Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

problem z zaprogramowaniem kluczyka w Almerze


Gość majstru

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jestem nowy i zwracam sie do Was o informację co może być przyczyną następującej sytuacji:

 

W ostatnim czasie próbowałem użyć nigdy wcześniej nieużywanego klucza zapasowego do mojej Almerki. Okazało sie ze klucz nie odpala samochodu ( miga kotrolka engine)Po prześledzeniu forum okazało sie ze najprawdopodobniej rozprogramowal sie immobiliser . Równoczesnie w dotychchczas uzywanym kluczu po uzyciu tegoż zapasu przestalo dzialac otwieranie i zamykanie z pilota. Co ciekawe zapasowy klucz otwiera i zamyka drzwi. Miałem zatem sytuacje w której zapas otwiera i zamyka ale nie odpala - pierwotny klucz odwrotnie.

Znalazłem wiec post dot programowania klucza ( 6 x acc> lock potem kombinacja klawiszy etc.)

 

Sposób działa ( auto miga w odpowiednich opisanych momentach kierunkami ) i udało mi sie zaprogramować pierwotny klucz tak ze i odpala i zamyka. Nie udało mi sie jednak zaprogramować zapasu. Postępowałem zgodnie z opisanana tej stronie instrukcją.

 

Co może byc przyczyna ze zapas nie chce sie zaprogramowac mimo kilku prób ( pierwotny lucz zaprogramował sie od razu).

Baterię w obu pilotach wymieniłem.

 

Czy to oznacza ze musze kupic nowy pliot do zapasu? Jesli tak to czy macie jakies zródło . Piloty 5 WK 600

 

z góry dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maciekmisi

Cześć,

 

Nie jestem specjalistą, ale miałem problem z immo w swojej Almerze (N16, przed FL), więc się podzielę doświadczeniami.

 

Po pierwsze immo i pilot do otwierania drzwi to dwie, zupełnie odseparowane rzeczy. Tylko pilot do drzwi da się zaprogramować przekręcając odpowiednio kluczyk 6 razy. Z immo nie da się tak zrobić. I oczywiście działanie immo w kluczyku jest niezależne od stanu naładowania baterii w pilocie :)

 

Wygląda na to (poprawcie mnie bardziej doświadczeni Koledzy, jeśli się mylę), że zresetował się komputer po przekręceniu zapasowego kluczyka. Kupiłem swego czasu NOWY (czytaj niezakodowany kluczyk Nissana) i po jego przekręceniu komp się nie resetował, tylko auto nie zapalało - krztusił się a nie odpalał (odcięte wtryski albo pompa paliwa?). Nie migał check-engine i piloty dalej działały.

 

Teraz już spekuluję: uszkodzony kluczyk, albo np. kostka immo od innej almery. Możesz pójść do jakiegoś punktu dorabiania kluczy, oni mają maszynki do immo i Ci (pewnie za darmo) powiedzą, czy z kluczykiem jest coś nie tak, czy da się odczytać z niego informacje.

 

Jeżeli chodzi o kupno nowego kluczyka (oryginalnego) to kupiłem z pilotem za 300PLN. Jest też tańsza wersja bez pilota. OCZYWIŚCIE, jeżeli jest uszkodzona tylko kostka immo, możesz tylko (za grosze) kupić tą kostkę :) Są dwa typy: czerwone i niebieskie (przynajmniej w N16).

 

Pilota sobie sam zaprogramujesz, a nową kostkę immo w kluczyku (wg moich doświadczeń) najtaniej jest zrobić w ASO. Jeżeli nie znasz kodu do immo (4 cyfry, sprawdź w papierach auta, nie myl z kodem radia) to kosztuje to 250zł, a jeżeli znasz to 120zł (ceny z Wawy, Górczewska). W punktach dorabiania wołali 300-500PLN, ale może u Ciebie będzie taniej.

 

Tylko nie wiem, czy mamy to samo auto, ja mam kluczyk Siemensa 5WK4 865.

 

Pozdrawiam,

Maciek

 

 

 

Witam,

jestem nowy i zwracam sie do Was o informację co może być przyczyną następującej sytuacji:

 

W ostatnim czasie próbowałem użyć nigdy wcześniej nieużywanego klucza zapasowego do mojej Almerki. Okazało sie ze klucz nie odpala samochodu ( miga kotrolka engine)Po prześledzeniu forum okazało sie ze najprawdopodobniej rozprogramowal sie immobiliser . Równoczesnie w dotychchczas uzywanym kluczu po uzyciu tegoż zapasu przestalo dzialac otwieranie i zamykanie z pilota. Co ciekawe zapasowy klucz otwiera i zamyka drzwi. Miałem zatem sytuacje w której zapas otwiera i zamyka ale nie odpala - pierwotny klucz odwrotnie.

Znalazłem wiec post dot programowania klucza ( 6 x acc> lock potem kombinacja klawiszy etc.)

 

Sposób działa ( auto miga w odpowiednich opisanych momentach kierunkami ) i udało mi sie zaprogramować pierwotny klucz tak ze i odpala i zamyka. Nie udało mi sie jednak zaprogramować zapasu. Postępowałem zgodnie z opisanana tej stronie instrukcją.

 

Co może byc przyczyna ze zapas nie chce sie zaprogramowac mimo kilku prób ( pierwotny lucz zaprogramował sie od razu).

Baterię w obu pilotach wymieniłem.

 

Czy to oznacza ze musze kupic nowy pliot do zapasu? Jesli tak to czy macie jakies zródło . Piloty 5 WK 600

 

z góry dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...