molek86 Opublikowano 8 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2010 Witam! pewnego dnia doszly mnie sluchy z mojego silnika bylo to z rana auto stalo 2 dni nie palone dzwiek wydobywal sie z lewej strony. pierwsze co przyszlo do glowy to lozyska na alternatorze tak wiec zostaly wymienione. jednak metaliczny dzwiek nie ustal wiec do wymiany poszla pompa wody:).i dalej nic po 2 bledach doszedlem do wniosku ze na zimnym silniku lancuch wydaje dzwiek.i mam wlasnie pytanie do wlascicieli 2.2di czy u was dzieje sie podobnie? jezdze na oleju 15w40 przebieg 250tys.po kilku minutach gdy sie zagrzeje wszystko ustaje.nie slychac go mocno jednak co jakis czas sei odezwie:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal801 Opublikowano 8 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2010 To że przebieg jast taki to nie znaczy że taki olej wolno zalać. Powinien być 5w40 lub 10w40, aleje takie jak 0w40 lub 15w40 nie nadają się do tego silnika. Na tym oleju może ci wypchnąc broka z układu olejowego a po drugie jak olej jest zimny to zanim gopłynie do napinacza rozrządu to przez ten czas rozrząd pracuje nie napiety i dlatego z rana hałasuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba976 Opublikowano 8 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2010 nie ma co to nie powinno duzo kosztowac . jedz do mechanika i niech sprawdzi to pare srubek tylko . u mnnie chrzaszczy łancuch od pompy olejowej ale to z prawej strony jest o ile odpali to chrzaszczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adr7 Opublikowano 9 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2010 tak, ewidentnie powinien to być maksimum olej 10w40, u mnie też chrzeszczy łańcuch po odpaleniu przez jakieś 3-4 sekundy i ktoś mi kiedyś powiedział że napinacz może się kończyć, ale nadal jeżdżę i nic się nie dzieje, przebieg mojej ali licznikowy 190kkm, faktyczny ok 300kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wojtek30 Opublikowano 9 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2010 (edytowane) Witam,mam pytanko czy wyciągnięcie kluczyka ze stacyjki w trybie włączonym czyli silnik pracuje czy to normalne,czy mi stacyjka pada. Edytowane 9 Września 2010 przez wojtek30 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qlee11 Opublikowano 9 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2010 (edytowane) Mi też coś mocno rzęziło z lewej strony, po dogłębnych oględzinach okazało się że to sprzęgło od klimy Ściągnąłem pasek od sprężarki i cisza jak makiem zasiał. Jak masz klimę to sprawdź, taki dźwięk jakby metal tarł o metal Pozdrawiam Edytowane 9 Września 2010 przez qlee11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 9 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2010 Panowie Michał i adr7, czy mam zamieścić skan z instrukcji obsługi almery, gdzie autor wyraźnie pisze, iż w temperaturach powyżej -20 (słownie minus dwadzieścia) można stosować olej 15w40 a nawet 15w50? Czy sami sobie sprawdzicie? Nie znoszę, jak się wprowadza człowieka w błąd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal801 Opublikowano 9 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2010 Chetnie zobacze ten skan. Z tego co sie orientuje to olej powinien byc zalewany w zalezności od klimatu: - zimny klimat 5W30 - umiarkowany klimat 10W30 - gorący klimat 20W50 (nawet taki olej można zalać) Wydaje mi sie ze w Polsce mamy klimat umiarkowany. Jak jest taka mądra ta instrukcja to doradz koledze jaki ma zalać olej skoro my piszemy głupoty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 9 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2010 jakieś raporty odnośnie tego tematu ale nie wiadomo oco chodzi???? rozważacie gęstość olejów przy czym 5w syntetyk 10w mieszanka 15 i wiecej to minerał .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
