Gość majstru Opublikowano 8 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2010 Witam, jestem nowy i zwracam sie do Was o informację co może być przyczyną następującej sytuacji: W ostatnim czasie próbowałem użyć nigdy wcześniej nieużywanego klucza zapasowego do mojej Almerki. Okazało sie ze klucz nie odpala samochodu ( miga kotrolka engine)Po prześledzeniu forum okazało sie ze najprawdopodobniej rozprogramowal sie immobiliser . Równoczesnie w dotychchczas uzywanym kluczu po uzyciu tegoż zapasu przestalo dzialac otwieranie i zamykanie z pilota. Co ciekawe zapasowy klucz otwiera i zamyka drzwi. Miałem zatem sytuacje w której zapas otwiera i zamyka ale nie odpala - pierwotny klucz odwrotnie. Znalazłem wiec post dot programowania klucza ( 6 x acc> lock potem kombinacja klawiszy etc.) Sposób działa ( auto miga w odpowiednich opisanych momentach kierunkami ) i udało mi sie zaprogramować pierwotny klucz tak ze i odpala i zamyka. Nie udało mi sie jednak zaprogramować zapasu. Postępowałem zgodnie z opisanana tej stronie instrukcją. Co może byc przyczyna ze zapas nie chce sie zaprogramowac mimo kilku prób ( pierwotny lucz zaprogramował sie od razu). Baterię w obu pilotach wymieniłem. Czy to oznacza ze musze kupic nowy pliot do zapasu? Jesli tak to czy macie jakies zródło . Piloty 5 WK 600 z góry dzięki za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciekmisi Opublikowano 11 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2010 Cześć, Nie jestem specjalistą, ale miałem problem z immo w swojej Almerze (N16, przed FL), więc się podzielę doświadczeniami. Po pierwsze immo i pilot do otwierania drzwi to dwie, zupełnie odseparowane rzeczy. Tylko pilot do drzwi da się zaprogramować przekręcając odpowiednio kluczyk 6 razy. Z immo nie da się tak zrobić. I oczywiście działanie immo w kluczyku jest niezależne od stanu naładowania baterii w pilocie Wygląda na to (poprawcie mnie bardziej doświadczeni Koledzy, jeśli się mylę), że zresetował się komputer po przekręceniu zapasowego kluczyka. Kupiłem swego czasu NOWY (czytaj niezakodowany kluczyk Nissana) i po jego przekręceniu komp się nie resetował, tylko auto nie zapalało - krztusił się a nie odpalał (odcięte wtryski albo pompa paliwa?). Nie migał check-engine i piloty dalej działały. Teraz już spekuluję: uszkodzony kluczyk, albo np. kostka immo od innej almery. Możesz pójść do jakiegoś punktu dorabiania kluczy, oni mają maszynki do immo i Ci (pewnie za darmo) powiedzą, czy z kluczykiem jest coś nie tak, czy da się odczytać z niego informacje. Jeżeli chodzi o kupno nowego kluczyka (oryginalnego) to kupiłem z pilotem za 300PLN. Jest też tańsza wersja bez pilota. OCZYWIŚCIE, jeżeli jest uszkodzona tylko kostka immo, możesz tylko (za grosze) kupić tą kostkę Są dwa typy: czerwone i niebieskie (przynajmniej w N16). Pilota sobie sam zaprogramujesz, a nową kostkę immo w kluczyku (wg moich doświadczeń) najtaniej jest zrobić w ASO. Jeżeli nie znasz kodu do immo (4 cyfry, sprawdź w papierach auta, nie myl z kodem radia) to kosztuje to 250zł, a jeżeli znasz to 120zł (ceny z Wawy, Górczewska). W punktach dorabiania wołali 300-500PLN, ale może u Ciebie będzie taniej. Tylko nie wiem, czy mamy to samo auto, ja mam kluczyk Siemensa 5WK4 865. Pozdrawiam, Maciek Witam, jestem nowy i zwracam sie do Was o informację co może być przyczyną następującej sytuacji: W ostatnim czasie próbowałem użyć nigdy wcześniej nieużywanego klucza zapasowego do mojej Almerki. Okazało sie ze klucz nie odpala samochodu ( miga kotrolka engine)Po prześledzeniu forum okazało sie ze najprawdopodobniej rozprogramowal sie immobiliser . Równoczesnie w dotychchczas uzywanym kluczu po uzyciu tegoż zapasu przestalo dzialac otwieranie i zamykanie z pilota. Co ciekawe zapasowy klucz otwiera i zamyka drzwi. Miałem zatem sytuacje w której zapas otwiera i zamyka ale nie odpala - pierwotny klucz odwrotnie. Znalazłem wiec post dot programowania klucza ( 6 x acc> lock potem kombinacja klawiszy etc.) Sposób działa ( auto miga w odpowiednich opisanych momentach kierunkami ) i udało mi sie zaprogramować pierwotny klucz tak ze i odpala i zamyka. Nie udało mi sie jednak zaprogramować zapasu. Postępowałem zgodnie z opisanana tej stronie instrukcją. Co może byc przyczyna ze zapas nie chce sie zaprogramowac mimo kilku prób ( pierwotny lucz zaprogramował sie od razu). Baterię w obu pilotach wymieniłem. Czy to oznacza ze musze kupic nowy pliot do zapasu? Jesli tak to czy macie jakies zródło . Piloty 5 WK 600 z góry dzięki za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.