Thunder Opublikowano 21 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2016 Jak to dokładnie zrobić? Trzeba rozkrecić skrzynkę? Skoro masę brałeś z śruby w bagażniku, to poprowadziłeś tylko jeden przewód (1 żyła) ze skrzynki do bagażnika? Potrzebuję dorobić gniazdo 12V w bagażniku pod lodówkę turystyczną. Zakładasz taki bypass. To najprostsze rozwiązanie bez ingerencji w skrzynkę bezpieczników Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marqed Opublikowano 21 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2016 Info dla monkahead. Przedmiotowe gniazdo montowałem prawie dwa lata temu i wszystkich szczegółów juz nie pamietam. Co do ilości żył podciągniętych ze skrzynki do bagażnika - wszystko jedno czy położysz 1 czy 2 żyłowy kabel, najwyżej jednej żyły nie podepniesz, wykorzystaj taki kabel jaki posiadasz. Co do skrzynki bezpieczników - aby to zrobić prawidłowo a nie jak u tzw. "Pana Mietka w garażu" należy wypiąć cała tablice z bezpiecznikami z obudowy i od tyłu doprowadzić kabel aby wpiąć w gniazdo bezpiecznik. Jest to tylko z pozoru trudne. Jesli masz zmysł do takich rzeczy to sobie poradzisz, jesli jednak nie jesteś tzw złotą rączką to aby zminimalizować koszty, zamontuj samodzielnie fizycznie gniazdo w bagażniku, podepnij masę i przeprowadź kabel do skrzynki. Podpięcie pozostaw fachowcowi. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
monkahead Opublikowano 23 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2016 Co do skrzynki bezpieczników - aby to zrobić prawidłowo a nie jak u tzw. "Pana Mietka w garażu" należy wypiąć cała tablice z bezpiecznikami z obudowy i od tyłu doprowadzić kabel aby wpiąć w gniazdo bezpiecznik. Tego się domyśliłem ale myślałem że masz może jakieś zdjęcia jak bezpiecznie dobrać się od spodu do tej skrzynki. Będę więc musiał sprawdzić to sam. Jeśli się nie uda, to zrobię ten by-pass. Jeszcze mam pytanie do by-pass'a. Jeżeli go użyje np. 2x10A i będę używał na raz obu urządzeń podłączonych pod ten sam numer bezpiecznika: lodówka na by-pass'ie i ori urządzenie to nie będzie mi ciągle przepalać tego bezpiecznika, skoro 2x bardziej obciążę te samą linię? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 24 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2016 Jeszcze mam pytanie do by-pass'a. Jeżeli go użyje np. 2x10A i będę używał na raz obu urządzeń podłączonych pod ten sam numer bezpiecznika: lodówka na by-pass'ie i ori urządzenie to nie będzie mi ciągle przepalać tego bezpiecznika, skoro 2x bardziej obciążę te samą linię? Wepnij bypass pod bezpiecznik gniazda zapalniczki. Raczej mało prawdopodobne byś mocno obciążał oba gniazda. Z tyłu lodówka a z przodu ładowarka?...wystarczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bhtom Opublikowano 24 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2016 Witam, Jeszcze mam pytanie do by-pass'a. Jeżeli go użyje np. 2x10A i będę używał na raz obu urządzeń podłączonych pod ten sam numer bezpiecznika: lodówka na by-pass'ie i ori urządzenie to nie będzie mi ciągle przepalać tego bezpiecznika, skoro 2x bardziej obciążę te samą linię? Nie obciążasz podwójnie tego samego obwodu. Przecież "+" zasilania bypassa jest brany z głównego zasilania (przed bezpiecznikiem w miejsce którego jest włożony bypass). Oczywiście jakiś umiar musi być... Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
monkahead Opublikowano 5 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2016 Jeżeli kupię lodówkę turystyczną na 12V z mocą schładzania 50W, to natężenie prądu wyniesie 4,16A - także nawet jeśli podłączę by-pass pod bezpiecznik zapalniczki 10A i podłączę jeszcze do tego telefon komórkowy lub dwa, po 1000mA każdy to teoretycznie nie powinno być problemu, łącznie lekko ponad 6A. Jaki przekrój przewodu kupić pod to gniazdo w bagażniku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 5 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2016 1,5mm2 wystarczy. I nie pisać mi tu że mało Fabrycznie mam chyba "jedynkę". Nie rozcinałem by sprawdzić, więc chyba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
monkahead Opublikowano 12 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2016 (edytowane) Podłączę drugą zapalniczkę pod bezpiecznik oryginalnej zapalniczki, jest tam 15A. Na podstawie tego kalkulatorka: http://lumier.pl/kalkulator/ wychodzi że przewód 2x1.5mm wytrzyma prąd ponad 18A. Taki sam przekrój jest w oryginalnej instalacji do zapalniczki. Łącznie według instrukcji można podłączyć pod zapalniczkę 120W, co daje prąd 13,3A - także OK! Edytowane 12 Lipca 2016 przez monkahead Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.