałem jakąś głupotę. Mechanik podejrzewa jeszcze problem z ustawieniem zapłonu ale ostrzegł mnie, że to wiąże się z dużymi kosztami więc wolałbym spróbować jeszcze sprawdzić coś innego. Proszę o pomoc, sugestie i rady. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 7 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2010 Czy musisz dolewać płynu chłodniczego? Jeśłi tak, to upg*, jeśłi nie, trza szukac dalej Skoro pompa i wtryski sprawdzone i na pewno są ok, to pozostaje źle ustawiony rozrząd (a więc nieodpowiedni kąt wtrysku-zapłon). Sprawdzenie Stówka, max dwie i mechanik (ale mechanik, najlepiej jakiś od diesli, a nie pan Tadek) będzie wiedział. *uszczelka pod głowicą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mmkw Opublikowano 8 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2010 Zapomniałem dodać, że samochodem strasznie szarpie zaraz po odpaleniu po długim postoju(szarpie na 2 i 3 biegu, trwa to parę minut). Natomiast gdy silnik się rozgrzeje, odpala bez żadnego problemu na tak zwany dotyk(przynajmniej odpalał przed oddaniem do mechanika). Spadek mocy po wymianie wtryskiwaczy oraz przewodu jest dramatyczny(nie upieram się, że spadek mocy to skutek tej wymiany, być może pojawił się jako zupełnie nie związany z nią nowy problem). Naniosłem ołówkiem kreskę przy zbiorniku płynu chłodniczego, niedługo zobaczę jak to wygląda, gdy przejadę nim parę km. Mam pytanie. Czy źle ustawiony zapłon może powodować wszystkie trzy problemy (biały dym, spadek mocy, kłopoty z odpalaniem). Dodam, że nie odpala mi już za pierwszym razem po długich mękach lecz za drugim-trzecim, dźwięk przy odpalaniu również jest już inny (powiedzmy że bardziej niepokojący).Podejrzewam również awarie turbiny,czy ktoś może wie jakie są objawy jej padania/padnięcia? Przy sprawdzaniu stanu oleju nie zauważyłem koloru kawy z mlekiem ani śladów wody.Pozdrawiam i proszę o wyrozumiałość, jeżeli to co piszę jest co najmniej niezrozumiałe lub nielogiczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasio_ciaputek Opublikowano 8 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2010 (edytowane) Ja na Twoim miejscu pierwsze co bym zrobił to podłączył auto pod CONSULTA w ASO i pojeździłbym trochę nim. Jeżeli problem występuje po nocy, to zostawić u nich i niech rano jak przyjdą do roboty go odpalą i posprawdzają turbo, pompę, wtryskiwacze, rozrząd. Taka usługa kosztuje 120 zł a może ujawnić sporo szczegółów dotyczących jednostki napędowej auta. Jeżeli po kupnie nie zmieniałeś filtrów i oleju to zrób to od razu. Mnie jeden mechanik powiedział, że nie potrzeba zmieniać filtra powietrza, wystarczy "sprężarką dmuchnąć". Fakty są jednak takie, że po zmianie filtra u siebie skończyły się problemy z zamuleniem auta, które opisywałem na forum. A już snułem różne tezy, od turbo, przez przepływomierz, po VP-44. Jeżeli na starych wtryskiwaczach samochód dobrze przyśpieszał a na tych co masz teraz słabo, to coś tu śmierdzi (mam nadzieję, że nie oddałeś starych mechanikowi). Jeżeli Twój nissan nie został poddany przeprogramowaniu ECU (tzw chip tuning) to po rozgrzaniu silnika powinieneś czuć "kopa" tak od ~2000-2500 obrotów (u mnie największy jest na 2 biegu) przy przyśpieszaniu z pedałem gazu wciśniętym tak między 3/4 a podłogą. Jeżeli nie czujesz to może to być turbo, ale wcale nie musi. Sprawdź wizualnie turbo, czy rury prowadzące do i z nie są zaolejone. Tyle na razie mi do głowy przychodzi. Aha I koniecznie pomierz napięcia na przepływomierzu. Jest to opisane na forum i w manualu, którego sobie ściągnij (link na forum) Edytowane 8 Września 2010 przez jasio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 8 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2010 (edytowane) Biały dym, słabe odpalanie i mało mocy to są objawy źle ustawionego początku wtrysku (zapłonu),bądź też padnietej upg Natomiast turbiny bym tu nie mieszał. Jej wina to prawie na pewno nie bedzie. Edytowane 8 Września 2010 przez nunu85 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mmkw Opublikowano 8 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2010 (edytowane) Dzięki za odpowiedź. Zaraz po kupnie auta spuściłem olej oraz wymieniłem filtr oleju. Samochód kupiłem od jak mi się wydaje uczciwej osoby, która wszystkie filtry wymieniła w kwietniu tego roku dlatego uznałem, że poczekam 2-3 miesiące z wymianą filtru powietrza i paliwa. Stare wtryskiwacze mam w domu, nikomu nie oddawałem, mechanik ich także nie chciał. Generalnie z nimi jest taka historia, że końcówka do nich jest z Boscha a Bosch przestał ją produkować już w 2001 roku i od 2001 zaczął sprzedawać tylko kompletne wtryski. Byłem skłonny kupić nowe ale dowiedziałem się, że aktualnie w Polsce na magazynie są tylko 2 sztuki(ja potrzebuje czterech), resztę trzeba było ściągnąć z Niemiec i potrwało by to minimum parę dni,tygodni(była mowa nawet o miesiącu). Zależało mi aby problem rozwiązać jak najszybciej więc jeszcze tego samego dnia kupiłem w warszawie używki. W ogłoszeniu na allegro było napisane, że pasują do Almery n16 i Tino silników 2.2 di począwszy