Seba10001 Opublikowano 13 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2010 (edytowane) Witam Mam takie pytanie ,czy ośka-wspornik wycieraczek z Almery N15 podejdzie do Primery P11 po lifcie ?. Proszę o pomoc ,i z góry dziękuję .Oto zdjęcie wsporników do almery : Edytowane 13 Września 2010 przez Seba10001 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 14 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2010 Nie wsporniki a sworznie Wspornik służy do wspierania/podpierania Na oko wyglądają tak samo, ale wiesz na oko to chłop w szpitalu. Nie lepiej kupić sprawne na szrotowni niż bulić. Ile to kosztuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ADAM01 Opublikowano 14 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2010 Raczej to samo, ale nie lepiej zawieźć do tokarza? Ja tak zrobiłem zapłaciłem 30zł i jest jak nówka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pako Opublikowano 14 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2010 W tym przypadku nie ma żadnej "kompatybilności" części. Ośki wycieraczek (tak to się w katalogach nazywa) jest różna dla strony prawej (pasażera) i strony lewej (kierowcy). Baaa P11 przed i po lifcie mają różnego rodzaju ośki (przynajmniej tą od strony pasażera bo na niej się właśnie naciąłem). Różnica polega na rozmiarze kulki do cięgna wycieraczek (tego idącego od silniczka napędowego). Jednakże same tulejki (z wyjętą ośką) mogą (ale nie muszą) pasować między różnymi modelami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 14 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2010 W tym przypadku nie ma żadnej "kompatybilności" części. Ośki wycieraczek (tak to się w katalogach nazywa) jest różna dla strony prawej (pasażera) i strony lewej (kierowcy). Baaa P11 przed i po lifcie mają różnego rodzaju ośki (przynajmniej tą od strony pasażera bo na niej się właśnie naciąłem). Różnica polega na rozmiarze kulki do cięgna wycieraczek (tego idącego od silniczka napędowego). Jednakże same tulejki (z wyjętą ośką) mogą (ale nie muszą) pasować między różnymi modelami. hmm dość ciekawa teoria/ a jak się ma do tego, że mam z angola gdzie jest odwrotnie i wszystko działa u mnie a różnicy w kulkach nie zauważyłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wojtekpi Opublikowano 15 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2010 Witam, Najlepiej rozebrać autko i sprawdzić jakie są kulki - jaką mają średnicę. Ja musiałem wymieniać zakupione części bo okazało się, że u mnie (autko po lifcie) pasują te sprzed liftu. Wojtek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 15 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2010 DINO sworznie są takie same w angolu i europie Jedynie drążek łączący ma obróconą końcówkę w drugą stronę i dlatego trzeba takie drążki ciąć i spawać po przekręceniu. Co wy tak z tymi kulami. Jakoś od P10 pasują do P11 i są lepsze bo całe metalowe a tu nagle okazuje się że nie podejdą do P11,144 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pako Opublikowano 15 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2010 hmm dość ciekawa teoria/ a jak się ma do tego, że mam z angola gdzie jest odwrotnie i wszystko działa u mnie a różnicy w kulkach nie zauważyłem To nie teoria tylko fakt. Ja się naciąłem bo kupiłem taki element do P11 '97. Okazało się, że jedna z kulek do cięgna w ośce od strony pasażera zakupionej przeze mnie była innego rozmiaru (mniejsza) niż ta zamontowana w aucie. W efekcie tego nie da się założyć cięgna bo ono spada. Trzeba wtedy kupić nowe (pasujące) cięgno albo wymienić ośkę. Można też z nowej tuleji wyrzucić ośkę i wstawić starą ośkę. W moim przypadku musiałem podłożyć jeszcze podkładkę, bo długość nowej tuleji nie była "spasowana" z długością ośki. Najlepiej rozebrać autko i sprawdzić jakie są kulki - jaką mają średnicę. No tylko u mnie się pojawił problem taki, że nie mogłem rozebrać tego bo akurat padało a musiałem pojechać na drugi koniec Trójmiasta po tą część od wycieraczek - biednemu zawsze wiatr w mordę i pod górę... Ja musiałem wymieniać zakupione części bo okazało się, że u mnie (autko po lifcie) pasują te sprzed liftu. Trochę nie kumam. Czyli w twojej primce po lifcie pasują tylko te które montowane były przed liftem? Jeżeli tak, to chyba tylko producent po VIN wie które są gdzie Ewetualnie może być tak, że ktoś cały mechanizm przełożył z przedliftingowej wersji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wojtekpi Opublikowano 15 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2010 Trochę nie kumam. Czyli w twojej primce po lifcie pasują tylko te które montowane były przed liftem? Jeżeli tak, to chyba tylko producent po VIN wie które są gdzie Ewetualnie może być tak, że ktoś cały mechanizm przełożył z przedliftingowej wersji. Nic nie było zmieniane, takie