Maciek90 Opublikowano 12 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2010 Witam, mam problem z moja prima 2.0td 1999r. od kwietnia zaczal kapac olej, na poczatek zrobilem nowa uszczelke pod pokrywe zaworow, z czerwonego silikonu, co i tak nic nie dalo. Pozniej zajalem sie chlodnica oleju, to tez nic nie dalo bo tam niegdzie nie wyrzuca go, i na koniec filtr oleju, byl strasznie zaciekniety od spodu, dokrecanie nic nie dalo wiec go wymienilem i wraz to samo. Filtr oleju jest zaciekniety od spodu i jeszcze jakkby z tamtad rzucal tym olejem bo caly wachacz jest zalany. W tym tygodniu mam przeglad a watpie zebym przeszedl z takim wyciekiem. Dokrecanie nic nie daje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 12 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2010 HM Traktora eksploatuję i sam naprawiam od kwietnia 2008 i jakoś nie znalazłem do tej pory w nim chłodnicy oleju. Może kolega mnie oświeci i powie gdzie ona się znajduje. Owszem jest taka chłodniczka w postaci rurki ale od płynu wspomagania. Takie najprostsze pytanie Czy przed zakręceniem filtra przesmarowałeś uszczelkę olejem. Olejem silnikowym jest smarowana w traktorze także pompa Vacuum i turbina Podejrzewam że najprędzej masz wyciek na którymś z przewodów elastycznych doprowadzających olej do turbiny. Temat przewodów od Vacuum jest do znalezienia w FAQ dla CD20T (przypitego do ważnych tematów w dziale Primera) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 12 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Września 2010 (edytowane) chlodnica oleju jest nad filtrem oleju wyglada ona tak : http://allegro.pl/chlodnica-chlodniczka-oleju-primera-p11-2-0-td-99-i1197414692.html przed zalozeniem filtra nasmarowalem uszczelke, te przewody wykluczam poniewaz widac ze to gdzies z okolic filtra idzie olej ,caly od spodu upackany w oleju. Edytowane 12 Września 2010 przez Maciek90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Friday71 Opublikowano 13 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2010 Pompa oleju silnikowego moze dawac za duze cisnienie - istnieje cos takiego Ale chlodnica oleju ? Co to to jest w P11 ? Moze automatyczna skrzynie masz i ten olej jest czerwony ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jacek_178 Opublikowano 13 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2010 W CD20 i CD20T napewno tez jest chlodnica oleju tak jak pisze Maciek wiem bo mam sunnego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yarcoon Opublikowano 13 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2010 Jeśli to rzeczywiście spod filtra cieknie to coś musi byc nie tak z miejscem gdzie filtr łączy się z układem smarowania. Może coś nie pozwala na dokręcenie filtra do końca lub ktoś kiedyś zepsuł gwint, albo coś się pokrzywiło i filtr nie przylega idealnie, co powoduje wyciek. Póki tego nie obejrzysz dokładnie, nie będziesz wiedział. Przyznaję, że perfidny problem ale ja też mam szczęście do takich problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 13 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2010 bede zmienial olej to obejrze dokladnie ale poprostu byl filtr przykrecony i tak zaczelo poprostu kapac ale na starym widac bylo ze byla wyszczerbiona uszczelka a ten filtr co teraz mam to ma strasznie mala uszczelke, tez mi sie wydaje ze to jest cos z tym przyleganiem filtra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 13 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2010 Panowie też mnie to wryło mocno ale chłodnica oleju jest na 100% Nawet specjalnie zajrzałem w manual z niedowierzaniai tam znalazłem Oil cooler Co to za filtr zapakowałeś Osobiście polecam Filtrona, Knechta i Mana i to w tej kolejności co wpisałem 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Friday71 Opublikowano 13 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2010 (edytowane) Maciek da rade uszkodzic filtr przy za mocnym dokrecaniu np kluczem - zrobic dziurke - zalezy jakim kluczem to dokrecales. Obstawialbym wyciek, powinno byc jeszcze odpowietrzenie skrzyni korbowej - przez to moze byc za duze cisnienie Jacek w CD20 nie ma Edytowane 13 Września 2010 przez Friday71 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 13 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2010 (edytowane) filtr dokrecalem reka ale chyba juz wiem w czym problem napewno poszla uszczelka zaznaczona na zdjeciu jutro ja obejrze a na dole filtru zaznaczylem wyciek oleju Edytowane 13 Września 2010 przez Maciek90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jacek_178 Opublikowano 14 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2010 (edytowane) "Jacek w CD20 nie ma" Friday71 jest w CD20 jest nawet w CD17 jak nie wierzysz to przyjedz pokaze Ci na silniku CD20 a jak nie to sobie sprawdz w service manual Nissan B13 and N14 Service Vol 1 - 100NX NX1600 NX2000 Sunn~1 Nawet Ci powiem ze w takim klekocie jak golf I czy II z tym silnikiem 1.6d tez jest chlodnica oleju Edytowane 14 Września 2010 przez jacek_178 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Friday71 Opublikowano 14 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2010 (edytowane) Maciek qrcze zdarzylo mi sie tak kiedys, ze dokrecalem reka wlasnie w dieslu i cieklo normalnie z filtra -za slabo dokrecilem - moze moj blad ale warto wziasc pod uwage i smarowac uszczelki Sprawdz co tam pisales jak nie to to porozkminiamy Jacek ja wlasnie mam cos takiego jak cd20 hmmm i przeoczylem chlodniczke ? to niby gdzie ona jest ? i jak wyglada ? Edytowane 14 Września 2010 przez Friday71 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jacek_178 Opublikowano 15 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2010 (edytowane) "Jacek ja wlasnie mam cos takiego jak cd20 hmmm i przeoczylem chlodniczke ? to niby gdzie ona jest ? i jak wyglada ?" To cos kiepsko patrzysz haha Ja tez mam cd20 made in japan z 1994roku, chlodnica oleju jest na wsporniku filtra oleju wyglada tak jak wrzucil MAciek na tym .jpg'u. Jak popatrzysz w gory silnika to widac ja miedzy termostatem a pompa wtryskowa, dokladniej pod przewodami ktore wychodza w pompy do wtryskow lekko przesunieta w lewo. Dokladnie sie nie przygladalem ale w cd20 jest chyba wezsza niz ta z cd20t ze zdjecia ale to chyba oczywiste... widac mamy znawcow na forum haha pozdro dla wszystkich kierowcow nissanow sorki literowka "z gory silnika" Edytowane 15 Września 2010 przez jacek_178 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Friday71 Opublikowano 16 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2010 (edytowane) No spoko, jest, przeoczylem ja i moj blad. Zakladalem, ze nie bedzie bo silnik jest bardzo slaby. Po to mamy forum zeby sie czegos dowiedziec To w takim razie ty jestes znawca ? Edytowane 16 Września 2010 przez Friday71 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość deraa Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2011 witam tak sie dołącze mam nissan primera 2.0 td 1999r. 90km. pytanie następujące z rury gumowej dochodzącej do turbiny długości jakieś 15 cm średnicy 50mm wylatuje z niej olej tzn z pod opasek na końcach i pytanie czemu? turbina? odma? czy co jest nietak? dodam że rure i opaski zmieniłem na nowe opaski dałem jebitne szerokie spotykane w lokomotywach mimo wszystko nic to niedało poradźcie coś bo już wymiękam i niewiem czu zabrać sie za regeneracje turbiny czyszczenie chłodnicy oleju odmy no niewiem a ciągle zostawiam pamke oleju i jakiś czas trzeba dolewać bo ubywa a pozatym dużo mi pali 10l/100km witam dołącze sie do tematu mam primere 2.0 td 1999r 90km. Do turbiny dochodzi rura gumowa długości jakieś 15 cm średnicy 50mm i pytanie z pod opasek a raczej z pod końców rury wycieka olej czemu? turbina? odma? chłodnica oleju? dodam że rure i opaski wymieniłem na nowe efekt bez zmian co z tym zrobić i czemu tak sie dzieje wie ktoś? wycieka tyle że zostawiam plamke po sobie na parkingu noi dolewki oleju trzeba robić prosze o jakąkolwiek pomoc i z góry dziękuje za poświęcenie czasu na moje pierdoły Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nicchi Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2011 witam dołącze sie do tematu mam primere 2.0 td 1999r 90km. Do turbiny dochodzi rura gumowa długości jakieś 15 cm średnicy 50mm i pytanie z pod opasek a raczej z pod końców rury wycieka olej czemu? turbina? odma? chłodnica oleju? dodam że rure i opaski wymieniłem na nowe efekt bez zmian co z tym zrobić i czemu tak sie dzieje wie ktoś? wycieka tyle że zostawiam plamke po sobie na parkingu noi dolewki oleju trzeba robić