od roku produkcji 2000. Wizualnie wyglądają tak samo jak te wykręcone. Zostały sprawdzone przez innego mechanika na maszynie pod ciśnieniem i stwierdził, że są dobre i porównaniu z tamtymi wykręconymi są w bardzo dobrym stanie. Co do mocy rzeczywiście było tak jak mówisz nawet i z zepsutym przepływomierzem mogłem odczuć kiedy dostaje moc. Przed oddaniem do mechanika gdzie pojawił się biały dym oraz problemy z odpalaniem ta moc była odczuwalna natomiast po montażu tak jak wspominałem samochód chodzi jak by był jedną nogą w grobie. Miesiąc temu podłączałem go pod komputer i wykazał mi błąd przepływki, miałem ją wymienić w ostatnim czasie ale nie mogłem się zdecydować czy kupić zamiennik za około 220 zł czy za 500 zł z Boscha. Co do Chip Tuningu, nie stosowałem. Pozdrawiam. Edytowane 8 Września 2010 przez mmkw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 8 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2010 Przepływomierz Boscha kosztuje 366zł bezpośrednio w IC przy zwrocie starego przepływomierza. Ja bym poszukał w sklepach z częściami, żeby kupić taniej (sklepy często mają spore rabaty w IC) Mój odnośnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mmkw Opublikowano 8 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2010 (edytowane) Chciałem wrzucić dwa filmiki, które obrazują moją sytuację ale przy próbie załączenia pliku otrzymałem komunikat, iż nie posiadam dostępu do tej funkcji. Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć co mogę zrobić aby jednak te pliki załączyć? Z góry dziękuje za odpowiedź Wrzucam wspomniane filmiki. Być może ktoś po ich obejrzeniu będzie miał jakiś pomysł i zechce się nim podzielić. Pozdrawiam i z góry dziękuje za porady i sugestie. Niestety nie udało mi się wrzucić dwóch filmików(oba przekraczają mój limit 4 mb) dlatego wrzuciłem tylko moment odpalania. VIDEO0004.mpg Edytowane 8 Września 2010 przez mmkw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qlee11 Opublikowano 8 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2010 (edytowane) Mi to wygląda na ewidentny problem z układem wtryskowym, złe wtryski, bądź przestawiony rozrząd (mocno wyciągnięty łańcuch) Myślę że żadne "czarowanie nad silnikiem" tu nie pomoże, Polecam jak koledzy podłączenie pod Consulta w aso lub u jakiegoś specjalisty od diesli. I koniecznie sprawdź kompresję!!! Silnik równo Ci chodzi jak już zapali czy się telepie itp ? Pozostałe filmiki proponuje wrzucić na You Tube i zapodać linka na forum Edytowane 8 Września 2010 przez qlee11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mmkw Opublikowano 8 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2010 Mi to wygląda na ewidentny problem z układem wtryskowym, złe wtryski, bądź przestawiony rozrząd (mocno wyciągnięty łańcuch) Myślę że żadne "czarowanie nad silnikiem" tu nie pomoże, Polecam jak koledzy podłączenie pod Consulta w aso lub u jakiegoś specjalisty od diesli. I koniecznie sprawdź kompresję!!! Silnik równo Ci chodzi jak już zapali czy się telepie itp ? Pozostałe filmiki proponuje wrzucić na You Tube i zapodać linka na forum Wtryski zostały wymienione wczoraj, ale po zamontowaniu nowych(używanych ale sprawnych, sprawdzanych na urządzeniu) tak jak wspomniałem wcześniej nissanowi się jeszcze pogorszyło(spadła moc oraz gorzej odpala). Został założony zaworek zwrotny i nowy przewód więc zapowietrzenie również odpada, jak już odpali to telepie autem, podczas jazdy również nie łapie wszystkich cylindrów. Rozrząd sprawdzę niedługo ale u innego mechanika, bo ten raczej nie poradzi sobie z samochodem, niestety ten inny ma czas dopiero od poniedziałku wiec narazie pozostaje mi teoretyzowanie co może dolegać autu. Mam głupie pytanie, czy otwór do którego wlewacie olej silnikowy jest u was w połowie zasłonięty blaszką? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qlee11 Opublikowano 8 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2010 Wlew oleju jest u mnie też w połowie zasłonięty więc to normalne. W takim razie czekamy na diagnozę mechanika i daj znać jak tam sprawa się rozwija. Moim zdaniem do sprawdzenia: -wtryski -pompa wtryskowa -rozrząd -kompresja Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mmkw Opublikowano 8 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2010 Załączam oba filmiki. Moment odpalania oraz biały dym. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario632 Opublikowano 8 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2010 Zgadzam sie z kolega wyzej. Ja bym podjechal do ASO i podpiał pod tego consulta. 120zl nie majatek a duzo moga pomoc. Przeczysc przeplywke i sprawdz napiecia potem. Jak nie pomoze to za ok 360zl (z koncówka nr. 005) kup w ASO lub IC. Oczywiscie Przeplywka nie jest odpowiedzialna za twoje problemy ale jak jest zla to wymien. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wysoki_tomas Opublikowano 3 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2010 Mam podobny problem , tylko z x-trailem 2.2 dci. Jeśli zdiagnozujesz , proszę o podpowiedź... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.