Gość jacekrek Opublikowano 15 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2010 Witam Żona zmieniła autko na Nissana Almerę i dołączyła tym samym do posiadaczy nissanów (mój primera) Nie znam zatem kompletnie auta o którym piszę. Jest to silnik 81KW 2,2 di. Auto ma niby przebieg 146tys (gwarancji nie mam). Jak załącza się turbina to ciągnie całkiem fajnie, ale to ruszanie.. gorzej niż w 60-konnym aucie. Na jedynce to prawie stoi w miejscu.. Na innych biegach w zasadzie tez jest bardzo słaby dopiero przy obrotach 2,3- 2,5 zaczyna iść..Co może być zgrane? Na razie tylko wiem że filtr powietrza jest czyściutki. Dzięki za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
molek86 Opublikowano 15 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2010 WWitaj!! Nie jestem znawca ale czytajaac inne posty i majac ten sam silnik 2.2di 110 koni na lancuchu stwierdzam (przypuszczam) ze mozesz zaczac od przeplywomierza.druga sprawa moze filtr paliwa.trzecia sprawa u mnie tez zaczyna ciagnac turbina od 2200 a cala sie otwiera gdzies okolo 3000.tyle moge ci powiedziec ale nie jestem pewien to sa moje przypuszczenia po czytaniu postow. niech znawcy sie udziela:) pozdrawiam Almerowiczow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario632 Opublikowano 15 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2010 sprawdz przeplywke. Zmierz na niej napiecia(jest na forum jak to zrobic). Cudow nie uzyskasz. 2.2 di jest wyjatkowo slabe do 2000obr. Ja u siebie zasłonilem przeplywke, zatkalem egr i wywalilem kata. Teraz jezdzi jak samochod:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elmark Opublikowano 15 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2010 sprawdz przeplywke. Zmierz na niej napiecia(jest na forum jak to zrobic). Cudow nie uzyskasz. 2.2 di jest wyjatkowo slabe do 2000obr. Ja u siebie zasłonilem przeplywke, zatkalem egr i wywalilem kata. Teraz jezdzi jak samochod:) a szarpie na 2 pomiędzy 1000-1600 obr. sprawdz przeplywke. Zmierz na niej napiecia(jest na forum jak to zrobic). Cudow nie uzyskasz. 2.2 di jest wyjatkowo slabe do 2000obr. Ja u siebie zasłonilem przeplywke, zatkalem egr i wywalilem kata. Teraz jezdzi jak samochod:) a w jaki sposób zasłoniłes przepływke Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jacekrek Opublikowano 17 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2010 sprawdz przeplywke. Zmierz na niej napiecia(jest na forum jak to zrobic). Cudow nie uzyskasz. 2.2 di jest wyjatkowo slabe do 2000obr. Ja u siebie zasłonilem przeplywke, zatkalem egr i wywalilem kata. Teraz jezdzi jak samochod:) Dzieki za informacje. Sprobuje zacząć od tych rzeczy, które wymieniliście. Ale dołączam się do pytania jak zasłonić przepływkę.. i co zamiast katalizatora wstawiałeś? Komputer nie pokazuje wtedy jakiś błędów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darecki~ Opublikowano 17 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2010 Nic się nie dzieje... 2.2 Di jest strasznym mułem i tyle. Mnie na tyle to irytowało że zmieniłem mapę komputera, dorzuciłem kilka koni i Nm, turbo dziura trochę zmalała ale i tak nie ma rewelacji... Gdyby przepływka była do wymiany nawet powyżej 2.3 tyś obr/min nie chciałby przyśpieszać a prędkość max to byłoby 140 km/h osiągane +/- w czasie... wieczności...! Trzeba się przyzwyczaić... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario632 Opublikowano 17 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2010 (edytowane) Zasłonilem troche(1/5 calosci) przepywomierz mocna tasna samoprzylepna od strony filtra powietrza, tam jest taka siatka ochronna. Fachowo powinno sie zrobic otwor o sr 5cm. Jest to opisane niedawno w dziale almera tino. Chodzi tu o szybszy przeplyw powietrza. Rezultat duzo lepszy niz wywalenie kata i egr. Spalanie mi wzrosło o ok 0,5l ale nie ma praktycznie turbo dziury ps. co do kata to wybija sie wklad, reszta zostaje, w 2.2 di nie wyswietla sie zadne bledy Edytowane 17 Września 2010 przez mario632 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darecki~ Opublikowano 18 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2010 Ciekawa sprawa z tym zaklejaniem przepływki... a tak bardziej szczegółowo to jak się to robi..? Trzeba coś rozkręcać..? Nie wywali mi żadnego błędu...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario632 Opublikowano 19 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2010 na upartego nie musisz odkręcać przeplywki. Można tylko zdjąć zaczepy od obudowy filtra powietrza i widać tam siatkę od przeplywki. Zaklej ok 1/5 tak aby powietrze leciało bardziej na czujnik w przeplywce. Jak za dużo nie zasłonisz to żadnych błędbledow nie będzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darecki~ Opublikowano 20 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2010 Działa.... Dostał dodatkowego "buta"... pięknie ciągnie do przodu! Jak ze spalaniem okaże się za jakiś czas... Dzięki za podpowiedź kolego.. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasio_ciaputek Opublikowano 20 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2010 Ja się zastanawiam jakie mogą być skutki częściowego zaklejenia siateczki od przepływki?. Tak na zdrowy rozum, to komputer myśli, ze ma więcej powietrza i zwiększa przez to dawkę paliwa (przez co zwiększa się spalanie), które nie zostaje do końca przepalone (pojawia się więcej czarnego dymu za autem, albo inaczej, dym pojawia się na niższych obrotach niż przed "tuning'iem"). Czy ktoś jest w stanie z praktycznego punktu widzenia opisać, wydedukować czy takie rozwiązanie może przyczynić się do szybszego zużycia ruchomych części w silniku, czy idąc dalej w układzie przeniesienia napędu? Czy naprężenia/siły, które (jak zakładam) się zwiększają wraz z dawką paliwa nie spowodują powyższego? Może warto by u siebie takie rozwiązanie zaadoptować, zaraz poszukam w dziale Tino opinii użytkowników którzy mieli "tuning" przepływki przez dłuższy czas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.