Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] 2.0td Wyciek, przedmuch oleju


Maciek90
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z moja prima 2.0td 1999r. od kwietnia zaczal kapac olej, na poczatek zrobilem nowa uszczelke pod pokrywe zaworow, z czerwonego silikonu, co i tak nic nie dalo. Pozniej zajalem sie chlodnica oleju, to tez nic nie dalo bo tam niegdzie nie wyrzuca go, i na koniec filtr oleju, byl strasznie zaciekniety od spodu, dokrecanie nic nie dalo wiec go wymienilem i wraz to samo. Filtr oleju jest zaciekniety od spodu i jeszcze jakkby z tamtad rzucal tym olejem bo caly wachacz jest zalany. W tym tygodniu mam przeglad a watpie zebym przeszedl z takim wyciekiem. Dokrecanie nic nie daje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HM Traktora eksploatuję i sam naprawiam od kwietnia 2008 i jakoś nie znalazłem do tej pory w nim chłodnicy oleju. Może kolega mnie oświeci i powie gdzie ona się znajduje. Owszem jest taka chłodniczka w postaci rurki ale od płynu wspomagania.

Takie najprostsze pytanie Czy przed zakręceniem filtra przesmarowałeś uszczelkę olejem.

Olejem silnikowym jest smarowana w traktorze także pompa Vacuum i turbina Podejrzewam że najprędzej masz wyciek na którymś z przewodów elastycznych doprowadzających olej do turbiny. Temat przewodów od Vacuum jest do znalezienia w FAQ dla CD20T (przypitego do ważnych tematów w dziale Primera)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chlodnica oleju jest nad filtrem oleju wyglada ona tak : http://allegro.pl/chlodnica-chlodniczka-oleju-primera-p11-2-0-td-99-i1197414692.html przed zalozeniem filtra nasmarowalem uszczelke, te przewody wykluczam poniewaz widac ze to gdzies z okolic filtra idzie olej ,caly od spodu upackany w oleju.

Edytowane przez Maciek90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa oleju silnikowego moze dawac za duze cisnienie - istnieje cos takiego

Ale chlodnica oleju ? Co to to jest w P11 ? Moze automatyczna skrzynie masz i ten olej jest czerwony ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to rzeczywiście spod filtra cieknie to coś musi byc nie tak z miejscem gdzie filtr łączy się z układem smarowania. Może coś nie pozwala na dokręcenie filtra do końca lub ktoś kiedyś zepsuł gwint, albo coś się pokrzywiło i filtr nie przylega idealnie, co powoduje wyciek. Póki tego nie obejrzysz dokładnie, nie będziesz wiedział. Przyznaję, że perfidny problem ale ja też mam szczęście do takich problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bede zmienial olej to obejrze dokladnie ale poprostu byl filtr przykrecony i tak zaczelo poprostu kapac ale na starym widac bylo ze byla wyszczerbiona uszczelka a ten filtr co teraz mam to ma strasznie mala uszczelke, tez mi sie wydaje ze to jest cos z tym przyleganiem filtra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie też mnie to wryło mocno ale chłodnica oleju jest na 100% Nawet specjalnie zajrzałem w manual z niedowierzaniablink.gifi tam znalazłem Oil cooler

Co to za filtr zapakowałeś Osobiście polecam Filtrona, Knechta i Mana i to w tej kolejności co wpisałem

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maciek da rade uszkodzic filtr przy za mocnym dokrecaniu np kluczem - zrobic dziurke - zalezy jakim kluczem to dokrecales.