prosze o jakąkolwiek pomoc i z góry dziękuje za poświęcenie czasu na moje pierdoły Wygląda na to, że się turbo skończyło po prostu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość deraa Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2011 tego sie właśnie obawiam a regeneracja 800zł ale czy to ma wpływ na spalanie aż 10l. na 100km? tym bardziej że samochod niemuli wcale to czy to od turbo myślicie? wiem że sprawdzić turbo można ciśnieniomierzem podczas itd. ale głównie chodzi o wyciek czekam na wasze opinie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2011 jeżeli turbina padnie to słabsze "dojście" powietrza i trudniejsze "wyjście" spalin więc spalanie się zwiększa. a dymi na niebiesko ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość deraa Opublikowano 3 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2011 hmm właśnie niekopci raz kopcił ale jak byla mgła podejrzewam że wilgoć w tłumiku bo wyglądało jak para wodna a raz sie trafiło że na szaro kopcił także ma swoje dziwne dni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 3 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2011 Zapomnialem napisac ze problem w wywalaniem oleju rozwiazany, juz od stycznia. Okazalo sie ze czujnik cisnienia oleju byl walniety i przez niego dmuchalo olej, dlatego filtr oleju byl upackany od spodu i przegub. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość deraa Opublikowano 3 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2011 a tak z ciekawości Maciek90 jak doszedleś do tego? pokazało na komputerze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 3 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2011 Na komputerze takich rzeczy Ci nie pokaze .Wszelkie wycieki trzeba zlokalizowac samemu. Komputer musi cos zczytac zeby pokazalo blad. Sa to sygnaly elektryczne. Ale tez nie wszyskie czujniki w naszej primerze beda pokazywac blad na komputerze i trzeba sobie samemu sprawdzic czy sa dobre. Przykladem jest czujnik cisnienia oleju czy czujnik ktory pokazuje temperature silnika na wskazniku temperatury. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość deraa Opublikowano 3 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2011 więc pozostaje mi trylko regeneracja turbiny:( i jeszcze jedno pytanko bo może właśnie mam coś z ciśnieniem oleju że wywala mi tak i chce sie zabrać za czyszczenie odmy ale jest ta u róry przy pokrywie silnika ale słyszałem że jest jeszcze jedna gdzieś na dole wiecie gdzie i jak wygląda? najlepiej jak byście mieli jakieś zdjęcie bo niewiem gdzie tej drugiej szukać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 3 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2011 Powoli z ta turbina.jabby siadla turbina to autko bylo by slabe. . Masz w Faq dla silnika cd20t diesel (autor and pec) link o turbo. Najpierw posciagaj przewody z turbo i zobacz jakie sa przewody. Czy niezaoliwione i czy nie ma mazi na nich. Czy sa niepopekane. Wtedy bedziesz mial poglad na temat turbiny. Trzeba wjechac na kanal i zobacz gdzie jest wyciek oleju jak zostawiasz plamy oleju. Sprawdz odme . Zobacz czy nie cieknie uszczelka klawiatury zaworow. Jak sprawdzisz to i bedzie wszystko w porzadku to wtedy bedzie sie szukac dalej . Jesli chodzi o spalanie to sprawdz przeplywomierz. Jak sprawdzic jest na forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość deraa Opublikowano 3 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2011 wszystko oglądałem uszczelki ok nic tam nie cieknie, cieknie z rury od turbo ( tej gumowej na dwóch opaskach) z obu końców u góry i na dole tylko z tego miejsca. Przepływomierz czyściłem ale jeszcze niesprawdziłem bo mi miernik padł a wyciek tylko z tej rury od turbo reszta sucha filtr powietrza nowy klimatyzacji kabinowy nowy jeszcze niedługo paliwa wymieniam i jak usune wyciek to olej i filtr oleju jedyne co jeszcze zauważyłem podczas pracy silnika na biegu jałowym robi sie wilgotno wokół jednego wtrysku (nie sterujący pierwszy od prawej strony) w miejscu gdzie jest wkręcony wydobywa sie paliwo oraz w połowie wtrysku równierz wygląda to tak jaby sprawdzać opone pod wodą gdzie jest dziurka np między felgą a oponą wydobywają sie bombelki i pianka tak przy wtrysku to wygląda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.