Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Czy możliwa jest wymiana skrzyni biegów na 6-biegową w J10, czyli 1,6 benzyna


Gość BOGI

Rekomendowane odpowiedzi

Zakupiłem QQ 1,6 Acenta w maju i wyraźnie odczuwam brak 6-tego biegu w trasie. Oczywiście wybrałem 1,6, czyli silnik J10 z uwago na fakt, że jeżdżę głównie po mieście na krótkich odcinkach, głównie stojąc w korkach. W mieście oczywiśćie 5-cio biegowa skrzynia sprawdza się idealnie, choć może lepsza byłaby automatyczna... Ale czasem wyskakuję z tego mrowiska na trasę i tutaj brakuje mnie redukcji, a tym samym i mniejszego spalania w trasie. I tutaj rodzi się pytanie, czy możliwa jest wymiana skrzyni biegów w aucie. Dawniej, kiedy nie było sondy Lambda, komputera, innych czujników umożliwiających lub blokujących zapłon i bajerów elektronicznych, wymiana skrzyni biegów wiązała się jedynie z problemami mechanicznymi, czyli zozstawem śrub, średnicą wałka, czy koniecznością dołożenia redukcyjnego pierścienia dystansowego dla spasowania nowej skrzyni z silnikiem. Kiedyś tak zrobiłem wymieniając silnik w VW Transporterze 1,6 chłodzony powietrzem na z Łady 1,6 chłodzony cieczą, pozostawiając oryginalną skrzynię, konieczny był jedynie pierścień grubości ok.2 cm do montażu. Wszystko działało sprawnie. Obecnie nie wiem, czy wogóle zamiana skrzyni biegu w zestawie napędowym jest możliwa technicznie i opłacalna finansowo. Rozumiem, że Nissan do słabszego 116 KM silnika nie zastosował jak do pozostałych modeli skrzyni szóstki, obawiając się, że niedoświadczony użytkownik może mieć niezłe przejścia przy wyprzeddzaniu na szosie. No ale od czego jest redukcja biegu, a starsze pokolenie taką praktykę uzyskało jeżdżąc Maluchami z silnikiem aż 20 KM(czasem aż 23) i jakoś żyjemy, kwestia wprawy i wyobraźni kierowcy.

Rozpoczynam ten wątek, gdyż osobiście uważam za duży błąd Nissana , że właśnie zastosował w wersji 1,6 skrzynie piątki zamiast szóstek, jak w innych QQ. Byłby to kosztem mocy najoszczędniejszy model i dawał większe pole wyboru dla przyszłego użytkownika benzyniaka, bo albo 2,0 mocny i palący powyżej 10 litrów albo 1,6 słabszy ale palący poniżej 7 litrów. W mieście z racji mocy oba auta paliłyby podobnie przy jeźdźie, większa moc-krótsze przyspieszanie, za wyjątkiem stania w korkach, a na szosie różnica byłaby już duża. Ciekaw jestem Państwa zdania i fachowych opinii. Może warto wymienic skrzynie, jeśli tylko pozwoli elektronika. Pozdrawiam wszystkich i tych z benzyny, opcjonalnie zagazowanych oraz tych zagorzałych oponentów z diesli i czekam na posty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Nie jestem specjalistą w tej dziedzinie ale gdyby była możliwość wstawienia szóstki to Nissan by tak zrobił. Tak jak kolega zauważył 1,6 to dość słaby silnik i myślę, że to problem momentu obrotowego pewne gdyby był wyższy lub gdyby masa pojazdy była by niższa można by szóstkę wstawić.

Technicznie czy jest możliwość zmiany nie mam pojęcia.

Pozdawiam,

Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam byłem zaskoczony, że do wszystkich silników wkłada się szóstkę, a do 1,6 piątkę. Prawdopodobnie musiało być to też tańsze rozwiązanie dla Nissana, zastosować taką skrzynię.

Co do pytania - jeśli byś to spróbował zrobić to ogromny szacunek, ale:

1. Koszt skrzyni - podejrzewam, że kilka tysięcy.

2. Wymiana - swoje też pochłonie

3. Stracisz gwarancję - a ta jednak się przydaje

4. Ewentualne komplikacje

Według mnie nie ma sensu w nowym aucie czegoś takiego przeprowadzać.

 

Pozdrawia miłośnik ON ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 biegowa skrzynia jest bardzo dobrze zestopniowana i tak jak kolega napisał wyżej może się okazać że 6 biegowa może być słabo zestopniowana, efektem będzie znacznie słabsze przyspieszenie i zwiększenie spalania (będziesz mocniej cisnął przy rozpędzaniu), jak chcesz iść w stronę SWAPów to lepiej pomyśl nad rozeznanie i zmianą kompletu czyli cały silnik ze skrzynią (np na 1,5 diesel)taki swap będzie napewno lepiej ogarnialny, pewnie nikt takiej opcji jeszcze nie robił ale może to być ciekawe rozwiązanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość janusz-pawlak

Hm, nie jestem specjalistą od skrzyń biegów, myślę że były powody takiego rozwiązania dla 1.6

Ja mam 6 biegów, ale przy stylu jazdy który staram się nauczyć, bieg 5 mógłbym komuś podarować.

Do rozpędzania, wyprzedzania się nie nadaje, do jeżdzie po autostradzie "na tempomat" też nie.

I to zarówno w kraju jak i w niemczech.

Przy rozpędzaniu "spokojnym" wrzucam 6 bieg przy około 70 km/h, przy "szybkim" przy około 100 km/h.

czasami wrzucam przy przechodzeniu w górę/dół "z obowiązku", ale bardzo rzadko.

 

jp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm, nie jestem specjalistą od skrzyń biegów, myślę że były powody takiego rozwiązania dla 1.6

Ja mam 6 biegów, ale przy stylu jazdy który staram się nauczyć, bieg 5 mógłbym komuś podarować.

Do rozpędzania, wyprzedzania się nie nadaje, do jeżdzie po autostradzie "na tempomat" też nie.

I to zarówno w kraju jak i w niemczech.

Przy rozpędzaniu "spokojnym" wrzucam 6 bieg przy około 70 km/h, przy "szybkim" przy około 100 km/h.

czasami wrzucam przy przechodzeniu w górę/dół "z obowiązku", ale bardzo rzadko.

 

A myślałem że tylko ja tak robię ;-) W takim razie dwie piątki są do oddania, e może zbierzmy wszystkie niepotrzebne na forum i zawieźmy gdzieś do Nissana...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...