Gość jacusb Opublikowano 9 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2010 Witam, w moim nissanie p10 2.0 benzyna urwała się sonda lambda. Mimo to nie świeci się check engine i samochód jeździ ok. Spalanie w normie (10l po mieście, 7.3l w trasie) bez zmiany. Czy check engine w ogóle powinien się świecić? Czy ktoś mógłby się podzielić zdjęciem, gdzie i jak umiejscowiona jest sonda lambda w primerze? U mnie jakby wspawane jest całe gniazdo sondy i nie wiem czy to jakieś dziwne przróbki handlarzy od których kupowałem czy ona poprostu tak wystaje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeorgeGt Opublikowano 9 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2010 Witam, w moim nissanie p10 2.0 benzyna urwała się sonda lambda. Mimo to nie świeci się check engine i samochód jeździ ok. Spalanie w normie (10l po mieście, 7.3l w trasie) bez zmiany. Czy check engine w ogóle powinien się świecić? Czy ktoś mógłby się podzielić zdjęciem, gdzie i jak umiejscowiona jest sonda lambda w primerze? U mnie jakby wspawane jest całe gniazdo sondy i nie wiem czy to jakieś dziwne przróbki handlarzy od których kupowałem czy ona poprostu tak wystaje? Sonda umieszczona jest w kolektorze dla przykładu link do aukcji: http://moto.allegro.pl/nissan-primera-p10-silnik-1-6-16v-i1209300921.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 9 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2010 Check egine swici sie w momencie wlaczenia zaplonu i ma gasnac po zapaleniu silnika. Kotrolka ta jesli swieci sie podczas pracy silnika sygnalizuje blad. Jesli po przekreceniu zapolonu nie swieci Ci sie ta kontrolka to masz albo przepaloma zarowke od tej kontolki , albo specjalnie uszkodzona zarowke zeby przy sprzedazy nie swiecila. Nalezy ja uruchomic . Natomiast jesli chodzi o uszkodzona sonde lambde to objawy sa takie ze spada moc i zwieksza sie zuzycie paliwa. Poczytac sobie na ten temat na google.Sonde lambde czy jest niedobra to sprawdzi Ci elektryk samochodowy. Maja takie mierniki do sprawdzania. Powiem Ci ze moj szef jak jeszcze mial Opla to tez jezdzil na odlaczonej sondzie. Mowil ze nic sie nie dzialo. No ale u Ciebie nie musi tak byc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jacusb Opublikowano 15 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2010 Check egine swici sie w momencie wlaczenia zaplonu i ma gasnac po zapaleniu silnika. Kotrolka ta jesli swieci sie podczas pracy silnika sygnalizuje blad. Jesli po przekreceniu zapolonu nie swieci Ci sie ta kontrolka to masz albo przepaloma zarowke od tej kontolki , albo specjalnie uszkodzona zarowke zeby przy sprzedazy nie swiecila. Nalezy ja uruchomic . Natomiast jesli chodzi o uszkodzona sonde lambde to objawy sa takie ze spada moc i zwieksza sie zuzycie paliwa. Poczytac sobie na ten temat na google.Sonde lambde czy jest niedobra to sprawdzi Ci elektryk samochodowy. Maja takie mierniki do sprawdzania. Powiem Ci ze moj szef jak jeszcze mial Opla to tez jezdzil na odlaczonej sondzie. Mowil ze nic sie nie dzialo. No ale u Ciebie nie musi tak byc. No właśnie u mnie przy włączaniu kluczyka zapala się check. Do tego gaśnie osobno (tzn. nie jest podłączony do innej kontrolki). Wydaje mi się, że moc nie spadła a spalanie też nie jest jakieś wielkie. Czy w dłuższej perspektywie może to mieć jakieś bardzo negatywne skutki dla silnika w tym wieku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 15 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2010 Przeczytaj mój post w tym temacie - ostatni na stronie http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/37313-p10w10-sonda-lambda-ostateczne-wyjanienie/page__hl__sonda%20tytanowa__fromsearch__1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 16 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2010 poczytaj poco jest sonda to nie będziesz sie zastanawiał czy potrzebna czy nie sprawdzenie sondy cyrkonowej jest raczej banalne zresztą samemu też możemy sprawdzić zobacz na stronie gł w dziale zrób to sam Diagnostyka na drucik jest sposób ,,, sonda i ecu reguluje skład mieszanki do warunków atm tz inne masz czasy wtrysku w zimie a inne w lecie gdzie jest gorąco nawet nie duże zmiany temperatur zmieniają mapy wtrysku wiec możesz mieć bogato cały czas i będzie palił więcej albo w drugą strone ze wypalisz z czasem gniazda od ubogiej.... teraz autko jeździ na bezpiecznej mieszance i fabrycznej mapie ...która powiedzmy nie jest naj ekonomiczniejsza ..wiec lepiej naprawiaj tą lambdę bo to się nie opłaca choćby paliwo co przeleci ,,,,a jak Ecu zresetujesz to nastawy autoadaptacyjne się skasują ,,,, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.