Gość przemo2909 Opublikowano 12 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2010 Witam wszystkich. To mój pierwszy temat więc proszę o zrozumienie Posiadam primerę p11 2.0td z pompą zexel.Od 2 miesięcy mam co jakiś czas problem z moim autem. Zapalam samochód bez problemu i po przejechaniu kilku lub kilkunastu kilometrów auto nagle gaśnie (dodam że nie ma zanczenia czy uruchamiam auto rano czy w ciągu dnia po krótkiej przerwie).Kiedy próbuję uruchomić samochód z pod silnika leci ropa wydaje mi się że wycik jest z obudowy paska pompy wtryskowej.Po dłuższym kręceniu rozrusznikiem auto zaczyna powoli gadać i jak już odpali i zacznie silnik chodzić normalnie wyciek ustaje i problem znika na tydzień lub kilka dni.Dodam że primerka nie kopci i chodzi normalnie przyspieszenie do 100 14s ale ja w bagażniku wożę dużo gratów około 90kg. Przeczytałem dużo tematów ale znalazłem tylko temat o luzie na wałku pompy przez co może być wycie i zapowietrzani się układu. Z góry dziękuję za podpowiedzi i przy okazji może ktoś ma namiary na dobrego pompiarza, mieszkam na południe od warszawy w stronę Góry Kalwarii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 12 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2010 tutaj masz jak zrobic sobie diagnostyke nie płacac komus kasy. Sprawdzisz sobie jaki bład wyskoczy i dalej mozna myslec co sie dzieje. poczytaj dobrze na forum ta sa oznaczenia kodów i pomoc tez pewnie bedzie od kolegów z forum. http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/31623-sprawdzanie-i-kasowanie-kodow-usterek-almera-primera/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość przemo2909 Opublikowano 12 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2010 Dzięki za radę, ale jeżeli nie zapala się check engine to też odczyta mi błędy. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 12 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2010 Jak zszczytasz błedy to zobaczysz bo bedzie ci migał check i dobrze policz sygnały . A powinno ci zszczytac błedy jak check ci sie nie zapala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość przemo2909 Opublikowano 12 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2010 Ok jutro spróbuję.Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 13 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2010 Raaad Co to za fajansiarski link podajesz wprowadzając kolegę w błąd Kody dla TD z diagnostyką i inne problemy diesla masz w FAQ http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/60477-p11-i-p11144-faq-silnik-cd20t-diesel/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość przemo2909 Opublikowano 13 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2010 Dzięki and_pec, ale jeszcze nie mam czasu do tego się zabrać, a na dodatek dzisiaj rano zaczeło mi się ślizgać sprzęgło. MASAKRA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 13 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2010 Kolego sympatyczny. Jesli teraz wlaczysz zaplon ( i nie odpalasz) i nie swieci Ci sie kontrolka check to nie zczytasz bledow.. Bedziesz musial wymienic zarowke.Jesli swieci to ok. Nalezy dobrze zlokalizowac ten wyciek bo moze Ci przez to sie zapowietrzac i bedzie Ci gasl i bedziesz dlugo krecil rozrusznikiem az go w koncu szlag trafi. Trzeba sciagnac te budowe o ktorej piszesz i zobaczyc czy na pewno tam cieknie. Zobacz moze cieknie paliwo z pompy Vac.Piszesz ze spod silnika cieknie paliwo. To zobacz czy nie cieknie spod wtryskiwaczy i przewodow paliwowych, spod nastawnika. . Jesli chodzi o serwis pomp to wpisz w google -Serwie pomp wtryskowych kolo Warszawy - zawsze cos wyskoczy. Bardziej wtemacie serwisow jest obcykany kolega And-pec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość przemo2909 Opublikowano 13 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2010 Z tą kontrolką check trochę się nie zrozumieliśmy. Chodziło mi o to, że jak mi gasł samochód,a potem jak go uruchmiłem to check mi nie wyskakiwał. Normalnie po przekręceniu zapłonu check się zapala ,a potem gaśnie.Diagnostykę