 

Obstawialbym wyciek, powinno byc jeszcze odpowietrzenie skrzyni korbowej - przez to moze byc za duze cisnienie

 

Jacek w CD20 nie ma

Edytowane przez Friday71
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

filtr dokrecalem reka ale chyba juz wiem w czym problem napewno poszla uszczelka zaznaczona na zdjeciu jutro ja obejrze

 

 

 

a na dole filtru zaznaczylem wyciek oleju

post-22531-1284412079,2464_thumb.jpg

Edytowane przez Maciek90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Jacek w CD20 nie ma"

 

 

Friday71 jest w CD20 jest nawet w CD17 jak nie wierzysz to przyjedz pokaze Ci na silniku CD20 a jak nie to sobie sprawdz w service manual Nissan B13 and N14 Service Vol 1 - 100NX NX1600 NX2000 Sunn~1 :)

 

Nawet Ci powiem ze w takim klekocie jak golf I czy II z tym silnikiem 1.6d tez jest chlodnica oleju

Edytowane przez jacek_178
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maciek qrcze zdarzylo mi sie tak kiedys, ze dokrecalem reka wlasnie w dieslu i cieklo normalnie z filtra -za slabo dokrecilem - moze moj blad ale warto wziasc pod uwage :) i smarowac uszczelki

Sprawdz co tam pisales jak nie to to porozkminiamy :)

 

Jacek ja wlasnie mam cos takiego jak cd20 hmmm i przeoczylem chlodniczke ? to niby gdzie ona jest ? i jak wyglada ?

Edytowane przez Friday71
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Jacek ja wlasnie mam cos takiego jak cd20 hmmm i przeoczylem chlodniczke ? to niby gdzie ona jest ? i jak wyglada ?"

 

To cos kiepsko patrzysz haha

Ja tez mam cd20 made in japan z 1994roku, chlodnica oleju jest na wsporniku filtra oleju wyglada tak jak wrzucil MAciek na tym .jpg'u.

Jak popatrzysz w gory silnika to widac ja miedzy termostatem a pompa wtryskowa, dokladniej pod przewodami ktore wychodza w pompy do wtryskow lekko przesunieta w lewo.

Dokladnie sie nie przygladalem ale w cd20 jest chyba wezsza niz ta z cd20t ze zdjecia ale to chyba oczywiste...

 

widac mamy znawcow na forum haha

pozdro dla wszystkich kierowcow nissanow

 

sorki literowka "z gory silnika"

Edytowane przez jacek_178
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No spoko, jest, przeoczylem ja i moj blad.

Zakladalem, ze nie bedzie bo silnik jest bardzo slaby.

Po to mamy forum zeby sie czegos dowiedziec ;)

 

To w takim razie ty jestes znawca ?

Edytowane przez Friday71
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

witam tak sie dołącze mam nissan primera 2.0 td 1999r. 90km. pytanie następujące z rury gumowej dochodzącej do turbiny długości jakieś 15 cm średnicy 50mm wylatuje z niej olej tzn z pod opasek na końcach i pytanie czemu? turbina? odma? czy co jest nietak? dodam że rure i opaski zmieniłem na nowe opaski dałem jebitne szerokie spotykane w lokomotywach mimo wszystko nic to niedało poradźcie coś bo już wymiękam i niewiem czu zabrać sie za regeneracje turbiny czyszczenie chłodnicy oleju odmy no niewiem a ciągle zostawiam pamke oleju i jakiś czas trzeba dolewać bo ubywa a pozatym dużo mi pali 10l/100km

 

witam dołącze sie do tematu mam primere 2.0 td 1999r 90km. Do turbiny dochodzi rura gumowa długości jakieś 15 cm średnicy 50mm i pytanie z pod opasek a raczej z pod końców rury wycieka olej czemu? turbina? odma? chłodnica oleju? dodam że rure i opaski wymieniłem na nowe efekt bez zmian co z tym zrobić i czemu tak sie dzieje wie ktoś? wycieka tyle że zostawiam plamke po sobie na parkingu noi dolewki oleju trzeba robić:( prosze o jakąkolwiek pomoc i z góry dziękuje za poświęcenie czasu na moje pierdoły

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam dołącze sie do tematu mam primere 2.0 td 1999r 90km. Do turbiny dochodzi rura gumowa długości jakieś 15 cm średnicy 50mm i pytanie z pod opasek a raczej z pod końców rury wycieka olej czemu? turbina? odma? chłodnica oleju? dodam że rure i opaski wymieniłem na nowe efekt bez zmian co z tym zrobić i czemu tak sie dzieje wie ktoś? wycieka tyle że zostawiam plamke po sobie na parkingu noi dolewki oleju trzeba robić:( prosze o jakąkolwiek pomoc i z góry dziękuje za poświęcenie czasu na moje pierdoły

 

Wygląda na to, że się turbo skończyło po prostu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tego sie właśnie obawiam a regeneracja 800zł :( ale czy to ma wpływ na spalanie aż 10l. na 100km?

