Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Słaba jakość zawieszenia w QQ


Gość ATs
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zamierzam zamówić Nissana Qashqaia jednak studiowanie różnych for dyskusyjnych coraz skuteczniej obrzydza mi to auto. Czy jakość tylnego zawieszenia rzeczywiście jest tak niska? Czy zdarza się konieczność wymiany amortyzatorów przy niskich przebiegach? Co Was najbardziej irytuje w tym modelu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamierzam zamówić Nissana Qashqaia jednak studiowanie różnych for dyskusyjnych coraz skuteczniej obrzydza mi to auto. Czy jakość tylnego zawieszenia rzeczywiście jest tak niska? Czy zdarza się konieczność wymiany amortyzatorów przy niskich przebiegach? Co Was najbardziej irytuje w tym modelu?

 

Tak jak napisał przedmówca ... było i mineło bezpowrotnie tak jak wiele innych usterek wieku dziecięcego. Wielu z nas ma QQ i się cieszy z jego użytkowania więc niepotrzebnie nakręcasz się samymi negatywami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wierz mi, że o QQ to akurat jest mało negatywnych opinii. Jak chciałem kupić auto, to miałem na oku kilka modeli. O każdym czytałem na forach i wyszło na to że ludzie co mają QQ to w porówaniu z innymi w ogóle nie mają problemów. No i kupiłem nissana i w ogóle nie żałuję. W modelu po liftingu naprawdę dużo się zmieniło, oczywiście na plus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamierzam zamówić Nissana Qashqaia jednak studiowanie różnych for dyskusyjnych coraz skuteczniej obrzydza mi to auto. Czy jakość tylnego zawieszenia rzeczywiście jest tak niska? Czy zdarza się konieczność wymiany amortyzatorów przy niskich przebiegach? Co Was najbardziej irytuje w tym modelu?

 

Przed zamówieniem QQ, przeglądałem fora dotyczące innych producentów i jest podobnie "za i przeciw"

Przeczytałem większość zawartych tu spostrzeżeń i była to kropka na "i" oczywiści na plus... w lipcu zamówiłem autko i cierpliwie czekam

na tel z salonu :dribble:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed zamówieniem QQ, przeglądałem fora dotyczące innych producentów i jest podobnie "za i przeciw"

Przeczytałem większość zawartych tu spostrzeżeń i była to kropka na "i" oczywiści na plus... w lipcu zamówiłem autko i cierpliwie czekam

na tel z salonu :dribble:

A ja mam auto sprzed face liftingu, amortyzatory wymieniono na gwarancji, zawieszenie co prawda nadal do cichych nie należy ale już się przyzwyczaiłem. Z auta jestem zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie zawieszenie jest dość twarde ale taka ogólnie jest tendencja , wynika to z wysokości auta i jego charakteru bardziej dynamicznego.

Edytowane przez kowal510
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, co napisali poprzednicy..zawieszenie OK, co prawda mam auto dopiero od maja ale naprawdę jestem zadowolony :)

Moja QQłka jest z października 2009 czyli przed liftingiem a z amortyzatorami nie ma problemu. I dodam - z niczym nie mam problemów. No może dwa "poważne" problemy - pólka nad bagażnikiem lekko stuka na dużych nierównościach, tak samo tylna klapa lekko trzeszczy ale to już w czasie jazdy po wyjątkowo dużych nierównościach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja QQłka jest z października 2009 czyli przed liftingiem a z amortyzatorami nie ma problemu. I dodam - z niczym nie mam problemów. No może dwa "poważne" problemy - pólka nad bagażnikiem lekko stuka na dużych nierównościach, tak samo tylna klapa lekko trzeszczy ale to już w czasie jazdy po wyjątkowo dużych nierównościach.

Mi też trzeszczała tylna klapa, naprawili mi w Osielsku wymieniając zamek od klapy bagażnika. Proponuję do nich podjechać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem, Wam obyśmy tylko takie problemy mięli :rolleyes: Wystarczy wejść na bratnie forum Almery i popatrzeć, policzyć problemy. Także coraz bardziej dokucza mi oczekiwanie na mojego QQ, eh.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi też trzeszczała tylna klapa, naprawili mi w Osielsku wymieniając zamek od klapy bagażnika. Proponuję do nich podjechać.

Dzięki za informację ale to tak sporadycznie słychać że mi się nawet do Osielska nie chce jechać:) Zbliża się przegląd to wtedy to zgłoszę.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

QQ+2 z 11.2008 - zakupione w kwietniu 2009. Przebieg ponad 24 kkm. Nie narzekam na zawieszenie, jestem zadowolony z auta. Pamiętaj że na forach piszą o problemach z autami. Rzadko się tam coś pochwala - jak w życiu :) Polecam QQ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba lepiej się sprawdza zawieszenie w wersjach tych tańszych, czyli visia, koła są wyższe i lepiej wybierają nierówności.Ja miałem na początku niezłomny zamiar przejścia na 17 lub 18 calowe koła, ale po konsultacji z wieloma ludzmi którzy już ten temat przerobili, wiem, że lepiej tłumią i wybierają nierówności koła mniejsze a wyższe.Takie mamy niestety drogi.Tak więc zawieszenie pewnie bardziej kocha te małe felgi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Mój Qashqai przeszedł właśnie przegląd po 5 latach użytkowania - 75 tys km. Od zeszłorocznego przeglądu zgłaszałem, że auto gorzej się prowadzi, że zawieszenie pracuje (jeszcze) głośniej, niemniej dwie kontrole nie dały żadnego rezultatu. ASO twierdziło, że wszystko jest ok. Dzisiaj poprosiłem o dokładne sprawdzenie zarówno przedniego jak i tylnego zawieszenia bo stuki, puki i chybotliwość w zakrętach zaczęły mnie już bardzo denerwować.

EFEKT?

Dość powiedzieć, że gdybym chciał zrobić w ASO wszystko co znaleźli to musiałbym u nich zostawić okrągłe 8800 zł :D

 

Dlaczego piszę - otóż od dłuższego czasu miałem wrażenie, że w długich łukach drogi auto zachowuje się niestabilnie - nie było mowy o zarzucaniu czy innych gwałtownych reakcjach - wrażenie było takie jakby tylne opony były słabo napompowane. Jeśli ktoś ma podobne odczucie, a zawieszenie wygląda na sprawne, to podpowiem - podobno winne są rozwulkanizowujące się tuleje tylnych wahaczy. Problem jest taki, że Nissan przewiduje jedynie wymiane całych wahaczy - cena części to ok. 5700 zł (za dwie strony, żeby nie było :D) a robocizny blisko 1000 zł....

 

Pocieszające, że za robotę z przednim zawieszeniem ASO życzy sobie "jedynie" 1500 zł - to cena części i wymiany: 2x tuleja wahacza, 1x łącznik stabilizatora, 2x poduszki stabilizatorów (to odpowiada za potępieńcze jęki przy przejeżdżaniu przez garby spowalniające), 2 x tuleje belki zawieszenia przedniego, geometria.

Edytowane przez Synkro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...