były od nowości. Prawdopodobnie podczas produkcji mieli jeszcze "na magazynie" stare (przed fiftem ) i wkładali do p11.144 (po lifcie) Części kupowałem nowe, oryginalne, z numerami nissanowymi i sprawdałem według katalogu po VIN-ie i niestety zaliczyłem wpadkę. Lecz szybko udało mi się wymienić u sprzedawcy na pasujące Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Seba10001 Opublikowano 15 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2010 Zamówiłem wczoraj sworznie u kolesia z Bydgoszczy ( Nisscar ),dwie sztuki ,mam nadzieję że będą pasować ,cena 80 zł.,to chyba nie wiele ? ,pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pako Opublikowano 15 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2010 80PLN to jak za darmo Ja za swoją dałem 150PLN w Japparts. Dla porównania ASO chciało 240PLN. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 15 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2010 80 za sztukę czy komplet? To śa te od Almy czy cosik innego? Jak zamontujesz to napisz koniecznie jakie wrażenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pila Opublikowano 20 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2010 Witam Panowie, też mam rozwalone te tulejki tj. w środku jest jajo. Wcześniej znalazłem na forum że ktoś nalał do środka zwykłego kleju kropelki i twierdził że działa. Ojciec mi podsunął pomysł żeby nalać żywicy epoksydowej. U mnie wyglądało to tak że znalazłem pręt o fi minimalnie mniejszej niż nasz docelowy otwór. Posmarowałem delikatnie olejem ów pręt i wsadziłem do tulejki, którą wcześniej wysmarowałem przygotowaną żywicą. Nadmiar żywicy zdjąłem drewienkiem. Po wstępnym wyschnięciu (całkowite utwardzenie to ok. 14 dni) delikatnie wybiłem śrubę (żywica jest dość krucha). Sworzeń był ciut za gruby zatem otworek delikatnie obrobiłem. Po zmontowaniu chodzi na razie dobrze. Jest nadzieja że się tak szybko nie wytrze bo ma przyzwoitą odporność na ścieranie. Teraz z innej beczki, wiem że było ale czy ktokolwiek z Was reanimował to plastikowe kółko z metalowymi bieżniami w silniku przednich wycieraczek? U mnie cholera rozleciała się czasówka tj. ta bieżnia plastikowo metalowa? Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 20 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2010 Ja miałem wypaloną dziurę w kółku, a samą bieżnię metalową całą Dziurę rozwierciłem i zabiłem kołkiem zrobionym z plastikowej śrubą od deski z kibla śmiga tak już z pół roku bez żadnych problemów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pila Opublikowano 20 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2010 A mógłbyś przybliżyć trochę tą reanimację kółka - u mnie bieżnia nie jest wypalona na wylot ale końce tego metalowego okrągłego paska są upalone jak też trochę plastiku w miejscu łączenia. Próbowałem to załatać kropelką ale nic nie dało - wycieraczki stają gdzie chcą. Chyba że gdzieś można dokupić samą bieżnię? Dzięki Pozdo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 20 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2010 Jeśli nie ma gładkiej powierzchni to styk wpada Ci w dół i się zagina Musisz tak zrobić aby nie było żadnych zadziorów. U mnie też właśnie było wypalone na końcu ścieżki. Papier w dłoń i docieraj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzesiekP11 Opublikowano 20 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2010 (edytowane) A wiecie co ja zdobiłem? Oczywiście czytałem wszyskie wypowiedzi na ten temat, bo też miałem ten problem, a ciężko z groszem stałem... Poprostu te tuleje "trójkąty" odwróciłem o niecałe 180 stopni i hula jak ne wiem. oczywiście trzeba było troszkę przyciąć w jednym rogu i nawiercić nowy otwór. Co prawda nie jest to fachowe rozwiązanie, ale na jakiś czas będzie no i nic mnie nie kosztowało. Pozdr. Edytowane 20 Września 2010 przez grzesiekP11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Seba10001 Opublikowano 25 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Września 2010 Zamówione tuleje już założone ,za dwie używki w stanie b.dobrym ( bez żadnych luzów ),zapłaciłem 80 dyszek ,chulają jak lala ,skrzypienie nareszcie znikło , - pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daryka Opublikowano 25 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2010 Zamówione tuleje już założone ,za dwie używki w stanie b.dobrym ( bez żadnych luzów ),zapłaciłem 80 dyszek ,chulają jak lala ,skrzypienie nareszcie znikło , - pozdrawiam. Mogę wiedzieć gdzie zamówiłeś tuleje? Musze koniecznie przed zimą wymienić. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 25 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2010 Poszukaj Angola w okolicy i zobacz w jakim są stanie. Każdy jeden szrot to potencjalny dostawca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.