 

tym bardziej że samochod niemuli wcale to czy to od turbo myślicie? wiem że sprawdzić turbo można ciśnieniomierzem podczas itd. ale głównie chodzi o wyciek czekam na wasze opinie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli turbina padnie to słabsze "dojście" powietrza i trudniejsze "wyjście" spalin więc spalanie się zwiększa.

a dymi na niebiesko ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm właśnie niekopci raz kopcił ale jak byla mgła podejrzewam że wilgoć w tłumiku bo wyglądało jak para wodna a raz sie trafiło że na szaro kopcił także ma swoje dziwne dni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomnialem napisac ze problem w wywalaniem oleju rozwiazany, juz od stycznia. Okazalo sie ze czujnik cisnienia oleju byl walniety i przez niego dmuchalo olej, dlatego filtr oleju byl upackany od spodu i przegub.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na komputerze takich rzeczy Ci nie pokaze .Wszelkie wycieki trzeba zlokalizowac samemu. Komputer musi cos zczytac zeby pokazalo blad. Sa to sygnaly elektryczne. Ale tez nie wszyskie czujniki w naszej primerze beda pokazywac blad na komputerze i trzeba sobie samemu sprawdzic czy sa dobre. Przykladem jest czujnik cisnienia oleju czy czujnik ktory pokazuje temperature silnika na wskazniku temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc pozostaje mi trylko regeneracja turbiny:( i jeszcze jedno pytanko bo może właśnie mam coś z ciśnieniem oleju że wywala mi tak i chce sie zabrać za czyszczenie odmy ale jest ta u róry przy pokrywie silnika ale słyszałem że jest jeszcze jedna gdzieś na dole wiecie gdzie i jak wygląda? najlepiej jak byście mieli jakieś zdjęcie bo niewiem gdzie tej drugiej szukać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powoli z ta turbina.jabby siadla turbina to autko bylo by slabe. . Masz w Faq dla silnika cd20t diesel (autor and pec) link o turbo. Najpierw posciagaj przewody z turbo i zobacz jakie sa przewody. Czy niezaoliwione i czy nie ma mazi na nich. Czy sa niepopekane. Wtedy bedziesz mial poglad na temat turbiny. Trzeba wjechac na kanal i zobacz gdzie jest wyciek oleju jak zostawiasz plamy oleju. Sprawdz odme . Zobacz czy nie cieknie uszczelka klawiatury zaworow. Jak sprawdzisz to i bedzie wszystko w porzadku to wtedy bedzie sie szukac dalej . Jesli chodzi o spalanie to sprawdz przeplywomierz. Jak sprawdzic jest na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko oglądałem uszczelki ok nic tam nie cieknie, cieknie z rury od turbo ( tej gumowej na dwóch opaskach) z obu końców u góry i na dole tylko z tego miejsca. Przepływomierz czyściłem ale jeszcze niesprawdziłem bo mi miernik padł a wyciek tylko z tej rury od turbo reszta sucha filtr powietrza nowy klimatyzacji kabinowy nowy jeszcze niedługo paliwa wymieniam i jak usune wyciek to olej i filtr oleju jedyne co jeszcze zauważyłem podczas pracy silnika na biegu jałowym robi sie wilgotno wokół jednego wtrysku (nie sterujący pierwszy od prawej strony) w miejscu gdzie jest wkręcony wydobywa sie paliwo oraz w połowie wtrysku równierz wygląda to tak jaby sprawdzać opone pod wodą gdzie jest dziurka np między felgą a oponą wydobywają sie bombelki i pianka tak przy wtrysku to wygląda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...