fotokora Opublikowano 12 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2010 witam czy ktoś z kolegów może mi doradzić co ile zmienia się świece żarowe w terranie 2.7 tdi oraz jak sprawdzić czy aktualne świece są jeszcze sprawne? czy oprócz świec należy wymieniac jakieś przewody? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pAwEx Opublikowano 12 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2010 witam czy ktoś z kolegów może mi doradzić co ile zmienia się świece żarowe w terranie 2.7 tdi oraz jak sprawdzić czy aktualne świece są jeszcze sprawne? czy oprócz świec należy wymieniac jakieś przewody? Z tego co wiem wymienia sie jak się spala. No bo po co częściej to może kto inny odpowie. Najprostrza metoda sprawdzenia: - wykręć - wez kabel rozruchowy - złap klema kabla - druga klema do minusa w akumulatorze - koncowką świecy (tam gdzie jest śrubka) dotknij plusa w akumulatorze Jak sie zagrzeje to chodzi, a jak nie to do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość przemo2909 Opublikowano 12 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2010 Dokładnie to najlepsza metoda. Ja u siebie sprawdzałem czy iskrzy jak podaję napięcie na krótko z akumulatora, iskrzą wszystkie, a mimo tego samochód rano ciężko zapala. Dlatego poczytałem na forum i rano podgrzałem świeci 5 razy i samochód zapalił bez problemu. Wnioskuję że moje świece żarowe w najbliższym czasie będą do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 12 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2010 Dokładnie to najlepsza metoda. Ja u siebie sprawdzałem czy iskrzy jak podaję napięcie na krótko z akumulatora, iskrzą wszystkie, a mimo tego samochód rano ciężko zapala. Dlatego poczytałem na forum i rano podgrzałem świeci 5 razy i samochód zapalił bez problemu. Wnioskuję że moje świece żarowe w najbliższym czasie będą do wymiany. Witam, Można wstępnie i prosto sprawdzić świece mierząc ich rezystancję. Jeżeli jest zerowa, świeca spalona, do wymiany. U mnie rezystancja każdej ze świec jest na poziomie 1,3ohm (po kilkukrotnym sprawdzeniu wzrasta do 1,6ohm) - silnik był ciepły jak sprawdzałem. Należy pamiętać aby świece były jednakowe, niektóre szybciej grzeją inne wolniej. Jak już sie zabieramy do tego tematu to należy bardzo dokładnie oczyścić listwę zasilającą oraz wszystkie podkładki i nakrętki (z plastykową osłonką) za pomocą szczotki drucianej, nie zapominając o trzpieniu samej świecy żarowej. Czyścimy też samo złącze. Na pewno czyszczenie nie zaszkodzi. Pozdrawiam Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daniel_a Opublikowano 13 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2010 czesć może byc taki myk ze poprostu grzeje ale nie tak jak potrzeba czyli nie osiaga swojej temperatury ale najlepszym sprawdzeniem jest wykrecenie i sprawdzenie czy wszystkie tak samo swieca co do mierzenia oporności jest to sposób na wykluczenie dobra zła ale co firma to inna oporność i przy braku doświadczenia można sie pomylić najlpeiej można pomierzyć kleszczami dietza jak ktoś ma to juz znacznie lepszy pomiar pozdr. Daniel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fotokora Opublikowano 13 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2010 czy złe odpalanie nz. za 2-3 razem szarpanie podczas odpalania a jak odpali tu muszcza jasny dym czy to moze być przyczyna świec czy może coś ze źle ustawionym kątem lub dawką w pompie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 13 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2010 czy złe odpalanie nz. za 2-3 razem szarpanie podczas odpalania a jak odpali tu muszcza jasny dym czy to moze być przyczyna świec czy może coś ze źle ustawionym kątem lub dawką w pompie ? Witam, Jak zdejmiesz intercooler i zmierzysz rezystancję lub chociaż sprawdź czy cewka grzałki świecy ma przejście, to wszystko już będzie jasne. Oczywiście musisz zdjąć listwę zasilającą ze świec, uważaj na nakrętki które potrzebują specjalnego wkrętaka, zwykłym tylko je uszkodzisz. Jeżeli samochód normalnie jeździł to raczej na pewno będą to świece, któraś z nich będzie uszkodzona. Pozdrawiam Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fotokora Opublikowano 13 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2010 po ostatnich przygodach z pompą i dwukrotnym ustawianiu kata wtrysku (na oko) palił ale nie idealnie i często puszczał dymek a teraz się to nasiliło i obstawiam coś ze świecami lub kątem może pompa sie przesunęła. zauważyłem że listwa na świecach przy jednej świecy jest pęknięta. zaraz ide rozbierać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 13 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2010 po ostatnich przygodach z pompą i dwukrotnym ustawianiu kata wtrysku (na oko) palił ale nie idealnie i często puszczał dymek a teraz się to nasiliło i obstawiam coś ze świecami lub kątem może pompa sie przesunęła. zauważyłem że listwa na świecach przy jednej świecy jest pęknięta. zaraz ide rozbierać Witam ponownie, Z tymi nakrętkami na świecach to ja poradziłem sobie za pomocą dłuta stolarskiego, jest odpowiednie szerokie i służy tylko do poluzowania nakrętki. Podobnie jest z korkiem na akumulatorze, tam też trzeba mieć odpowiedni sprzęt. Na jeden czy dwa razy można coś pokombinować. Zobacz przy okazji, czy wewnątrz intercoolera nie masz oleju. Pozdrawiam Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fotokora Opublikowano 13 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2010 a jesli będzie olej to co? z tego co widze to guma/opaska przy interkulerze ta z lewej strony ta po stronie pasażera jest zaolejona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 13 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2010 a jesli będzie olej to co? z tego co widze to guma/opaska przy interkulerze ta z lewej strony ta po stronie pasażera jest zaolejona Witam, Jeżeli będzie olej (dużo oleju) to turbosprężarka przepuszcza. Odłącz przewód od odmy (odpowietrzenie silnika) ten co idzie do rury łączącej przepływomierz z turbosprężarką i po jakimś czasie sprawdź olej w intercoolerze ponownie. Może są spore przedmuchy i tamtędy dostaje się olej. Temat turbosprężarki był już poruszany parę razu, jest tam komplet informacji na co zwracać uwagę. Pozdrawiam Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daniel_a Opublikowano 13 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2010 no ale ty się nie pochwaliłeś kolego że ustawiałeś zapłon na oko uuu myslę że to nie najlepszy pomysł na oko to wiesz można sie przekrecić sprawdz te swiece i mykaj do diselmana <nie partacza> zeby ci ustawił kat pompy skoro masz spalanie i inne problemy nie sadze że to świece weż zrób taki myk zagrzej 2-3 razy silnik i zobacz jak sie zachowuje pozdro Daniel ps a świece sprzawdz tak czy tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.