molek86 Opublikowano 9 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Września 2010 No to panowie teraz to namieszaliscie z tymi olejami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 9 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2010 (edytowane) Chetnie zobacze ten skan. Chwilowo nie mam skanera pod ręką. Ale powiem Ci, gdzie szukać. W pierwszym temacie na forum, na samej górze strony masz linki do instrukcji obsługi. Chyba, że masz wersję papierową, to sobie sprawdź bez ściągania. Otwierasz rozdział 9 Strona 2 tego rozdziału pisze o jakości oleju. Ma być API CF-4 ACEA B1. Nic więcej. Ani słowa w całej instrukcji, czy ma to być minerał czy semi czy syntetyk. Nie jest to więc parametr istotny, skoro instrukcja słowem go nie porusza. Strona 4 natomiast odnosi się do lepkości zalecanego oleju. NApisane jest: Klimat umiarkowany i zimny- zalecany olej 10w30. Dalej autor pisze, że w sinikach turbodoładowanych nie nalezy stosowac oleju 5w20 i 5w30. W klimacie gorącym natomiast zalecane oleje to 20w40 i 20w50. O olejach najczęściej spotykanych w Polsce (a wiec 5w40, 10w40 i 15w40) nie jest nic wspomniane. Jest tylko zgrabny wykresik, z którego można wywnioskować, że 15w40 i 15w50 jest w naszych warunkach najbardziej pożądany Się zdziwiłem, ale tak jest. Wg wykresu 10w40 nie nadaje się na letnie upały powyżej 30 stopni, a o 5w40 nie ma słowa. Tyle instrukcja A ode mnie jedno zdanie do Ciebie: Nie można pisać, że olej 15w40 nie nadaje się do silnika 2.2, podczas gdy instrukcja uznaje go za najbardziej odpowiedni do naszego klimatu. Co do doradzenia jaki olej.... Ten, kto pisał tę instrukcję, chyba wiedział, co robi Wygląda na to, że ten silnik po prostu nie lubi zbyt rzadkiego (precyzyjniej: zbyt mało lepkiego) oleju, a Ty go chcesz na siłę uszczęśliwiać. Edytowane 9 Września 2010 przez nunu85 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal801 Opublikowano 10 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2010 Niema sensu sie kłucic co pisze instrukcja ty się trzymasz swojego a ja swojego, podałem taki olej jaki podałem a ty sie podpierasz książką a sam nie podałeś jaki olej ma być zalany. Zerknij na stone kastrola i tam jest jaki powinien byc zalany olej i poszykaj silników 2.2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 10 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2010 Niema sensu sie kłócic co pisze instrukcja ty się trzymasz swojego a ja swojego, podałem taki olej jaki podałem a ty sie podpierasz książką a sam nie podałeś jaki olej ma być zalany. Zerknij na stone kastrola i tam jest jaki powinien byc zalany olej i poszykaj silników 2.2 Heh, ale masz argumenty "Podałem taki olej jak podałem" Piszesz, że podpieram się książką, a sam nie podałem co lać. A co ja mam do gadania? Wszystko w książce jest napisane. Ten, kto jest jej autorem, chyba wie, co jest najlepsze dla silnika. I jeśli Instrukcja obsługi oryginalna nissana mówi, ze najbardziej optymalny jest olej 15w40 lub 15w50, to co tu ma moje zdanie do rzeczy? Niewiele. Ja tego sinika nie projektowałem, więc zdaje się na to, co napisał projektant. Tak samo castrol tego sinika nie projektował i to co pisze na swojej stronie ja osobiście nie uznaję za najwyższą i jedyną prawdę, bo nie mam do tego zadnych podstaw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal801 Opublikowano 11 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2010 (edytowane) Skoro uparcie twierdzisz że najleprzy olej to 15w40 lub 15w50 to mi to wyjaśnij. Bo mam instrukcje i tam jest napisane że w klimacie umiarkowanym zalecane jest stosowanie oleju 10w30. Można też stosować olej 10w40 oraz olej taki jak ty podałeś. Więc teraz powiedz dlaczego napisałeś że ja wprowadzam kogoś w błąd skoro instrukcja obsługi podaje również olej 10w40 zerknij na wykres temperatur, a teraz nie ma problemu ze specyfikacją wymaganą przez nissana ponieważ producenci olejów spełniają różne normy wymagane przez producentów samochodów. Więcej w tym temacie nic nie pisze bo niema to sensu nie po to jest ten temat założony. Edytowane 11 Września 2010 przez michal801 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 11 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2010 (edytowane) Skoro uparcie twierdzisz że najleprzy olej to 15w40 lub 15w50 to mi to wyjaśnij. Bo mam instrukcje i tam jest napisane że w klimacie umiarkowanym zalecane jest stosowanie oleju 10w30. Można też stosować olej 10w40 oraz olej taki jak ty podałeś. Więc teraz powiedz dlaczego napisałeś że ja wprowadzam kogoś w błąd skoro instrukcja obsługi podaje również olej 10w40 zerknij na wykres temperatur, a teraz nie ma problemu ze specyfikacją wymaganą przez nissana ponieważ producenci olejów spełniają różne normy wymagane przez producentów samochodów. Więcej w tym temacie nic nie pisze bo niema to sensu nie po to jest ten temat założony. JA z załączonej miniatury dokładnie widzę, że olej 10w40 kończy swoje zastosowanie na 30 stopniach, a podczas naszego lata o taką temperaturę wcale nie trudno. Więc ok, jak najbardziej nadaje się na jesien, zimę i wiosnę, ale jazda na nim latem niekoniecznie musi się podobać silnikowi. 