Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[n16] 2,2 di - brak mocy na jedynce


Gość jacekrek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Żona zmieniła autko na Nissana Almerę i dołączyła tym samym do posiadaczy nissanów :) (mój primera)

Nie znam zatem kompletnie auta o którym piszę. Jest to silnik 81KW 2,2 di. Auto ma niby przebieg 146tys (gwarancji nie mam).

Jak załącza się turbina to ciągnie całkiem fajnie, ale to ruszanie.. gorzej niż w 60-konnym aucie.

Na jedynce to prawie stoi w miejscu.. Na innych biegach w zasadzie tez jest bardzo słaby dopiero przy obrotach 2,3- 2,5 zaczyna iść..Co może być zgrane?

Na razie tylko wiem że filtr powietrza jest czyściutki.

Dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WWitaj!!

Nie jestem znawca ale czytajaac inne posty i majac ten sam silnik 2.2di 110 koni na lancuchu

stwierdzam (przypuszczam) ze mozesz zaczac od przeplywomierza.druga sprawa moze filtr paliwa.trzecia sprawa u mnie tez zaczyna ciagnac turbina od 2200 a cala sie otwiera gdzies okolo 3000.tyle moge ci powiedziec ale nie jestem pewien to sa moje przypuszczenia po czytaniu postow. niech znawcy sie udziela:) pozdrawiam Almerowiczow :):D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz przeplywke. Zmierz na niej napiecia(jest na forum jak to zrobic). Cudow nie uzyskasz. 2.2 di jest wyjatkowo slabe do 2000obr. Ja u siebie zasłonilem przeplywke, zatkalem egr i wywalilem kata. Teraz jezdzi jak samochod:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz przeplywke. Zmierz na niej napiecia(jest na forum jak to zrobic). Cudow nie uzyskasz. 2.2 di jest wyjatkowo slabe do 2000obr. Ja u siebie zasłonilem przeplywke, zatkalem egr i wywalilem kata. Teraz jezdzi jak samochod:)

a szarpie na 2 pomiędzy 1000-1600 obr.

 

sprawdz przeplywke. Zmierz na niej napiecia(jest na forum jak to zrobic). Cudow nie uzyskasz. 2.2 di jest wyjatkowo slabe do 2000obr. Ja u siebie zasłonilem przeplywke, zatkalem egr i wywalilem kata. Teraz jezdzi jak samochod:)

a w jaki sposób zasłoniłes przepływke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz przeplywke. Zmierz na niej napiecia(jest na forum jak to zrobic). Cudow nie uzyskasz. 2.2 di jest wyjatkowo slabe do 2000obr. Ja u siebie zasłonilem przeplywke, zatkalem egr i wywalilem kata. Teraz jezdzi jak samochod:)

 

Dzieki za informacje. Sprobuje zacząć od tych rzeczy, które wymieniliście.

 

Ale dołączam się do pytania jak zasłonić przepływkę..

 

i co zamiast katalizatora wstawiałeś? Komputer nie pokazuje wtedy jakiś błędów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic się nie dzieje... 2.2 Di jest strasznym mułem i tyle. Mnie na tyle to irytowało że zmieniłem mapę komputera, dorzuciłem kilka koni i Nm, turbo dziura trochę zmalała ale i tak nie ma rewelacji... Gdyby przepływka była do wymiany nawet powyżej 2.3 tyś obr/min nie chciałby przyśpieszać a prędkość max to byłoby 140 km/h osiągane +/- w czasie... wieczności...!

Trzeba się przyzwyczaić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasłonilem troche(1/5 calosci) przepywomierz mocna tasna samoprzylepna od strony filtra powietrza, tam jest taka siatka ochronna. Fachowo powinno sie zrobic otwor o sr 5cm. Jest to opisane niedawno w dziale almera tino. Chodzi tu o szybszy przeplyw powietrza. Rezultat duzo lepszy niz wywalenie kata i egr. Spalanie mi wzrosło o ok 0,5l ale nie ma praktycznie turbo dziury

 

ps. co do kata to wybija sie wklad, reszta zostaje, w 2.2 di nie wyswietla sie zadne bledy

Edytowane przez mario632
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na upartego nie musisz odkręcać przeplywki. Można tylko zdjąć zaczepy od obudowy filtra powietrza i widać tam siatkę od przeplywki. Zaklej ok 1/5 tak aby powietrze leciało bardziej na czujnik w przeplywce. Jak za dużo nie zasłonisz to żadnych błędbledow nie będzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się zastanawiam jakie mogą być skutki częściowego zaklejenia siateczki od przepływki?.

 

Tak na zdrowy rozum, to komputer myśli, ze ma więcej powietrza i zwiększa przez to dawkę paliwa (przez co zwiększa się spalanie), które nie zostaje do końca przepalone (pojawia się więcej czarnego dymu za autem, albo inaczej, dym pojawia się na niższych obrotach niż przed "tuning'iem").

 

Czy ktoś jest w stanie z praktycznego punktu widzenia opisać, wydedukować czy takie rozwiązanie może przyczynić się do szybszego zużycia ruchomych części w silniku, czy idąc dalej w układzie przeniesienia napędu? Czy naprężenia/siły, które (jak zakładam) się zwiększają wraz z dawką paliwa nie spowodują powyższego?

 

Może warto by u siebie takie rozwiązanie zaadoptować, zaraz poszukam w dziale Tino opinii użytkowników którzy mieli "tuning" przepływki przez dłuższy czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...