Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] Źle działającde wycieraczki Primera p11


firmakortel
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich, a w szczególności DINO z grupy Moderatorzy.

Jestem nowym uczestnikiem, być może jeszcze nie wiem jak poruszać się po forum. Źle działją mi wycieraczki w primerze p11 na biegu przerywanej pracy z czasowym regulatorem. Po przełączeniu włącznikiem pod kierownicą w położenie pracy czasowej z regulacją nie żadnej zmiany. Wycieraczki się w ogóle nie włączają. Ponadto jak przyciągam do siebie włącznik w celu spryskania szyb, to oczywiście spryskiwacz daiała ale wycieraczki stoją w miejscu, a powinny się na chwilę załączyć. Jeśli chodzi o silnik wycieraczek i styki to wyczyszczenie ze smaru nic nie zmieniło, dlatego dalej drążę temat. Myślę, że musi być jakiś układ elektroniczny który za tę pracę czasową i włączenie jej odpowiada. Może jakiś przekaźnik ? Ale który ? i gdzie on się znajduje ? Bardzo proszę o wskazówki, może ktoś już spotkał sie z taką systuacją ?

 

Pozdrawiam I Bardzo proszę o Pomoc.

 

Moderatorów proszę o wyrozumiałość w drązeniu tematu i o nie zamykanie post'a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobiłeś to co jest wskazywane jako rozwiązanie problemu i nie pomogło, to można szukać dalej ;)

odnośnie włączania się wycieraczek podczas spryskiwania szyby, to trzeba chwilkę przytrzymać, wtedy zaskakuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobiłeś to co jest wskazywane jako rozwiązanie problemu i nie pomogło, to można szukać dalej ;)

odnośnie włączania się wycieraczek podczas spryskiwania szyby, to trzeba chwilkę przytrzymać, wtedy zaskakuje

 

Też tak robiłem. Trzymałem długo spryskiwacz i nic nie pomogło. Wycieraczki się nie ruszyły.

 

Pozdrawiam i dziękuję za podpowiedzi

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posprawdzaj przewody przy silniczku Może któryś jest przetarty. Gdzieś kiedyś opisywałem swój problem z tym. Poszukaj na forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak robiłem. Trzymałem długo spryskiwacz i nic nie pomogło. Wycieraczki się nie ruszyły.

 

Pozdrawiam i dziękuję za podpowiedzi

 

 

Tak jak pisałeś wcześniej odpowiedzialny jest za to stycznik. W pudełku pod maską po lewej stronie w takiej puszce. Pierwszy od przodu ale nie pamiętam czy lewy czy prawy...miałem to samo ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie stycznik a przekażnik Umiejscowiony jest jako pierwszy po prawej (stojąc przodem do maski) Trzeci po prawej to z kolei od tylnych W razie niejasności zamieszczam rysunek i schemat wycieraczek przednich

 

Poprawa fotek

post-18247-1284136124,2628_thumb.jpg

post-18247-1284136135,0223_thumb.jpg

post-18247-1284136148,4242_thumb.jpg

post-18247-1284136566,9888_thumb.jpg

post-18247-1284136578,4952_thumb.jpg

post-18247-1284136599,2464_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mariuszp1979

Witam

Podłączę się do tematu. U mnie jest trochę lepiej. Przednie wycieraczki włączają się, ale nie robią pełnego cyklu (nie kładą się z powrotem na maskę) tylko skaczą do połowy szyby, przerwa, potem lecą dalej, "odbijają się" od słupka i znów stają w połowie szyby, przerwa i znów lecą, "odbicie od maski" i tak w kółko. Żeby leżały na masce, biorę dźwignie wycieraczek w górę

Co może być nie tak ?

 

Pozdrawiam

 

Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może trzeba rozebrac silniczek i ustawic w pozycji na dole.

I może sprubuj odkrecic pióra wycieraczek wlacz niech stana jak stana odkrec pióra i na dol ustaw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pióra a ramiona

Przyczyną mogą być nie tyle styki w silniczku ile zatarte tuleje w mechanizmie wycieraczek. Po czyszczeniu silniczka pamiętaj aby przed założeniem ramion włączyć mechanizm na przynajmniej jeden cykl, aby sworznie ustawiły się w pozycji wyjściowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Odświeżę trochę temat, aby nowego nie zakładać, a z racji, że minęło trochę czasu, może poda mi ktoś rozwiązanie ;) Mam ten sam problem, który opisał Mariusz. Ustawiałem ostatnio ramiona ale to nic nie dało. Oprócz tego problemu, o którym pisał jest jeszcze jeden (zapewne u niego też występował) - gdy podniosę dźwignię wycieraczek do góry teoretycznie powinny zrobić jeden pełny obieg, a u mnie zatrzymują się w momencie, gdy ją puszczę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam podobny problem ale czyszczenie silniczka nic nie dało:( przy biegu 3-5 sec wycieraczki zatrzymują się w połowie jak podniosę dzwignie wycieraczek to zamiast zrobić pełny obrót zatrzymują się momentalnie po puszczeniu:(