oczywiści sobie wykonam, ale masz rację należy zlokalizować ten wyciek bo faktycznie przez to może się zapowietrzać tylko nie mogę zrozumieć że normalnie silnik działa i nie ma wycieków kiedy zgaśnie i kręcę rozrusznikiem to ropa leje się jak z konewki. Najlepsze jest to że pokonuje dużo kilometrów i w mieście i na trasie i jest wszystko w porzo, a tu nagle gaśnie potem kręcenie rozrusznikiem, odpalam z trudem i znowu mam kilka dni z głowy.Czy na takie zachowanie może mieć wpływ wymiana filtra paliwa, którego po wymianie zapomniałem zalać ropą, ale auto uruchomiłem tylko oczywiście musiałem dłużej pokręcić.Ten filtr wymieniłem ze dwa miesiące temu. Może w układzie paliwowym krąży powietrze i czasami się tak dzieje. Czy są sposoby na odpowietrzenie. Z góry dziękuje za odpowiedzi Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 14 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2010 Może sprawdz śruby na filtrze paliwa i obejrzyj go dokładnie. I jeszcze jedno na filtrze jest pomka żeby na pompowac paliwo.Zobacz czy jest twardy jak bedziesz pompowac.Takie cos czarnego nad filtrem.Może tam masz przyczyne a nie wiesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość przemo2909 Opublikowano 14 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2010 Generalnie gdy mi samochód zgasł to zanim zacząłem kręcić to najpierw zabrałem się do pompki i rzeczywiście dwa pierwsze naciski na pompkę były miękkie, ale potem pompka była już tak twarda,że nawet nie można jej było wcisnąć. Zaciski na wężykach powymieniałem przy filtrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 14 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2010 Nie znam pomp Zexel i nie mogę nic powiedzieć na ich temat Co do wycieku na Vacuum (ktoś tam coś takiego palnął) to pompa ta jest smarowana olejem silnikowym a nie paliwem. Jeśli odpowietrzyłeś już filtr pompką i nadal masz przycisk miękki to musi się zapowietrzać układ. Wyciek spod napędu pompy musi być spowodowany ) jedyne co mi pryzchodzi na mysl) uszkodzonym jakimś oringiem. Po wycieku następuje zapowietrzenie układu. Co do serwisu pomp Zexel w okolicy Warszawy to nie mam żadnego namiaru Jest bdb pompiarz chyba w Łomiankach ale od Boscha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość przemo2909 Opublikowano 14 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2010 Dzięki KOLEDZY za wszystkie rady. Jak zdiagnozuję problem to dam znać. and_pec korzystając,że jesteś na forum to możesz Mi podpowiedzieć czy mojej p11 2.0td istnieje możliwość podciągnięcia sprzęgła bo trochę się ślizga. Czytałem, że jest hydrauliczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 14 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2010 Regulacji dokonujesz poprzez poluzowanie nakrętki na trzpieniu w pedałe Są dwie nakrętki Jedna do mocowanie tłoka do pedału (przeciwnakrętka) a druga regulacyjna. Sprawdż wcześniej czy nie masz zapowietrzonego układu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość przemo2909 Opublikowano 14 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2010 jakie są objawy zapowietrzenia i jak odpowietrzyć. Z góry dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 14 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2010 Czytaj od 3-ciej strony bo na 2-w pierwszych idioci kłócą się o linkę. http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/38233-p11144w11144-jak-podcignac-sprzego-p11144/ Jak masz zapowietrzone to ciężko biegi wchodzą i łapie już zaraz nad podłogą. Nieraz to aby zmienić bieg musiałbyś wyciąć dziurę w podłodze. Jak łapie na górze to trzeba popuścić tłok aby pedał opadł niżej. Ta regulacja to jest pedału aby brało Ci niżej lub wyżej. Jak tarczę masz zużytą to i tak będzie się ślizgać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość przemo2909 Opublikowano 14 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2010 Dzięki za pomoc, jednak wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują że wymiana sprzęgła mnie nie ominie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.