10w30 natomiast nie nadaje się już w temperaturach powyżej 20stopni. Więc dla autora tej instrukcji klimat umiarkowany musi znaczyć co innego niż dla nas. Być może Japończycy mają inną definicję klimatu umiarkowanego. Dlaczego napisałem, że wprowadzasz w błąd? Bo napisałeś głupoty w pierwszym swoim poście w tym temacie. Co konkretnie: A no to, ze 15w40 się kompletnie nie nadaje i stosując go można zniszczyć silnik, co jest wierutną bzdurą, gdyż, jak napisałem wyżej, z zamieszczonej miniatury wynika, że ten olej nadaje się najbardziej. Możesz na nim jeździć cały rok bez obaw. Edytowane 11 Września 2010 przez nunu85 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 12 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2010 Powiem jeszcze więcej zniszczysz własnie silnik w nowym aucie o wiele szybciej wlewając olej mineralny 15W-40 niz pelny syntetyk 5W-30 czy 10W-30 ! Olej 15W-40 się kompletnie nie nadaje się do tego silnika, jest to olej mineralny w 90% jaki można kupic na rynku. I to jest właśnie papka marketingowa rozpowiadana gdzie się da przez producentów oleju po to, żebyś uwierzył i kupował droższe oleje. Zadam CI jedno, a właściwie, to nawet dwa istotne pytania: 1. Skoro to, czy olej jest mineralny czy syntetyczny robi wielką różnicę w jego jakości, to dlaczego nissan (ani wielu innych producentów) nie poruszają ani jednym słowem tej kwestii w instrukcji obsługi. Jest o jakości, jest o lepkości, nie ma słowa o bazie oleju. 2. Co by w takim razie były warte wszystkie oznaczenia klas API i ACEA? Przecież nietrudno znaleźć olej mineralny spełniający wysokie kasy jakościowe (porównywane z syntetykiem). To co, dla minerałów i syntetyków są inne klasyfikacje? Potrafisz na nie odpowiedzieć SENSOWNIE? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wojtek30 Opublikowano 14 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2010 (edytowane) panowie ja zalałem 10w60 gulf i po 10 tys zlewm tylo samo i nic sie nie dzieje w zimie dosc szybko pali nawet przy min 25st aby był akumu był zdrowy wiec o co tu chodzi...przecież nie mamy maszynek z 2010r za 100tyś zapomnijcie o serwisie po takim przebiegu jak umnie 16700tys a jaki jest autentyczny kto to wie? i tak nie wiadomo co kto lał wczesniej tym bardziej kupujac auto od chandlarza,, Edytowane 14 Września 2010 przez wojtek30 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adr7 Opublikowano 14 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2010 (edytowane) *nunu85 generalnie wiem który olej jest który i do czego służy, natomiast to co napisałem powyżej jest podparte autoryzowanym serwisem nissana do którego jeździłem gdzie do diesli leją shell helix diesel 10w40 chyba że masz inne życzenie, podczas mojej ostatniej wizyty w tymże serwisie obok mojej Ali stał x-trail 2,2dci i starsza navara która miała bardzo przypominający silnik do mojego /tam jest chyba 2,5di z tej samej rodziny proszę mnie poprawić jeśli się mylę/ i one dostały ten sam olej który ja; ktoś tam wyżej napisał że 10w40 jest olejem syntetycznym - osobiście nie spotkałem się z takim olejem i uważam to za jakieś przejęzyczenie, choć nie będe się spierał bo całego rynku olejowego nie ogarniam:D kończąc moją mowę nie znoszę jak ktoś kto nie zna danego silnika - nunu85 - i poczytał w internecie trochę bzdur próbuje strugać ważniaka - doświadczenie i wiedza to jest podstawa pozdrawiam Edytowane 14 Września 2010 przez adr7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 14 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2010 (edytowane) kończąc moją mowę nie znoszę jak ktoś kto nie zna danego silnika - nunu85 - i poczytał w internecie trochę bzdur próbuje strugać ważniaka - doświadczenie i wiedza to jest podstawa pozdrawiam Skoro uważasz, że instrukcja obsługi samochodu nissan almera pisze bzdury, to już Twój i tylko Twój problem. Opierałem się tylko i wyłącznie na tym, co jest w niej napisane i dla każdego dostępne. A co leje serwis..... Czytałeś tematy o skrzyniach biegów? Instrukcja stanowczo zabrania lania oleju GL5, a niektóre serwisy leją. I co, mam takim instytucjom wierzyć bardziej niż instrukcji obsługi? No proszę Cię. mimo wszystko pozdrawiam ps mozesz się pochwalić jakie to masz wielkie doświadczenie czekam z niecierpliwością;p Edytowane 14 Września 2010 przez nunu85 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adr7 Opublikowano 