Zamieszczam filmik z działania:

g

 

Króre to są tuleje? dodam też że na zwykłych bigach wszystko działa poprawnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

W silniczku a właściwie już za nim masz jeszcze tarcze na której przesuwają się dwie szczotki, one odpowiadają za to żeby wycieraczki wróciły do odpowiedniej pozycji. Niestety czasem się wypalają lub przegrzewają co powoduje właśnie takie efekty jak u Ciebie. Jeśli chcesz się bawić to musisz roznitować ten mechanizm i sprawdzić czy nie wypaliły się szczotki albo szyny po których te szczotki śmigają mi udało się naprawić musiałem nadlać troszkę plastiku i wyrównać, potem oczyścić drobnym papierem i przesmarować. Od naprawy minął rok i na razie wszystko OK. :)

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

styki odgięte, wyczyszczony smar i papierem ściernym lekko oczyćciłem miedź

styki dochodzą bo skręcając mam opór

sprawdziłem też odgięte blaszki z pinami z kostki miernikiem więc kabelki eż całe

 

Witam

Wymieniłem dziś silniczek ale niestety nadal bez zmian, co może być jeszcze odpowiedzialne za taką pracę wycieraczek?

Czy przyczyna może tkwić w tym szarym co wydaje odgłosy na filmiku? co to jest? (filmik jest przy włączonych wycieraczkach czasowych przy podniesieniu dźwigni w górę działają ale wyłączają się zaraz jak puszczę dźwignię - na zwykłych biegach działają poprawnie ale zawsze ręcznie podnosząc dźwignię do góry muszę przytrzymać tak by wycieraczki wróciły na dół szyby)

 

\może jakieś z przekaźników? ale nie mogę znaleźć odpowiedniego

 

DSC_0011.JPG

 

DSC_0014.JPG

 

DSC_0016.JPG

Edytowane przez jaackoo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcza wygląda ok, to w takim razie ten siwy przekaźnik cosik daje ciała. Z tego co słyszę to najprawdopodobniej siedzi tam bimetal który ma za zadanie zabezpieczyć mechanizm przed jakimś niespodziewanym zatrzymaniem mechanizmu wycieraczek i rozłącza prąd jak się nagrzeje bimetal. Masz kogoś w okolicy kto mógł by na chwilę pożyczyć to ustrojstwo to podmienisz i sprawdzisz jak nie masz to jedź na jakiś szrot i poszukaj dużo nie wezmą za jeden przekaźnik. Sprawdź jeszcze dla pewności czy ramiona wycieraczek luźno pracują, zdejmij z silniczka popychacz i poruszaj za wycieraczkę jak będzie strasznie ciężko się przesuwała to przesmaruj oba trzpienie wycieraczek, może się zapiekły i ciężko pracują dla tego bimetal może rozłączać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dzięki wszystkim za pomoc - ostatecznym rozwiązaniem było polutowanie styków tego szarego przekaźnika.

Myślę czy nie włożyć jakiejś gumowej podkładki by zniwelować troszkę drgania od amortyzatora.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wiam

co do tematu, to mam troszkę inny problem. przepala się bezpiecznik od wycieraczek po każdym ich uruchomieniu. silniczek rozebrany, wszystko sprawdzone, poprawione, przekaźnik sprawdzony i ciągle to samo. moze ktoś z Was tez miał taki problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm kolego"mjm7" mam pomysł odepnij wtyczke od silniczka wsadź wtedy nowy bezpiecznik i włącz wycieraczki oczywiście one sie nie włącza ale sprawdź potem czy bezpiecznik cały jak tak to zwarcie na wirniku w silniczku wycieraczek lecz jeśli sie spali bezpiecznik bez podpiętego silniczka to znaczy zwarcie na przewodach :) albo za słaby bezpiecznik zależy jaki masz włożony bodajże ma być 20A ale dokładnie nie pamiętam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Wznawiam temat,po dzisiejszym czyszczeniu tych sworzni   ,nasmarowaniu i skreceniu do kupy ,okazało sie że przestały działac wycieraczki tak jakby umarly,silniczek nie dziala.Wspomne ze przed rozkreceniem wszystko hulało.Bespieczniki sprawdzone ok. teraz doczytałem ze przekaznik moze byc padniety, wiec jak to sprawdzic.Dodam ze rozpiąłem wtyczke i podpiołem silniczek z micry ale nie zadzialał   pomimo tych samych numerów a jest dobry.Jak sprawdzic czy z wypietej wtyczki od silniczka jest prad moze to jest przyczyna ,moze ktos ma jakis pomysł bo szkoda kupowac silniczek jak moze gdzie indziej jest problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod maską w puszce  powinien być bezpiecznik 10A Wash, sprawdź go, być może coś przyciężko złożyłeś i silnik nie mógł ruszyć mechanizmu i spalił bezpiecznik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sęk w tym że bezpieczniki sa ok. sprawdzałem te w kabinie i pod maska, moze to byc ten przekaznik  co jest po lewej stronie  ,ale nie wiem jak sprawdzic czy jest dobry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...