sredstvom Opublikowano 13 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2010 witam przewertowalem z milion watkow o przeplywce ale nie doczytalem sie jednej rzeczy, ktora mnie nurtuje. otoz: mam przeplywke z numerem -094 (n16 2001 rok, 1,5 90KM), taka z drucikiem, jakkolwiek on sie tam nazywa. z tego co sie orientuje to ten model jest iles razy drozszy od -005. a mam powazne obawy ze moj przeplywomierz lata swietnosci ma juz za soba. stad pytanie: czy moge wstawic -005 zamiast -094? jakie to bedzie mialo konsekwencje? i zeby nie zakladac osobnego tematu zapytam tu: ostatnio zaobserwowalem delikatne szarpania samochodem podczas przyspieszania. zrzucilem wstepnie na paliwo (ojciec mi auto zatankowal na jakims tesco czy innym carrefourze), ale szarpie juz od kilkuset kilometrow, dodatkowo zalalem go ostatnio pb98 i bez zmian. jakby to byl paproszek w dyszy, to juz by go chyba przepalilo, prawda? czy moze sie to wiazac z przeplywomierzem? jakis czas temu go wyjmowalem i mylem mu ten czujnik benzyna ekstrakcyjna, no ale nie zepsulem przeciez niczego, to bylo delikatne przecieranie patyczkiem do uszu zwilzonym benzyna... obroty nie wariuja, auto nie gasnie. jest po prostu mulowate jak mul. dzieki za porade Panie i Panowie. jak powtarzam temat to nie bic, jeno podeslac odnosnik :-) pozdrowki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość miktil Opublikowano 13 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2010 hm, nie wiem nic na temat przepływomierza czy będzie pasował czy nie, ale moge Ci opisać moje doświadczenia z wymianą przepływomierza w almerze n16 1.5 z 2000. Obroty nie falowały, przynajmniej na zegarze nie było tego widać, ale po naciśnięciu gazu samochód był słabszy i rwało nim niemiłosiernie na biegach od 1-3, powyżej był już tylko zamulony. Przepływomierz wymieniałem sam, kupiłem własnie ten 005. Przed wymianą komp wyrzucał błąd o zbyt ubogiej mieszance paliwa(swoją drogą to w serwisówce którą można dorwać na forum ten kod powoduje wiele różnych rzeczy i między innymi przepływomierz). Więc zmierzyłem przepływomierz miernikiem i wskazania były inne niż te podane w książce serwisowej. Odpiąlem przepływomierz i uruchomiłem auto(ktoś na forum napisał, że jeśli to przepływomierz będzie czuć różnice), było jeszcze gorzej niż przed odpięciem przepływomierza, wpiąłem go więc jeszcze raz, ale tym razem komp wywalił dwa błędy, zbyt uboga mieszanka paliwa no i kod błędu przepływomierza. Micha mi sie totalnie ucieszyła, zmieniłem szybko przepływomierz(przy okazji rozwalając leciutko obudowe od filtra powietrza i po odpaleniu auta chodziło już całkiem inaczej. Na koniec dla pewności zresetowałem błędy kompa zwierając dwa piny na gnieździe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sredstvom Opublikowano 16 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2010 czyli objawy dosyc podobne jak u mnie. 1) jaki przeplywomierz miales wczesniej? -094 czy -005? 2) nie do konca wiem jak sie mierzy napiecie. moze ktos rozjasnic? dzieki up panowie, podpowiedzcie cos, badzcie ludzmi... :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrAli Opublikowano 16 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2010 Przepływomierz spokojnie możesz zamienić na ten tańszy, jedyne co trzeba zrobić to przelutować termistor! Wszystko opisane na forum!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sredstvom Opublikowano 16 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2010 dzieki, PrAli. znalazlem ta instrukcje lutowania termistora. mam tylko pytanie, typisz laikisz: po cholere mi tam ten drucik? skoro sa przeplywki bez, to po co trzeba dolutowywac? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.