Gość lab Opublikowano 9 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2010 (edytowane) Witam, Dzisiaj mechanik pomierzyl mi cisnienie na cylindrach, nie znam danych prawidlowych dlatego prosilbym o komentarz, jakies dane porownawcze. Silnik 2.0 GT 150 KM. Cylinder Kolejne pomiary 1 90 85 85 85 2 80 80 95 80 3 75 75 85 80 4 75 75 90 80 Wyniki sa w psi pzdr Edytowane 9 Września 2010 przez lab Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 9 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2010 Jezeli sie nie wie jakie ma byc cisnienie sprezania to w przyblizeniu to cisnienie mozemy obliczyc mnozac stopien sprezania danego silnika przez wspolczynnik 0,12. Wynik otrzymujemy w MPa. Stopien sprezania tego silnika wynosi 10:1.Wobec tego cisnienie sprezania wynosi 10x0,12 =1,2MPa. MOzemy przyjac w przyblizeniu ze to bedzie 12 atmosfer. Bedzie to cisnienie sprezania nominalne. Mysle ze dla tego silnika cisnienie sprezania minimalne to bedzie 0,9 MPa czyli 9 atmosfer. Teraz musimy to przeliczyc na psi. 1 atm =14,696psi. Majac dane w psi prosze sobie przeliczyc to na atmosfery .Jesli to sa naprawde wyniki w psi to z tego co widze kolega ma silnik do remontu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 10 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2010 mierzyliśmy na dniach SR20DE po 100 tysiach i miał 13-14 Atmosfer a mój 160 tys ma równiutko 12 atm ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 11 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2010 (edytowane) Czy tak ciężko zajrzeć do manuala zamiast zgadywać Dane dla SR20DE COMPRESSION PRESSURE Unit: kPa (bar, kg/cm2 , psi)/300 rpm Standard 1,275 (12.75, 13.0, 185) Minimum 1,079 (10.79, 11.0, 156) Differential limit between cylinders 98 (0.98, 1.0, 14) Wynika z tego że twój silnik jest totalnie zarżnięty Edytowane 11 Września 2010 przez and_pec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 11 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2010 Andrzej masz calkowita racje zeby zajrzec do manuala. Tylko ze kolega moze miec Nissana P10 z tym silnikiem a nasz manual jest do P11. Dlatego mogl sie nie zorientowac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 11 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2010 Krzysiu przeczytaj dobrze temat a twoje wątpliwośći wnet się rozwieją Nawet w poradniku HAYNES są podane też parametry w MPa (ciśnienie sprężania) nominalne 1,25 minimalne 1,05 i różnica 0,10 Jak by nie patrzeć twój silnik to padlina Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lab Opublikowano 11 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2010 Dzieki za odpowiedzi. W miedzyczasie pojechalem na hamownie ponizej wydruk. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
z2maciek Opublikowano 11 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2010 Czy podczas pomiaru kompresji był naciśnięty do oporu pedał gazu ? Bo tak być powinno. Twoje wyniki są strasznie niskie i ciężko uwierzyć by przy takiej kompresji wyciągał 140 km. Myślę że albo mechanik miał zepsuty przyrząd albo wyniki zniekształcił jakiś systematyczny błąd pomiaru (np nienaciśnięty pedał gazu) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Paweł30 Opublikowano 11 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2010 Jezeli sie nie wie jakie ma byc cisnienie sprezania to w przyblizeniu to cisnienie mozemy obliczyc mnozac stopien sprezania danego silnika przez wspolczynnik 0,12. Wynik otrzymujemy w MPa. Stopien sprezania tego silnika wynosi 10:1.Wobec tego cisnienie sprezania wynosi 10x0,12 =1,2MPa. MOzemy przyjac w przyblizeniu ze to bedzie 12 atmosfer. Bedzie to cisnienie sprezania nominalne. Mysle ze dla tego silnika cisnienie sprezania minimalne to bedzie 0,9 MPa czyli 9 atmosfer. Teraz musimy to przeliczyc na psi. 1 atm =14,696psi. Majac dane w psi prosze sobie przeliczyc to na atmosfery .Jesli to sa naprawde wyniki w psi to z tego co widze kolega ma silnik do remontu. Czy ten współczynnik to do benzyny czy diesla?? i skąd ten współczynnik?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lab Opublikowano 11 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2010 (edytowane) Podlecialem do kolejnego warsztatu, polecanego przez v-tech. Zmierzono kompresje, zrobiono probe olejowa. Diagnoza to nieszczelnosc zaworow. Koszt naprawy 2500-3000 pln. Kompresja na cylindrach zmierzona tutaj to 9 barow. pzdr Edytowane 11 Września 2010 przez lab Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 11 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2010 Ja za tyle wymieniłem cały silnik w traktorze łącznie z nowym rozrządem i całą markową chemią. Cosik drogo jak za remont samej czapy. W końcu to nie diesel i graty teoretycznie są tu tańsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lab Opublikowano 17 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2010 Odgrzewam bo jestem na 95% zdecydowany zrobic remont i kilka modyfikacji. Jesli ktos moze dac jakies namiary na fachowcow od silnikow w Trojmiescie (najlepiej jakiegos magika ala coobcio ) bede wdzieczny. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 18 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2010 Są samochody i Mercedesy Są mechanicy i Coobcio a także mój znajomy mechanik (starszy dziadek) co to na benzyniakach zjadł zęby, ale jak silniczek odremontuje to nie potrzebujesz żadnych modów, bo robi aż przesadnie dokładnie. No cóż ale to w Lublinie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.