14 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2010 (edytowane) ajjj i zauważyłem jeszcze jedną rzecz mianowicie nunu85 ile już kilometrów jeździsz w tym swoim benzyniaczku na tym mineralnym 15w40?? generalnie z tego co widzę to większe niż ty:] Edytowane 14 Września 2010 przez adr7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 14 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2010 generalnie z tego co widzę to większe niż ty:] W taką dyskusję jak dzieci w przedszkolu bawił się nie będe. Z reszta to miał być temat o rozrządzie w silniku diesla, a nie miejsce personalnych przepychanek. Jak chcesz porównywać doświadczenie i wedzę, to zapraszam na priv. Nie będziemy zaśmiecali forum. Jasno napisałem to, co mówi instrukcja na przekór tym, którzy myślą, że są mądrzejsi od konstruktora silnika. Tyle w temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adr7 Opublikowano 14 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2010 (edytowane) *nunu85 przerabiam w domu dwa turbodiesle: vw polo 1.9 tdi żony od lat 6 i moją almere 2,2 dci od ponad dwóch, w pracy jeżdżę octavią z 1,9tdi czy mam ci podać jeszcze przebiegi tych trzech pojazdów?? to co piszę, piszę z doświadczenia a ktoś kto jeździ benzyniakiem nie jest dla mnie żadnym partnerem do rozmowy więc odpuść sobie Edytowane 14 Września 2010 przez adr7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 14 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2010 (edytowane) *nunu85 przerabiam w domu dwa turbodiesle: vw polo 1.4 tdi żony od lat 6 i moją almere 2,2 dci od ponad dwóch, w pracy jeżdżę octavią z 1,9tdi czy mam ci podać jeszcze przebiegi tych trzech pojazdów?? to co piszę, piszę z doświadczenia a ktoś kto jeździ benzyniakiem nie jest dla mnie żadnym partnerem do rozmowy więc odpuść sobie Prosiłem, żebyśmy przeszli na priv. No ale skoro chcesz tak to proszę: Czy potrafisz sobie wyobrazić, że nie każdy silnik jest taki sam? Nie można porównywać niemieckich TDI z japońskimi dci. Wg instrukcji te japońskie akurat potrzebują oleju stosunkowo lepkiego. Nie wiem dlaczego, nie rozmawiałem z konstruktorem. Widać tak je zaprojektowano. Tymczasem Ty wszystkie diesle wrzucasz do jednego worka i uważasz, ze każdy lubi to samo. ps Jeśli juz cię interesuje. U mnie w domu są....4 diesle, którymi jeżdżę niemal codziennie, poza tym 2 zagazowane benzyny, także, wbrew twojemu przekonaniu, jakąś tam wiedzę mam. Większość z tych sprzętów pracuje na minerałach (bo na to pozwala instrukcja) i pomimo sporych przebiegów mają się dobrze. I to ja się zajmuję doborem olejów i innych środków eksploatacyjnych do tego taboru. Powtarzam jeszcze raz. Zawsze czytam instrukcję każdego z pojazdów (nie traktując wszystkich tak samo, bo rutyna może łatwo zgubić), stosuję się do jej minimalnych zaleceń i jeszcze nigdy nie uszkodziłem, nie zatarłem żadnego silnika, choć sam przejechałem już w swoim życiu koło 300-400kkm, a pojazdy którymi się zajmuję chyba kilka razy tyle. Dla mnie zalecenia instrukcji stoją wyżej niż to, co powie serwis, czy jakaś osoba w realu czy internecie. Jeszcze nigdy się na tym podejściu nie przejechałem. Edytowane 14 Września 2010 przez nunu85 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adr7 Opublikowano 14 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2010 (edytowane) dlatego tez jeździj sobie na mineralach a ja będę jeździł na półsyntetykach a jako ciekawostkę podam ci że w commonrailach forda zalecanym olejem jest 5w30... ale najlepiej sprawdź to sobie... Edytowane 14 Września 2010 przez adr7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 14 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2010 (edytowane) dlatego tez jeździj sobie na mineralach a ja będę jeździł na półsyntetykach a jako ciekawostkę podam ci że w commonrailach forda zalecanym olejem jest 5w30... ale najlepiej sprawdź to sobie w instrukcji ważniaku hahahahahahahaha Co mnie obchodzi common rail forda? To jest forum nissana. Nie mam forda, więc nie czytałem jego instrukcji. Ale skoro instrukcja rzeczywiście by zalecała 5w30, to jeździłbym na 5w30. Proste. A o czym by to świadczyło? - Że każdy silnik jest inny, jest projektowany przez inny zespół konstruktorów, przez co ma inne wymagania. Potwierdza to tylko zdanie, że nie można traktować wszystkich diesli tak samo tylko dlatego, że są dieslami. Pokój Edytowane 14 Września 2010 przez nunu85 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.